Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Han sier det smerter han å se united 21 poeng!!! forran oss i første halvdel av januar, men at han sammtidig "visste" det kom til å bli slik når han gikk til united.

 

Hvordan du kan kalle det svartmaling av enkeltsupportere er for meg en gåte. Vår manager må ut, og det må skje snarest.

 

Wenger har vel tidligere uttalt at han har en finger med i alle kjøp/salg. At han velger å selge til en av våre sterkeste konkurenter, nå vi alle vet andre klubber stod klare til å signere de også. Jeg hadde lett tatt ett tap på 5-10 mill pund, kontra selge han til en konkurrent.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer ikke se at det er noe nytt i disse uttalelsene. Det eneste Wenger sier er at han visste van Persie var en kvalitetsspiller. Også da han solgte ham. Det står ikke at Wenger anbefalte ham å velge United! Det er noe leserne finner på.

 

mulig at han ikke DIREKTE anbefalte vP å dra til ManU, men det er likevel MYE som skurrer her. Hvorfor arbeidet han ikke hardere for å selge ham til en hvilken som helst annen klubb enn ManU? Dette er spesielt ubegripelig all den tid Wenger ut fra disse uttalelsene har vært helt klar over hva som kom til å skje. Hvorfor har han ikke vært mye mer insisterende overfor styret at om Arsenal skal selge vP, så skulle han i hvertfall ikke til ManU? Det virker jo nesten som Wenger helst så han dro til ManU enn ManC, enda for oss fans var dette MYE verre. Hele denne saken avslører en fullstendig mangel på musikalitet og evne til å se saken fra fansens perspektiv. Så ja, jeg står fast på mine ord om at dette er jevntgodt med forræderi, og ja, i dette tilfellet er dette et passende uttrykk, selv om det "bare" er fotball vi snakker om.

Link to comment
Share on other sites

Han sier det smerter han å se united 21 poeng!!! forran oss i første halvdel av januar, men at han sammtidig "visste" det kom til å bli slik når han gikk til united.

 

RvC ville ikke signere ny kontrakt hos oss. City og United var de interesserte. Når en spiller ikke lenger vil være hos oss er det klart at det svir når han mest sannsynlig skyter en konkurrent til gull. United eller City, hva i all verden er forskjellen? Wenger måtte jo selge.

Link to comment
Share on other sites

Motivasjonen er selvsagt max utbytte. Dette har AW også sagt før, kun MU var villig til å betale på det nivået Arsenal var "komfortable" med. Easy as that. Det eneste "forrederiske" slik jeg ser det er at Arsenéal har unlatt å bygge oppunder sine beste spillere, men nærmest misbrukt deres talent for å surfe på en "akseptabel" bølge. Til slutt ble nok nok for både den ene og den andre. De gav opp og tilbake står Arsenéal med et middelmådig lag, de dyreste billettene og den feteste bankkontoen i fotballverden.

 

Jeg deler Arsene Wengers tid i Arsenal inn i tre faser.

Den første var pokaler og suksess. Selv om vi ut fra de faktiske ferdighetene burde vunnet mye, mye mer sier jeg - Job well done!

Den andre var flyttingen til Emirates på mikrobudsjett. En fantastisk prestasjon. Kanskje til og med bedre enn den første, så - Job well done!

Den tredje er tiden fra 2007 og frem til i dag der en gjentatte ganger har unlatt å bruke klubbens ressurser for å sette prikken over i'en. En har derimot premiert ingenting. Hele dritten har slått tilbake og strikken er strukket til bristepunktet. Det er ingen prestasjonskultur i klubben lengre og nå knaker det fælt!! Dette har vert fullstendig unødvendig, nesten utilgivelig og er rett og slett uakseptabelt.

 

Hva i helvete skjedde i denne klubben i 2007?

 

My humble opinion!!

Edited by Sir J
Link to comment
Share on other sites

Motivasjonen er selvsagt max utbytte. Dette har AW også sagt før, kun MU var villig til å betale på det nivået Arsenal var "komfortable" med. Easy as that. Det eneste "forrederiske" slik jeg ser det er at Arsenéal har unlatt å bygge oppunder sine beste spillere, men nærmest misbrukt deres talent for å surfe på en "akseptabel" bølge. Til slutt ble nok nok for både den ene og den andre. De gav opp og tilbake står Arsenéal med et middelmådig lag, de dyreste billettene og den feteste bankkontoen i fotballverden.

 

Jeg deler Arsene Wengers tid i Arsenal inn i tre faser.

Den første var pokaler og suksess. Selv om vi ut fra de faktiske ferdighetene burde vunnet mye, mye mer sier jeg - Job well done!

Den andre var flyttingen til Emirates på mikrobudsjett. En fantastisk prestasjon. Kanskje til og med bedre enn den første, så - Job well done!

Den tredje er tiden fra 2007 og frem til i dag der en gjentatte ganger har unlatt å bruke klubbens ressurser for å sette prikken over i'en. En har derimot premiert ingenting. Hele dritten har slått tilbake og strikken er strukket til bristepunktet. Det er ingen prestasjonskultur i klubben lengre og nå knaker det fælt!! Dette har vert fullstendig unødvendig, nesten utilgivelig og er rett og slett uakseptabelt.

 

Hva i helvete skjedde i denne klubben i 2007?

 

My humble opinion!!

Totally agreed!

Link to comment
Share on other sites

Synspunktet til Pedro fra bloggen Le-Grove etter City kampen.

