Jump to content

Jens Lehmann


Guest jensemann

Recommended Posts

Lehmann har da ikke vært spesielt god i feltet og diverse utspill går jo i hytt og gevær. Sånn har han vært så lenge jeg kan huske. I tillegg driver han alltid å krangler med motspillere og gjør seg upopulær over hele balløya med tullefakter.

Hans beste egenskaper er vel strekspillet og kan sette i gang spillet raskt...hvis han treffer medspiller da.

 

Men alt i alt kan jeg ikke skjønne han skulle kunne bidratt så mye mer enn det Almunia har gjort i år.

 

Jeg sier ikke Almunia er MYE bedre keeper, men jeg synes han er lik så god som Lehmann på strek og har bra kontroll i luftrommet. I tillegg har han er ro som er en bra egenskap i en keeper.

Plasseringsevnen kunne innimellom vært bedre, men vil ikke si at han har store problemer med det denne sesongen.

 

Hvis man begynner å telle opp tror jeg vi finner ganske så få tabber Almunia har gjort i år.

4-2 målet til Liverpool definerer jeg ikke som en keepertabbe.

 

Jeg er enig med Parlour. Det er forsvaret som har vært det største problemet denne sesongen.

Som han nevnte... mye ballwatching, duellstyrken og evnen til å "ta ut" spissene har vært et evig problem.

Vi slipper inn enkle og nødvendige mål pga. av dette. Både i viktige og mindre viktige kamper.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 795
  • Created
  • Last Reply

Lehmann har da ikke vært spesielt god i feltet og diverse utspill går jo i hytt og gevær. Sånn har han vært så lenge jeg kan huske. I tillegg driver han alltid å krangler med motspillere og gjør seg upopulær over hele balløya med tullefakter.

Hans beste egenskaper er vel strekspillet og kan sette i gang spillet raskt...hvis han treffer medspiller da.

 

Men alt i alt kan jeg ikke skjønne han skulle kunne bidratt så mye mer enn det Almunia har gjort i år.

 

Jeg sier ikke Almunia er MYE bedre keeper, men jeg synes han er lik så god som Lehmann på strek og har bra kontroll i luftrommet. I tillegg har han er ro som er en bra egenskap i en keeper.

Plasseringsevnen kunne innimellom vært bedre, men vil ikke si at han har store problemer med det denne sesongen.

 

Hvis man begynner å telle opp tror jeg vi finner ganske så få tabber Almunia har gjort i år.

4-2 målet til Liverpool definerer jeg ikke som en keepertabbe.

 

Jeg er enig med Parlour. Det er forsvaret som har vært det største problemet denne sesongen.

Som han nevnte... mye ballwatching, duellstyrken og evnen til å "ta ut" spissene har vært et evig problem.

Vi slipper inn enkle og nødvendige mål pga. av dette. Både i viktige og mindre viktige kamper.

 

Hvis du ikke definerer 4-2 målet som en keepertabbe da legger du lista veldig høyt.

Almunia har ikke bra kontroll i luftrommet. Jeg kan ikke skjønne hvordan du kan si det.

Ang. krangling og hans oppførsel etc. Han var akkurat slik da vi kjøpte han, han var akkurat slik da vi hadde unbeaten sesongen, hvorfor blir det brukt mot han nå?

Jeg synes Almunia er dårligere på strek, dårligere i feltet, dårligerer på igangsettinger (som er veldig viktig i henhold til vår spillestil). Jeg vet ikke om en ting Almunia er bedre enn Lehmann på og det har jeg prøvd å fortelle en del ganger nå. Jeg legger ved ett inlegg jeg skrev i en annen tråd

 

 

Her er du inne på noe som jeg synes er viktig og noe som jeg ofte har prøvd å uttrykke.

Dette er ikke en skikkelig keepertabbe men han burde tatt den.

Lehmann har sjelden slike.

