Jump to content

Jens Lehmann


Guest jensemann

Recommended Posts

Langdryg diskusjon dette og jeg kan vel ikke tilføre allverden til den, men det er ingen tvil om at Lehmann er en god keeper. Han har tross alt spilt på toppnivå i mange år. Spørsmålet er om han er god nok. Jeg syns ikke det, for mannen er, som Marius indikerer, svært ustabil. Så at det svinger i opinionen er ikke det minste rart. Velger man derimot å tenke langsiktig (tenker mer på prestasjoner enn alder nå) så trenger laget en ny keeper. Med Arsenals visjoner om å være en toppklubb både i Europa og i England så holder ikke med en god keeper, det må en meget god keeper til.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 795
  • Created
  • Last Reply
Guest jensemann
Nesten komisk hvor rask vei det er fra himmel til helvete her inne :P

Den ene dagen ubrukbar og den neste dagen veldig god og solid.

Er det virkelig slik at en keeper varierer så mye i nivå?????

Svaret på det er som jeg har sagt utallige ganger her inne, Gilberto.

Med Gilberto på laget fremstår vi med en helt annen trygghet og forsvaret/keeper blir samtidig også bedre.

En ting er allikevel klinkende klart; Jensemann kommer til å gjøre en tabbe igjen, før eller siden, og hva da???

Udugelig igjen???

Vel vel, inntil da får vi være enig i at Jens er en god keeper, men når tabben kommer blir jeg vel raskt alene igjen, til å mene nettopp det.

I mine øyne er det kun Cech som er en bedre keeper enn Lehmann i premier league.

Robinson rekker ikke opp til de kraftige skuldrene til Jensemann engang.

Måten han datt på ræva på når Reyes scoret målet på ham, var veldig avslørende.

7414[/snapback]

 

:D Kanskje det tar tid å venne seg til engelsk fotball? :D

 

Gilberto er etter min oppfatning en av de viktigste grunnene. Jeg tror imidlertid at vi ikke helt skal frata Lehmann æren av bedringen heller.

 

Er du ikke enig i at Lehmann i de siste kampene har vært bedre enn i forrige sesong?

7428[/snapback]

 

 

Jeg har det vel ikke med å ta æren fra Jensemann vel??? :P

Det jeg prøver å forklare er at mannen slett ikke hadde skylden for flesteparten av baklengsmålene heller, når de havnet i nettet bak ham som verst tidligere i sesongen.

Et råttent forsvar og en ubalansert midtbane, må nok ta skylden for den perioden.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Langdryg diskusjon dette og jeg kan vel ikke tilføre allverden til den, men det er ingen tvil om at Lehmann er en god keeper. Han har tross alt spilt på toppnivå i mange år. Spørsmålet er om han er god nok. Jeg syns ikke det, for mannen er, som Marius indikerer, svært ustabil. Så at det svinger i opinionen er ikke det minste rart. Velger man derimot å tenke langsiktig (tenker mer på prestasjoner enn alder nå) så trenger laget en ny keeper. Med Arsenals visjoner om å være en toppklubb både i Europa og i England så holder ikke med en god keeper, det må en meget god keeper til.

7450[/snapback]

 

 

Jeg lover herved at Arsene Wenger kommer til å anskaffe vedkommende som er tilgjengelig og samtidig er bedre enn Jensemann.

Ihvertfall hvis det er til en overkommelig pris.

Årsaken til at denne diskusjonen er blitt så langdryg, er at folk flest har fått øynene opp for at Lehmann faktisk ikke var så ubrukelig allikevel.

Og, det er jo faktisk positivt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lover herved at Arsene Wenger kommer til å anskaffe vedkommende som er tilgjengelig og samtidig er bedre enn Jensemann.

Ihvertfall hvis det er til en overkommelig pris.

Årsaken til at denne diskusjonen er blitt så langdryg, er at folk flest har fått øynene opp for at Lehmann faktisk ikke var så ubrukelig allikevel.

Og, det er jo faktisk positivt.

7453[/snapback]

 

Det løftet skal du slite med å holde, med mindre du har innflytelse på det som skjer i klubben :D

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Er det virkelig slik at en keeper varierer så mye i nivå?????

7414[/snapback]

Så definitivt. Lehmann går fra det nitriste til det fabelaktige.

7417[/snapback]

 

En drøy påstand å si at Lehmann har vært fabelaktig.....

