Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Både i 02/03 og 04/05 havnet Liverpool utenfor topp 4, og i 04/05 måtte de se seg slått av erkerivalen Everton om CL plassen. Har dette ført til at Liverpool har falt sammen? Nei, nå er de faktisk bedre enn noengang og en større konkurrent til PL enn tidligere.

 

Selv om vi ligger på femte plass nå og ikke spiller like bra fotball som tidligere så må vi ikke tro at laget vil falle helt sammen. Det er lenge igjen av sesongen og selv om vi ikke skulle klare CL i år så er ikke det noen krise. Vi har faktisk en solid økonomi, og vi klarer oss bra selv om vi ikke skulle klare CL. Dessuten tror jeg Arsenal kommer til å slå hardt tilbake, om det ikke blir i år så kanskje neste år. Innimellom så får storklubber seg en trøkk i trynet og har en svak sesong, men de kommer alltid tilbake. Så også med Arsenal - det er jeg helt sikker på. ;)

Link to comment
Share on other sites

Wenger har beskytta seg bak si ungdomsstatsing i mange år no. Kven er det av Wenger sine ungdommar som verkeleg har slått til?

 

Dagens tropp: Ingen keeper. Clichy kan vel seiast å vere eit produkt av Wenger si satsing. God på sitt beste, men etter mi meining alt for ustabil, og beklagelegvis svakare enn Cole som vi mista. Senderos tok aldri steget, Djourou kan framleis klare det. Eldstebror Hoyte er ute, yngste mann har ikkje overbevist men kan sjølvsagt klare det. På midten er Fabregas unik og var eit kupp. Elles har vi spelarar som Denilson, Song og Diaby (dette er alle spelarar som kosta rimeleg mange mill...) Desse spelar mykje fotball no, utan at nokon ser ut til å ta steget til å bli gode nok til å vere fast på eit topplag i Europa. Av juniorane er det berre unge Jack som etter mi meining ser ut til å ha noko ekstraordinært. Desse skal likevel få tid til å utvikle seg, men her snakkar vi 2-4 år fram i tid...Theo kan nevnast men vi snakkar da om ein spelar i nesten 100 mill klassa... På topp har vi Bendtner og Vela. Talentfulle ja vel, men framleis er ingen av dei blitt topp premier league spelarar. Så kvar kjære Wenger? Kvar er den lovande blomstrande unge gruppa spelara som skal ta PL og CL med storm?

Link to comment
Share on other sites

Å dra Vela inn i bildet som har vært i england i 6 måneder er vel strengt tatt unødvendig. Han må få litt mer spilletid enn han har fått før man kan fjerne han fra regnestykket. Dessuten har han gjort det særdeles godt for oss i liga cupen - og hatt noen fantastiske innhopp i premier league den siste tiden.

 

Clichy har hatt en middels sesong så langt, men forrige sesong var han mildt sagt fantastisk. Var en grunn til at han var regna som top3 venstreback i hele premier league av så godt som alle i fjor.

 

Senderos har da vitteligen vist at han har duellstyrke og virkelig kan å spille fotball. Han er kanskje den spilleren jeg savner mest akkurat nå, og syntes det var merkelig at han ble lånt ut istedefor Djourou. Selvom Djourou ( som også burde nevnes ) har spilt veldig bra denne sesongen.

 

Denilson har blitt spilt "out of position" hele sesongen. Enten på en vingplass, eller som en defensiv midtbane ved siden av fabregas/diaby. Synes forøvrig han har gjort den DM plassen helt greit ut ifra forutsetninger. De gangene han har spilt "playmaker" rollen på midten har han gjort det helt ok - men det skjer så alt for sjelden, så man kan ikke dømme han etter de opptredene.

 

Diaby har også blitt spilt out of poisition veldig ofte. Venstre ving... for det er virkelig hans plass... nei ikke akkurat. Han var veldig god i posisjon bak spissen i ett par kamper, også ble han flyttet på ving igjen. Som "fabregas" har han ikke overbevist like mye, men han var veldig positiv i gårsdagens kamp. Han mangler litt på å slippe ballen i rett tidspunkt osv. Men han har også vært veldig mye skadet. Så muligheten for at han slår skikkelig gjennom er fremdeles der.

