Jump to content

Jens Lehmann


Guest jensemann

Recommended Posts

Ingen tvil om at Lehmann gjorde en solid jobb mot slutten av sesongen, og hans fantastiske keeperspill i finalen mot United, var en av faktorene som gjorde at vi kunne løfte trofeet etter en nervepirrende kamp.

 

Det har vel aldri vært tvil om Lehmanns egenskaper på banen. Det som gjorde at jeg mistet respekten for han i en periode, var måten han oppførte seg på i den tiden han ble vraket. Istedet for å støtte sin kollega, virket det som han gjorde alt for å psyke han ut.

 

Men nok om det. Uavhengig av hvor solid Jens måtte være, så er det ingen tvil om at vi trenger en backup som kan komme inn, uten at laget lider av den grunn. Almunia holder absolutt ikke den standarden vi behøver. Taylor ser desverre ut til å ha mistet all tillit hos Wenger. Ganske rart egentlig, med tanke på at en keeper som Almunia fikk så mye tillit. Ut av det jeg har sett, så er Taylor i mine øyne en mye bedre keeper enn Almunia. Stack virker å kunne ha ferdighetene, men så var det disse voldektsanklagene da, som man ikke har fått full klarhet i ennå. Så jeg mener at Wenger bør benytte sjansen til å hente Isaksson nå, før noen andre gjør det. Nå er det på tide å vise at han virkelig vil vinne CL. Skal vi klare det, så trenger vi forsterkninger, og keeperplassen er virkelgi en av plassene som trenger forsterkninger

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 795
  • Created
  • Last Reply
Guest jensemann
Ingen tvil om at Lehmann gjorde en solid jobb mot slutten av sesongen, og hans fantastiske keeperspill i finalen mot United, var en av faktorene som gjorde at vi kunne løfte trofeet etter en nervepirrende kamp.

 

Det har vel aldri vært tvil om Lehmanns egenskaper på banen. Det som gjorde at jeg mistet respekten for han i en periode, var måten han oppførte seg på i den tiden han ble vraket. Istedet for å støtte sin kollega, virket det som han gjorde alt for å psyke han ut.

 

Men nok om det. Uavhengig av hvor solid Jens måtte være, så er det ingen tvil om at vi trenger en backup som kan komme inn, uten at laget lider av den grunn. Almunia holder absolutt ikke den standarden vi behøver. Taylor ser desverre ut til å ha mistet all tillit hos Wenger. Ganske rart egentlig, med tanke på at en keeper som Almunia fikk så mye tillit. Ut av det jeg har sett, så er Taylor i mine øyne en mye bedre keeper enn Almunia. Stack virker å kunne ha ferdighetene, men så var det disse voldektsanklagene da, som man ikke har fått full klarhet i ennå. Så jeg mener at Wenger bør benytte sjansen til å hente Isaksson nå, før noen andre gjør det. Nå er det på tide å vise at han virkelig vil vinne CL. Skal vi klare det, så trenger vi forsterkninger, og keeperplassen er virkelgi en av plassene som trenger forsterkninger

12332[/snapback]

 

Skandalløs uttalelse dette Kim!!

Hvor har du det fra at Jensemann prøvde å psyke ut Almunia??

Jeg var selv til stede på kampen hvor Jens ble vraket (birmingham på highbury) og når disse to guttene drev og varmet opp 20 meter unna meg, var det overhodet ingenting som tydet på noen utpsyking.

To gode kolleger som jobbet sammen og støttet hverandre.

Skam deg <_<

Det samme skjedde forøvrig i den påfølgende kampen mot RBK.

Ellers er jeg enig i at vi trenger en ny keeper i sommer.

Almunia er bedre enn Taylor, og det sier det meste om vår backup-situasjon.

Isaksson kan på sikt utfordre Jensemann, så kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Lehmann gjorde en solid jobb mot slutten av sesongen, og hans fantastiske keeperspill i finalen mot United, var en av faktorene som gjorde at vi kunne løfte trofeet etter en nervepirrende kamp.

 

Det har vel aldri vært tvil om Lehmanns egenskaper på banen. Det som gjorde at jeg mistet respekten for han i en periode, var måten han oppførte seg på i den tiden han ble vraket. Istedet for å støtte sin kollega, virket det som han gjorde alt for å psyke han ut.