Lehmann går fra den ene stortabben til den andre, for så å komme på NORMALT nivå (ikke fabelaktig nei), og slik svinger Jens fra bunnen til det normale, ispedd en del usportslige klikker med kjeftbruk og gestikulering det hinsidige.

Spark tyskern, få en stabilt god keeper!

:P ...ikke sant Pål. :P

7470[/snapback]

 

Pendelen svinger i retning av å beholde Jensemann nå Oskar ;)

Dette skyldes i første omgang at vi har fått skikk på forsvarsspillet vårt.

Stort sett feilfritt etter at han fikk den ufrivillige pausen av Wenger, og dette beviser jo at vår manager vet hva han holder på med.

Når det gjelder kjeftbruk og gestikulering er jo Jensemann for en smågutt å regne sammenlignet med bl.a. Schmeichel når han var i scumchester, men jeg hørte aldri noen scum-supportere klage på ham???

Ellers er jo en keepers kjeftbruk en viktig ingrediens i et lags forsvarsspill.

Jeg syns også at det var fornøyelig å se Jensemann pælme Defoe veggimellom etter at han bevisst prøvde å tråkke ham på tærne for tredje gang på rad :D

Likte også måten han fikk lamaen Diouf utvist på i cup-kampen mot bolton.

Når han så drar frem den ene matchvinnende redningen etter den andre (f.eks hasselbaink og lampard)

er det vel snart bare du som ikke tar av Oskar??

:D

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Langdryg diskusjon dette og jeg kan vel ikke tilføre allverden til den, men det er ingen tvil om at Lehmann er en god keeper. Han har tross alt spilt på toppnivå i mange år. Spørsmålet er om han er god nok. Jeg syns ikke det, for mannen er, som Marius indikerer, svært ustabil. Så at det svinger i opinionen er ikke det minste rart. Velger man derimot å tenke langsiktig (tenker mer på prestasjoner enn alder nå) så trenger laget en ny keeper. Med Arsenals visjoner om å være en toppklubb både i Europa og i England så holder ikke med en god keeper, det må en meget god keeper til.

7450[/snapback]

 

De fleste spillerne uansett posisjon vil oppleve en eller flere perioder der de av ulike årsaker ikke presterer på samme nivå som ellers.

 

Spørsmålet er om Lehmann er ustabil eller om han har hatt en "down-periode".

 

I tillegg har du det momentet som bl.a Jensemann forfekter; at Lehmanns prestasjoner må ses i lys av problemer på sentral midtbane og i forsvarsrekka.

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig slik at en keeper varierer så mye i nivå?????

7414[/snapback]

Så definitivt. Lehmann går fra det nitriste til det fabelaktige.

7417[/snapback]

 

 

 

Årsaken???????

7424[/snapback]

 

 

Du kan ikke komme her å mene at Gilberto er grunnen til hvorfor Lehmann spiller bra eller dårlig. Laget har riktig nok en bedre statistikk med Gilberto på banen, men han er ikke herre over Lehmanns form.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Er det virkelig slik at en keeper varierer så mye i nivå?????

7414[/snapback]

Så definitivt. Lehmann går fra det nitriste til det fabelaktige.

7417[/snapback]

 

 

 

Årsaken???????

7424[/snapback]

 

 

Du kan ikke komme her å mene at Gilberto er grunnen til hvorfor Lehmann spiller bra eller dårlig. Laget har riktig nok en bedre statistikk med Gilberto på banen, men han er ikke herre over Lehmanns form.

7490[/snapback]

 

 

Fotball er av og til så enkelt at det blir vanskelig :D

Gilbertos gjeninntreden på laget har ført til at vi er blitt mye mere balanserte i hele laget vårt.

Jeg var for tre dager siden på et foredrag med Nils Arne Eggen, der skulle du også ha vært.

Han pratet om det å være god SAMMEN, og det å gjøre HVERANDRE gode.

Det er egentlig det vi snakker om her inne på forumet når vi snakker om BALANSE i laget vårt.

Gilberto utgjør en enorm forskjell fra tidligere i år:

1. Hans rolle er å være et anker på midtbanen, og det betyr igjen at Vieira får en friere rolle, noe som igjen fører til at vi fungerer bedre både defensivt og offensivt.

Hvis Henry hadde spilt nå ville du sett det tydeligere også offensivt.

2. Han innehar betydelig luftstyrke, noe som har ført til at vi blir tryggere og bedre på dødballer mot.

3. Forsvaret får en mye enklere jobb når vi unngår å slippe motpartens midtbane rett inn på vårt indre forsvar, og har først og fremst motstandernes angrepsspillere å konsentrere seg om.

