Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Geoff Arsenal@GeoffArsenal

AW to offer Theo a long term deal that makes him the clear highest earner at AFC plus a signing on fee of £4-5m.

 

 

Håper det er noe hold i dette. Skjønner ikke tankegangen til Wenger/Gazidis om Walcott forlater oss av økonomiske grunner. Han er 23 år, har hatt en enorm utvikling både fysisk og vist "smarthet" i bevegelsene. Når han nå i tillegg har begynt å vise stort potensiale som midtspiss er det bare å punge ut. Skal vi evt. hente inn en erstatter av samme kaliber må vi minst betale £25 millioner, samtidig som den nye spilleren må tilvenne seg klubben og ligaen.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Håper det er noe hold i dette. Skjønner ikke tankegangen til Wenger/Gazidis om Walcott forlater oss av økonomiske grunner. Han er 23 år, har hatt en enorm utvikling både fysisk og vist "smarthet" i bevegelsene. Når han nå i tillegg har begynt å vise stort potensiale som midtspiss er det bare å punge ut. Skal vi evt. hente inn en erstatter av samme kaliber må vi minst betale £25 millioner, samtidig som den nye spilleren må tilvenne seg klubben og ligaen.

 

 

Skal han ha 50 mill for å signere?

FØKK OFF er mitt svar til det.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Skal han ha 50 mill for å signere?

FØKK OFF er mitt svar til det.

 

BE

 

Hehe.

 

Mitt grunnfjell sier det samme. Det er jo helt sykt.

 

Men så var det dette med å henge med på galskapen, og konkurrere på tilnærmet likt nivå som de beste. Walcott er jo dritgod, og det er sannsynlig at han blir en bedre fotballspiller de neste 5 åra enn han var de 5 foregående.

 

For meg høres det ut som en god investering. Lav risiko, Litt råflott men vi vet hva vi får.

Link to comment
Share on other sites

Så på Arsenal.com sin MoM kåring.

Hvordan kan det ha seg at 22 prosent av de som stemte ikke mente at Walcott var banens ener.

Sånt er vanskelig å skjønne. Det skal ikke være mulig. Hattrick, assister, feiringen, "Sign him up"', kontraktsspørsmålet, nr.14 på bane og tribune og han fikk matchballen.

Merkelig at så mange velger en annen, som sikkert var kjempegod, men ikke Man of The Matcch - der var det ingen tvil.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke mange som er bedre enn Theo når man får bakrom, noe vi fikk mye av mot Newcastle.

 

Syntes han generelt sett begynner å komme seg på de fleste punktene jeg. Manger litt på de riktige avgjørelsene innimellom og han sliter med å holde ballen oppe, men så langt har han kun spilt 3 kamper på topp og man ser konstant utvikling der. F.eks. så kunne man se hvordan avgjørelsen tidligere i kampen når han prøvde å spille til Cazorla gjorde utslag når han senere plukket opp ballen fra Tiote (?) og istedet for å se etter pasningsalternativer så gikk han for skudd. Sistnevnte var selvfølgelig feil i den situasjonen, men jeg er meget sikker på at Theo selv har analysert dette i etterkant og at han vil gjøre det annerledes neste gang.

 

Den største endringen jeg syntes Walcott har gjort de siste par årene er måten han kontrollerer ballen og farten sin samt at han ikke stresser like mye med ballen i beina. Han har skjønt at han kun trenger å føre ballen i stor fart og under god kontroll (som Messi gjør) for å komme seg forbi spillere da han har såpass syk akselerasjon at han bare glir forbi de hvis han utfører det riktig. Har dog dessverre ikke helt den samme ballkontrollen som Messi, men etterhvert så vil den også bli bedre og bedre.

 

Theo som midtspiss kler laget hvertfall utrolig mye bedre enn med Gervinho eller Giroud som midtspiss syntes jeg. Selv om vi selvfølgelig mister en del baller når vi spiller langt mot Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Derfor Stefan at vi kanskje burde spilt 4-4-2 ! En giroud som header og holder på ball, mens en walcott som truer bakrom og lignende! Hadde vært fantastisk!

 

Vi spiller allerede 4-4-1-1 med Cazorla i fri rolle bak spissen, men 4-4-2 fungerer ikke særlig godt lenger. I så fall så må man ha en spiss som er i stand til å spille fotball som dropper dypere og der er ikke Giroud helt kompetent i mine øyne og Walcott vil man helst ha hengende på skulderen til sisteforsvareren, men Podolski derimot er den personen jeg vil se i den rollen bak Walcott og hvis ting ikke går helt på skinner så kan man alltids få inn Giroud på topp og dytte Walcott ned på kanten.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Chamberlain - Arteta - Wilshere - Cazorla

Podolski

Walcott

Sitter forøvrig med en ekkel følelse av at Walcott ikke starter 4 kamper på rad på topp. Har en følelse av at Giroud starter på topp neste kamp..

