Jump to content

Jens Lehmann


Guest jensemann

Recommended Posts

  • Replies 795
  • Created
  • Last Reply

Denne er verdt å se... Det er noe som sier meg at vi trenger en matchvinner i mål igjen...

 

http://ca.youtube.com/watch?v=CzvNJfVSzvg&feature=related

 

 

Har faktisk sett litt rundt på youtube om Almunia også, skjønner ikke hvorfor du ikke klarer å se at vi har en matchvinner i han også. Det er vel sånn at de fleste har forhåndsdømt Almunia, og da hjelper det vel ikke hva han gjør. Han er ikke like "flashy" som Lehmann, men han gjør jobben.....Tabber ja, men det finnes ikke den keeper i verden som er fri for tabber.

 

Det er bare ønske Jens lykke til i sin nye klubb, håper du ikke har tapt deg alt for mye.

Link to comment
Share on other sites

Almunia er ingen matchvinner, det har han vist hele denne sesongen. Tror vi hadde tatt en solid 1. plass med Lehmann i mål denne sesongen, dessverre kan vi se langt etter sølvtøy hvis ikke Almunia skjerper seg ekstremt.

Link to comment
Share on other sites

Almunia er ingen matchvinner, det har han vist hele denne sesongen. Tror vi hadde tatt en solid 1. plass med Lehmann i mål denne sesongen, dessverre kan vi se langt etter sølvtøy hvis ikke Almunia skjerper seg ekstremt.

 

Almunia må skjerpe seg? Almunia hadde sin beste sesong i Arsenal denne sesongen. Lehmann er en veldig god keeper, og jeg mente egentlig at han burde fått sjansen til å revansjere seg etter de tabbene i starten av sesongen, men selv om tabber er noe som skjer iblandt, så er det riktig at det bør få konsekvenser også.

 

En klubb har flere keepere, og reservene venter på sin sjanse. Når førstevalget svikter så er det både rett og rimelig at reservene får prøve seg. Den muligheten fikk Almunia og han tok vare på den muligheten. Jeg syns Almunia gjorde en strålende jobb etter at han tok over fra Lehmann.

 

Jeg tror Wenger så på Almunia og Lehmann som ganske jevne. Veldig lite som skiller dem. Den ene har kanskje sider ved seg som den andre ikke har, og visa versa. Det gikk jo også rykter en periode om dårlig harmoni mellom en del av utespillerne og Lehmann - dette kan jo også ha spilt inn i valget om hvem som skulle være keeper.

 

Almunia er fortsatt "ung" og jeg tror han kommer til å bli bedre og bedre, slik som keepere pleier å bli i den alderen. Om Wenger velger å satse på han neste sesong (noe jeg tror han vil gjøre), så ser ikke jeg på det som noen svakhet. Det er andre ledd i laget som har større svakheter enn keeperplassen.

Link to comment
Share on other sites

Almunia må skjerpe seg kraftig for å kunne spille A-lagsfotball for Arsenal, ja. Han er en middels keeper uten noe som helst ekstra. En keeper som skal spille på et lag som Arsenal må ha det lille ekstra som gjør at man kan få en avgjørende redning i en avgjørende kamp.

 

Lehmann viste at han fortsatt var god da han fikk spille da Almunia var skadet. Jeg mimrer tilbake til den første AC-milan kampen nå der han viste at han fortsatt har refleksene på plass.

Lehmann gjør store tabber i løpet av en sesong, ja, men det er fordi han prøver å plukke hver eneste ball som går inn i feltet. Almunia derimot står bare på streken og håper på det beste.

 

Almunia har spilt bra for å være ham, men ikke noe mer enn det.

Link to comment
Share on other sites

Almunia må skjerpe seg kraftig for å kunne spille A-lagsfotball for Arsenal, ja. Han er en middels keeper uten noe som helst ekstra. En keeper som skal spille på et lag som Arsenal må ha det lille ekstra som gjør at man kan få en avgjørende redning i en avgjørende kamp.