 

 

Once again, we let ourselves down and dropped needless points in the main because we don’t have the quality needed to compete at the top level. Laurent Koscielny looks more and more like a Ligue 2 defender every time I see him. Clumsy, lacking in confidence combined with bad decision making. The penalty he conceded wasn’t even about technique… it was about using your brain. So, so bad… but par the course when you consider the season he’s had.

Our midfield was missing Arteta, who, after being run into the ground he has picked up a calf injury. Noth that it mattered too much, he’s not the solution as our holding midfielder. We need more energy, a Flamini like player. We’re so bereft of depth, we had to opt for a woefully unfit Abou Diaby. The manager had the cheek to complain about a lack of quality players on the market… forgetting he’s been promising us Coquelin is the next big thing. If he’s so good, why wasn’t he playing? If he’s not good enough, why have we not snapped up the £8m 22 year old from France who goes by the name of M’Villa… he has 20 caps plus 100+ top flight league games. Why haven’t we invested in Capoue? If we want Premiership proven, why haven’t we activated Fellaini’s release clause? 3 midfielders that are all attainable.

There are players available. The whole of Europe is bankrupt… Arsenal have circa £100m available for transfers. How can we possibly accept Wenger telling us there aren’t any players exceptional enough to usurp what we have? It’s embarrassing.

Interesting that Steve Rowley was sitting in screen shot of Mourinho at United yesterday. Who was he looking at? Suarez? In you dreams! He was most likely looking at Reina…

As for the midfield, outside Jack… what the hell have we done to Cazorla? The man was a shambles. His passing is out of sync, his movement was lazy (because he’s clearly knackered) and his vision was lacking. He’s mentally ruined. Diaby was tired after about 20 minutes, his passing was predictable and he lacked the match practice to deliver anything other than mediocrity.

The real disappointment of the day was that we had no plan. Even with 11 men, there was no strategy. We just turn up, Wenger chants the belief stuff and we play ball. We ignore the opposition. We don’t react to tactics used to counter our strengths. We don’t adapt or show intelligence.

Those are worrying traits. What exactly is Wenger doing for his money? I don’t think £7m a year means you have to have all the answers. I do believe it means you should at least have a plan. I do think it means you should be able to see things the fans can’t.

Am I asking too much?

I don’t think so. Wenger has lost his touch. He’s lost the trust of the fans, he’s lost the pundits, I know he’s lost the faith of the top people at Arsenal, it’s apparent the players no longer believe… hell, he’s even lost the mainstream bloggers who banged his drum far longer than was acceptable to anyone who watches the same dross week in week out.

The Arsenal board need to make a decision, do we base our end of season decision on his future on sentiment? Or do we base it on the realities of the situation.

It’s over for him. He’s never coming back. He’s dead as a top flight manager… at any club.

Or do we give him one more year. A lap of honour as it were. Losing out on Guardiola, Laudrup and possibly Mourinho.

Do we let him have one more year managing his pet projects. Attempting to steer his pals… his children… maybe up to the level that would make them entry level players at better clubs than Arsenal. Because let’s not kid ourselves here, this whole Arsene Project thing is all about him. It’s not about the good of the club, if it were, I’m highly doubtful we’d have a £150m wage bill with 70+ players on board.

Jack Wilshere clearly loves Arsenal… but he also clearly loves winning. We’re already failing him. He’s not getting the platform he deserves. How long will he accept what’s going on? He cares what’s going on out there. I’ve seen him shout at players more times in the last 12 games than I saw Pat Rice do in 15 years. I love that passion. However, I know that will spill out into curiosity at some point… the curiosity that there’s something better out there for him.

What Wenger fails to understand is this…

Project Youth didn’t fail because the players were foreign and didn’t understand what it meant to love the club. It failed because it was missing a key ingredient. Success.

Barcelona have one of the most successful youth systems in the world… not because of love. Because of success.

Don’t ever forget this… Cesc left Barcelona to come to Arsenal. When he did that, he left to join the greatest Arsenal team of all time. He eventually went home. What fuelled that? The greatest Barcelona team of all time… with his friends. If there was no success at Barcelona, he’d still be with us. Or Madrid.

All football progress is wrapped firstly in investment, then in success. We have neither ingredient, which is why we’re floundering.

Until we get one or the other injected into the way we operate, we’ll forever be in free fall.

Nothing changes until Wenger goes. That I can assure you of…

 

 

Må bare beklage for at det ikke er noe luft i teksten, men forumet nekter meg rett og slett å gjøre noe med det.. hver gang jeg legger inn koder på spacing så blir de bare fjernet når jeg lagrer teksten.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Motivasjonen er selvsagt max utbytte. Dette har AW også sagt før, kun MU var villig til å betale på det nivået Arsenal var "komfortable" med. Easy as that. Det eneste "forrederiske" slik jeg ser det er at Arsenéal har unlatt å bygge oppunder sine beste spillere, men nærmest misbrukt deres talent for å surfe på en "akseptabel" bølge. Til slutt ble nok nok for både den ene og den andre. De gav opp og tilbake står Arsenéal med et middelmådig lag, de dyreste billettene og den feteste bankkontoen i fotballverden.

 

Jeg deler Arsene Wengers tid i Arsenal inn i tre faser.

Den første var pokaler og suksess. Selv om vi ut fra de faktiske ferdighetene burde vunnet mye, mye mer sier jeg - Job well done!

Den andre var flyttingen til Emirates på mikrobudsjett. En fantastisk prestasjon. Kanskje til og med bedre enn den første, så - Job well done!

