Jump to content

Jens Lehmann


Guest jensemann

Recommended Posts

Poenget er vel at slik som Lehmann har spelt i det siste, trengs det ikkje en ny keeper.

Slik som han har spelt før i sesongen har det definitivt trengst - og eg trur dette syndromet vender tilbake.

8696[/snapback]

 

Uansett hvordan Lehmann spiller trenger vi en ny keeper.

Keeperplassen bak Lehmann er for svak.

Vi trenger mer konkurranse her.

8711[/snapback]

 

helt totalt enig med deg der. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 795
  • Created
  • Last Reply
Guest AlexanderS

Fortsetter Lehmann som førstekeeper neste sesong, så vil jeg karakterisere Wengers kunnskaper om keepere som rett og slett totalt ubukelige.

 

Lehmann har spilt helt ok de siste kampene. Det skal sies at mannen ikke har fått et dusin skudd mot seg per kamp, men har spilt godt. Noe som selvsagt/etter min oppfatning er en konsekvens av Gilbertos tilbakekomst - ergo - bedre forsvarsspill. Lehmann er ikke en keeper som kan redde oss med supre redninger hvis forsvaret og hele laget er ute å kjøre. Han kan prestere helt greie redninger, men langt, langt i fra verdensklasse.

 

Det kommer nok ikke til å gå lang tid før tabbene igjen florerer. Han har da tross alt vært hovedgrunnen til vår skuffelse i Champions League de to siste årene.

 

Fortsetter Lehmann èn sesong til, tro meg, da er det bare å legge passene og eventuell tro på seriegull på hylla.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer nok ikke til å gå lang tid før tabbene igjen florerer. Han har da tross alt vært hovedgrunnen til vår skuffelse i Champions League de to siste årene.

 

Fortsetter Lehmann èn sesong til, tro meg, da er det bare å legge passene og eventuell tro på seriegull på hylla.

8837[/snapback]

Så vidt eg huska var ikkje Lehmann grunn til at vi rauk ut av CL tidlig FØR han kom til klubben også.

 

Vi har vunne ligagull med Lehmann før, ubeseira sågar, og det i seg sjølv er et tegn på at det er mulig.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer nok ikke til å gå lang tid før tabbene igjen florerer. Han har da tross alt vært hovedgrunnen til vår skuffelse i Champions League de to siste årene.

8837[/snapback]

 

Det tror jeg ikke....

Han lærer av sine feil!

 

Jeg tror at Chaz har et poeng der hvis Wenger vil ha ny keeper

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Det kommer nok ikke til å gå lang tid før tabbene igjen florerer. Han har da tross alt vært hovedgrunnen til vår skuffelse i Champions League de to siste årene.

 

Fortsetter Lehmann èn sesong til, tro meg, da er det bare å legge passene og eventuell tro på seriegull på hylla.

8837[/snapback]

Så vidt eg huska var ikkje Lehmann grunn til at vi rauk ut av CL tidlig FØR han kom til klubben også.

 

Vi har vunne ligagull med Lehmann før, ubeseira sågar, og det i seg sjølv er et tegn på at det er mulig.

8866[/snapback]

 

Nei, men hva så? Det faktum at vi har blitt slått ut av det gjeveste innen Europa før Lehmanns inntreden i Arsenal, kan da ikke brukes som et argument for Sprelle(h)mann. Herlighet, Paddy. Det som dog kan brukes i mot ham, er det faktum et han har vært den største årsaken til våre avgjørende tap i CL de siste to årene.

 

Det tror jeg ikke....

Han lærer av sine feil!

 

Jeg tror at Chaz har et poeng der hvis Wenger vil ha ny keeper

 

Lærer av sine feil? En unggutt på 20 år lærer muligens av sine feil, men ettersom disse feilene til Lehmann har fulgt ham nå i hele sin profesjonelle fotballkarriere, så tviler jeg på om det plutselig vil komme en radikal forandring.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Noe så utrolig historieløst og kunnskapsløst som å hevde at Lehmann var skyld i at vi ble utslått av bayern m, skal du lete lenge etter.