 

Men nok om det. Uavhengig av hvor solid Jens måtte være, så er det ingen tvil om at vi trenger en backup som kan komme inn, uten at laget lider av den grunn. Almunia holder absolutt ikke den standarden vi behøver. Taylor ser desverre ut til å ha mistet all tillit hos Wenger. Ganske rart egentlig, med tanke på at en keeper som Almunia fikk så mye tillit. Ut av det jeg har sett, så er Taylor i mine øyne en mye bedre keeper enn Almunia. Stack virker å kunne ha ferdighetene, men så var det disse voldektsanklagene da, som man ikke har fått full klarhet i ennå. Så jeg mener at Wenger bør benytte sjansen til å hente Isaksson nå, før noen andre gjør det. Nå er det på tide å vise at han virkelig vil vinne CL. Skal vi klare det, så trenger vi forsterkninger, og keeperplassen er virkelgi en av plassene som trenger forsterkninger

12332[/snapback]

 

Skandalløs uttalelse dette Kim!!

Hvor har du det fra at Jensemann prøvde å psyke ut Almunia??

Jeg var selv til stede på kampen hvor Jens ble vraket (birmingham på highbury) og når disse to guttene drev og varmet opp 20 meter unna meg, var det overhodet ingenting som tydet på noen utpsyking.

To gode kolleger som jobbet sammen og støttet hverandre.

Skam deg <_<

Det samme skjedde forøvrig i den påfølgende kampen mot RBK.

Ellers er jeg enig i at vi trenger en ny keeper i sommer.

Almunia er bedre enn Taylor, og det sier det meste om vår backup-situasjon.

Isaksson kan på sikt utfordre Jensemann, så kanskje.

12337[/snapback]

 

Greit nok at Lehmann er din største favoritt, men det må da f*** meg gå an å åpne øynene litt for det. Min uttalelse kommer av Lehmann's egne uttalelser til seriøse medier. I tillegg har Wenger selv uttalt at Lehmann gikk litt over streken i denne periode. Så jeg ser ingen grunn til å skamme meg, og står ved mine uttalelser i det forrige innlegget. At du ser på det som skandaløst, får så være. Kan ikke påstå at jeg mister nattesøvnen av den grunn.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Ingen tvil om at Lehmann gjorde en solid jobb mot slutten av sesongen, og hans fantastiske keeperspill i finalen mot United, var en av faktorene som gjorde at vi kunne løfte trofeet etter en nervepirrende kamp.

 

Det har vel aldri vært tvil om Lehmanns egenskaper på banen. Det som gjorde at jeg mistet respekten for han i en periode, var måten han oppførte seg på i den tiden han ble vraket. Istedet for å støtte sin kollega, virket det som han gjorde alt for å psyke han ut.

 

Men nok om det. Uavhengig av hvor solid Jens måtte være, så er det ingen tvil om at vi trenger en backup som kan komme inn, uten at laget lider av den grunn. Almunia holder absolutt ikke den standarden vi behøver. Taylor ser desverre ut til å ha mistet all tillit hos Wenger. Ganske rart egentlig, med tanke på at en keeper som Almunia fikk så mye tillit. Ut av det jeg har sett, så er Taylor i mine øyne en mye bedre keeper enn Almunia. Stack virker å kunne ha ferdighetene, men så var det disse voldektsanklagene da, som man ikke har fått full klarhet i ennå. Så jeg mener at Wenger bør benytte sjansen til å hente Isaksson nå, før noen andre gjør det. Nå er det på tide å vise at han virkelig vil vinne CL. Skal vi klare det, så trenger vi forsterkninger, og keeperplassen er virkelgi en av plassene som trenger forsterkninger

12332[/snapback]

 

Skandalløs uttalelse dette Kim!!

Hvor har du det fra at Jensemann prøvde å psyke ut Almunia??

Jeg var selv til stede på kampen hvor Jens ble vraket (birmingham på highbury) og når disse to guttene drev og varmet opp 20 meter unna meg, var det overhodet ingenting som tydet på noen utpsyking.