 

Song storspilte i ANC som midtstopper. Og han var meget overbevisende på denne plassen i sesongstarten. Som DM er han en god duellspiller, men ufattelig veik til å legge pasninger. Wenger har selv sagt at han ser for seg Song som midtstopper - så hvorfor han ikke brukes der... vel... det får man spørre Wenger om. Men Song er uten tvil ett stort talent på midtstopperplass. (Var faktisk på turneringslaget etter forrige African Nations Cup).

 

Wilshere er fantastisk lovende - der er vi enige. Men synes også Ramsey, Lansbury, Simpson og Gibbs har vist gode takter. Spesielt Gibbs - han har ett fantastisk rykk, og er i tillegg skuddvillig. Han er også god bakover på banen, og om en sesong eller 2... kanskje han har dyttet Clichy ut på sidelinjen?

 

Vi har også Traore som er ute på lån. Han gjør det særdeles godt i portsmouth, og jeg savner han veldig om dagen. Han er den vingen vi mangler pr.d.d. Hurtighet, teknikk, innleggsfot og skudd. Hadde vært fantastisk å hatt han på venstre, og hatt Nasri på vår høyre side. Virket som om Sagna kom mer til sin rett med Nasri forran seg igår.

 

Forruten disse er det flere som har muligheten. Og de har ett fantastisk støtteapparat - så det er ikke tvil i min sjel om at mange vil slå gjennom. Men å forvente at Wenger skal skape en Fabregas av alle sammen.. det er ikke mulig...

Link to comment
Share on other sites

Vi har også Traore som er ute på lån. Han gjør det særdeles godt i portsmouth, og jeg savner han veldig om dagen. Han er den vingen vi mangler pr.d.d. Hurtighet, teknikk, innleggsfot og skudd. Hadde vært fantastisk å hatt han på venstre, og hatt Nasri på vår høyre side. Virket som om Sagna kom mer til sin rett med Nasri forran seg igår.

 

Godt poeng! Det skulle ha vært spennende å ha hatt Traore tilgjengelig. Med sin fart og andre kvaliteter skulle man tro at han kunne ha bidratt, både som back og ving.

 

Når det gjelder backene, så synes jeg at både Clichy og Sagna er langt unna det som de viste i fjor. Synes spesielt Clichy er inne i en dårlig periode. Sliter både bakover og forover.

 

Siden vi ikke får benytte oss av Traores kvaliteter denne sesongen, så håper jeg han vender tilbake som et mer eller mindre ferdig produkt.

Link to comment
Share on other sites

Ja og vi har hatt Bentley, Sidwell, Muamba og andre tidlegare. Eg er einig i at mange av dei vi har framleis kan bli gode, MEN eg meiner at det er stykke frå å vere gode til å bli ein spelar som dei vi har mista. Skal Arsenal bli den toppklubben som Wenger fortsatt meiner vi skal bli, er eg svært usikker på kor mange av dagens unge som tek steget opp til den verkelege toppen. Eg fryktar det blir få, men håpar eg tek feil. Eg meiner desverre årets sesong gir minst odds for at eg tek rett....

Link to comment
Share on other sites

Hei pacman

 

Jeg ser hva du skriver, denne gangen kaller du Wenger sta og det har generelt vært mye kritikk av ham. Mange her har hengt seg opp i hans pressekonferanser og har tydligvis fått nok av uttalelser av typen "we show great spirit" osv.

 

Har du noen gang tenkt på at Wenger ikke kan si akkurat det han tenker fordi han faktisk er manager for laget? Where you stand depends on where you sit som Allison så elegant formulerte det i sin klassisker fra 1971.

 

Du og jeg er fans og vi kan i kampens hete sikkert lire av oss mye rart. Fans rakker ned på folks seksuelle legning (homo, selvom de aller aller fleste som får slike tilrop etter seg sannsynligvis ikke er homoseksuelle), hudfarge, kaller spillere for diverse versjoner av kjønnsorganer, kvinnelige og mannlige osv. Det er mulig han tenker mye rart under kamper, men i motsetning til oss kan han ikke si det (og flere av oss burde nok moderere seg littegranne syns nå jeg ;) ).