Helt vanvittig påstand faktisk.

Det sier helt klart MASSE om vedkommende som uttaler det.

Bortekampen tapte vi 3-1 etter to stygge feil av Kolo Toure.

Hvis Jensemann skal få skylden for dette tapet, kan han like godt få skylden for det dårlige 17.mai-været med det samme, latterlig.

Hjemmekampen vant vi 1-0, men det var vel muligens Jensemann sin skyld at vi ikke puttet på det nødvendige målet sikkert???

Nei, ærlig talt, Jens Lehmann har de siste tre månedene kommet tilbake til nivået fra fjorårssesongen, og det betyr selvfølgelig at Wenger ønsker ham også neste sesong.

En rutinert og god keeper plasserer seg slik at ballen faller i fanget på ham i de fleste situasjoner, uten å måtte ty til de store feber-redningene.

Når det er sagt må det jo samtidig sies at han har gjort en hel del matchvinnende redninger de siste månedene.

Vi trenger allikevel minst en keeper til neste år og da kommer nok Wenger til å gå for en lovende unggutt som allerede er god nok til å pushe Jensemann videre.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

Jeg liker ikke å bedrive personangrep, Jensemann, men jeg mener helt seriøst at jeg ikke har registrert en større tulling på et diskusjonsforum som deg. Det er sikkert ikke et stort tap, men du er kanskje den største faktoren ved min minimale deltagelse på dette nye forumet.

 

Noe så utrolig historieløst og kunnskapsløst som å hevde at Lehmann var skyld i at vi ble utslått av bayern m, skal du lete lenge etter.

Helt vanvittig påstand faktisk.

Det sier helt klart MASSE om vedkommende som uttaler det.

Bortekampen tapte vi 3-1 etter to stygge feil av Kolo Toure.

Hvis Jensemann skal få skylden for dette tapet, kan han like godt få skylden for det dårlige 17.mai-været med det samme, latterlig.

 

Ja, det er en helt vanvittig påstand. Jeg er utrolig historieløs og ikke minst kunnskapsløs - sier en som nærmest får orgasme hver gang han ser den svettende pannen til tyskeren.

 

En middelmådig førstedivisjonskeeper i Adecco-ligaen hadde lett tatt Bayens Münchens første scoring (det skal i rettferdighetens navn sies at Kolo skal ta en stor del av skylden ved det målet, men det forsvarer dog ikke Lehmanns elendige inngripen). Den andre scoringen kunne han muligens ikke tatt, men han var igjen på bærtur under Bayerns siste scoring. Det målet må han utvilsomt ta på sin egen kappe.

 

 

Hjemmekampen vant vi 1-0, men det var vel muligens Jensemann sin skyld at vi ikke puttet på det nødvendige målet sikkert???

Nei, ærlig talt, Jens Lehmann har de siste tre månedene kommet tilbake til nivået fra fjorårssesongen, og det betyr selvfølgelig at Wenger ønsker ham også neste sesong.

En rutinert og god keeper plasserer seg slik at ballen faller i fanget på ham i de fleste situasjoner, uten å måtte ty til de store feber-redningene.

Når det er sagt må det jo samtidig sies at han har gjort en hel del matchvinnende redninger de siste månedene.

Vi trenger allikevel minst en keeper til neste år og da kommer nok Wenger til å gå for en lovende unggutt som allerede er god nok til å pushe Jensemann videre.

 

Nei. Hvor har jeg skrevet det? Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har, er du snill.

 

Vi får se om Wenger fortsetter å satse på Lehmann neste sesong - gjør han det, som sagt, så er det dessverre bare å legge passene og eventuell tro på nytt seriegull på hylla.

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Jeg liker ikke å bedrive personangrep, Jensemann, men jeg mener helt seriøst at jeg ikke har registrert en større tulling på et diskusjonsforum som deg. Det er sikkert ikke et stort tap, men du er kanskje den største faktoren ved min minimale deltagelse på dette nye forumet.

 

 

Frispark! Og gult kort!!!! ;)

Snakk om å ta mannen og ikke "ballen". Soleklart tap av fokus.

