Jump to content

Jens Lehmann


Guest jensemann

Recommended Posts

  • Replies 795
  • Created
  • Last Reply

Joda, ingen tvil om at tilbakespillet ikke var av høyeste klasse. Men det er ikke dårligere enn at Lehmann skal kunne klare å avverge situasjonen.

 

Det er jo nettopp dette som har vært Lehmanns problem som keeper. Han er for dårlig i slike situasjoner, og har skapt mange unødvendige baklengsmål av den grunn

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Etter denne marerittuka hvor Almunia har kostet oss flere poeng så svaner jeg deg mer enn noen gang.

 

Jeg beklager på det sterkeste den dårlige behandlingen du ble utsatt for i din siste sesong for oss.

 

I mine øyne er du en av de største spillerne vi har hatt i klubben. Du fortjener å havne i kategori med spillere som Rocastle, Adams, Vieira, Pires, Bergkamp og Henry.

 

Jeg tror neppe du blir glemt med det første, din erstatter tror jeg går i glemmeboka kort tid etter han legger opp eller vrakes.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg sitter og ser på noen gamle videoer, og det er ikke tvil om hvilken Arsenalspiller jeg savner mest av alle. Lehmann var akkurat en slik spiller vi trengte. En keeper med tabber i fleng, men en klassekeeper jevnt over. Han var den "drittsekken" alle var redd for. En spiller "alle" hatet. I dag har vi ikke lenger noen slike.

 

At vi i dag har Manuel Almunia som førstekeeper, får en ikke til å savne Lehmann mindre. Jeg ser så veldig lite av Lehmann i Almunia. Heldigvis ser jeg mye mer i Fabianski. Fabianski har som kjent uttalt at han lærte mye av Lehmann, og Lehmann har sagt at han lærte Fabianski alt han kunne. Lehmann lever videre i Fabianski, og det gleder meg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter og ser på noen gamle videoer, og det er ikke tvil om hvilken Arsenalspiller jeg savner mest av alle. Lehmann var akkurat en slik spiller vi trengte. En keeper med tabber i fleng, men en klassekeeper jevnt over. Han var den "drittsekken" alle var redd for. En spiller "alle" hatet. I dag har vi ikke lenger noen slike.

 

At vi i dag har Manuel Almunia som førstekeeper, får en ikke til å savne Lehmann mindre. Jeg ser så veldig lite av Lehmann i Almunia. Heldigvis ser jeg mye mer i Fabianski. Fabianski har som kjent uttalt at han lærte mye av Lehmann, og Lehmann har sagt at han lærte Fabianski alt han kunne. Lehmann lever videre i Fabianski, og det gleder meg!

 

Dette er nesten som om jeg skulle ha skrevet det selv.

Jeg er helt enig Zaldor (men det vet du nok fra før)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser så veldig lite av Lehmann i Almunia.

 

he he, dagens understatement! :P :P

 

Ja, det er nok vanskelig å finne to keepere med så fullstendig motsatte egenskaper som Lehmann og Almunia. Lehmann var naturligvis i verdensklasse på sitt beste, i motsetning til Almunia, som har et mye lavre "toppnivå". Til gjengjeld gjør Almunia egentlig færre STORE tabber (men kanskje flere SMÅ?), uten at det nødvendigvis er avgjørende. Det er jo totalen som teller. Men den største forskjellen på de to er likevel personlighet og væremåte. Mens Almunia fremstår som en rolig og ytterst sympatisk mann, og kanskje litt kjedelig (?) er jo Lehmann en stor rabagast, med en syk humor og herlig ironisk sans! Ja, mulig vi trenger en "tulling" der bak, selv om vel Seaman beviste at det slett ikke er noen nødvendigvhet. Men det avgjørende er som sagt den totale kvaliteten, og Lehmann på sitt beste var en mye bedre keeper enn Almunia. Men sammenlikningen mellom de to er uansett litt irrelevant. Lehmann var jo på vei ned når han forlot Arsenal, og alle har sin tid. Så problemet var ikke at Lehmann ikke fikk fornyet kontrakten men at Wenger ikke klarte å skaffe en verdig arvtager i kassa.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette er vel en av grunnene til at jeg ikke var så veldig skuffet da han dro. Han er en klassekeeper. Det at han kjefter og direkte håner medspillere foran pressen er helt idiotisk. Samme var jo når han spilte i Arsenal og var benket hele forrige sesong, da kunne han jo ikke snakke om eller med Almunia.