Dette kommer som et følge av Gilbertos plasseringsevne samt hans evne til å vinne andreballer og tapte baller forøvrig.

4. Det viktigste er allikevel at han pga de forutnevnte punkter har iverksatt en positiv, smittsom psykologisk effekt på hele laget.

De andre spillerne, deriblant Jensemann, blir rett og slett tryggere når de spiller fotball!!!!!

 

Da er vi ved sakens kjernepunkt; en så erfaren og rutinert keeper som Jensemann varierer ikke så mye i prestasjoner fra dag til dag som en yngre og urutinert keeper ville gjort.

Imidlertid er også han avhengig av at ting fungerer rundt ham og foran ham.

Hele laget er i dag gode SAMMEN, mens tidligere i sesongen var vi dårlige SAMMEN.

Jeg tror nok allikevel at det hadde en positiv effekt for Jens å bli satt ut av laget, i og med at han kom inn igjen relativt raskt, og fikk bevise hvor profesjonell han er i en slik situasjon.

Den viktigste årsaken til at han fremstår som dr.jekyll & mr.hyde er imidlertid at LAGET fungerer bedre etter Gilbertos gjeninntreden.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking

Er det virkelig slik at en keeper varierer så mye i nivå?????

7414[/snapback]

Så definitivt. Lehmann går fra det nitriste til det fabelaktige.

7417[/snapback]

 

 

 

Årsaken???????

7424[/snapback]

 

 

Du kan ikke komme her å mene at Gilberto er grunnen til hvorfor Lehmann spiller bra eller dårlig. Laget har riktig nok en bedre statistikk med Gilberto på banen, men han er ikke herre over Lehmanns form.

7490[/snapback]

 

 

Fotball er av og til så enkelt at det blir vanskelig :)

Gilbertos gjeninntreden på laget har ført til at vi er blitt mye mere balanserte i hele laget vårt.

Jeg var for tre dager siden på et foredrag med Nils Arne Eggen, der skulle du også ha vært.

Han pratet om det å være god SAMMEN, og det å gjøre HVERANDRE gode.

Det er egentlig det vi snakker om her inne på forumet når vi snakker om BALANSE i laget vårt.

Gilberto utgjør en enorm forskjell fra tidligere i år:

1. Hans rolle er å være et anker på midtbanen, og det betyr igjen at Vieira får en friere rolle, noe som igjen fører til at vi fungerer bedre både defensivt og offensivt.

Hvis Henry hadde spilt nå ville du sett det tydeligere også offensivt.

2. Han innehar betydelig luftstyrke, noe som har ført til at vi blir tryggere og bedre på dødballer mot.

3. Forsvaret får en mye enklere jobb når vi unngår å slippe motpartens midtbane rett inn på vårt indre forsvar, og har først og fremst motstandernes angrepsspillere å konsentrere seg om.

Dette kommer som et følge av Gilbertos plasseringsevne samt hans evne til å vinne andreballer og tapte baller forøvrig.

4. Det viktigste er allikevel at han pga de forutnevnte punkter har iverksatt en positiv, smittsom psykologisk effekt på hele laget.

De andre spillerne, deriblant Jensemann, blir rett og slett tryggere når de spiller fotball!!!!!

 

Da er vi ved sakens kjernepunkt; en så erfaren og rutinert keeper som Jensemann varierer ikke så mye i prestasjoner fra dag til dag som en yngre og urutinert keeper ville gjort.

Imidlertid er også han avhengig av at ting fungerer rundt ham og foran ham.

Hele laget er i dag gode SAMMEN, mens tidligere i sesongen var vi dårlige SAMMEN.

Jeg tror nok allikevel at det hadde en positiv effekt for Jens å bli satt ut av laget, i og med at han kom inn igjen relativt raskt, og fikk bevise hvor profesjonell han er i en slik situasjon.

Den viktigste årsaken til at han fremstår som dr.jekyll & mr.hyde er imidlertid at LAGET fungerer bedre etter Gilbertos gjeninntreden.

7495[/snapback]

 

 

Jeg er enig i det meste!

 

Jeg synes imidlertid det er åpenbart at også Lehmann selv spiller mye bedre, enn tidligere i sesongen.

 

Jeg synes det er dra poenget ditt litt for langt, å hevde at det at Lehmann nå, i motsetning til tidligere i vinter, plukker tilnærmet alle innlegg med bedre timing, selvtillit og pondus skyldes balansen i laget.