Den tredje er tiden fra 2007 og frem til i dag der en gjentatte ganger har unlatt å bruke klubbens ressurser for å sette prikken over i'en. En har derimot premiert ingenting. Hele dritten har slått tilbake og strikken er strukket til bristepunktet. Det er ingen prestasjonskultur i klubben lengre og nå knaker det fælt!! Dette har vert fullstendig unødvendig, nesten utilgivelig og er rett og slett uakseptabelt.

 

jeg er som vanlig enig med det du skriver SirJ, men alt henger vel i hop her? Og jo, jeg står fast ved at det var forræderisk å selge VP til ManU. Det hadde vært MYE bedre å selge ham for en langt lavere sum til en hvilken som helst annen klubb. Selv om det ga mer cash på kort sikt var det å selge ham til ManU det samme som å pisse i buksa for å holde seg varm. På lengre sikt taper vi mer penger fordi avstanden til toppen er blitt enda større. Denne handelen var ikke lønnsom økonomisk, og den var emosjonelt en katastrofe. Hadde Wenger hatt baller og det minste snev av klubbfølelse (han sier jo at han elsker klubben, gjør han ikke?) hadde han satset stillingen sin på dette. NOK VAR NOK! Jeg ville ihvertfall aldri kunne sett verken meg selv i speilet, eller fans i øynene hvis jeg hadde solgt VP til ManU. Ferguson ville naturligvis aldri godtatt en tilsvarende handel motsatt vei, uansett hvor teoretisk det er. Derfor burde Wenger gitt klubbledelsen et ultimatum i denne saken. Da hadde han i det minste hatt min respekt selv om VP hadde havnet i ManU. Sånn som dette ser ut nå har jeg mistet nesten ALL respekt for Wenger, dessverre.

 

Når det er sagt, er jeg som sagt enig i at det at VP ble solgt til ManU var slutten på en lang prosess, flere år med unnlatelsessynder på løpende bånd; der man har tillatt laget å smuldre opp, og den ene kvalitetsspilleren etter den andre forsvinne uten at de ble skikkelig erstattet. Og dette er sammensatt; det handler om en stivbeint og gammeldags lønnspolitikk, det handler om manglende ambisjoner, det handler om å spare seg sportslig til fant, ihvertfall midlertidig. Men problemet er at selv om Arsenal kanskje ligger bedre an enn de fleste for å takle fremtiden økonomisk sett, kan veien komme til å bli lang. De er i ferd med å bli lite attraktive for de beste spillerne, delvis av økonomiske grunner, men kanskje mest fordi de beste spillerne vil kvie seg for å komme til en klubb man ser er inne i en nedadgående spiral. Slike spillere vil enten komme til dekket bord, eller ihvertfall til en klubb som er på vei opp. Og det er fælt å si det, men per i dag er Tottenham inne i en mer positiv trend enn Arsenal. Å selge VP til ManU var det sterkeste symbolet på dette, selv om det på sett og vis bare er toppen på et kjempedigert isfjell som har fått vokse seg gigantisk, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

jeg er veldig enig i det Pedro skriver. Og to punkter det er spesielt viktig å dvele ved er for det første at Wenger ser ut til å ha mistet garderoben. Det ser ut slik, og da er det vel egentlig ingen vei tilbake. Hvis spillerne ikke fullt og helt tror på prosjektet ditt har du tapt på forhånd. Det andre er tilgjengeligheten på gode spillere. Her har Pedro et enda sterkere poeng. På grunn av finanskrisen er jo Europa konkurs. Arsenal, med europas sunneste økonomi bør allerede i dag kunne konkurrere om de beste spillerne der ute. Og det fins åpenbart mange spillere som er bedre enn de man har, skjønt dette handler ikke bare om individuelle ferdigheter, men også om å bruke det mannskapet man har på en riktig måte, og gi dem trua på seg selv. Som henger sammen med det første. Og det er som sagt mange ganger før rimelig ironisk når Wenger sier at han ikke vil bruke penger med mindre han finner kvalitet. HALLO! hvordan kan man tro på dette, når vi ser hvor mange middelmådigheter Wenger har hentet til klubben de senere årene?

 

Og til slutt, og kanskje aller mest tankevekkende, jeg er enig med Pedro at dette prosjektet til Wenger mer og mer handler om Wenger selv, mer enn om klubbens ve og vel. Wenger virker fullstendig ute av stand til på se seg selv, sine svakheter, og i siste instans klubbens beste. Som sagt før, han har havnet i gründerfellen. Utrolig trist!

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

jeg er veldig enig i det Pedro skriver. Og to punkter det er spesielt viktig å dvele ved er for det første at Wenger ser ut til å ha mistet garderoben. Det ser ut slik, og da er det vel egentlig ingen vei tilbake. Hvis spillerne ikke fullt og helt tror på prosjektet ditt har du tapt på forhånd. Det andre er tilgjengeligheten på gode spillere. Her har Pedro et enda sterkere poeng. På grunn av finanskrisen er jo Europa konkurs. Arsenal, med europas sunneste økonomi bør allerede i dag kunne konkurrere om de beste spillerne der ute. Og det fins åpenbart mange spillere som er bedre enn de man har, skjønt dette handler ikke bare om individuelle ferdigheter, men også om å bruke det mannskapet man har på en riktig måte, og gi dem trua på seg selv. Som henger sammen med det første. Og det er som sagt mange ganger før rimelig ironisk når Wenger sier at han ikke vil bruke penger med mindre han finner kvalitet. HALLO! hvordan kan man tro på dette, når vi ser hvor mange middelmådigheter Wenger har hentet til klubben de senere årene?