Det er veldig enten eller med Lehmann. Han har enten de sinnsyke brølerne eller de fantastiske redningene. Det er veldig sjelden Lehmann slipper inn et mål som jeg tenker at en annen keeper kunne tatt (unntatt brølerne da). Brølere kan alle gjøre, men fanstastiske redninger er ikke forbeholdt alle.

 

Almunia er desverre bare en middels keeper. Han gjør middels gode redninger, gjør få tabber fordi han spiller på lav risiko. Han gjør sjelden de store redningene, de såkalte matchvinnende redningene, og har ikke en eneste ekstremegenskap.

 

Lehmann, gjør fantastiske redninger, gjør noen stygge brølere fordi han spiller på meget høy risiko, og viser ofte internasjonalt snitt med mange matcvinnende redninger. Lehmann har i tillegg ekstremegenskaper. Han er muligens verdens beste igangsetter. Han er fantastisk i feltet og han trekker seg aldri.

 

Jeg skal prøve å forklare hva jeg mener med lav og høy risiko.

På et tilbakespill så er det viktigste for Lehmann å spille til en medspiller, mens det for Almunia er det viktigste å få ballen vekk. Vi kan alltids diskutere hva som er lurest, men det er ikke tvil om at Lehmann er mest tro mot Arsenal sin filosofi. Personlig skulle jeg gjerne sett Lehmann smelle ballen ut sidelinjen oftere.

 

På corenere/innlegg så ser man aldri Almunia plukke ballen utenfor 5-meteren. Lehmann er ofte utenfor straffemerket og plukker ned innlegg etter innlegg. Lehmann er virkelig herre over "målgården". Ja, det hender han gjør blundere der også, men hvor mange ganger har vi sett Lehmann plukke ett innlegg og 3 sekunder senere har vi ballen på midtbanen og fosser i vei med en fantastisk kontring? Det skjer faktisk ofte.

 

Igangsetting: Almunia spiller også her med lav risiko. a, trille ballen ut til back/midtstopper. b, sparke ballen ut etter å ha holdt på ballen i mange sekunder. Lehmann tar store risikoer ved å kaste i gang hurtig og selv der det er fare for at motstanderen kan snappe ballen. Han kaster hardt, langt og raskt. På igangsetting er det så vidt meg bekjent ingen keeper som er bedre enn ham i hele verden.

 

Alle disse tre punktene er eksempler der en keeper kan spille med lav/ høy risiko.

Nå ber jeg Almunia elskerne tenke tilbake på hvor mange ganger Almunia har startet et hurtig angrep som har ført til mål, kontra Lehmann. Dette tatt i betraktining må vi også huske på at Arsenal sin største styrke er ekstreme kontringer med mange mann og høy hastighet. Min påstand er at veldig mange av våre fantastiske kontringer har startet fra hanskene til Lehmann.

 

Jeg blir overrasket dersom Lehmann ikke står i returoppgjøret mot Milan.

 

Mulig dette ble uoversiktelig. Dere for ha meg unnskyldt. Jeg er trøtt som f...

Link to comment
Share on other sites

Etter "Nytt på nytt" prinsippet, en skal ut:

 

Den opplagte kandidaten er Jens. Greit man skal ha en konkurranse situasjon etc, men dette blir for meg helt patetisk.

 

Takk for god innsats og ikke minst mange artige situasjoner og krumspring. Nok er nok, en bitter "gammel" mann er ikke hva enn ung fremadstormende Arsenal tropp trenger.

Link to comment
Share on other sites

Etter "Nytt på nytt" prinsippet, en skal ut:

 

Den opplagte kandidaten er Jens. Greit man skal ha en konkurranse situasjon etc, men dette blir for meg helt patetisk.

 

Takk for god innsats og ikke minst mange artige situasjoner og krumspring. Nok er nok, en bitter "gammel" mann er ikke hva enn ung fremadstormende Arsenal tropp trenger.

 

Det er vel ikke noe tvil om at det er Jens som ryker desverre, men jeg synes det er merkelig ay Jens får kritikk når Jens snakker i media. Her beviser jo Almunia at han ikke er noe bedre

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Etter "Nytt på nytt" prinsippet, en skal ut:

 

Den opplagte kandidaten er Jens. Greit man skal ha en konkurranse situasjon etc, men dette blir for meg helt patetisk.