Debatt er vanskelig uten å ha motstridene mening, og derfor er du helt på viddene.

Og merkelig at slikt skal påberope seg rett til å dømme meddebattanter.

Jensemann er etter min mening framstått som en av de bedre forumister, men standhaftige meninger. Og meningers mot til å starte en god diskusjon.

Så stå på, og selvsagt gult kort til AlexanderS.

 

Lehmann-tråden har en fin debattanttråd, takket være Jensemann, og takket være at Lehmann har vært (i mine øyne) temmelig ustø.

8949[/snapback]

 

Jensemann skaper engasjement og bidrar til at vi har et levende forum. Det faktum at denne tråden p.t inneholder 221 poster kan i stor grad krediteres Jensemann.

 

Selv om jeg til tider synes at han kan være unyansert, så har han fungert utmerket som en motvekt til "mobben" som kun har ønsket Lehmann "korsfestet".

 

Han er også en av de få som allerede i vinter forsøkte å "analysere" hva de defensive problemene skyldtes.

 

En av de mest fasinerende, men likevel frustrerende aspekter med fotball er jo nettopp at man lett forveksler problemene med symptomene. Det betyr i all enkelthet at et problem f.eks på midtbanen kan medføre problemer i forsvaret som igjen medfører problemer for keeper. Motsatt kan selvfølgelig et keeperproblemer medføre usikkerhet i forsvaret som igjen kan medføre at midtbanen f.eks ikke tør ligge i riktig posisjoner.

 

Det er bare å stå på Jensemann og hevde dine meninger. Forumister som begrenser sin deltakelse pga at noen har en annen mening har sannsynligvis ikke så mange egne og gode argumenter å komme med.

 

 

I denne sammenheng bør følgende være rettesnor:

:P "Jeg er uenig i hva du sier, men jeg vil inntil døden forsvare din rett til å si det." (Voltaire)

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker ikke å bedrive personangrep, Jensemann, men jeg mener helt seriøst at jeg ikke har registrert en større tulling på et diskusjonsforum som deg. Det er sikkert ikke et stort tap, men du er kanskje den største faktoren ved min minimale deltagelse på dette nye forumet.

 

 

Frispark! Og gult kort!!!! :lol:

Snakk om å ta mannen og ikke "ballen". Soleklart tap av fokus.

Debatt er vanskelig uten å ha motstridene mening, og derfor er du helt på viddene.

Og merkelig at slikt skal påberope seg rett til å dømme meddebattanter.

Jensemann er etter min mening framstått som en av de bedre forumister, men standhaftige meninger. Og meningers mot til å starte en god diskusjon.

Så stå på, og selvsagt gult kort til AlexanderS.

 

Lehmann-tråden har en fin debattanttråd, takket være Jensemann, og takket være at Lehmann har vært (i mine øyne) temmelig ustø.

8949[/snapback]

 

Jensemann skaper engasjement og bidrar til at vi har et levende forum. Det faktum at denne tråden p.t inneholder 221 poster kan i stor grad krediteres Jensemann.

 

Selv om jeg til tider synes at han kan være unyansert, så har han fungert utmerket som en motvekt til "mobben" som kun har ønsket Lehmann "korsfestet".

 

Han er også en av de få som allerede i vinter forsøkte å "analysere" hva de defensive problemene skyldtes.

 

En av de mest fasinerende, men likevel frustrerende aspekter med fotball er jo nettopp at man lett forveksler problemene med symptomene. Det betyr i all enkelthet at et problem f.eks på midtbanen kan medføre problemer i forsvaret som igjen medfører problemer for keeper. Motsatt kan selvfølgelig et keeperproblemer medføre usikkerhet i forsvaret som igjen kan medføre at midtbanen f.eks ikke tør ligge i riktig posisjoner.

 

Det er bare å stå på Jensemann og hevde dine meninger. Forumister som begrenser sin deltakelse pga at noen har en annen mening har sannsynligvis ikke så mange egne og gode argumenter å komme med.