 

Lehmann viste at han fortsatt var god da han fikk spille da Almunia var skadet. Jeg mimrer tilbake til den første AC-milan kampen nå der han viste at han fortsatt har refleksene på plass.

Lehmann gjør store tabber i løpet av en sesong, ja, men det er fordi han prøver å plukke hver eneste ball som går inn i feltet. Almunia derimot står bare på streken og håper på det beste.

 

Almunia har spilt bra for å være ham, men ikke noe mer enn det.

 

 

Almunia er uten tvil vår soleklart største svakhet i første 11' pr. i dag.

 

Lehmann er mange hakk bedre. Selv i dag er Lehmann verdensklasse. Almunia er ikke blant de 10 beste i premier league engang

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Almunia er ikke kjempegod.

Og mener du Arsenal-keepere som har dominert for Arsenal i PL? - Fordi Lehmann og Seaman har IKKE dominert PL de siste 10-15 årene. Definitivt.

Både Lehmann og Seaman var helt klart topp keepere i premier league når de var i sine beste år!

Link to comment
Share on other sites

Lykke til Lehmann! :)

 

Arsenal confirms Lehmann move to Stuttgart

 

Arsenal can announce it has received confirmation that Jens Lehmann will be joining German Bundesliga side Stuttgart on July 1, 2008, when his contract with the Club officially expires.

 

Lehmann, 38, who is currently representing Germany at the European Championships, joined the Gunners from Borussia Dortmund in 2003 and went on to make a total of 199 appearances for the Club.

 

Arsenal’s departing goalkeeper is a UEFA Champions League record holder after 853 minutes without conceding a goal in the tournament as Arsène Wenger’s side marched to the final in Paris in 2006.

 

Jens was part of the ‘Invincibles’ squad which completed an unbeaten Premier League title season in 2003/04 and was Arsenal’s hero at the 2005 FA Cup Final, saving Paul Scholes’ penalty in a shoot-out win over Manchester United.

 

Ironically, one of Lehmann’s first matches for Stuttgart could be against Arsenal, when the two sides meet in at the Mercedez-Benz Arena, Stuttgart for a pre-season friendly on Wednesday 30th July.

 

Everyone at Arsenal would like to thank Jens for his huge contribution towards the Club and wishes him the best of luck for the future.

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...ve+to+Stuttgart

Link to comment
Share on other sites

Etter jeg har sett Portugal - Tyskland sitter jeg og ergrer meg over Wenger sin beslutning om å ikke gi Lehmann ny kontrakt. Han spilte en fantastisk god kamp, og viste hvem som burde ha voktet Arsenal-buret denne sesongen.

Fikk forresten lyst til å grine da jeg så terningkastvurderingene i medlemsbladet. Gi Lehmann en toer er jo på trynet.

Link to comment
Share on other sites

Jens Lehmann har ingen god dag på jobben i dag. En kombinasjon av uflaks og udyktighet gjorde sitt til at Tyrkia hang med. Heldigvis for Jensemann så klarer tyskerne å få inn 3-2.

 

Sånn sett så var det kanskje greit at han forsvant ut porten, selv om jeg i utgangspunktet digger tyskeren. :P

Link to comment
Share on other sites

synes det har vært mye hakking på Jens denne sesongen, både fra media og av fansen. jeg er ikke enig i at alt han har gjort var tabber, hverken i høst eller i dag mot Tyrkia. men sånn er det når man ikke verdens største sjarmtroll.

 

han er ikke like god som for noen sesonger siden (alderen tynger), men er ikke sikker på at Almunia kan kommer opp på hans nivå. han har jo bare en sesong som 1.keeper bak seg. det vil vise seg hva han er god for kommende sesong. regner med at Wenger vet hva han gjør.

Link to comment
Share on other sites

Viktig å ha med videre at det var mange på det tyske laget som ikke imponerte i går. Også forsvaret hadde en dårlig dag på jobben.

 

Skal bli spennende å se hva Wenger gjør nå som Lehmann er solgt. Jeg ikke ikke falle til ro som situasjonen nå forblir uforandret.

