Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Er ikke Theo's feil, men han er ubrukelig som spiss i kamper han ikke får bakrom og får ballen rettvendt, Giroud ville vært et bedre valg til den kampen spør du meg..

Theo er bedre feilvendt enn både Giroud og Gervinho. Giroud er et bedre oppspillspunkt så i kamper der motstanderen i så stor grad nekter oss rom så ser jeg gjerne at man bruker både Giroud og Walcott på topp

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Da hadde iallefall ikke Walcott scoret på frisparket:=)

Virkelig?!! Scoret på frisparket? Var nå et ganske dårlig frispark da men, kan like godt påstå selv at da hadde ikke Southampton scoret om Giroud var på banen, sannheten er at målet vi fikk var flaks.

 

Theo er bedre feilvendt enn både Giroud og Gervinho. Giroud er et bedre oppspillspunkt så i kamper der motstanderen i så stor grad nekter oss rom så ser jeg gjerne at man bruker både Giroud og Walcott på topp

Uenig i første setningen av innlegget ditt og enig i siste del av andre. I en kamp vi sliter sånn med å spille ut forsvar bør det være et alternativ å sette to av Podolski/Walcott/Giroud/Gervinho sammen som spiss og dra Cazorla ut på kanten og spille et slags 4-2-2-2 system..

Link to comment
Share on other sites

Virkelig?!! Scoret på frisparket? Var nå et ganske dårlig frispark da men, kan like godt påstå selv at da hadde ikke Southampton scoret om Giroud var på banen, sannheten er at målet vi fikk var flaks.

 

 

Uenig i første setningen av innlegget ditt og enig i siste del av andre. I en kamp vi sliter sånn med å spille ut forsvar bør det være et alternativ å sette to av Podolski/Walcott/Giroud/Gervinho sammen som spiss og dra Cazorla ut på kanten og spille et slags 4-2-2-2 system..

 

Du kan si hva du vil om frisparket, men mål blir det. Og Walcott er han som utfører det. Hadde god retning før han bajasen hoppet frem med foten.

 

Ja det var kjempeflaks, selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Virkelig?!! Scoret på frisparket? Var nå et ganske dårlig frispark da men, kan like godt påstå selv at da hadde ikke Southampton scoret om Giroud var på banen, sannheten er at målet vi fikk var flaks.

 

 

Uenig i første setningen av innlegget ditt og enig i siste del av andre. I en kamp vi sliter sånn med å spille ut forsvar bør det være et alternativ å sette to av Podolski/Walcott/Giroud/Gervinho sammen som spiss og dra Cazorla ut på kanten og spille et slags 4-2-2-2 system..

Link to comment
Share on other sites

Det er isåfall meget gode nyheter! :) Men samtidig er det jo litt trist at vi er mest opptatt av å klare å beholde de spillerne vi har, mens andre lag forsterker og sannsynligvis rykker ifra..

Det er jo enestående igjen av overgangsvinduet, så vi får håpe noe skjer. Walcott ville være fint om forøenget uansett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter det at Walcott har fått prøve seg som spiss, og han har gjort det godt, men et aber er tøffheten hans - dvs mangelen på den.

Han er nødt til å gro større baller hvis han skal ta det siste steget bli en virkelig toppspiss, tror jeg. Han er ikke glad i dueller og det er forsåvidt greit nok, men visse

deler av spissrollen krever at du kliner til og ikke er redd for å gå inn der det er vondt - Det gjør ikke Theo. Han trekker seg veldig ofte unna, og det er både

synd og "ødeleggende". Henry var heller ingen utpreget kriger som kastet seg inn med skallen først, men da spilte vi på en annen måte. PL var annerledes (?)

 

Synes han den siste og inneværende sesong har bedret seg ganske betraktelig på en del områder. Valgene er klokere, han er bedre feilvendt osv, så

jeg håper at også tøffheten kommer! Gjør den det tror jeg han blir en kanonspiss! Men jeg vil aller helst se han sammen med en makker.

 

Sign da thing !

Link to comment
Share on other sites

Leste en uttalelse av Marcotti her om dagen vedrørende kontraktssituasjonen til Walcott. Han mente at vi var nervøse fordi vi brente oss på å gi ny langtidskontrakt på Bendtner og at det derfor har vært vanskelig å gå inn i forhandlinger om ny langtidskontrakt(Altså fordi en spiller plutselig kan vise seg å ikke få ut det meste av talentet sitt.)

Mener at Walcott var en no-brainer sånn sett, men ser lovende ut akkurat nå,...

