Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Spørsmålet mitt blir ganske enkelt. har ikke spillerne noe ansvar for at de ikke leverer noe som helst i 1 omgangen?

Diaby,Sagna,Mertesacker er 3 spillere som leverte langt under pari i 1 omgangen.

Akkurat nå irriterer holdningene til en del spillere mer enn hva Wenger gjør.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet mitt blir ganske enkelt. har ikke spillerne noe ansvar for at de ikke leverer noe som helst i 1 omgangen?

Diaby,Sagna,Mertesacker er 3 spillere som leverte langt under pari i 1 omgangen.

Akkurat nå irriterer holdningene til en del spillere mer enn hva Wenger gjør.

 

Til syvende og sist er det Wenger så må få gutta til gi innsats. Virker som spillerne har lite å frykte i og med at noen nærmest har klippekort. Tipper at mange av de samme spillerne hadde gått i krigen dersom Sur Sir hadde vært sjefen.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet mitt blir ganske enkelt. har ikke spillerne noe ansvar for at de ikke leverer noe som helst i 1 omgangen?

 

Jo, det har de, men det har blitt en slags sannhet at det er Wenger som gjør en for dårlig jobb med motiveringen i forkant av kamp.

Link to comment
Share on other sites

 

Jo, det har de, men det har blitt en slags sannhet at det er Wenger som gjør en for dårlig jobb med motiveringen i forkant av kamp.

 

Gjengangeren er jo Wenger. Så er kanskje ikke så rart å hoppe til den konklusjonen?

Link to comment
Share on other sites

 

Gjengangeren er jo Wenger. Så er kanskje ikke så rart å hoppe til den konklusjonen?

 

Jeg forventer at spillerne skjønner såpass at man må vinne fotballkamper for å kunne vinne trofeer. Det skal ikke være nødvendig for Wenger å motivere spillerne til å gi jernet fra første sekund.

Link to comment
Share on other sites

Spillerenes holdninger er Wengers ansvar. Det er på høy tid å slutte å sy puter under mannen!!!

Hmmmm da snakker vi altså ikke om spillere som tjener millioner,men egentlig små unger som må pushes for å yte.....kjøper ikke helt den der at alt er Wengers ansvar.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg forventer at spillerne skjønner såpass at man må vinne fotballkamper for å kunne vinne trofeer. Det skal ikke være nødvendig for Wenger å motivere spillerne til å gi jernet fra første sekund.

 

Problemet med Wenger er at han tilsynelatende syr puter under armene på spillerene. Ikke bare i media, men også på andre måter.

 

Ta Sagna som et eksempel: Har hatt flere dårlige kamper de siste 2 månedene enn han har hatt på 5,5 år i Arsenal drakta. Allikevel så får han spille uke inn og ut mens Jenkinson som var i strålende form tidligere i sesongen ikke engang får et innhopp.

 

Hva slags signal gir det? Og hvem andre enn Wenger har skylda her? Det er ikke akkurat første gangen han spiller spillere som ikke er i nærheten av form mens andre spillere som er i form sitter på benken. Eller hva med det at det øyeblikket en spiller kommer tilbake fra skade så dropper han erstatteren hans øyeblikkelig grunnet spillerens tidligere meritter og virker å gi blaffen i å spille den spilleren i best form? Igjen: Et eksempel er Sagna for Jenkinson tidligere i høst. Et annet var van Persie for Chamakh for et par år siden.

Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg er en stor Wengertilhenger, så er jeg ikke enig der mmaelan. Wenger er sjefen og det er til slutt hans ansvar okke som.

 

Når det går dårlig er det sjefens ansvar, når det går godt er det spillernes fortjenste. Slik er det å være sjef.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har plukket ut spillerene, og han har funnet ett lag som ikke evner eller forstår at når vi drar til brua så må man være fokuserte. Selvfølgelig ligger også ansvaret på de 11 som plukkes ut, men til syvende og sist er det mannen på topp: Wenger, som har det overordnede ansvaret for dette.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Mulig det Tapapa men vi vinner heller ikke en skitt uten spillere som bretter opp ermene og tar ansvar. Så enkelt er det.