 

Og til slutt, og kanskje aller mest tankevekkende, jeg er enig med Pedro at dette prosjektet til Wenger mer og mer handler om Wenger selv, mer enn om klubbens ve og vel. Wenger virker fullstendig ute av stand til på se seg selv, sine svakheter, og i siste instans klubbens beste. Som sagt før, han har havnet i gründerfellen. Utrolig trist!

 

Så Wenger har "mistet garderoben"? Og begrunnelsen er tydeligvis fordi Pedro sier det. Rowley er på LIverpoolkamp og ser tydeligvis på Reina og ikke på Suarez. Hvordan vet han det? Han vet ikke, han antar og det passer med hans "jeg er så sinna" artikkel så han dikter opp noen premisser og konkluderer basert på sine egne oppdikte premisser.

Link to comment
Share on other sites

At Pedro sier mye uten hold er selvsagt, men mange av poengene hans er gode. Blant annet når det kommer til Diaby over Coquelin. Spillerene ute på markedet. Et lag uten en spilleplan og en Cazorla som virker å være helt ute av det. Det er heller ikke urimelig å påstå at Wenger har mistet storparten av supporterenes tillit og ditto det samme om mainstream bloggerene. Det siste angående suksess stemmer også rimelig godt.

 

Det jeg dog syntes var hans beste setning i hele innlegget var dette:

The Arsenal board need to make a decision, do we base our end of season decision on his future on sentiment? Or do we base it on the realities of the situation.
Link to comment
Share on other sites

Så Wenger har "mistet garderoben"? Og begrunnelsen er tydeligvis fordi Pedro sier det. Rowley er på LIverpoolkamp og ser tydeligvis på Reina og ikke på Suarez. Hvordan vet han det? Han vet ikke, han antar og det passer med hans "jeg er så sinna" artikkel så han dikter opp noen premisser og konkluderer basert på sine egne oppdikte premisser.

 

det er jo klart man godt kan lese Pedro sitt innlegg som fanden leser Bibelen. Naturligvis er det ikke ALT i Pedros artikkel som er like troverdig. Den ene påstanden du refererer til er jeg enig i at er rimelig spekulativt, og bidrar til å trekke ned kvaliteten på innlegget. Men om slike "sleivspark" er nok til å helt svekke troverdigheten i ALT Pedro skriver her, se det er en annen sak. Og dessuten begår du en logisk brøler her, da du insinuerer at noen av oss tror Wenger har mistet garderoben PÅ GRUNN AV dette spekulative utsagnet. Det har da ingen påstått! Det er derimot mange andre tegn på at Wenger - om han ikke allerede har mistet garderoben - er i ferd med å gjøre dette. Som for eksempel;

* Man trenger ikke å være noen rakettforsker for å se at Arsenal stort sett spiller uten selvtillit. De tror ikke HELT på det de driver med. Hvem har (hoved)ansvaret for å gi dem denne selvtilliten?

* innsatsen er ganske så slett i mange kamper. Dårlige holdninger tyder ikke akkurat på at de stoler på manageren.

* samhandlingen i laget er elendig. Lag som oppfører seg som en gjeng individualister er ofte et godt tegn på at manageren er i ferd med å miste garderoben. Dette var jo også det største problemet med tidligere dårlige Arsenal-årganger, for eksempel på begynnelsen av 1980-tallet. En gjeng individualister som ikke trodde på manageren.

Istedenfor å henge seg opp i spekulative enkeltutsagn, og la det være "fasiten", burde du heller evne å sile bort det som er iite troverdig, og fokusere på de store linjene her. De er rimelig entydige, spør du meg. Og de har vi sett lenge før Pedro blogget sitt innlegg.

Link to comment
Share on other sites

At Pedro sier mye uten hold er selvsagt, men mange av poengene hans er gode. Blant annet når det kommer til Diaby over Coquelin. Spillerene ute på markedet. Et lag uten en spilleplan og en Cazorla som virker å være helt ute av det. Det er heller ikke urimelig å påstå at Wenger har mistet storparten av supporterenes tillit og ditto det samme om mainstream bloggerene. Det siste angående suksess stemmer også rimelig godt.

 

Det jeg dog syntes var hans beste setning i hele innlegget var dette:

 

Vi er tydeligvis nesten aldri enige (sukk).

 

Visst har Wenger skrytt av Coq og det er selvfølgelig fordi han er en god spiller og at det er motiverende å få skryt av sin manager offentlig. Coq har spilt en del og han har fortsatt mye å lære, men talentfull er han. Jeg forstår godt at Wenger kvier seg for å starte han i en kamp mot de regjerende mestrene.

 

Corzola har hatt en formsvikt, noe som ikke er så unormalt. Jeg tror også at Wenger valgte å starte med Diaby blant annet for å få en spiller til som kan gå gjennom pressledd for slik å bidra til at Cazorla skulle få mer rom å boltre seg på. Fornuftig etter mitt syn. Jeg syns også Diaby spilte seg opp og klarte seg greit med tanke på at han nettopp er tilbake fra atter en skade. Hvis Diaby kan holde seg skadefri (noe jeg tviler på) så er jeg veldig optimistisk med hensyn til siste del av sesongen. Glitrende innhopp av Ramsey fikk vi også se, jeg bare nevner det siden det er så mange som har ønsket han lånt bort til en mindre klubb for å få matchtrening...