Link to comment
Share on other sites

Om du erstatter de to sidebackene med noen andre, og Chamberlain med Rosicky, ja da har du en kanonlag der Stefan ;) Er dog ikke sikker på hvilke backer klubben trenger. Mulig Jenkinson er i stand til å ta den høyre, allerede i 2013, men jeg er veldig usikker. Gibbs fungerer ok med Per som sjef, men er ellers håpløs.

Link to comment
Share on other sites

Cazorla og Rosicky på hver sin kant fungerer nok ikke optimalt. Særlig ikke når sistnevnte aldri er tilgjengelig og er 32 år gammel allerede.

 

Virker dog som om vi muligens får Zaha i vinter så da kan han og Chamberlain konkurrere om høyrekant rollen såfremt Walcott får spille midtspiss selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Theo som midtspiss kler laget hvertfall utrolig mye bedre enn med Gervinho eller Giroud som midtspiss syntes jeg. Selv om vi selvfølgelig mister en del baller når vi spiller langt mot Walcott.

Vent å se, en Theo på topp vil kun bli frustrerende i de fleste kamper. Bakrom er nøkkelen og å kunne variere med en tank på topp i Giroud eller en mer teknisk spiller i Gervinho er viktig.

Link to comment
Share on other sites

Hahahaha - den latteren der trengte jeg!!

 

Det har visst gått sport i å mobbe Gervinho her på forumet nå. Han har en fin nærteknikk og er fantastisk til å drible på små flater. Han har en fabelaktig evne til å gå forbi en mann som er i balanse, som står rolig eller nesten rolig. Gutten har en fantastisk akslerasjon. Han har dårlig skuddteknikk og er elendig på hodet og hans forståelse av spillet har rom for forbedringer.

 

I kamper hvor motstander "parkerer bussen" foran egen sekstenmeter så er Gervinho en fantastisk nyttig spiller for oss da han alltids kan gå forbi sin mann. Han er uortodoks og selvom han gjør mye rart på banen så bidrar han til å skape litt uro hos motstander. Det trenger vi når vi i perioder er så forutsigbare at det blir gørr kjedelig.

Link to comment
Share on other sites

 

Det har visst gått sport i å mobbe Gervinho her på forumet nå. Han har en fin nærteknikk og er fantastisk til å drible på små flater. Han har en fabelaktig evne til å gå forbi en mann som er i balanse, som står rolig eller nesten rolig. Gutten har en fantastisk akslerasjon. Han har dårlig skuddteknikk og er elendig på hodet og hans forståelse av spillet har rom for forbedringer.

 

I kamper hvor motstander "parkerer bussen" foran egen sekstenmeter så er Gervinho en fantastisk nyttig spiller for oss da han alltids kan gå forbi sin mann. Han er uortodoks og selvom han gjør mye rart på banen så bidrar han til å skape litt uro hos motstander. Det trenger vi når vi i perioder er så forutsigbare at det blir gørr kjedelig.

En Gervinho på banen gjør at vi får en uforutsigbarhet og en teknikk som ingen av våre andre spillere har(Arshavin var liknende før), gutten spiller på høy risiko og er småklønete, men likevel en bra spiller å ha i stallen. Du gikk tydeligvis glipp av starten av sesongen om du mener at Gervinho ikke er teknisk Orakelet.. Mannen er rask og god teknisk, er sisteballene hans og tidvis forståelsen hans som er elendig..

Link to comment
Share on other sites

 

Det har visst gått sport i å mobbe Gervinho her på forumet nå. Han har en fin nærteknikk og er fantastisk til å drible på små flater. Han har en fabelaktig evne til å gå forbi en mann som er i balanse, som står rolig eller nesten rolig. Gutten har en fantastisk akslerasjon. Han har dårlig skuddteknikk og er elendig på hodet og hans forståelse av spillet har rom for forbedringer.

 

I kamper hvor motstander "parkerer bussen" foran egen sekstenmeter så er Gervinho en fantastisk nyttig spiller for oss da han alltids kan gå forbi sin mann. Han er uortodoks og selvom han gjør mye rart på banen så bidrar han til å skape litt uro hos motstander. Det trenger vi når vi i perioder er så forutsigbare at det blir gørr kjedelig.

 

Helt enig i det du sier her.

Men karen er ikke akkuratt i toppform;p

 

Dog veldig trist at vi mobber Gervinho som fikk en så knallstart på sesongen for så å bli skadet!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...