To gode kolleger som jobbet sammen og støttet hverandre.

Skam deg :)

Det samme skjedde forøvrig i den påfølgende kampen mot RBK.

Ellers er jeg enig i at vi trenger en ny keeper i sommer.

Almunia er bedre enn Taylor, og det sier det meste om vår backup-situasjon.

Isaksson kan på sikt utfordre Jensemann, så kanskje.

12337[/snapback]

 

Greit nok at Lehmann er din største favoritt, men det må da f*** meg gå an å åpne øynene litt for det. Min uttalelse kommer av Lehmann's egne uttalelser til seriøse medier. I tillegg har Wenger selv uttalt at Lehmann gikk litt over streken i denne periode. Så jeg ser ingen grunn til å skamme meg, og står ved mine uttalelser i det forrige innlegget. At du ser på det som skandaløst, får så være. Kan ikke påstå at jeg mister nattesøvnen av den grunn.

12339[/snapback]

 

Bullshit fra a til å som vanlig fra deg.

Lehmanns uttalelser til "seriøse" medier....

Har aldri hørt noe så fjollete, hva er seriøse medier for deg??

Wenger har aldri noensinne uttalt at Jensemann har prøvd å psyke ut Almunia, det må du ha klinkende klart for deg.

Derimot har Wenger uttalt at han ble mektig imponert over måten Jens taklet det å bli vraket på, som en fullblods profesjonell, som han kallte det.

Jeg har en mistanke om at du mikser sammen begrepene "bli skuffet" og "prøve å psyke ut".

Det er det første begrepet som gjaldt for Jens, nemlig "bli skuffet". Han ble som en sann, profesjonell fotballspiller skal bli, jævlig skuffet ved å bli vraket fra sitt lag.

Hvis ikke man i en slik situasjon blir veldig veldig skuffet, beviser man samtidig at det egentlig ikke spiller så stor rolle.

Jeg gjentar og håper at du oppfatter: Jens Lehmann har ALDRI prøvd å psyke ut medspillere, og han kommer nok aldri til å gjøre det heller.

Link to comment
Share on other sites

Bullshit fra a til å som vanlig fra deg.

12355[/snapback]

 

Og den kommentaren der, er et tydelig tegn på at du ikke kjenner meg noe særlig.

 

Det jeg mener med seriøse medier, er skysports og BBC. Disse hadde et intervju med Lehmann i etterkant av vrakingen av han. Og der sa han rett frem at han ikke skjønte noe av det Wenger gjorde, at han mente han var en mye bedre keeper enn Almunia osv. Hvis du kaller det å backe opp Almunia 100%, så får du stå for det.

 

Dette var min siste kommentar i denne debatten. Når du presterer å påstå at jeg bare kommer med bullshit på dette forumet, så ser jeg ikke noe poeng i å debattere med deg videre.

Link to comment
Share on other sites

Må nok gi Kim rett her. Ingen tvil om at det var rusk mellom Alumnia og Lehmann i vinter. Det var blant annet en god del uttaleser som ikke akkurat tydet på at de to var perlevenner og at samarbeidet de to imellom var optimalt

 

Dette ble bekreftet av seriøse medier!!

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Bullshit fra a til å som vanlig fra deg.

12355[/snapback]

 

Og den kommentaren der, er et tydelig tegn på at du ikke kjenner meg noe særlig.

 

Det jeg mener med seriøse medier, er skysports og BBC. Disse hadde et intervju med Lehmann i etterkant av vrakingen av han. Og der sa han rett frem at han ikke skjønte noe av det Wenger gjorde, at han mente han var en mye bedre keeper enn Almunia osv. Hvis du kaller det å backe opp Almunia 100%, så får du stå for det.

 

Dette var min siste kommentar i denne debatten. Når du presterer å påstå at jeg bare kommer med bullshit på dette forumet, så ser jeg ikke noe poeng i å debattere med deg videre.

12360[/snapback]

 

Glimrende at du bekrefter mine mistanker 100% iallefall.

Jensemanns uttalelser i etterkant av vrakingen kan på ingen måte forstås som kritikk av Almunia, men heller et uttrykk for frustrasjon og skuffelse.