 

Etter et par kritiske Wenger innlegg så må jeg si meg enig med deg også. Det handler selvsagt om en helhet. Ja, Wenger har ansvaret for at gutta går ut med riktig tenningsnivå og at deres plass på laget aldri blir selvsagt. Om man ser på spillere som Sagna og Diaby så virker det på førstenevnte som plassen er selvsagt. Jenkinson får ikke muligheten til å pushe han, Sagna har fått klippekortet. Diaby går ikke ut på banen med det rette tenningsnivået, noe som kan skyldes flere ting både Wengers teamtalk og hans fysiske situasjon. Mertesacker er også en spiller som virker å være lite tent, han har ikke noe glød. Når det er sagt, så må disse spillerne også ta sin del av skylden, rett og slett fordi de er profesjonelle spillere og skal prestere kamp ut og kamp inn.

 

Dette er noe av grunnen til at jeg stiller spørsmålet om miljøskifte. Jeg føler at det er noe uinspirert fortiden, vi trenger noen som røsker opp gamle røtter og lager nye. Vi trenger noen som gjør at de som stiller med klippekort føler at de må prestere for å beholde plassen. Vi trenger noen som signerer en ny midtbanespiller for å presse de vi har i laget til å yte enda bedre enn de gjør i dag, så får den svakeste sitte på benken. Vi trenger kanskje et nytt miljø, dagens miljø er gjennomsyret av tafatthet og liten vilje. Dette miljøet har spillerne skyld i, men det er Wenger som har latt det utvikle seg. Det er Wenger som har signert de spillerne som er i stallen, det er han som ikke har sørget for at en ny leder kom på plass når VIeira forlot oss. Det er Wenger som ikke sørget for at Lehmanns enorme vinnerinnstinkt ble erstattet. Fotball er ikke bare tekniske ferdigheter, avslutterevner, pasningsfot og overblikk. Det er instinkt tæl, innsats og motivasjon, Wenger har kanskje erstattet de førstnevnte, på meg virker det ikke som han har erstattet de siste. Det gjør at Wenger står med ansvaret i mine øyne, det gjør at vi må vurdere hans posisjon. Spesielt når han ikke engang vil innrømme at han må gjøre klare og tydelige grep for å snu situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

(..) dagens miljø er gjennomsyret av tafatthet og liten vilje. (..) Fotball er ikke bare tekniske ferdigheter, avslutterevner, pasningsfot og overblikk. Det er instinkt tæl, innsats og motivasjon, Wenger har kanskje erstattet de førstnevnte, på meg virker det ikke som han har erstattet de siste. Det gjør at Wenger står med ansvaret i mine øyne, det gjør at vi må vurdere hans posisjon. Spesielt når han ikke engang vil innrømme at han må gjøre klare og tydelige grep for å snu situasjonen.

 

enig med alt du skriver EvenA. Har hentet ut de momentene jeg mener er de mest sentrale. Wenger har mistet evnen til å løfte laget til å yte sitt beste Om man velger å kalle det å miste garderoben - et begrep vi har diskutert tidligere - er mindre interessant. Det er bare ordbruk. Det viktige er at han ikke lenger klarer å få mannskapet til å gå i krigen for seg og for klubben. Og dette er det viktigste argumentet for at det er på høy tid med et skifte.

Link to comment
Share on other sites

Alle mennesker i hele verden er selv ansvarlig for indre motivasjon. Det kan ikke Wenger klandres for. Wenger står for ytre motivasjon, noe som er en svært overfladisk form for motivasjon. Wenger kan ikke løpe ut på banen å sparke spillerne i ræva.

 

Han kan gjøre det klart for spillerne det gjelder at det ikke er akseptabelt med slik instilling og sette dem ut av laget. Problemet er at han ikke har noen å erstatte de med, så de får aldri denne "straffen".

Dessuten så er vel "hårføner" ett velkjent begrep i fotball. Så at managere kan påvirke spillerne på tenningsnivå er vel bevist mang en gang.