 

Det han sier om spllerne ute på markedet er mye av det samme som dusinvis av bloggere lirer av seg. Kjøp M'Villa, Capoue, Fellaini (som jeg selv kunne tenke meg også!). Det er nærmest kjøp hvem som helst for alle spillerne på andre lag er visst så gode og alle våre gutter er visst så dårlige. Sånn FM holdning har jeg virkelig ikke mye til overs for.

 

Det stemmer nok at Wenger har lavere tillit blant supporterne nå enn før. Og det stemmer nok at gode spillere vil spille for suksessrike lag. For vår del går det på å bli suksessrike i årene som kommer og i mitt hode så kommer man ikke ditt ved å selge haugevis av egne gutter og kjøpe en haugevis av andre. Jeg ønsker ikke å bytte manager, jeg mener rett og slett at det kun er småjusteringer som skal til. Klubben er godt drevet, vi har mange gode spillere.

 

Dette betyr ikke at jeg er fornøyd med tingenes tilstand eller er enig i alt som gjøres. F.eks klarer jeg fortsatt ikke å forstå hvorfor i helvete vi solgte Song. Jeg fatter det bare ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det han sier om spllerne ute på markedet er mye av det samme som dusinvis av bloggere lirer av seg. Kjøp M'Villa, Capoue, Fellaini (som jeg selv kunne tenke meg også!). Det er nærmest kjøp hvem som helst for alle spillerne på andre lag er visst så gode og alle våre gutter er visst så dårlige. Sånn FM holdning har jeg virkelig ikke mye til overs for.

 

Det stemmer nok at Wenger har lavere tillit blant supporterne nå enn før. Og det stemmer nok at gode spillere vil spille for suksessrike lag. For vår del går det på å bli suksessrike i årene som kommer og i mitt hode så kommer man ikke ditt ved å selge haugevis av egne gutter og kjøpe en haugevis av andre. Jeg ønsker ikke å bytte manager, jeg mener rett og slett at det kun er småjusteringer som skal til. Klubben er godt drevet, vi har mange gode spillere.

 

enig at det er lite fruktbart å bare skifte ut dagens spillere med nye. Men som jeg skrev lenger opp, det er et paradoks at Wenger bare vil kjøpe kvalitet når man ser hvor mange dårlige kjøp han har gjort de senere årene. Mannen som tidligere var den flinkeste til å kjøpe kvalitet for en billig penge, ser ut til å ha mistet noe av den tidligere teften. Og ja, samtidig handler det om å utnytte det mannskapet man har på en optimal måte. DET kan man heller ikke hevde at Wenger har lykkes spesielt godt med de senere årene. Arsenal er vel det laget, sett i forhold til kvalitet på stallen som har underprestert suverent mest av topplagene.

 

og det med suksess handler om å skape positive eller negative spiraler. Wenger og Arsenal har åpenbart havnet i en negativ spiral de senere årene. Dette er kanskje den viktigste årsaken til at så mange gode spillere har forsvunnet. Men dette kan Wenger og klubbledelsen for en stor del takke seg selv for.

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

 

det er jo klart man godt kan lese Pedro sitt innlegg som fanden leser Bibelen. Naturligvis er det ikke ALT i Pedros artikkel som er like troverdig. Den ene påstanden du refererer til er jeg enig i at er rimelig spekulativt, og bidrar til å trekke ned kvaliteten på innlegget. Men om slike "sleivspark" er nok til å helt svekke troverdigheten i ALT Pedro skriver her, se det er en annen sak. Og dessuten begår du en logisk brøler her, da du insinuerer at noen av oss tror Wenger har mistet garderoben PÅ GRUNN AV dette spekulative utsagnet. Det har da ingen påstått! Det er derimot mange andre tegn på at Wenger - om han ikke allerede har mistet garderoben - er i ferd med å gjøre dette. Som for eksempel;

* Man trenger ikke å være noen rakettforsker for å se at Arsenal stort sett spiller uten selvtillit. De tror ikke HELT på det de driver med. Hvem har (hoved)ansvaret for å gi dem denne selvtilliten?

* innsatsen er ganske så slett i mange kamper. Dårlige holdninger tyder ikke akkurat på at de stoler på manageren.

* samhandlingen i laget er elendig. Lag som oppfører seg som en gjeng individualister er ofte et godt tegn på at manageren er i ferd med å miste garderoben. Dette var jo også det største problemet med tidligere dårlige Arsenal-årganger, for eksempel på begynnelsen av 1980-tallet. En gjeng individualister som ikke trodde på manageren.

Istedenfor å henge seg opp i spekulative enkeltutsagn, og la det være "fasiten", burde du heller evne å sile bort det som er iite troverdig, og fokusere på de store linjene her. De er rimelig entydige, spør du meg. Og de har vi sett lenge før Pedro blogget sitt innlegg.

 

Så jeg begår en logisk brøler fordi jeg påpeker en logisk brist hos Pedro. Jeg har ikke insinuert noe som helst. Artig at du gjør det samme som Pedro, du dikter opp premisset om at påstår at jeg "insinuerer at noen av oss tror Wenger har mistet garderoben PÅ GRUNN AV dette spekulative utsagnet". Vel blåst Piscator!

Link to comment
Share on other sites

 

Vi er tydeligvis nesten aldri enige (sukk).