 

Takk for god innsats og ikke minst mange artige situasjoner og krumspring. Nok er nok, en bitter "gammel" mann er ikke hva enn ung fremadstormende Arsenal tropp trenger.

 

Det er vel ikke noe tvil om at det er Jens som ryker desverre, men jeg synes det er merkelig ay Jens får kritikk når Jens snakker i media. Her beviser jo Almunia at han ikke er noe bedre

 

BE

 

Da kan du lese teksten en gang til. Almunia har aldri vært ute å kritisert Jens, og i denne teksten sier han at alt det verbale som kommer fra Jens til Media ikke betyr noe for han. Dessuten sier det vel litt når han trener sammen med lukaz og vito mens Lehmann trener med?

Link to comment
Share on other sites

Etter "Nytt på nytt" prinsippet, en skal ut:

 

Den opplagte kandidaten er Jens. Greit man skal ha en konkurranse situasjon etc, men dette blir for meg helt patetisk.

 

Takk for god innsats og ikke minst mange artige situasjoner og krumspring. Nok er nok, en bitter "gammel" mann er ikke hva enn ung fremadstormende Arsenal tropp trenger.

 

Det er vel ikke noe tvil om at det er Jens som ryker desverre, men jeg synes det er merkelig ay Jens får kritikk når Jens snakker i media. Her beviser jo Almunia at han ikke er noe bedre

 

BE

 

Da kan du lese teksten en gang til. Almunia har aldri vært ute å kritisert Jens, og i denne teksten sier han at alt det verbale som kommer fra Jens til Media ikke betyr noe for han. Dessuten sier det vel litt når han trener sammen med lukaz og vito mens Lehmann trener med?

 

Szczesny (tror jeg skrev det rett) har jo proffkontrakt, og trener kanskje sammen med'n? ;)

Link to comment
Share on other sites

Etter "Nytt på nytt" prinsippet, en skal ut:

 

Den opplagte kandidaten er Jens. Greit man skal ha en konkurranse situasjon etc, men dette blir for meg helt patetisk.

 

Takk for god innsats og ikke minst mange artige situasjoner og krumspring. Nok er nok, en bitter "gammel" mann er ikke hva enn ung fremadstormende Arsenal tropp trenger.

 

Det er vel ikke noe tvil om at det er Jens som ryker desverre, men jeg synes det er merkelig ay Jens får kritikk når Jens snakker i media. Her beviser jo Almunia at han ikke er noe bedre

 

BE

 

Da kan du lese teksten en gang til. Almunia har aldri vært ute å kritisert Jens, og i denne teksten sier han at alt det verbale som kommer fra Jens til Media ikke betyr noe for han. Dessuten sier det vel litt når han trener sammen med lukaz og vito mens Lehmann trener med?

 

Jeg har lest teksten. Kanskje du bør lese den en gang til. Almunia sier:

 

I come into training and I work with Lukasz Fabianski and Vito Mannone. They are better goalkeepers than him anyway

 

Dette er kritikk og det er jo ikke så jævla rart at Almunia ikke har kritisert Lehmann tidligere. Han ble kjøpt inn som 2. keeper og tjente sine penger på å sitte på benken. . Han har jo aldri hatt noen grunn til å være misfornøyd. Det er først denne sesongen han har blitt første keeper og kritikken har allerede kommet. Lehmann kritiserte da ingen andre keepere i klubben i de foregående sesongene da han var 1. keeper, og når det gjelder kritikken Lehmann har kommet med denne sesongen så er jeg helt enig med ham. Lehmann er en langt bedre keeper enn Almunia.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Etter "Nytt på nytt" prinsippet, en skal ut:

 

Den opplagte kandidaten er Jens. Greit man skal ha en konkurranse situasjon etc, men dette blir for meg helt patetisk.