 

Man kunne jo se når han satt på benken at han håpet Almunia skulle gjør en tabbe. Han gikk også ut og kritiserte Wenger, derfor er jeg egentlig glad han ikke spiller i Arsenal, selv om jeg ikke er så glad Almunia heller gjør det. Værtfall at han er 1. keeper

Link to comment
Share on other sites

 

Dette er vel en av grunnene til at jeg ikke var så veldig skuffet da han dro. Han er en klassekeeper. Det at han kjefter og direkte håner medspillere foran pressen er helt idiotisk. Samme var jo når han spilte i Arsenal og var benket hele forrige sesong, da kunne han jo ikke snakke om eller med Almunia.

 

Man kunne jo se når han satt på benken at han håpet Almunia skulle gjør en tabbe. Han gikk også ut og kritiserte Wenger, derfor er jeg egentlig glad han ikke spiller i Arsenal, selv om jeg ikke er så glad Almunia heller gjør det. Værtfall at han er 1. keeper

Vi trenger en liten jævel som Lehmann i mål, en hissig tysker med syke reflekser ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tatt fra Dagbladet:

 

Khalid Boulahrouz tapte en avgjørende hodeduell foran Stuttgarts mål. Jens Lehmann fikk bunntenning og rev hårbåndet av lagkameraten, før han kastet det bak målet.

 

88 minutter ut i oppgjøret mellom Stuttgart og Hoffenheim, mistet Hoffenheims Sejad Salihovic fotballskoen.

TV-bildene fra kampen viser en totalt forvirret Salihovic, som tross iherdig leting ikke greier finne den forsvunnede skoen.

På samme tid forholder Jens Lehmann seg helt rolig i Stuttgarts mål. Keeperen gir instruksjoner til eget forsvar, da Salihovic plutselig oppdager sin forsvunnede sko. Den ligger på toppen av nettet i Lehmanns mål!

 

http://www.dagbladet.no/2009/02/23/sport/f...enheim/5001615/

 

Videoklipp av hårbånd episoden:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZfKvnEMEIOU

 

Hahaha!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte virkelig le da jeg leste det. Jeg savner Lehmann i Arsenal svært mye. Både som spiller og som person/klovn. I utgangspunktet er jeg i mot slike utenomsportslige påfunn, men (kall meg gjerne trangsynt) jeg har alltid følt at Lehmann har gjort alt med en viss grad av ironi.

Link to comment
Share on other sites

Står fortsatt på det jeg sa i fjor: Hadde Jens stått hele sesongen hadde vi tatt gull.

 

 

Tviler eg sterkt på, fotball er et lagspill og dessuten gjorde Almunia en grei figur i fjor, selv om han ikke er en matchvinner slik Lehmann var i en periode i Arsenal..

Link to comment
Share on other sites

Står fortsatt på det jeg sa i fjor: Hadde Jens stått hele sesongen hadde vi tatt gull.

 

 

Tviler eg sterkt på, fotball er et lagspill og dessuten gjorde Almunia en grei figur i fjor, selv om han ikke er en matchvinner slik Lehmann var i en periode i Arsenal..

 

Det er akkurat det som både er og var Almunias problem. Han er helt grei. Jeg tror Lehmann hadde reddet frisparket vi slapp inn borte mot Birmingham og unnvært at vår poengtapspreriode hadde inntruffet. Frisparket hadde nok ikke funnet sted hvis Lehmann var keeper ettersom enhver inntreden av en keeper er avgjørende for hva som skjer videre, men dette blir jo uansett hvordan vi tenker bare synsing.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...