 

Visst har Wenger skrytt av Coq og det er selvfølgelig fordi han er en god spiller og at det er motiverende å få skryt av sin manager offentlig. Coq har spilt en del og han har fortsatt mye å lære, men talentfull er han. Jeg forstår godt at Wenger kvier seg for å starte han i en kamp mot de regjerende mestrene.

 

Corzola har hatt en formsvikt, noe som ikke er så unormalt. Jeg tror også at Wenger valgte å starte med Diaby blant annet for å få en spiller til som kan gå gjennom pressledd for slik å bidra til at Cazorla skulle få mer rom å boltre seg på. Fornuftig etter mitt syn. Jeg syns også Diaby spilte seg opp og klarte seg greit med tanke på at han nettopp er tilbake fra atter en skade. Hvis Diaby kan holde seg skadefri (noe jeg tviler på) så er jeg veldig optimistisk med hensyn til siste del av sesongen. Glitrende innhopp av Ramsey fikk vi også se, jeg bare nevner det siden det er så mange som har ønsket han lånt bort til en mindre klubb for å få matchtrening...

 

Det han sier om spllerne ute på markedet er mye av det samme som dusinvis av bloggere lirer av seg. Kjøp M'Villa, Capoue, Fellaini (som jeg selv kunne tenke meg også!). Det er nærmest kjøp hvem som helst for alle spillerne på andre lag er visst så gode og alle våre gutter er visst så dårlige. Sånn FM holdning har jeg virkelig ikke mye til overs for.

 

Det stemmer nok at Wenger har lavere tillit blant supporterne nå enn før. Og det stemmer nok at gode spillere vil spille for suksessrike lag. For vår del går det på å bli suksessrike i årene som kommer og i mitt hode så kommer man ikke ditt ved å selge haugevis av egne gutter og kjøpe en haugevis av andre. Jeg ønsker ikke å bytte manager, jeg mener rett og slett at det kun er småjusteringer som skal til. Klubben er godt drevet, vi har mange gode spillere.

 

Dette betyr ikke at jeg er fornøyd med tingenes tilstand eller er enig i alt som gjøres. F.eks klarer jeg fortsatt ikke å forstå hvorfor i helvete vi solgte Song. Jeg fatter det bare ikke.

 

Ingenting å sukke over det.

 

Vel: Han hadde ingen problemer med å starte med Coquelin i andre toppoppgjør tidligere. Så hvorfor starter han da ikke med Coquelin som er i skikkelig matchform, har et poeng å bevise mtp. at han har slitt med spilletid de siste par månedene fremfor Diaby som har vært ute med skade i 3 måneder som kun har 65 minutter med U21 fotball under beltet og som Wenger sa var en "huge gamble"? Sorry, men jeg kjøper ikke den logikken. Diaby er heller ikke like defensiv av natur som Coquelin er og de løpene gjennom pressledd ser man som oftest kun av en Diaby i form og en Diaby i form er en sjeldenhet.

 

Ramsey har ét godt innhopp for første gang på hvor lenge? Og forøvrig: Jeg roset Ramsey etter kampen og har hele tiden til tross for kritikk sagt at han har store ferdigheter. Jeg var også den første til å bumpe Ramsey tråden etter City kampen da jeg er møkkalei av å se han spille på kant og har sagt det utallige ganger at han må spille sentralt, men igjen: Du er mer opptatt av det negative fremfor det positive.

 

Vel det er artig at du faktisk kan tenke deg den eneste offensive midtbanespilleren i en posisjon hvor vi trenger en defensiv en. FM holdninger kommer du frem med, men et artig fakta: Jeg spiller ikke FM og guttene våre er faktisk ikke så dårlige, men de er heller ikke så gode som du skal ha de til å være. Dog er de bedre enn hva Wenger presterer med de. For pdd. så spiller virkelig ikke mesteparten av disse guttene verken for klubben eller Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Greit med forskjellige syn på saken her, og man skal respektere alles personlige mening.

Jeg er av de som mener Wenger for lengst har mistet garderoben, og ett godt innhopp i enkeltkamper av Ramsey eller andre unge lovende spillere holder ikke.

Enig i at man ikke bare kan kjøpe FM style, altså hva som helst og at det løser problemene. Men det er virkelig spillere der ute som kan forbedre oss, det vet vi alle.

 

Ang som noen nevner her med Song, så tror jeg ikke vi hadde vært stort bedre med han på banen. Største problemet er RVP som forsvannt, og det smerter iallefall de aller fleste her og se han bøtte inn for en av erkerivalene samtidig som manageren vår går ut og sa han regnet med akuratt det når han solgte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer ikke se at det er noe nytt i disse uttalelsene. Det eneste Wenger sier er at han visste van Persie var en kvalitetsspiller. Også da han solgte ham. Det står ikke at Wenger anbefalte ham å velge United! Det er noe leserne finner på.

Han sier det smerter han å se united 21 poeng!!! forran oss i første halvdel av januar, men at han sammtidig "visste" det kom til å bli slik når han gikk til united.

 

Hvordan du kan kalle det svartmaling av enkeltsupportere er for meg en gåte. Vår manager må ut, og det må skje snarest.

 

Wenger har vel tidligere uttalt at han har en finger med i alle kjøp/salg. At han velger å selge til en av våre sterkeste konkurenter, nå vi alle vet andre klubber stod klare til å signere de også. Jeg hadde lett tatt ett tap på 5-10 mill pund, kontra selge han til en konkurrent.