 

Balansen i laget har dog medvirket til at Lehmann er mer trygg på laget foran seg å derfor spiller bedre selv.

 

I tillegg tror jeg at vrakinga i vinter gjorde at Lehmann ble mer offensiv i tankegangen og hevet eget nivå på banen.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Det er bra at vi stort sett er enige viggo viking, men du har åpenbart ikke fattet poenget mitt :)

Det er to ting som gjør at Jensemann nå er bedre i feltet etter at Gilberto kom tilbake.

1. Luftstyrke på arsenal-spillerne, vår keeper stoler nå mere på egne spillere i luftduellene og det er jo ikke uten grunn, uhyre sjelden å se Gilberto tape en hode-duell.

Mens man tidligere i sesongen tapte disse og det medførte en åpen heading på mål fra vårt eget felt og derav baklengsmål, vinner vi nå disse duellene og keeperen blir derfor stående på streken oftere.

2. Den defensive tryggheten i laget er tilbake og det medfører en psykologisk snu-operasjon som også Jensemann er en del av.

Man kan gjerne kalle det for at man kommer i "bedre form", men det bør være soleklart at det finnes en årsak til det.

 

Det er ofte ørsmå detaljer som skiller suksess fra fiasko i fotball, og derfor bør vi unngå å slakte spillere som Kolo Toure og Jens Lehmann når hele laget sliter i motbakke.

Disse guttene kommer nemlig utrolig sterkt tilbake i neste øyeblikk.

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig slik at en keeper varierer så mye i nivå?????

7414[/snapback]

Så definitivt. Lehmann går fra det nitriste til det fabelaktige.

7417[/snapback]

 

 

 

Årsaken???????

7424[/snapback]

 

 

Du kan ikke komme her å mene at Gilberto er grunnen til hvorfor Lehmann spiller bra eller dårlig. Laget har riktig nok en bedre statistikk med Gilberto på banen, men han er ikke herre over Lehmanns form.

7490[/snapback]

 

 

Fotball er av og til så enkelt at det blir vanskelig :)

Gilbertos gjeninntreden på laget har ført til at vi er blitt mye mere balanserte i hele laget vårt.

Jeg var for tre dager siden på et foredrag med Nils Arne Eggen, der skulle du også ha vært.

Han pratet om det å være god SAMMEN, og det å gjøre HVERANDRE gode.

Det er egentlig det vi snakker om her inne på forumet når vi snakker om BALANSE i laget vårt.

Gilberto utgjør en enorm forskjell fra tidligere i år:

1. Hans rolle er å være et anker på midtbanen, og det betyr igjen at Vieira får en friere rolle, noe som igjen fører til at vi fungerer bedre både defensivt og offensivt.

Hvis Henry hadde spilt nå ville du sett det tydeligere også offensivt.

2. Han innehar betydelig luftstyrke, noe som har ført til at vi blir tryggere og bedre på dødballer mot.

3. Forsvaret får en mye enklere jobb når vi unngår å slippe motpartens midtbane rett inn på vårt indre forsvar, og har først og fremst motstandernes angrepsspillere å konsentrere seg om.

Dette kommer som et følge av Gilbertos plasseringsevne samt hans evne til å vinne andreballer og tapte baller forøvrig.

4. Det viktigste er allikevel at han pga de forutnevnte punkter har iverksatt en positiv, smittsom psykologisk effekt på hele laget.

De andre spillerne, deriblant Jensemann, blir rett og slett tryggere når de spiller fotball!!!!!

 

Da er vi ved sakens kjernepunkt; en så erfaren og rutinert keeper som Jensemann varierer ikke så mye i prestasjoner fra dag til dag som en yngre og urutinert keeper ville gjort.

Imidlertid er også han avhengig av at ting fungerer rundt ham og foran ham.

Hele laget er i dag gode SAMMEN, mens tidligere i sesongen var vi dårlige SAMMEN.

Jeg tror nok allikevel at det hadde en positiv effekt for Jens å bli satt ut av laget, i og med at han kom inn igjen relativt raskt, og fikk bevise hvor profesjonell han er i en slik situasjon.

Den viktigste årsaken til at han fremstår som dr.jekyll & mr.hyde er imidlertid at LAGET fungerer bedre etter Gilbertos gjeninntreden.