Link to comment
Share on other sites

Viktig å ha med videre at det var mange på det tyske laget som ikke imponerte i går. Også forsvaret hadde en dårlig dag på jobben.

 

Skal bli spennende å se hva Wenger gjør nå som Lehmann er solgt. Jeg ikke ikke falle til ro som situasjonen nå forblir uforandret.

 

Ingen av målene Jens slapp inn i går var tabber. Første målet var han bare uheldig på. Det andre burde han ha reddet, men det er likevel ikke en tabbe synes nå jeg.

 

Jeg begynner å bli veldig spent på hvem som blir årets keeper i em.

 

La oss starte med de store?

Cech- en gedigen tabbe som kostet Tsjekkia avansement.

Van Der Sar, flere gode kamper men verst da det gjaldt. Dårlig inntreden på Russlands to siste mål.

Buffon- Burde reddet de to første målene han slapp inn. Den ene der han bokser ballen fra ufarlig hold og rett inn i feltet karakteriserer jeg som en tabbe. I tillegg hadde han griseflaks da han fumlet ballen i stolpen sist kamp.

Lehmann- Langt i fra optimalt. Men fortsatt en god kandidat til ems beste keeper.

Boruc- Stod til tider strålende. Så han slet litt på innlegg (minst 2 ganger). Tviler på at han blir valgt til ems beste keeper da han ikke har spilt så mange kamper. Han har hatt noen eventyrlige redninger.

Casillas- Straffehelt. Jeg personlig har aldri hatt noe særlig sansen for ham. Han var på bærtur i Italia kampen, men kom tilbake på strek og fikk reddet returen med foten. Har ikke sett hvordan han har gjort det i resten av EM, men antagelig en god kandidat til ems beste keeper.

 

Jeg håper inderlig vi kjøper inn en klassekeeper før sesongstart, men jeg tviler på at det skjer

BE

Link to comment
Share on other sites

Viktig å ha med videre at det var mange på det tyske laget som ikke imponerte i går. Også forsvaret hadde en dårlig dag på jobben.

 

Skal bli spennende å se hva Wenger gjør nå som Lehmann er solgt. Jeg ikke ikke falle til ro som situasjonen nå forblir uforandret.

 

Ingen av målene Jens slapp inn i går var tabber. Første målet var han bare uheldig på. Det andre burde han ha reddet, men det er likevel ikke en tabbe synes nå jeg.

 

Jeg begynner å bli veldig spent på hvem som blir årets keeper i em.

 

La oss starte med de store?

Cech- en gedigen tabbe som kostet Tsjekkia avansement.

Van Der Sar, flere gode kamper men verst da det gjaldt. Dårlig inntreden på Russlands to siste mål.

Buffon- Burde reddet de to første målene han slapp inn. Den ene der han bokser ballen fra ufarlig hold og rett inn i feltet karakteriserer jeg som en tabbe. I tillegg hadde han griseflaks da han fumlet ballen i stolpen sist kamp.

Lehmann- Langt i fra optimalt. Men fortsatt en god kandidat til ems beste keeper.

Boruc- Stod til tider strålende. Så han slet litt på innlegg (minst 2 ganger). Tviler på at han blir valgt til ems beste keeper da han ikke har spilt så mange kamper. Han har hatt noen eventyrlige redninger.

Casillas- Straffehelt. Jeg personlig har aldri hatt noe særlig sansen for ham. Han var på bærtur i Italia kampen, men kom tilbake på strek og fikk reddet returen med foten. Har ikke sett hvordan han har gjort det i resten av EM, men antagelig en god kandidat til ems beste keeper.

 

Jeg håper inderlig vi kjøper inn en klassekeeper før sesongstart, men jeg tviler på at det skjer

BE

Russernes keeper er vel en god kandidat? Akinfeev, usikker på stavemåten. Dette er en spiller jeg gjerne skulle sett i Arsenal. Ung, god og atletisk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...