 

Med sta så sikter du sikkert på hans satsning på ungdommer. Slik jeg ser det så ble denne strategien "spisset" i tiden vi skulle bygge Ashburton Grove og det er forståelig nok for vi måtte spare penger. Nå ser jeg at denne strategien blir forlenget fordi Wenger ikke vil kjøpe en ny spiller med mindre han er overbevist om at den nye spilleren er bedre enn de vi allerede har i stallen. Det for å ikke hindre utviklingen til unge talenter som har vært flere år i vår ungdomsakademi og jeg er helt enig med Wenger i dette. Vi må ikke glemme at Wenger faktisk kjøpte flere etablerte spillere tidligere i sin karriere som Arsenalmanager, men da hadde vi ikke like mange lovende unggutter som var på vei gjennom systemet heller.

 

Når du skriver at Wenger ikke kan inrømme sine feil, så mener jeg du tar feil. Hvis du hører hans pressekonferanser så er det ofte kritkk, litt subtil formulert. We were a bit naive osv. Det største beviset på at han faktisk inrømmer feil er at vi har lagt om spillet ganske så drastisk i løpet av de siste årene. Vi slår en del lange pasninger, har fått hodesterke spisser osv. Nå i det siste har han begynt å spille Djourou fordi han klart har sett at kombinasjonen Toure/Gallas ikke er gode nok i lufta. Det er bedre at han retter opp lagets feil enn at han sitter å snakker om dette på pressekonferanser.

 

Tilsist, kjøp av spillere i januarvinduet. Wenger er skeptisk til handel fordi det er for liten tid til å la spillere bli integrert i laget, dette bør vente til sommeren og jeg er enig med Wenger der også. Spillere bruker tid til å bli kjent med nye lagkamerater, nye måter å spille fotball på, nytt land.

 

Kjøp av spillere bør foretas om sommeren og hvis man kjøpe en spiller så bør man være rimelig sikker på at den nye spilleren er av super, super class.

 

konstruktivt innlegg du kommer med her;)

 

at jeg burde moderere meg litte grann stemmer sikkert.. skal prøve;)

 

du sier at wenger kan inrømme sine feil ved og si vi var litt naive osv, at vi spiller en dårlig kamp her og der går jo ann, men jeg synes at laget virker veldig ukomplett..

det må jo være wenger sinn feil, wenger har motbevist mange oppgjenom men denne ganger virker de4t som han er ute og sykler synes jeg..

er han som har satt sammen dette laget over flere år, vi har tror jeg tjent penger på de totale overgangene de siste 4 årene tror jeg..

jeg er ikke fornøyd med det arsenal laget vi ser om dagen..

 

synes dein oppsumerer det ganske fint i dag...

 

Dein: arsenal stryggles to prove me right!!!

 

det gjør de med meg og

 

at folk er uenig må gå ann, er jo tross alt et diskusjonsforum..

Link to comment
Share on other sites

Ser på arsenal.com at Wenger kommenterer at Arsenal nå er 10 poeng etter ManU;

 

"Wenger believes the gap is a result of an overall contrast in the teams’ philosophies."

 

Så fortsetter han med å utdype at Arsenals strategi innebærer en annen vei til målet enn det ManU har valgt - eller har mulighet til å velge? For selv om jeg er enig med det Wenger skriver om at man er inne i en positiv utvikling totalt sett (der det fortsatt er langt frem! :-| ), så kan man jo tolke det Wenger skriver som en innrømmelse at Arsenal ikke har råd til å konkurrere på denne måten (altså at det ikke bare er et valg). Og tålmodighet eller ikke; at man ligger 10 poeng etter teten kan jo også tolkes som en innrømmelse av at den strategien man selv har valgt egentlig ikke holder mål når det kommer til stykket, selv om det sikkert ikke var intensjonen til Wenger...