 

 

I denne sammenheng bør følgende være rettesnor:

:) "Jeg er uenig i hva du sier, men jeg vil inntil døden forsvare din rett til å si det." (Voltaire)

8958[/snapback]

 

ja, stå på Jensemann. takket være deg så er ennå tråden min oppe å går. Jensemann er en som står for det han sier, og forsvarer spilleren han liker. uten deg hadde ikke det vært noe å diskutere under denne tråden. stå på Jensemann selv om jeg ikke liker Lehmann.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Artig med engasjement :lol:

Vi må allikevel passe oss slik at denne tråden ikke blir en tråd om alex eller jens.

At alex blir sinna og kaller meg en del stygge ting, er helt kurant etter min mening.

Et eller annet sier meg at alex ikke er så mye å bry seg om.....

Jens Lehmann derimot, har etter sitt comeback fremstått som en meget habil keeper.

Nå har vi snart kommet frem til den store dagen, og en av tingene som gjør meg optimistisk til tross for at Henry ikke spiller, er vår solide form defensivt.

Mye av æren til dette skal Jensemann ha.

Men selvfølgelig sammen med bl.a. Senderos.

Og Oskar; jeg må dessverre jobbe på lørdag 21. så derfor passer det vel dårlig med fest i lokalene til il nordlandet dagen før?:D

Men jeg kommer knallhardt tilbake på mr.fasting på kampdagen.

Vi blir vel raskt 20 mann, tar du ansvar for innkalling til Rune Bergsnev, Ole Erik, Klaus og Roger Larsen??

Viktig at vi blir mange for det vil nok være en del scum-supportere der også :P

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Lehmann er en middelmådig keeper - ergo - for dårlif for verdens beste lag.

9048[/snapback]

 

 

Helt feil, Jens er "pure class" og arsenal trough and trough.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann er en middelmådig keeper - ergo - for dårlif for verdens beste lag.

9048[/snapback]

 

 

Helt feil, Jens er "pure class" og arsenal trough and trough.

9141[/snapback]

 

At Lehmann er en habil keeper er ikke til å komme utenom, men at han er Arsenal trough and trough etter kun to sesonger er vel å ta litt kraftig i?

Link to comment
Share on other sites

Lehmann er en middelmådig keeper - ergo - for dårlif for verdens beste lag.

9048[/snapback]

 

 

Helt feil, Jens er "pure class" og arsenal trough and trough.

9141[/snapback]

No må du ikkje skuffe meir køl på motoren enn ka toget trenger.. Dette er vel å ta litt i? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Synd at enkelte folk ikke ser hvor utrygg forsvaret er med han i mål?! Man må også huske at han viser dårlig oppførsel på banen ved flere og gjentatte tapper, tilbakespill til keper er nesten blitt en spøk..

Funker ikke med et "par" bra kamper på slutten av en sesong! Hvis vi skal bli skikkelig store i europa så må vi få en sterkere og bedre keper i mål! Og alle som har peil på fotball vet dette!

Dette er uansett min sterke mening.

 

...men han ser jo litt morsom ut da.. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann

Enkelte her inne lærer aldri....

Men, at the end of the day, som det heter; det viktigste med dette er at Arsene og jeg er enig om å fortsette med Jensemann i buret minst en sesong til ;)

Link to comment
Share on other sites

Enkelte her inne lærer aldri....

Men, at the end of the day, som det heter; det viktigste med dette er at Arsene og jeg er enig om å fortsette med Jensemann i buret minst en sesong til ;)

9196[/snapback]

 

han fortsetter nok ikke i buret. han blir nok reserve keeper ettersom vi får en bedre og yngre keeper.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
En søt liten tråd, dette! :)

9202[/snapback]

 

Nei. Dere lar dere lure av denne Jensemann-figuren. Hadde jeg ikke visst bedre, så ville jeg trodd med sikkerhet at denne figuren var en dobbeltnicker.

 

Hvis ikke, så gjør han seg bare til. Jeg tror rett og slett ikke det går an å ha et *slikt* love-relationship til en person som Jens Lehmann.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...