 

Jeg har ikke kalt noe for svartmaling. Jeg påpekte ganske enkelt at det ikke sto noe i artikkelen som tydet på at Wenger anbefalte van Persie å gå til United.

 

United havnet for øvrig 19 poeng foran oss i fjor. Når vi så selger vår desidert beste spiller til nettopp dem, er det ikke spesielt overraskende om gapet øker. At Wenger også "visste", klarer jeg ikke å hisse meg opp over. Vi mer enn nok av utfordringer i klubben vår. Vi trenger ikke å finne på fiktive problemstillinger i tillegg!

 

Til slutt: En av våre sterkeste konkurrenter?! Tar vi en titt på tabellen er faktisk United det laget som ligger lengst unna oss, målt i antall poeng. Det er 21 poeng opp. Ned til bunnplasserte QPR er det 20! I historisk kontekst er United en rival. I den virkelige, nåtidens verden er de det ikke. Trist, men sant.

Link to comment
Share on other sites

Så jeg begår en logisk brøler fordi jeg påpeker en logisk brist hos Pedro. Jeg har ikke insinuert noe som helst. Artig at du gjør det samme som Pedro, du dikter opp premisset om at påstår at jeg "insinuerer at noen av oss tror Wenger har mistet garderoben PÅ GRUNN AV dette spekulative utsagnet". Vel blåst Piscator!

 

For å sitere hva du selv skrev som direkte svar på mitt første innlegg om artikkelen til Pedro, og min henvisning til at Wenger hadde mistet garderoben;

 

"Så Wenger har "mistet garderoben"? Og begrunnelsen er tydeligvis fordi Pedro sier det. Rowley er på LIverpoolkamp og ser tydeligvis på Reina og ikke på Suarez. Hvordan vet han det? Han vet ikke, han antar og det passer med hans "jeg er så sinna" artikkel så han dikter opp noen premisser og konkluderer basert på sine egne oppdikte premisser."

 

Hvis ikke dette skal tolkes som at du påstår/insinuerer at jeg begrunner at Wenger har mistet garderoben generelt med at "Pedro sier det", og mer spesifikt med Pedros "luftige" spekulasjoner, hvordan skal det da tolkes?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke kalt noe for svartmaling. Jeg påpekte ganske enkelt at det ikke sto noe i artikkelen som tydet på at Wenger anbefalte van Persie å gå til United.

 

United havnet for øvrig 19 poeng foran oss i fjor. Når vi så selger vår desidert beste spiller til nettopp dem, er det ikke spesielt overraskende om gapet øker. At Wenger også "visste", klarer jeg ikke å hisse meg opp over. Vi mer enn nok av utfordringer i klubben vår. Vi trenger ikke å finne på fiktive problemstillinger i tillegg!

 

Til slutt: En av våre sterkeste konkurrenter?! Tar vi en titt på tabellen er faktisk United det laget som ligger lengst unna oss, målt i antall poeng. Det er 21 poeng opp. Ned til bunnplasserte QPR er det 20! I historisk kontekst er United en rival. I den virkelige, nåtidens verden er de det ikke. Trist, men sant.

 

Hva er høna og egget her? Hva poengstillingen er i DAG er jo ikke så interessant i denne sammenhengen. Det er jo bare en bekreftelse. Det som er interessant er for det første HVORFOR poengstillingen er slik du nevner, og det faktum at det som BØR være målestokken for Arsenal er førsteplassen i PL. Og det er ManU per i dag, og det er hevet over enhver tvil om at Arsenal i stor grad har bidratt til dette når de tillater sin beste spiller å gå dit. At ManU i tillegg er en av våre verste konkurrenter, og en klubb Arsenal-fans misliker nesten enda mer enn spurs, da er jo farsen komplett. Så kan man naturligvis smøre på med at dette ikke er første gang Arsenal bekrefter at de er en farmerklubb for rivalene. Historien gjentar seg selv. Frank Stapleton er et nøkkelnavn her. Hvorvidt Wenger aktivt ANBEFALTE VP å dra til ManU er egentlig uinteressant. Dette er og var en katastrofe, og en helt uakseptabel handling. Det visste vi fra dag en.

Link to comment
Share on other sites

Greit med forskjellige syn på saken her, og man skal respektere alles personlige mening.

Jeg er av de som mener Wenger for lengst har mistet garderoben, og ett godt innhopp i enkeltkamper av Ramsey eller andre unge lovende spillere holder ikke.

Enig i at man ikke bare kan kjøpe FM style, altså hva som helst og at det løser problemene. Men det er virkelig spillere der ute som kan forbedre oss, det vet vi alle.

 

Ang som noen nevner her med Song, så tror jeg ikke vi hadde vært stort bedre med han på banen. Største problemet er RVP som forsvannt, og det smerter iallefall de aller fleste her og se han bøtte inn for en av erkerivalene samtidig som manageren vår går ut og sa han regnet med akuratt det når han solgte.

Dette med at Wenger har mista garderoben tror jeg faktisk er så langt fra realitetene så det kan bli.

Vi har sett den ene etter andre spilleren som hyller Wenger som en 'far' for dem.

Etter hva Wilshere sa er vel heller problemet at Wenger er totalt enerådende på det meste.

Så inntrykket jeg sitter med er at Wenger har stålkontroll på det meste som skjer i Arsenal.

Om det er en god løsning kan derimot diskuteres.

Link to comment
Share on other sites

Dette med at Wenger har mista garderoben tror jeg faktisk er så langt fra realitetene så det kan bli.

Vi har sett den ene etter andre spilleren som hyller Wenger som en 'far' for dem.