7495[/snapback]

 

 

 

Jaja, jeg er enig i at Gilberto har trygget laget mer defensivt, men dette gjør ikke at Lehmann pluttselig nå har blitt en bedre keeper iforhold til hva han var tidligere i år. Det Gilberto sørger for er at Lehmann har mindre å gjøre, og da er han habil og god keeper. Men så fort Lehmann får mer å gjøre rundt sitt i eget mål, f. eks. slik som tidligere i år, takler han ikke presset, går varm i topplokket og tabber seg ut. Dette skal ikke kjennetegne en keeper på Arsenals nivå. Vi må ha en keeper som kan holde hodet kaldt i stress-situasjoner.

 

Dessuten syns jeg det ikke passer seg i blande inn Eggens RBK-mentalitet i Arsenals eksempel, selv om Eggen har en gjennomtenkt og klok fotballfilosofi, betyr ikke det at det er en overordnet og universiell teori for all fotball. Eggens RBK og Wengers Arsenal er to vidt forskjellige lag og spillestiler.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Jeg tror du har helt rett 1000.

Lehmann var akkurat like god tidligere i år som han er nå.

Min påstand er imidlertid at Cech og all verdens keepere ville fått kjempeproblemer i gunners-målet tidligere i år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du har helt rett 1000.

Lehmann var akkurat like god tidligere i år som han er nå.

Min påstand er imidlertid at Cech og all verdens keepere ville fått kjempeproblemer i gunners-målet tidligere i år.

7508[/snapback]

 

 

Personlig syns jeg Peter Cech er tryggheten selv og tror han ville prestert til tusen bedre enn Lehmann, men det er på den andre siden til tider et bedre forsvar foran Cech i Chelsea. Noe av grunnen til Chelseas gode denfensive spill skyldes Cech som gir laget trygghet og inspirasjon.

Er ennå litt bitter for at Chelsea snappet denne tjekkiske ut av hendene våres...

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Jeg tror du har helt rett 1000.

Lehmann var akkurat like god tidligere i år som han er nå.

Min påstand er imidlertid at Cech og all verdens keepere ville fått kjempeproblemer i gunners-målet tidligere i år.

7508[/snapback]

 

 

Personlig syns jeg Peter Cech er tryggheten selv og tror han ville prestert til tusen bedre enn Lehmann, men det er på den andre siden til tider et bedre forsvar foran Cech i Chelsea. Noe av grunnen til Chelseas gode denfensive spill skyldes Cech som gir laget trygghet og inspirasjon.

Er ennå litt bitter for at Chelsea snappet denne tjekkiske ut av hendene våres...

7509[/snapback]

 

 

Er jo enig i at Cech er en meget habil keeper og kunne gjerne tenkt meg han i gunners.

Men, legg merke til en ting; arsenal og Lehmann har sluppet inn 1 mål på de 6 siste kampene de har spilt i serien og i tillegg kommer champ.league mot bayern hjemme og fa-cup-kampene.

I samme perioden har chelsky sluppet inn 5 mål i serien bl.a.

Ingen tvil om at også arsenal har en MEGET god keeper.

Link to comment
Share on other sites

Guest GungHo

Synes det blir feil å gi Lehmann bort gratis. Skulle heller tilbudt ham kontrakt som matris eller saftbærer. Han må iverfall holdes unna målet.

 

Hold det igang!

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Synes det blir feil å gi Lehmann bort gratis. Skulle heller tilbudt ham kontrakt som matris eller saftbærer. Han må iverfall holdes unna målet.

 

Hold det igang!

7622[/snapback]

 

 

Steinbra ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Jeg tror du har helt rett 1000.

Lehmann var akkurat like god tidligere i år som han er nå.

Min påstand er imidlertid at Cech og all verdens keepere ville fått kjempeproblemer i gunners-målet tidligere i år.

7508[/snapback]

 

 

Personlig syns jeg Peter Cech er tryggheten selv og tror han ville prestert til tusen bedre enn Lehmann, men det er på den andre siden til tider et bedre forsvar foran Cech i Chelsea. Noe av grunnen til Chelseas gode denfensive spill skyldes Cech som gir laget trygghet og inspirasjon.

Er ennå litt bitter for at Chelsea snappet denne tjekkiske ut av hendene våres...

7509[/snapback]

 

 

Er jo enig i at Cech er en meget habil keeper og kunne gjerne tenkt meg han i gunners.

Men, legg merke til en ting; arsenal og Lehmann har sluppet inn 1 mål på de 6 siste kampene de har spilt i serien og i tillegg kommer champ.league mot bayern hjemme og fa-cup-kampene.

I samme perioden har chelsky sluppet inn 5 mål i serien bl.a.

Ingen tvil om at også arsenal har en MEGET god keeper.

