Jump to content

Jens Lehmann


Guest jensemann

Recommended Posts

  • Replies 795
  • Created
  • Last Reply

Håper han fortsetter litt til men er fryktelig redd for at vi ender opp med Almunia som første valg neste år. Han er en grei nok keeper som et andre valg men regner med at hvis han forlater klubben at Wenger henter inn en ny keeper som kanskje er litt yngre og kan stå for arsenal en stund. Mine valg ligger i newcastle, bolton og juventus..

Link to comment
Share on other sites

Etter at Lehmann er pansjonert, så er ikke Almunia en god nok erstatter nei. Vi må få inn en rutinert og sikker keeper, og kanskje en litt ung en. Iker Cassilas hadde kunne vært bra valg, men tviler på at Real vil selge han.

Eller hvis vi kjenner Wenger rett så kommer han nok til å ta ibruk Almunia etter at Lehmann forsvinner. Men er enda god tid igjen får vi håpe <_<

Link to comment
Share on other sites

Etter at Lehmann er pansjonert, så er ikke Almunia en god nok erstatter nei. Vi må få inn en rutinert og sikker keeper, og kanskje en litt ung en. Iker Cassilas hadde kunne vært bra valg, men tviler på at Real vil selge han.

Eller hvis vi kjenner Wenger rett så kommer han nok til å ta ibruk Almunia etter at Lehmann forsvinner. Men er enda god tid igjen får vi håpe :)

noen som vet om det stemmer at kontrakten til Shay Given går ut til sommeren? hadde ikke vært noen dårlig erstatter. ser jo ikke ut som Jens får noen ny kontrakt, så da er han vel på vei ut da.

 

som jeg har sagt i en annen tråd; synes jeg Lehmann er en av verdens beste på en god dag og det har han som regel. keepere gjør alltid en og annen feil, selv Jens, men det er tross alt ikke mange ganger sammenlignet med alle gangene han har reddet oss på fantastisk vis. mener også at temperamentet, vinnerviljen og rutinenen nok har effekter vi ikke ser godt nok med det blåtte øye til å fatte hvor viktig han er. det at han ble kåret til VM's beste keeper i sommer sier vel sitt. det blir trist og se han gå. men ingenting varer evig.

 

Herlig video av vår nr.1 Lairy Lehmann

fantastisk video! får frysninger! :P

og kommentaren på slutten er så sann! "vi hadde ikke kommet dit (til CL-finalen) uten han". så han er tilgitt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For en usedvanlig snedig fyr Mad-Jens er. Lo så tårene trillet da han på slutten la seg ned, tok seg til ankelen, så på "klokken", ristet lettere oppgitt på hodet, for så å reise seg opp å sparke kampens siste spark på ballen. Historiens beste parodi på det å fake skader og drøye tid.

 

Hehe. Må bare ta av meg hatten; for en keeper, for en type! En av våre aller største kult-helter! Hyll, hyll!

Link to comment
Share on other sites

For en usedvanlig snedig fyr Mad-Jens er. Lo så tårene trillet da han på slutten la seg ned, tok seg til ankelen, så på "klokken", ristet lettere oppgitt på hodet, for så å reise seg opp å sparke kampens siste spark på ballen. Historiens beste parodi på det å fake skader og drøye tid.

 

Hehe. Må bare ta av meg hatten; for en keeper, for en type! En av våre aller største kult-helter! Hyll, hyll!

Helt enig, er bare best, han Jens altså!

Vi ksulle hatt han i mange år til! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jens Lehmann; hatobjekt nummer en, eller kultfigur?

 

Svaret på det spørsmålet avhenger vel stort sett helt og holdent om man er Gooner eller ikke. Er man dèt så er det ingen tvil; hans lille "stunt" helt på slutten i går var bare rett og slett magisk. Jeg tror til og med dommer Bennet så det morsomme i det skadestuntet. Pure, adultery class!!! :P

 

Men, hadde jeg vært alt annet enn Arsenal supporter så innbiller jeg meg at jeg hadde fått den godeste mad-Jens FULLSTENDIG opp i halsen. Jeg skal være så ærlig å innrømme det. Men takk og lov, über-und-unter Jens er vår og ingen andre`s!!! Our German madman! Sett fra et Gooner ståsted; rett og slett en godgutt av dimensjoner. I tillegg er han faktisk talt en meget god målmann. Jens; we just luv `ya!!! :P ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Jens Lehmann; hatobjekt nummer en, eller kultfigur?