Link to comment
Share on other sites

Alle mennesker i hele verden er selv ansvarlig for indre motivasjon. Det kan ikke Wenger klandres for. Wenger står for ytre motivasjon, noe som er en svært overfladisk form for motivasjon. Wenger kan ikke løpe ut på banen å sparke spillerne i ræva.

 

det er så, men alle som har fulgt med på fotball en stund vet at managere kan utgjøre en stor forskjell på dette punktet. Hvis spillerne mister trua på manageren vil de også slite med å hente opp den indre motivasjonen. Vi kan gjerne teoretisere over og være enig i at dette er urimelig (overfor Wenger), men all erfaring viser jo at dette har mye å si. Og da må man jo forholde seg til det.

Link to comment
Share on other sites

Kremeksempelet her er Tom Nordli. Lagene hans er ikke tekniske vidundre - men Gud bedre som de jobber! Og flere spillere har uttalt at han er en dyktig motivatør. Bare synd at treningsmengden han bruker ødelegger spillerne til syvende og sist.

 

Link to comment
Share on other sites

Kremeksempelet her er Tom Nordli. Lagene hans er ikke tekniske vidundre - men Gud bedre som de jobber! Og flere spillere har uttalt at han er en dyktig motivatør. Bare synd at treningsmengden han bruker ødelegger spillerne til syvende og sist.

Trenger ikke gå lengre tilbake enn vår egen George Graham.

Link to comment
Share on other sites

Ein manager har vel eit stort ansvar for spelarane sin indre motivasjon??? Men at spelarane må vere villige til å gå ut å vere med frå start er eg einig i. Sann som i dei to siste kampane virkar vi nesten overraska over at city og Chelsea går i strupen på oss, samtidig som vi ikkje har ein ide om kva vi skal gjere når dette skjer.....

Link to comment
Share on other sites

Syns det er en helt urimelig kritikk. Skal da Mancini, Rafa, Laudrup (for å ta de siste kampene) også kritiseres for ikke å kunne motivere sine lag siden vi var klart best mot dem siste 45? Blir for enkelt og unyansert syns jeg. En annen som nevnte at Wenger ikke kan noe om trening og at Arsenal var dårligere trent enn alle andre. For noe tull. Ingen dokumentasjon eller referenser, kun påstander tatt ut fra løse luften. Føler at vi diskuterer på like løst grunnlag her. Wenger tok grep i går. Endret formasjon og sendte spillerne tidlig på banen i snøværet. Klare tegn på at det ikke var klapp på kinnet og koseprat i garderoben.

Spillerne må vite hva som kreves fra første stund. Vi har sett i de nevnte kamper at de kan når de vil og da må også manageren kunne stole på at de henter frem dette nivået. 2. omgang i går var sesongbeste og vi var mer overlegne og skapte langt flere farlige sjanser i vår omgang enn hva Chelsea med sine "magiske" offensive spillere skapte i sin omgang. Vi mangler en spiss med ekstremegenskaper til å omsette sjansene og der fortjener Wenger og styret kritikk. Det er kun de som har satt oss i en slik situasjon, ingen andre.

Motivasjon til å spille og til å prestere er det kun spillerne selv som kan gjøre noe med.

Link to comment
Share on other sites

Joda RP7, man kan godt si at mye av kritikken som kommer er feilaktig. Wenger har tidligere bevist at han har evner til å både bygge storlag og å holde laget godt over lengre perioder. Kvalitetene til Wenger, stiller jeg ikke spørsmålstegn ved. Han innehar kvaliteter.

 

Men det kan da være med Wenger som med hans spillere, at gløden og trøkket ikke er til stede? Vi har sett det en rekke kamper denne sesongen, at prestasjonene går opp og ned. De kampene jeg har sett så ligger mye av grunnen til dette at aggressiviteten som Wilshere har vært eksepsjonell på er totalt fraværende i enkelte kamper. Det er lett å trekke mangelen av dette mot at det er et problem med motivasjonen, man kan også trekke dette mot fysisk form (noe jeg tviler sterkt på), man kan trekke det mot Wengers evner som kampleder samt spillernes indre motivasjon. Den indre motivasjonen kan nok ikke Wenger gjøre noe med.