7517[/snapback]

 

At laget har sluppet inn færre mål i den siste tiden tillegger jeg belønning til Senderos.

Han har nemlig spilt kun disse kampene, mens Lehmann stakkar, han har spilt så godt som hele sesongen. Og sluppet inn mål på mål på mål.

Han har hatt tabbe på tabbe, sendt egenhendig laget ut av CL i fjor, på tøys og tull.

 

Nei Lehmann skal ikke ha fortjenesten for tett forsvar.

Lehmann er altfor ustabil til å være vår nr 1.

Selg tullingen mens det fortsatt er håp om å få noen slanter for tyskern.

Løp og kjøp Wenger.

7595[/snapback]

 

 

Helt feil, Senderos har gjort tabbe etter tabbe som Jensemann har rettet opp etter ham.

Det beste eksempelet var vel når han ga bort ballen til Hasselbaink som kom igjennom på blank goal mot vår usedvanlig gode keeper, og alle husker vel hvordan det gikk??

Den godeste Senderos er utvilsomt et kjempetalent men han gjør alt for mange tabber foreløpig.

Link to comment
Share on other sites

Helt feil, Senderos har gjort tabbe etter tabbe som Jensemann har rettet opp etter ham.

Det beste eksempelet var vel når han ga bort ballen til Hasselbaink som kom igjennom på blank goal mot vår usedvanlig gode keeper, og alle husker vel hvordan det gikk??

Den godeste Senderos er utvilsomt et kjempetalent men han gjør alt for mange tabber foreløpig.

7634[/snapback]

 

Ikke så enig med deg her Jensemann.

Senderos har vært en åpenbaring bak i forsvaret. Tror ingen hadde

trodd at denne unggutten skulle gi forsvaret vårt(les Toure) tryggheten tilbake.

Greit Senderos har gjort tabber, det er noe alle gjør.

Men at Senderos skal ha hovedæren for at forsvaret vårt er pottetett er det liten tvil om.

Ei heller at Lehmann har vært ganske solid.

Vi har sluppet inn 1 mål på de siste 10. Det er intet

mindre enn imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Trur ikkje forbedringa av forsvaret er så enkelt at det kan tilskrivast den eine eller den andre. Det er nok en kombinasjon.

 

Senderos speler som regel storti 99% av kampene før han kan gjere ein brølar. Kalles konsentrasjonssvikt, og forekommer oftare hos yngre enn hos eldre spelarar. Han er dog blitt bedre på det allerede, i motsetning til Cygan.

 

Det er liten tvil om at Lehmann har komt tilbake som "ny", også. Begge deler bidrar til vår fantastiske baklengsratio i det siste. I tillegg kan vel Gilberto tilskrivast en verdi.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Helt klart at kjemien/balansen i laget er det som er årsaken til forbedringen i det siste.

Gilberto/Vieira/Senderos/Toure/Lehmann i første omgang kanskje.

Cole/Lauren har vel vært brukbare i hele år, så forbedringen kommer fra den førstnevnte gjengen.

Ser med stor tilfredshet at Wenger skamroser Jensemann og sier at han har en stor sjanse til å være nr 1 også neste sesong B)

Link to comment
Share on other sites

Trur ikkje forbedringa av forsvaret er så enkelt at det kan tilskrivast den eine eller den andre. Det er nok en kombinasjon.

 

Senderos speler som regel storti 99% av kampene før han kan gjere ein brølar. Kalles konsentrasjonssvikt, og forekommer oftare hos yngre enn hos eldre spelarar. Han er dog blitt bedre på det allerede, i motsetning til Cygan.

 

Det er liten tvil om at Lehmann har komt tilbake som "ny", også. Begge deler bidrar til vår fantastiske baklengsratio i det siste. I tillegg kan vel Gilberto tilskrivast en verdi.

7673[/snapback]

 

 

Veldig enig med det du sier her Paddy!

Det er utvilsomt en kombinasjon, altså tydelig at Wenger har tatt tak i problemene vi hadde bakover. I tilegg til det har vi jo fått tilbake "vaktmesteren" på banen slik at Vieira kommer inn i sin beste periode så langt denne sesongen.

Lehmann har vært god, det kan ingen ta fra ham. Vil nok på mange måter si meg enig i Jensemanns utspill, det med at Lehmann har reddet Senderos fra å begå matchtapende brølere, kan jo ha vært livsviktig for selvtilliten. Samtidig har jo unggutten glimtet til me storspill som vitner om at det gror etter Adams på stopperplass!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...