 

Svaret på det spørsmålet avhenger vel stort sett helt og holdent om man er Gooner eller ikke. Er man dèt så er det ingen tvil; hans lille "stunt" helt på slutten i går var bare rett og slett magisk. Jeg tror til og med dommer Bennet så det morsomme i det skadestuntet. Pure, adultery class!!! ;)

 

Men, hadde jeg vært alt annet enn Arsenal supporter så innbiller jeg meg at jeg hadde fått den godeste mad-Jens FULLSTENDIG opp i halsen. Jeg skal være så ærlig å innrømme det. Men takk og lov, über-und-unter Jens er vår og ingen andre`s!!! Our German madman! Sett fra et Gooner ståsted; rett og slett en godgutt av dimensjoner. I tillegg er han faktisk talt en meget god målmann. Jens; we just luv `ya!!! :P ;) :P

 

Tror faktisk ikke så mange andre hadde kommet ut av den situasjonen med ballen i hendene. Han holder den i fast grep i langt over de 6 tillatte sekunder. De fleste andre ville kastet ut ballen og så lagt seg ned. Man Jens skjønte nok at ManU ikke ville gitt ballen tilbake slik stillingen var og beholdt likegodt ballen omtrent til Bennet blåste for full tid. Rett og slett genialt :P :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lehmann ikkje enig med Arsenal

Det ser ut til at Wenger må sjå etter ny keeper etter sesongslutt. Arsenal har bare lyst til å gje 1-års kontrakt. Lehmann vil ha 3-års kontrakt. Kven skal vi kjøpe viss Lehmann forsvin? Buffon?

Håper Wenger gjer han lov til 3-års kontrakt, men tviler på at Wenger gjer det. Vi får vente å sjå.

 

 

Link: Lehmann ikkje enig me Arsenal

 

 

Ps: Sorry for dobel post

Link to comment
Share on other sites

Nå må Wenger skjerpe seg!. Dette tulle med bare 1 år etter fylte 30 er helt sykt. Se hvor mange gode spillere vi mister på grunn av dette.

 

Gi mannen 3 års kontrakt!

 

Dette er jeg faktisk uenig i..

Spillerne bør kjenne Wenger godt nok til å vite at de ikke er uønsket av Wenger, det er bare at han vil sikre seg at spillerne holder seg oppegående over 30-års alderen også.. det mener jeg at spillerne som blir over 30 skal respektere, og bare kjempe videre om en plass på laget.

Okay.. det var synd med f.eks Pires, nærmest en legende i klubben, som reiste på grunn av det. Men han burde visst at hvis han var god nok, fikk han enda en kontrakt. Og enda en kontrakt. Og enda en kontrakt.

Det er ikke verre enn det!

 

Så god som Lehmann har vært de siste årene, bør han ikke bli skremt av dette prinsippet til Wenger.. han bør heller bare kjempe videre om å holde seg som førstekeeper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville heller sagt at det er Wenger som er vanskelig.

Hvis det er en spiller som er god og er i 30-åra og vil ha en kontrakt på 2-3 år,

hvorfor ikke gi han det da?

 

Hvis Wenger ikke vil ha han kan han selge han og få litt cash, eller frigjøre han fra kontrakten,

isteden for at rutinerte spillere skal gå på free tranfer.

Link to comment
Share on other sites

Nå må Wenger skjerpe seg!. Dette tulle med bare 1 år etter fylte 30 er helt sykt. Se hvor mange gode spillere vi mister på grunn av dette.

 

Gi mannen 3 års kontrakt!

 

Dette er jeg faktisk uenig i..

Spillerne bør kjenne Wenger godt nok til å vite at de ikke er uønsket av Wenger, det er bare at han vil sikre seg at spillerne holder seg oppegående over 30-års alderen også.. det mener jeg at spillerne som blir over 30 skal respektere, og bare kjempe videre om en plass på laget.

Okay.. det var synd med f.eks Pires, nærmest en legende i klubben, som reiste på grunn av det. Men han burde visst at hvis han var god nok, fikk han enda en kontrakt. Og enda en kontrakt. Og enda en kontrakt.