 

Men du har vell også opplevd situasjoner hvor noen sier noe til det som gjør at du presterer enda bedre enn om de ikke hadde sagt det? For eksempel når læreren sa til deg at du kom til å få 4 i gym om den samme innsatsen fortsatte. Eller når sjefen på jobben frister med gode bonuser for ekstra godt arbeid. Eller når man i sin første sommerjobb fikk en real skjennepreken på grunn av at man ikke gjorde en god nok jobb. Alle disse tingene genererer ekstra innsats. I de kampene hvor vi ikke har klart å bevise, så føler jeg at dette mangler.

 

Om det er galt å rette skytset mot Wenger i denne anledningen kan jeg godt være enig i. Det er godt mulig at det rett og slett ligger i spillerne. At dagens spillermateriale ikke har den rette motivasjonen, men hvem har da ansvaret for at de spillerne som er i klubben per i dag ikke er rustet? Hvem har ansvaret for at spillerne eventuelt får dårligere og dårligere motivasjon? Om det er slik at vi henter inn spillere som har enorm motivasjon og tæl, og dette forsvinner i det vi entrer gressmatta og møter Norwich så må det være et problem et sted. Det er mulig at dette ligger hos spillerne, det er mulig at det ligger hos Wenger og det er mulig det er et strukturelt problem i klubben som gjør at vi underpresterer.

 

For å kommentere managerene du ramser opp så er det grunner for å kritisere dem også, samt å forklare grunnen til at det er som det er. Mancini og Manchester City har ikke prestert direkte dårlig de siste kampene, ei heller denne sesongen. Han får ut potensialet i laget, noe som gjør at jeg ikke kan se en reell sammenligningsgrunn med Wenger. Benitez har kommet til en by og et lag som ikke ønsker han, det kan ha en effekt på hvordan laget responderer på hans teamtalk, dette kan komme av flere andre faktorer. Laudrups lag heter Swansea, har en spillerstall som presterer på det nivået man kan forvente, av den grunn så er det ikke rart om de forfaller i enkelte kamper. Det er mer naturlig i forhold til spillermateriale at det forekommer dupper i prestasjoner som man kan se slike lag få...

Link to comment
Share on other sites

En annen som nevnte at Wenger ikke kan noe om trening og at Arsenal var dårligere trent enn alle andre. For noe tull. Ingen dokumentasjon eller referenser, kun påstander tatt ut fra løse luften.

 

Jeg nevnte at Wenger må ha seriøse problemer med defansive taktikker og trening rundt dette. Tror jeg kan finne mye statistikk som underbygger hva jeg mener. Ingen lag har flere mål imot etter "unforced errors" enn Arsenal. Vi blottlegger oss totalt bakover når det gås i angrep, det skjer kamp etter kamp etter kamp. Har du dokumentasjon på noe annet? Da vil jeg like å se det.

 

Wenger hentet inn Bould etter at Pat ga seg. Det var snakk om den store Bould effekten de første kampene våre, men siden har vel ingen tørt å nevne denne frasen. Hvis vi skal spille på den måten Wenger legger opp til, må det styrkes kvalitetsmessig i nesten alle ledd. Man må være mye mer aggresive og mindre naive i spillet sitt. Dette bør Wenger se, som alle andre ser også.

 

Ellers har du nok rett i mye av inlegget ditt at det selvfølgelig hviler ansvar på spillerene også, men som sagt før: Wenger har plukket ut våre utvalgte, han instruerer dem etter sine visjoner og ønsker. Dermed har han også det store ansvaret når det ikke presteres.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg nevnte at Wenger må ha seriøse problemer med defansive taktikker og trening rundt dette. Tror jeg kan finne mye statistikk som underbygger hva jeg mener. Ingen lag har flere mål imot etter "unforced errors" enn Arsenal. Vi blottlegger oss totalt bakover når det gås i angrep, det skjer kamp etter kamp etter kamp. Har du dokumentasjon på noe annet? Da vil jeg like å se det.

 

 

I følge whoscored.com er det kun to lag (City og Spurs) som tillater motstanderne færre avslutninger enn oss.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...