Muligens kan det i verste fall tolkes som en kritikk av Wenger.

Arsene har vel også i ettertid tatt til seg kritikken og innrømmet at Lehmann er en langt bedre keeper enn Almunia.

Hvordan tror du Arsene Wenger ville ha reagert hvis Lehmann drev med utpsyking av Almunia??????

Tror du han i ettertid ville kommet tilbake og skamrost utpsykeren???

Nei, jeg er helt enig med deg i en ting.

Denne ballen tror jeg vi legger klokelig død :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Freddiereadygo
Jeg synes at Jens Lehmann har utvikla seg til en veldig god kepper. Synes dere det samme

25451[/snapback]

Syns han har blitt veldig mye tryggere i alt han foretar seg etter FA-cup finalen.... :)

Link to comment
Share on other sites

han spilte ekstremt godt på slutten av sesongen i fjor, og har begynt veldig bra i år. Men feltarbeidet hans er litt rustet. Arsenal har jo kjøpt en 17- åring som heter Vito Mannone. Tipper han er arvtageren til lehmann. han er 80 kilo og 178 cm. Almunia kommer sikkert til å forlate oss i år. pga. for lite spilletid.

Link to comment
Share on other sites

han spilte ekstremt godt på slutten av sesongen i fjor, og har begynt veldig bra i år. Men feltarbeidet hans er litt rustet. Arsenal har jo kjøpt en 17- åring som heter Vito Mannone. Tipper han er arvtageren til lehmann. han er 80 kilo og 178 cm. Almunia kommer sikkert til å forlate oss i år. pga. for lite spilletid.

25461[/snapback]

80 kilo og 178? Høres ikkje så altfor veltrent ut, med mindre han har mykje musklar... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Etter å ha sett Cech og Robinson de siste ukene er jeg ikke i tvil lenger;

vi har den soleklart beste keeperen i premier league.

Mannen oser av trygghet og selvtillit for tiden.

Fantastiske redninger som holdt oss inn i kampen nok en gang, spurs kunne ledet med både 3 og 4 mål etter førsteomgang, hadde det ikke vært for Jensemann.

Eneste problemet med Jens er at han begynner å bli en gammel mann og derfor må han naturligvis skiftes ut etterhvert.

Kirkland vil være en naturlig arvtager.

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Jens er nok en av de 20-25 beste keeperne i verden. Det holder ut denne sesongen tror jeg, men tviler på at Jens er førstevalget i Arsenal når de røde entrer Ashburton. Mener at Arsenal bør ha en av verdens 10 beste keepere hvis de skal kunne nå det potensialet de innehar.En keeper er aldri på topp før han er 28 år, og finner vi en toppkeeper i den alderen, er keeperplassen sikret for de neste 8-9 årene. Jeg kunne ha tenkt meg at Arsenal hentet Hildebrand, Frey eller Canizares. Men det er også et par tre keepere i England som har poten siale til å bli store. Warner, Green og Kirkland er av de. Men det vi trenger nå er en arbeidsom og kreativ midtbanespiller i verdensklasse. Ballack er min favoritt, men Seedorf er også utrolig god. Derfor mener jeg at vi lar Jens være førstevalget en eller to sesonger til, og prioriterer å bruke penger på en midtbanespiller av ypperste klasse...

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Jens er per i dag en av verdens absolutt beste keepere.

Ville slett ikke byttet med Kirkland i dag, heller ikke i morgen, muligens heller ikke neste år, men man må jo alltid se fremover, og Kirkland kan en vakker dag bli en like god keeper som Jensemann er i dag.

Viktig å bytte keeper før det er for sent.

Seaman ble byttet et par sesonger for sent!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jens er nok en av de 20-25 beste keeperne i verden. Det holder ut denne sesongen tror jeg, men tviler på at Jens er førstevalget i Arsenal når de røde entrer Ashburton. Mener at Arsenal bør ha en av verdens 10 beste keepere hvis de skal kunne nå det potensialet de innehar.En keeper er aldri på topp før han er 28 år, og finner vi en toppkeeper i den alderen,  er keeperplassen sikret for de neste 8-9 årene. Jeg kunne ha tenkt meg at Arsenal hentet Hildebrand, Frey eller Canizares. Men det er også et

25478[/snapback]

Du motsei deg sjølv litt.

