Jump to content

Den nye drakten!


Fabregas15

Recommended Posts

Da har jeg bestilt hjemme og borte drakt for 10/11 sesongen. Vermaelen på hjemme og Wilshere på borte.

 

Bestilte også nye bortedrakta i størrelse 12måneder til junior - har ett håp om at han skal få benytta den i år, til tross for at han bare er 4 måneder:p får heller være litt stor. samtidig ble det 2 smokker, 2 smekker, en body, 2 pysjer og en genser. Må begynne nå skal man være sikker på seier ;)

 

Slipper heldigvis denne tollen (har bestilt fra arsenal.com) men benytter adresse til en kompis i england som sender det videre til meg som gave. En enkel måte å omgå disse dumme toll-reglene på ;)

Link to comment
Share on other sites

Eg betalte £83.00 inkl. frakt. Men toll på 200 kr vil komme i tillegg ca..

Toll må man nok ikke betale på slikt, men hvis varens verdi er over kr 200,- så må du betale mva (utregnet av varens verdi inklusiv frakt) i tillegg også et tollklareringsgebyr.

 

Tollklareringsgebyret er ca kr 100,-

mva på £83 blir da ca kr 200

 

Så total "avgift" på et slikt beløp blir pluss/minus kr 300,-.

Link to comment
Share on other sites

- takk, får sjekke ut den også da.. ( men har hørt de er litt useriøse på den siden, noen som har erfaring? )

 

OG noen som vet om et evt sted det er mulig å bestille med CL trykk istedet for PL?

Har ingen personlig erfaring, men en kammerat av meg bestilte en Liverpool trøye der, han fikk den uten noen problemer.. Kan jo dog ha vært ett engangstilfelle

Link to comment
Share on other sites

Toll må man nok ikke betale på slikt, men hvis varens verdi er over kr 200,- så må du betale mva (utregnet av varens verdi inklusiv frakt) i tillegg også et tollklareringsgebyr.

 

Tollklareringsgebyret er ca kr 100,-

mva på £83 blir da ca kr 200

 

Så total "avgift" på et slikt beløp blir pluss/minus kr 300,-.

 

Aner ingenting om tolling jeg, men det virker som du har litt peiling Polljen, så spør bare her:

 

noen som vet om toll når man bestiller fra unisport.dk, den danske siden? Tror drakten kom på 750 DK.

Link to comment
Share on other sites

Aner ingenting om tolling jeg, men det virker som du har litt peiling Polljen, så spør bare her:

 

noen som vet om toll når man bestiller fra unisport.dk, den danske siden? Tror drakten kom på 750 DK.

 

Tollen er den samme uansett land man bestiller fra. Ligger vel på 25% en plass. Så da er det bare å regne seg ut:)

Link to comment
Share on other sites

Aner ingenting om tolling jeg, men det virker som du har litt peiling Polljen, så spør bare her:

 

noen som vet om toll når man bestiller fra unisport.dk, den danske siden? Tror drakten kom på 750 DK.

Har bestilt en del drakter fra Unisport, og tollen har alltid vært den samme for meg, 200 NOK

Link to comment
Share on other sites

Aner ingenting om tolling jeg, men det virker som du har litt peiling Polljen, så spør bare her:

 

noen som vet om toll når man bestiller fra unisport.dk, den danske siden? Tror drakten kom på 750 DK.

Det virker som noen her misforstår begrepet toll i denne saken.

 

Toll er en ekstraavgift som ofte blir brukt for å verne vår eget næringsliv, og blir lite brukt når det gjelder klær, elektronikk osv. Det blir til f.eks. brukt endel på landbruksvarer som konkurrerer med vårt eget landbruk.

 

MVA (merverdiavgift) blir i utgangspunktet lagt på alle varer som blir importert til Norge, med noen få unntak. For privatpersoner som importerer til eget bruk er det satt opp en "frigrense" på kr 200,- pr. forsendelse, men hvis varenes verdi er over dette beløpet så må du betale MVA til den norske stat. Hvis varens verdi er over kr 200,- så blir også fraktbeløpet tatt med i beregningsgrunnlaget som det så blir beregnet MVA av. MVA er 25% av beregningsgrunnlaget. Er verdien mellom kr 200 og kr 1000 foretar posten denne fortollingen automatisk, er verdien over kr 1000 så kan du fortolle varen selv, men det er vel så pass mye arbeid i det at dei aller fleste av oss lar posten eller annen befrakter (DHL, UPS osv) ta seg av det, og for det påløper en avgift som ligger på ca kr 100og oppover.