 

Takk for god innsats og ikke minst mange artige situasjoner og krumspring. Nok er nok, en bitter "gammel" mann er ikke hva enn ung fremadstormende Arsenal tropp trenger.

 

Det er vel ikke noe tvil om at det er Jens som ryker desverre, men jeg synes det er merkelig ay Jens får kritikk når Jens snakker i media. Her beviser jo Almunia at han ikke er noe bedre

 

BE

 

Da kan du lese teksten en gang til. Almunia har aldri vært ute å kritisert Jens, og i denne teksten sier han at alt det verbale som kommer fra Jens til Media ikke betyr noe for han. Dessuten sier det vel litt når han trener sammen med lukaz og vito mens Lehmann trener med?

 

Jeg har lest teksten. Kanskje du bør lese den en gang til. Almunia sier:

 

I come into training and I work with Lukasz Fabianski and Vito Mannone. They are better goalkeepers than him anyway

 

Dette er kritikk og det er jo ikke så jævla rart at Almunia ikke har kritisert Lehmann tidligere. Han ble kjøpt inn som 2. keeper og tjente sine penger på å sitte på benken. . Han har jo aldri hatt noen grunn til å være misfornøyd. Det er først denne sesongen han har blitt første keeper og kritikken har allerede kommet. Lehmann kritiserte da ingen andre keepere i klubben i de foregående sesongene da han var 1. keeper, og når det gjelder kritikken Lehmann har kommet med denne sesongen så er jeg helt enig med ham. Lehmann er en langt bedre keeper enn Almunia.

 

BE

 

Lehmann kommer for n-te gang me kritikk, Almunia bare svarer, vil ikke si "they are better goalkeepers than him anyway" er noe særlig kritikk. Han gir bare uttrykk for at uansett hva Lehmann sier tar han seg ikke nær av det. Er forresten den eneste "kritikken" jeg kan se som kommer frem i artikkelen.

 

Edit: Ikke gidd plukke fram alle de punktene av kritikk du finner, tror vi har litt forskjellig syn på kritikk

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler at det er på plass å legge inn denne lenken her:

http://www.arsenal.com/article.asp?article...h+Lehmann&f=rss

 

Det er tydeligvis ikke alle som har problemer med ham.

 

BE

 

Legger inn denne også.

http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2273837,00.html

 

Lehmann er en god kar :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler at det er på plass å legge inn denne lenken her:

http://www.arsenal.com/article.asp?article...h+Lehmann&f=rss

 

Det er tydeligvis ikke alle som har problemer med ham.

 

BE

 

Legger inn denne også.

http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2273837,00.html

 

Lehmann er en god kar :-)

det stemmer, og han er arsenals klart beste keeper for øyeblikket. almunia kommer aldri til å kunne karakteriseres som noe annet enn en middelmådig reservekeeper. jens er fortsatt en toppkeeper, men det vil manuel aldri kunne bli. ufattelig at et lag som arsaenal ikke satser på en keeper som kan være avgjørende i poengsankingen.

Link to comment
Share on other sites

Synd ikke dere er i Arsenals trenerteam. Virker som de er udugelige som har plukket feil keeper hele sesongen.

 

Ja, da hadde vi garantert vunnet serien og ennå vært med i Champions League. Kanskje vi også hadde vunnet Liga Cupen, for da hadde førstelagsspillere vært prioritert og vi ville feid de fleste av banen med Lehmann i spissen.

Link to comment
Share on other sites

Synd ikke dere er i Arsenals trenerteam. Virker som de er udugelige som har plukket feil keeper hele sesongen.

 

Ja, da hadde vi garantert vunnet serien og ennå vært med i Champions League. Kanskje vi også hadde vunnet Liga Cupen, for da hadde førstelagsspillere vært prioritert og vi ville feid de fleste av banen med Lehmann i spissen.

 

Uten tabben til lehmann mot blackburn så hadde vi hatt 2 poeng ekstra,blir spennende å se hvor langt bak chelsea vi havner til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Synd ikke dere er i Arsenals trenerteam. Virker som de er udugelige som har plukket feil keeper hele sesongen.