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig vanskelig å vurdere enkeltspillere nå for tiden. Til det er det for store mangler/spørsmålstegn ved valg av lag, formasjon, taktikk og mentale forberedelser. Jeg kan faktisk med letthet se for meg Theo Walcott som et dødelig våpen i United eller Chelsea. Dessuten, uansett hvordan en vrir og vender på det, er han vår beste offensive spiller hvis en legger tellende resultater til grunn. Han var også meget god i fjor. Vi er ikke et lag, men en samling enkeltspillere. Vi har ingen plan og taktikk, men vi har veldig mye prat. Wenger prater og spillerene prater. Fellesnevneren for det hele er at det er fullstendig i utakt med det jeg, og sikkert mange med meg, ser med mine egne øyne. Jeg håper Theo signerer. Han vil vere en nøkkelspiller for den nye manageren som , fingers crossed, kommer til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Walcott er ikke en spiss. Ferdig med den saken. Move on.

Samme sa en om Thierry Henry da han skulle spille midtspiss. Utrolig vanskelig for Theo da han omtrent ikke får

en eneste brukbar pasning i hele kampen.

Tror faktisk Theo som spiss kan gi oss mange gode stunder i årene som kommer.

Alt ligger til rette for ham. Tenk hva en Fabregas på midtbanen kunne gjort for Walcott;-)

Link to comment
Share on other sites

Noen folk må ta seg en bolle. Hvis Walcott ikke er er spiss, så:

 

Koscielny er ingen midtstopper

Diaby er nogen midtbanespiller

Gibbs er ingen back

Podolski er ingen ving

Szczesny er nogen keeper

 

Hvorfor? de har spilt rævva hele gjengen den siste tida.

 

Guess what? Fotball er et lagspill - når laget er rævva så er spillerne rævva.

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig vanskelig å vurdere enkeltspillere nå for tiden. Til det er det for store mangler/spørsmålstegn ved valg av lag, formasjon, taktikk og mentale forberedelser. Jeg kan faktisk med letthet se for meg Theo Walcott som et dødelig våpen i United eller Chelsea. Dessuten, uansett hvordan en vrir og vender på det, er han vår beste offensive spiller hvis en legger tellende resultater til grunn. Han var også meget god i fjor. Vi er ikke et lag, men en samling enkeltspillere. Vi har ingen plan og taktikk, men vi har veldig mye prat. Wenger prater og spillerene prater. Fellesnevneren for det hele er at det er fullstendig i utakt med det jeg, og sikkert mange med meg, ser med mine egne øyne. Jeg håper Theo signerer. Han vil vere en nøkkelspiller for den nye manageren som , fingers crossed, kommer til sommeren.

 

Ja, Theo er en god spiss, dersom han brukes på riktig måte. Og det vil være helt håpløst om han nå havner hos en av rivalene. Men problemet er at mange av Arsenal-spillerne nå brukes feil. Dette handler ikke primært om enkeltspillere, men om et system som ikke fungerer lenger. Og som du skriver Sir, det er stor avstand mellom det Arsenal og Wenger selv sier de skal gjøre og er i stand til, og det de faktisk viser. Troverdigheten er mildt sagt tynnslitt.

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig vanskelig å vurdere enkeltspillere nå for tiden. Til det er det for store mangler/spørsmålstegn ved valg av lag, formasjon, taktikk og mentale forberedelser. Jeg kan faktisk med letthet se for meg Theo Walcott som et dødelig våpen i United eller Chelsea. Dessuten, uansett hvordan en vrir og vender på det, er han vår beste offensive spiller hvis en legger tellende resultater til grunn. Han var også meget god i fjor. Vi er ikke et lag, men en samling enkeltspillere. Vi har ingen plan og taktikk, men vi har veldig mye prat. Wenger prater og spillerene prater. Fellesnevneren for det hele er at det er fullstendig i utakt med det jeg, og sikkert mange med meg, ser med mine egne øyne. Jeg håper Theo signerer. Han vil vere en nøkkelspiller for den nye manageren som , fingers crossed, kommer til sommeren.

Tvilsomt om det kommer ny manager til sommeren. Wenger indikerer ingenting i den retning, han bryter aldri kontrakter før de går ut og sparken får han ikke.

Han kommer til å forlenge og han anser nok at han har sitt prosjekt på gang med å bygge opp et nytt storlag - på hans premisser og gjennom Wengerfilosofi og Wengerfotball.

Link to comment
Share on other sites

Wengerfotball.

 

Problemet er jo at vi ikke har spilt Wengerfotball på flere år. Wengerfotball, var den fotballen vi spilte i de årene hvor vi vant the double i 01/02, når vi gikk gjennom sesongen ubeseiret. På den tiden vi spilte feiende flott angrepsfotball, der vi hadde en god blanding av teknikk og hurtighet. Den tiden vi var dødelige på kontringer. Vi har rett og slett ikke spilt Wengerfotball siden vi la om fra 442 til 433.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...