 

Hildebrand er bak Lehmann i Tyskland sin pecking order. Går vi då opp til topp 10? Hildebrand er en hype. Han er god, ja - men neppe bedre enn Lehmann. Hildebrand er vel heller ikkje 28.

 

Frey er vel heller ikkje topp 10 av verdas keeperar. Han er vel heller ikkje 28.

 

Canizares kan nok argumenterast for å vere topp 10, men han er like gamal som Lehmann. Så då er vi like langt.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Denne rangeringen av "topp-10" eller "topp-25" i verden blir i beste fall noe diffus.

Fotball er og blir en "øye som ser"-idrett, og det er sjelden man kan si at noe er opplagt feil eller opplagt riktig.

Dessuten vil denne rangeringen skifte temmelig ofte underveis, f.eks Cech i chelsky.

har jo gjort tabbe på tabbe i det siste.

Tabben mot blackburn var opplagt feil men samtidig må man se på prestasjoner over tid og ikke minst potensialet som hver enkelt innehar.

Her er nok Cech høyt oppe på listen ja.....

Og her mener jeg også Jensemann kommer langt, ja veldig langt oppe på listen.

Hans rutine og stabilitet er uvurderlig for Arsenal.

Vel gjorde han noen tilsynelatende "tabber" for et år tilbake men poenget mitt har hele tiden vært å sett bak prestasjonene.

Rett og slett prøvd å analysert årsakene til "tabbene".

I mine øyne er det helt opplagt at Arsenal har blitt strammet opp defensivt som lag etter at Gilberto kom tilbake etter sitt lange skadefravær.

Vi har tettet igjen rom som tidligere lå åpne for våre motstandere og det har samtidig gjort vårt forsvar mye tryggere.

Dette påvirker selvfølgelig den som står bakerst også, og det er ikke noe sjokkopplevelse at Jensemann ble mye bedre etter Gilbertos come-back.

Dagens lærdom: enkeltfaktorer (Gilbertos skade) påvirker laget som helhet og gjør seg utslag på helt andre plasser på banen enn utgangspunktet er.

Et annet poeng er at antallet vanskelige tilbakespill fra forsvaret til egen keeper vil i lengden avgjøre hvor mange "tabber" hver enkelt keeper gjør.

Da snakker vi ikke om pasninger hvor keeper har god tid, dvs 25 meters kontrollerte pasninger, men heller vanskelige 5-10 meters pasninger hvor keeper øyeblikkelig får en motstander i press (f.eks Cech mot blackburn).

Min påstand er at forsvarsspillerne til Arsenal har blitt flinkere til å lage slike situasjoner.

Spesiellt kom Senderos inn på et gunstig tidspunkt i fjor og gikk foran og viste hvordan dette skulle gjøres, rett og slett slik som gamle gode Tony dunk gjorde det for noen år siden.

Han brukte "safety first"-prinsippet og renset unna baller som det kunne bli vanskelige situasjoner ut av.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Vi trenger ny keeper! Lehmann er medium, hverken mer eller mindre!

27143[/snapback]

 

Ikke vær så negativ....Lehmann har vært veldig god denne sesongen (så langt.) Og egentlig så trenger ikke Wenger å bla opp lommeboken for å hente ny keeper (evt.) i januar. Men jeg vil heller ha Casillas (ettersom det var rykter om ham.)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Han har vært meget solid i år ja, kanskje premier lge mest stabile så langt i år, ingen blemmer som eg har fått med meg. Men Almunia har jo gjort sakene sine meget bra i ligacupen også. Og reddet jo oss ett par ganger mot doncaster, selv om deres første mål var absolutt tagbart.

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Og nå vil Jensemann ha ny kontrakt.. www.love2arsenal.com

Syns vel egentlig at Lehmann fortjener ny kontrakt slik han har spilt i år, men om det er en god investering for oss er en annen sak.

Likevel er vel sjansene store for at Jens får ny ettårskontrakt ettersom at Stack har forlatt klubben, og ingen nye keepere er på vei inn.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...