 

Ja, da hadde vi garantert vunnet serien og ennå vært med i Champions League. Kanskje vi også hadde vunnet Liga Cupen, for da hadde førstelagsspillere vært prioritert og vi ville feid de fleste av banen med Lehmann i spissen.

 

Uten tabben til lehmann mot blackburn så hadde vi hatt 2 poeng ekstra,blir spennende å se hvor langt bak chelsea vi havner til slutt.

 

Innlegget mitt var skrevet med en ørliten dose med ironi, bare så det er sagt. :(

 

Forøvrig er jeg enig med deg. Har ellers støttet valget av Almunia som førstekeeper nesten hele kampen. Riktignok så vi at Jens ennå har godformen inne i kampen mot United. Tror han står resten av sesongen, men vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Synd ikke dere er i Arsenals trenerteam. Virker som de er udugelige som har plukket feil keeper hele sesongen.

 

Ja, da hadde vi garantert vunnet serien og ennå vært med i Champions League. Kanskje vi også hadde vunnet Liga Cupen, for da hadde førstelagsspillere vært prioritert og vi ville feid de fleste av banen med Lehmann i spissen.

 

Uten tabben til lehmann mot blackburn så hadde vi hatt 2 poeng ekstra,blir spennende å se hvor langt bak chelsea vi havner til slutt.

 

Innlegget mitt var skrevet med en ørliten dose med ironi, bare så det er sagt. ;)

Jepp, bare en ørliten dose ;) ...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

om wenger ikke skal hente inn en ny toppkeeper, bør det satses på jens en sesong til. polakken som 2. valg og gjerne mannone som 3. valg. vet ikke om jeg ønsker å se manuel i arsenals mål. muligens ok som 3. eller 4. valg.

 

jens er en kjempekeeper!

Link to comment
Share on other sites

Du undervurderer nok Almunia en smule, men jeg er enig med deg i at Lehmann er Arsenals beste keeper. Jeg er forberedt på at han drar i sommer, men jeg kommer til å bli lei meg når det offentliggjøres - om det blir i sommer eller senere. Jens har jo gitt oss mye.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann viser seg fra sin beste side(Øverste bilde)

http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/53/..._1209909963.jpg

 

Steike :blink:

 

Sprekt! Vedig sprek på de bildene. Yoga?

 

Men nå er det vel slutt? Etter at han ble byttet inn midt i 2.omgang mot Everton for så og ta imot en enorm hylles av fansen etter kampen.

 

Har vert fantastisk å ha han i klubben de sesongene han har vert her, litt synd at det skulle ende med skittkasting til mangere og lagkamerater. Men velger å sitte igjen med minnene fra når han var første velg, for da gjorde han masse bra for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Wenger bekrefter til Sky Sports at Lehmann er ferdig i Arsenal. :blink:

 

Lehmann har vært en stor keeper for oss. En kan si hva en vil om temperament og tabber men jeg vil huske tyskeren for hans fantastiske sesong uten tap i Premier League. Samt straffekonken i cupfinalen mot United, for ikke å snakke om Champions League semifinalen mot Villareal.

Fantastiske begivenheter i Arsenal`s historie og Jens Lehmann`s karriere.

 

Få spillere har gitt så mye av seg sjøl for Arsenal som han. En legende...

Link to comment
Share on other sites

Æsj, det var synd.

 

Det var synd at det skulle ende slik med en så fantastisk keeper som Lehmann. Som stompa påpekte med skittkasting, sutring og klaging. For meg er Lehmann en mye bedre og solidere keeper enn Almunia, og jeg foretrekker helst Lehmann mellom stengene. Og etter Jens's sterke 2006/07-sesong syntes jeg det var dårlig gjort av Wenger å sette han ut etter to tabber. Men, men; nå håper jeg for Tyskland's skyld at det er Lehmann som er førstevalget til Tyskland under sommmerens EM-sluttspill i Østerrike/Sveits.

 

Farvel, Jens Lehmann...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...