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste det også, men jeg var langt i fra å tolke det slik du først beskriver. Han bruker det derimot som en slags unnskyldning, og da sier han jo selvfølgelig også at strategien ikke gir like gode resultater, men jeg skjønner at han mener at vår filosofi vil lønne seg på sikt. Der har han jo også ganske konkret sagt tidligere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Leser at Wenger går hardt ut etter at Scolari og Adams fikk sparken, og slakter den utålmodigheten som preger fotballklubber. Engelsk fotball lider åpenbart av samme sykdom som blant annet den norske! :P Og jeg er helt enig i Wenger at det er umulig å skape tet fotballag når forutsetningene er slik de tydeligvis er for tiden. Som det står i Aftenposten har hele 107 (!!) managere mistet jobben i Premier League på de 12 årene Wenger har vært i førersetet i Arsenal. Dette er jo galskap!

 

Så kan man kanskje hevde at Wengers tålmodighet noen ganger er litt i overkant, og at hans tro på sin langsiktige tenking er litt i overkant naiv. Den er ihvertfall litt i overkant tålmodig i forhold til hva mange av oss supportere kanskje er!? :D Og dette er også kanskje NOE av grunnen til at så mange managere sparkes alt for tidlig? Det skal ikke lange stripa med tap før supporterne krever managerens hode på et fat...!

Link to comment
Share on other sites

Knallhard kritikk fra Frank McClintock:

 

Today former captain and Arsenal legend Frank Mclintock said what most Arsenal fans feel but are to embarrassed to admit.

 

Only a few minutes ago Frank mclintock was being interviewed on talksport, and said that Arsene Wenger has lost the plot at Arsenal, Frank mclintock said that 90% of Arsenal fans can all see that Arsenal need players in certain areas, but yet Wenger cant see it, He also went on to say that this was the worst Arsenal side in the 12 years under Wenger.

 

Det er vel hva mange av oss fans har sagt om at en defensiv DM må inn.

Link to comment
Share on other sites

Dette innlegget fant jeg på vgd, av en ved nick MarkRandall som hadde funnet det på Daily Mail. Veldig bra.

 

http://vgd.no/sport/fotball-premier-league...en-ofte-glemmer

 

 

The greatest managers influence the way the game itself is played, not just their own teams. Football is presently under threat from a number of sources, money, perhaps, being the worst. There is a belief that the richer the club the more successful it's likely to be; oligarchs therefore proliferate, often attempting to control even before the manager.

 

Arsene Wenger has advanced the game in the country in a number of ways. He is the strongest advocate of the 'beautiful game', where skill, technical ability, intelligence and speed reign over player strength and the 'physical game'. Secondly he has resisted money, preferring to spot young (often British) players early, then train them in the club's academy. Where he has bought in players from outside it has often been those regarded to be underperforming or even poor yet he has transformed them into world-beating stars. Thirdly he has resisted cheating, which has become rampant and often difficult to deal with. New players, used to diving, for example, have quickly learned that it won't be tolerated. Fourthly he encourages a team mentality and spirit where individual excellence simply becomes a contributory factor. Fifthly he focuses on the fitness of the players through a 'whole life' approach where such things as hard drinking and poor eating habits are replaced with a highly self-disciplined approach where players can still present outstanding fitness even following 90 minutes of hard play.

 

Wenger has taken an already hugely respected and historic club and developed it much further. It was he above everyone else who had the vision for the new stadium and the energy to see it into reality. Through equally visionary schemes such as the charity work the club sponsors he has made Arsenal yet more a community team.

 

Finally, the greatest manager is surely the one most other great managers strive to emulate. Looking then at tactics and approaches adopted by other managers it is Wenger's which are currently most noticeable.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wenger could quit Arsenal, warns former star Ljungberg

 

Må si jeg ikke tror særlig mye på dette...

Bullshit.

Ganske sikker på at Wenger blir her og har Arsenal i hjerte.

Eneste mulighet jeg ser han kan stikke fra oss til et annet sted er å bli landslagssjef for Frankrike.

(Men han har vel sagt at han ikke vil være landslagssjef?)

Link to comment
Share on other sites

Hvis Arsenal skal bli "stronger next season" må Arshavin ta både frisparkene og cornerne fra venstre. Nasri og Fabregas leverer for dårlige dødballer, altfor korte og spesielt for lave. Alle blir renset unna på første stolpe. Arshavin har derimot levert kanongode dødballer, der noen har resultert i mål ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...