 

Når det gjelder Unisport så har jeg ingen erfaring, men jeg har handlet endel fra butikker både i Danmark/Sverige og lenger borte som f.eks. USA.

Når det gjelder butikker i Sverige/Danmark så har jeg vært bort i to forskjellige ordninger.

Den ene er at butikken levere ordrene etter norske regler, butikken tar seg da av fortollingen og jeg har ikke fått noe ekstra krav på mva. Dette har da vært opplyst i butikken når jeg bestillte varene.

Den andre varienten er at jeg har betalt butikken for varen + frakt, så etter "noe tid" har jeg mottatt ett brev fra Postens fortollingstjeneste om jeg vil at dei skal foreta fortollingen. Jeg svarer så positivt og får tilsendt forsendelsen og må betale avgifter for den. (Postens regler)

 

En tredje mulighet som ligger "på kanten" og som også blir brukt er å "lure" tollen, med at sender fører på en verdi som er betydelig lavere enn den reelle verdien.

Jeg har selv aldri bedt selger om å bruke denne metoden, men har engang "tjent" på at den ble brukt uten mitt "ønske". For noen år siden bestillte jeg noe elektronikk fra Hong Kong, i norge ville varen kostet ca 1200 kr. Jeg betalte selger 500 kr for varen inkl frakt. Selger hadde ført opp en verdi på $ 20, så varen kom rett i postkassen. Jeg har faktisk opplevd omtrent det samme fra Arsenal.com, men det er vel snart 10 år siden. Varens verdi var rundt tusen kroner, men pakken kom rett i postkassen uten krav.

 

 

EDIT!! rettet en feil

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal en tur til London i slutten av sommerferien, og da mine reisekamerater er fan av andre klubber i England blir jeg vel nedstemt i mitt forsøk på å dra til Emirates...

Så mitt spørsmål er, selger de offisielle Arsenaldrakter i Lillywhites? For da gidder jeg ikke bestille meg en drakt på nettet :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal en tur til London i slutten av sommerferien, og da mine reisekamerater er fan av andre klubber i England blir jeg vel nedstemt i mitt forsøk på å dra til Emirates...

Så mitt spørsmål er, selger de offisielle Arsenaldrakter i Lillywhites? For da gidder jeg ikke bestille meg en drakt på nettet ;)

Stikk heller til Niketown rett ved Oxford Circus tube. Der selger de offisielle drakter, og offisielle trykk med navn og nummer.

Link to comment
Share on other sites

Stikk heller til Niketown rett ved Oxford Circus tube. Der selger de offisielle drakter, og offisielle trykk med navn og nummer.

Takker! Det er sikkert et godt alternativ, da vi som sagt har våre respektive lag å kjøpe drakter til ;)

Link to comment
Share on other sites

Er det noen forskjeller i lengden på drakten (med hensyn til høyde) mellom størrelsene medium og large? Er usikker på hvilken størrelse jeg skal bestille.

Bortedrakten er i alle fall stor i størrelsen. Jeg er 185cm høy og kunne helt sikkert kommet fint inn i en small. Det spørs så klart hvor tight du liker å ha drakten, men er du medium vanligvis er det garantert ikke noe problem!

Link to comment
Share on other sites

Det virker som noen her misforstår begrepet toll i denne saken.

 

Toll er en ekstraavgift som ofte blir brukt for å verne vår eget næringsliv, og blir lite brukt når det gjelder klær, elektronikk osv. Det blir til f.eks. brukt endel på landbruksvarer som konkurrerer med vårt eget landbruk.

 

...

 

Her tar du litt feil. Klær skal påregnes 12% toll for å beskytte den store norske klesindustrien. Er du uheldig så oppdager posten at det er et klesplagg, og plusser på 12% FØR 25% mva. Blir fort over 1000,- kr da.

 

Har opplevd alle 3 scenarioer. Har fått den toll og mva fri (tipper det satt en ekte Arsenalfan i postfortollinga den dagen, hehe...) . Har betalt bare mva, og har måtte betale både toll og mva.

 

Krysser fingrene da den nye drakta med STAY 4 bakpå ryggen, snart er på vei.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...