Jump to content

Jens Lehmann


Guest jensemann

Recommended Posts

Står fortsatt på det jeg sa i fjor: Hadde Jens stått hele sesongen hadde vi tatt gull.

 

Det tror jeg óg, desverre :)

 

 

Ja ja dere gir dere aldri!!

Det er ingenting ved Lehmann som tilsier at med han i målet hele sesongen, så hadde vi tatt gull. Han gjorde kjempe blemmer, og hvordan kan dere si at det ikke hadde blitt flere og mer kostbare tabber? Og det er også begredelig lesning rundt på forumet der de usportslige tinga hans blir "applaudert".

 

Hadde vi fortsatt hatt en skjerpet Patrick Vieira på laget, en målkåt Thierry Henry og blendende Dennis Bergkamp i toppform, så hadde vi også vunnet gull. Men de var ikke i klubben, og Lehmann ble veid og funnet for lett av Wenger. Vi vant ikke gull, done deal!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 795
  • Created
  • Last Reply

Ja ja dere gir dere aldri!!

 

Du trekker fram innlegg fra 23. februar og hevder vi ikke gir oss. Fint du gir deg i tide da... :)

 

Imponerende logikk hos deg, stort innlegg dette ;)

 

Vi vant ikke gull, done deal!!

 

Du kritiserer oss for å mene at vi hadde vunnet serien med Lehmann i mål, deretter fortsetter du med å påstå at "hadde vi fortsatt hatt en skjerpet Patrick Vieira på laget, en målkåt Thierry Henry og blendende Dennis Bergkamp i toppform, så hadde vi også vunnet gull"

 

Ditt innlegg bærer ikke akkurat preg av en eneste rasjonell tanke, så jeg regner ikke med at du er klar over at avslutter siterte setning med "så hadde vi ogsåvunnet gull" .

Link to comment
Share on other sites

Joda my bad, sjekket ikke datoene!

 

det skulle vært " Så hadde vi kanskje også vunnet gull", det jeg egentlig prøver å si. Hvordan kan dere vite at vi hadde vunnet med Lehmann? Hvilke garantier har dere for at Lehmann hadde stoppet med de kjempe blemmene han gjorde, før spanjolen overtok?

 

Dessuten så nevnte jeg Vieira, Henry og Berkamp bare for å sette ting på spissen, for det er mye hva om ...., hvist ditt og hvist datt hadde skjedd så hadde det blitt sånn og sånn. Bare mener at vi vant ikke, deal with it!!

 

Det er fullt mulig å la fortid være fortid, og fremtid er fremtid. Det som er spist er spist.

Link to comment
Share on other sites

Joda my bad, sjekket ikke datoene!

 

det skulle vært " Så hadde vi kanskje også vunnet gull", det jeg egentlig prøver å si. Hvordan kan dere vite at vi hadde vunnet med Lehmann? Hvilke garantier har dere for at Lehmann hadde stoppet med de kjempe blemmene han gjorde, før spanjolen overtok?

 

Dessuten så nevnte jeg Vieira, Henry og Berkamp bare for å sette ting på spissen, for det er mye hva om ...., hvist ditt og hvist datt hadde skjedd så hadde det blitt sånn og sånn. Bare mener at vi vant ikke, deal with it!!

 

Det er fullt mulig å la fortid være fortid, og fremtid er fremtid. Det som er spist er spist.

 

Den er grei joppe, jeg skjønte hva du mente.

 

Jeg er klar over at en påstand som at hvis Lehmann hadde stått i mål så hadde vi vunnet serien er kontrafaktisk og ingen kan vite hvordan det hadde gått hvis så hadde vært tilfelle.

 

Hvis du tenker over dette joppe, så er veldig mye av det som diskuteres her på forumet kontrafaktisk. I noen kamper Ade har spilt og gjort det svakt så kommer argumenter som at Bendtner hadde gjort en bedre jobb hvis han hadde fått startet. Dette er også spekulasjoner som vi umulig kan vite svaret på, for alt vi vet så hadde det gått enda dårligere hvis Bendtner hadde startet denne hypotetiske kampen.

 

Sånn kan vi fortsette, hadde vi gjort det bedre hvis Fabregas ikke hadde blitt skadet? Jeg tror ja, men jeg kan umulig vite det. Vil vi tjene på å få en ny manager? Jeg tror ikke det, men jeg leser her på forumet at noen mener at Wenger har utrettet det han kan og kanskje bør ta hatten sin å gå. Hadde vi vært en reell utfordrer til tittelen i år hvis vi hadde kjøpt en verdensklasse dm og stopper, mange her på forumet later til å tro det, men de kan ikke vite det.

 

Vil du nekte folk og diskutere ovenevnte ting?

 

En ting har du rett i, gjort er gjort og spist er spist.

 

Det stemmer at vi kom på 3. plass i fjor og at Almunia var vår 1. keeper i store deler av sesongen. Det stemmer også at Jens Lehmann fikk sølv for Tyskland i EM og at han har en sjanse til å vinne bundesliga med sitt Stuttgart. Almunia var aldri aktuell for EM og Arsenal med han i mål er nok helt ute av gullstriden, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Neida kompis, har ikke tenkt å nekte noen diskutere noen ting som helst, men det er bare det at alt dette har man hørt før sånn rundt 100 ganger, det er ingenting nytt.

 

Uten sammenligning forøvrig så vant Liverpool ligmesterskap med Grobbelaar i mål, og Rosenborg med Jamtfall i mål. Så det blir litt for lettvint å skylde på den stakkaren som står bakerst. Skulle ligagullet stå og falle på Almunia, så er ikke ligamesterskapet fortjent uansett, for da er mannskapet foran for dårlig. Hadde f.eks van Persie og co hatt en scoringsrate på 50% så hadde det aldri vært noe problem. Så lenge vi bare scorer på sånn ca hver 100de sjanse vi skaper, så blir vi ikke ligamester uansett hvem som står i mål. Tallene er bare tatt ut av lufta og satt veldig på spissen.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann gjorde vel også blemmer i alle sesongene, målvakter gjør feil de også som alle andre utespillere. I sin første sesong stod han samtidige ligakamper hvor vi var ubeseiret og tok ligagull, og var rett og slett fantastisk. Selv om han hadde to eller tre "tabber".

 

Han vil uansett være en bedre keeper enn Almunia, som er god opp mot sitt beste, men vil aldri være verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

det der er egentlig skikkelig lavmål, men morsomt, det er det:P

Lavmål ja, men pure class når det er Jens som gjør det. Han har rett og slett gjort slikt til en kunst. Hadde jeg for eksempel malt en boks med ertesuppe hadde det vært urteit, mens Warhols ble geniærklert.

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig jeg har sagt det før, men jeg føler at Lehmann gjør alle sine sprell med en ironisk undertone. Det er mulig det er trangsynt av meg å synes det, men jeg føler ikke akkurat usportslighetene hans som ødeleggende - selv om de er nettopp usportsligheter.

 

Lehmann er som Mourinho. En idiot, men også en fargeklatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Hva??? Har Lehmann blitt en myk mann på sine eldre dager???

Noe rart må ha skjedd. Ikke ofte han går ut og sier unnskyld, eller beklage noe han har gjort.

Får håpe for hans del at trenern godtar unnskyldningen og at han er tilbake mellom stengene til neste kamp. Viss ikke blir det nok fort at han legger hanskene på hylla. Er jo ikke en som liker å sitte på benken. Har veldig sansen for denne gærne tyskeren. Og kjekkt å ha han i fotballen så lenge så mulig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...