Etter hva Wilshere sa er vel heller problemet at Wenger er totalt enerådende på det meste.

Så inntrykket jeg sitter med er at Wenger har stålkontroll på det meste som skjer i Arsenal.

Om det er en god løsning kan derimot diskuteres.

 

Du kan godt snu på det og si det på den måte. Og når jeg mente mista garderoben var det ikke nødvendigvis at alle spillerene ikke respekterer eller tror på han.

Men han klarer ikke lenger å motivere over flere kamper, og han har mista det i den forstand at han ikke ser at spillermaterialet han sitter med innenfor de fire veggene er for dårligt.

 

Mange her sier at vi underpresterer så fælt, men det er jeg ikke helt med på. Hvis man ser den gradvise nedgraderingen av Arsenals stall de siste åra kommer dette tydelig frem.

Noen vil mene at Arteta er som en Vieira eller Giroud som en RVP, men realiteten er en helt annen. Vi har unge lovende spillere som de fleste andre lag, men så stopper det. Noen lyspunkt er det selvsagt som Wilshere, Walcott (som forøvrig ENNÅ ikke har bestemt seg om han vil være med på leken lenger) og Cazorla.

 

Det mest fatale har jeg ment hele veien er det defensive spillet vårt. Vi er så naive at det er grusomt å se på. Og grunnen til at dagens Arsenal lag kan variere fra prestasjoner på nivå 8 til verdensklasse på få minutter, skyldes somregel alltid defensiv utrygghet. Her er Wenger ett stabeist og en veldig naiv mann.

Link to comment
Share on other sites

 

Hva er høna og egget her? Hva poengstillingen er i DAG er jo ikke så interessant i denne sammenhengen. Det er jo bare en bekreftelse. Det som er interessant er for det første HVORFOR poengstillingen er slik du nevner, og det faktum at det som BØR være målestokken for Arsenal er førsteplassen i PL. Og det er ManU per i dag, og det er hevet over enhver tvil om at Arsenal i stor grad har bidratt til dette når de tillater sin beste spiller å gå dit. At ManU i tillegg er en av våre verste konkurrenter, og en klubb Arsenal-fans misliker nesten enda mer enn spurs, da er jo farsen komplett. Så kan man naturligvis smøre på med at dette ikke er første gang Arsenal bekrefter at de er en farmerklubb for rivalene. Historien gjentar seg selv. Frank Stapleton er et nøkkelnavn her. Hvorvidt Wenger aktivt ANBEFALTE VP å dra til ManU er egentlig uinteressant. Dette er og var en katastrofe, og en helt uakseptabel handling. Det visste vi fra dag en.

 

Først og fremst mener jeg det handler om økonomiske rammebetingelser. Arsenal måtte stramme inn livreima grunnet ny stadion. I samme periode har Manchester United hatt en eventyrlig sponsorvekst. I tillegg kommer den vanvittige pengebruken Chel$ki, og senere Man £ity, har kunnet tillate seg. Dette er faktorer som bør tillegges betydelig vekt når en skal vurdere Wengers første- og andre halvdel i Arsenal! Rike onkler har vi sett før. Men ingen som Roman Abramovitch. Han endret kort og godt spillereglene. Og det altså på samme tidspunkt som Arsenal måtte ta et steg i motsatt retning.

 

Sir J. savner vilje til å sette prikken over i'en. Jeg mener å ha sett deg argumentere i de samme baner. Hvorfor tas det ikke ENKLE grep? Hvorfor brukes det ikke litt mer penger?

 

Jeg er til en viss grad enig. Alt tyder på at det hadde vært mulig å bruke mer. Og som regel gir økt pengebruk et bedre fotballag. Men det er ingen automatikk. Les eksempelvis Torres til Chelsea, eller hele Liverpools transferpolitikk.

 

Det viktigste er likevel at den grunnleggende forutsetningen uansett ville vært den samme! Selv om vi brukte alle ressurser tilgjengelig, ville vi operert på et annet nivå enn de tre nevnte klubber. Hadde vi kjørt samme spillestil og kjempet om de samme spillerne, ville vi garantert blitt akterutseilt. Derfor måtte vi være annerledes. Project youth var derfor, efter mitt syn, smått genialt. En klar spillestil, en klar satsing på unge spillere og på hvilke type ferdigheter de skulle ha. Det gjorde oss attraktive blant de aller beste av de unge. Og det ga oss en nisje. Hadde det ikke vært for kvestingen av Eduardo, kunne prosjektet ha hevet den aller største anerkjennelse!

 

Tiden efter Eduardo, er dessverre ganske dyster. Det er jeg enig i. De som lenge ropte efter mer rutine, har fått viljen sin. Samtidig kan vi ikke lenger skylde på ung alder. Håpet om at spillergruppa plutselig skal bli veldig mye bedre, er dessuten klart svekket. Nå er det litt av hvert - eller hverken/eller. Stjernetalentet Fabregas har blitt erstattet av en ganske god Arteta. Det er typisk for utviklingen - og gir følelsen av "restelag" (left overs). Men jeg tillater meg likevel å gå i forsvarsposisjon for Wenger når jeg mener kritikken er overdreven eller usaklig. Som i blogginnlegget Stefan B refererte til over. Tapapas beskrivelse er spot on!

 

Han vet ikke, han antar og det passer med hans "jeg er så sinna" artikkel så han dikter opp noen premisser og konkluderer basert på sine egne oppdikte premisser.
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...