Det er ikke verre enn det!

 

Så god som Lehmann har vært de siste årene, bør han ikke bli skremt av dette prinsippet til Wenger.. han bør heller bare kjempe videre om å holde seg som førstekeeper.

 

Det er eg faktisk ueinig i.

 

se tråd

 

Men i akkurat dette tilfellet sidan Lehmann no er 37 år syns eg det er litt meir aktuelt med eit årskontrakt. Tre årskontrakt i dette tilfellet, Lehmann vil vel vere på nippet til å fylle 41 blir nok litt for lenge.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er helt enig med deg, M&B!

Selv om jeg kan si at han gir meg en god latter av og til, så er han ikke sportslig i det hele tatt!

 

La meg nevne forskjellige ting her:

-Han skal alltid være freda i feltet

-Filmer for hver minste ting

-Knuffer alltid i motspiller

-Kjefter alltid på dommere

 

Dette er jo en haug med idiotiske prinsipper som han tydligvis har! Dette må han slutte med, ellers kan han ryke og reise fra Arsenal, hvilket han kanskje gjør uansett..

Link to comment
Share on other sites

Ja-ja, er det ikke greit vi har noe å være enige om. Nemlig det å være uenige. :) Mad-Jens har fått kultstatus. Mad-Jens får motstandernes supportere til å spy opp igjen pilsen. Mad-Jens får motstandernes spillere og managere til å se rødt. Mad-Jens er eksentrisk til det ekstreme. Alt dette burde gjøre Mad-Jens til enhver Gooner`s øyesten nummer en. Og på toppen av det hele; Mad-Jens er tysker. Jeg har fått et helt nytt forhold til germanerne etter at Mad-Jens kom "hjem". I mine øyne er Mad-Jens ufeilbarlig, og en Gooner through & through! Gi mannen en livstidskontrakt!

Link to comment
Share on other sites

he he, veldig bra skrevet Chaz. Mitt syn på Jens er kanskje ikke så overraskende noe mer nyansert, skjønt jeg synes M&B bommer helt i sin negativitet. Ja, Jens har en del sider han kanskje burde rette på. Særlig det som går ut over laget, at han har en tendens til å prate på seg unødvendige gule kort. Men samtidig så er han en utrolig personlighet. Det er bare et pluss at han fremstår som litt gal, og mannen har jo stor humor, faktisk så stor humor at det går mange rivaliserende fans hus forbi! :) Han har jo tilført begrepet ironi på banen en helt ny dimensjon. Og såpass får man tåle. For jeg synes det er et sykdomstegn at fotballen på liv og død skal være så gravalvorlig. Og uten personligheter som Jens så blir ikke fotballen bare mer alvorlig, den blir mer kjedelig også! ;) Så Jens vil for all fremtid ha høy status i Arsenal, selv om nå tallenes tale vel forteller oss at hans karriere hos oss er på hell.

Link to comment
Share on other sites

Fotball er først og sist en "underholdning" Lehman kan fort underholde oss i en del situasjoner. Og personlig synes jeg arsenal trenger en som kan gjøre noe ekstra i kamper for å gire dem opp litt. Han er uansett en vekker for medspillere i kampene men han er uten tvil over grensen til tider med sine påfunn. Nå forlater han nok klubben til sommeren og han har gitt oss mange gode og flaue øyeblikk og er uten tvil en av de store i klubbens historie. Men nå håper jeg klubben skaffer en litt yngre og verdig keeper. Og for guds skyld ikke satse fullt på Almunia og Poom som keeper valgene i tiden fremover! Almunia har vært god, men har en lang vei å gå fortsatt! Poom har vært veldig lite imponerende i de kampene jeg har sett han så et kjøp av ny keeper som da kan kjempe om plassen med Almunia er den rette veien å gå!

Når det snakkes her i detaljer om Lehmans dårlige oppførsel, så synes jeg at det værste han har gjort i en kamp så langt var å nesten dytte Toure over ende i en kamp tidligere i sesongen. Det var en situasjon hvor de hadde dårlig kommunikasjon og kunne blitt farlig og GALE Jens fyrte løst på Toure i en kamp som allerede var hard for laget og en slik handling kan virkelig demoralisere et lag, spesielt på bortebane!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...