Jump to content

Canal +


Haraldac

Recommended Posts

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Canalplus har ikke reklame, det har tv2, kan det ha noe å si for prisen vi må betale for PL?

 

TV2 sin PL-kanal skal visst være betalingskanal og dermed ingen reklame..samme som TV2 Sport.

Forøvrig høres jo 199 kr. greit ut, men det kommer jo an på hva man får med i pakken..

 

Står jo litt om det i dag, men liker ikke helt det som står der.. :)

http://www.na24.no/article2903225.ece

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Liker ikke dette:

 

Det er altså ingen avtale på plass med Canal Digital eller Get, og mange må belage seg på å bytte tv-leverandør dersom ingen slik avtale skulle komme, og man ikke ønsker å se fotballen via internett.

 

Nå må jeg seriøst i tenkeboksen, skal sjekke ut muligheten refser linker til. :P

Link to comment
Share on other sites

det gjør valget enkelt for meg...

 

http://www.skycards.eu/sky-decoders/sky-pl...ky-viewing-card

 

det koster litt, men den totalpakken som sky tilbyr, er helt rå! farvel tv2!

 

Trudde det ikke var mulig skaffe seg skysports uten pub tillatelse i Norge, og at dette var mulig. Hvis du kan mye om dette gjerne legg ut og forklar hvordan det fungerer og litt priser. Helt tragisk at hverken get eller Canal digital legger ut TV2 premier league. Altså produktet var ganske godt da de hadde 3 kanaler, trodde alt skulle være nettbaser. Samtidig som de samarbeider med sky. Men når du må betale da sikkert 500 kr i mnd får å få dette blir det håpløst. Håper hvertfall get klarer innse at de må tilby denne kanalen. Skjønner at Canal Digital støtter Canal + dog

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg skjønner dette da så får man ikke tilgang til TV2 HD gjennom canal digital? Tragisk...

 

Snakker du om nye TV2 Premier League HD eller den vanlige TV2 HD?

TV2 PL HD blir tilgjengelig 1. juni, men ikke på GET, Viasat eller Canal Digital før de eventuelt har en distribusjonsavtale med TV2 klar. Har forstått det sånn at de fortsatt er i forhandlinger.

 

Ellers syns jeg det er interessant og bra at alle TV-kampene fra Premier League skal vises i HD, fordelt på 3 HD-kanaler. Er desto mer skeptisk til Sumo som jeg mener har for variabel nett- og bildekvalitet.

Og hvis vi skal garantert få se Arsenal blir vi nok nødt til å abonnere dobbelt opp. Altså blir månedsprisen fort 400-600 kr. mnd. 199 kr. for 3 PL-kanaler (299 hvis man også vil ha TV2 Sport) + TV2 Sumo som koster 229 kr. mnd. Dette er jo prisene for Riks-TV og hvis Canal Digital/Get kommer på banen vet vi jo ikke hvilke priser de kommer med. Men skulle tro det blir noe lignende.

Regner med de fleste da dropper Sumo og heller går på puben eller ser gratis stream (kvalitetsforskjellen ift. Sumo er ikke så stor)

Men i verst fall kan dette fort blir Tottenham TV. Nesten hele gjengen i den nye PL-teamet holder jo med Tottene! TV2-sjef Alf Hildrum også! Skandale! :P

 

Uansett....regner med de kommer til enighet med Get, Viasat og Canal Digital. Hvis ikke kan det bli en gedigen seersvikt for TV2.

Link to comment
Share on other sites

En liten morsomhet:

 

Norske tv-distributører:

Canal Digital:

1 000 000 husstander.

 

Get

410 000 husstander.

 

Riks-TV

450 000 husstander.

 

Altibox

200 000 husstander.

Viasat

Oppgir ikke tall.

 

Altså er det bare 650 000 som har mulighet til å få premier league mens 1 410 000 ikke har mulighet

Link to comment
Share on other sites

Snakker du om nye TV2 Premier League HD eller den vanlige TV2 HD?

TV2 PL HD blir tilgjengelig 1. juni, men ikke på GET, Viasat eller Canal Digital før de eventuelt har en distribusjonsavtale med TV2 klar. Har forstått det sånn at de fortsatt er i forhandlinger.

 

Ellers syns jeg det er interessant og bra at alle TV-kampene fra Premier League skal vises i HD, fordelt på 3 HD-kanaler. Er desto mer skeptisk til Sumo som jeg mener har for variabel nett- og bildekvalitet.

Og hvis vi skal garantert få se Arsenal blir vi nok nødt til å abonnere dobbelt opp. Altså blir månedsprisen fort 400-600 kr. mnd. 199 kr. for 3 PL-kanaler (299 hvis man også vil ha TV2 Sport) + TV2 Sumo som koster 229 kr. mnd. Dette er jo prisene for Riks-TV og hvis Canal Digital/Get kommer på banen vet vi jo ikke hvilke priser de kommer med. Men skulle tro det blir noe lignende.

Regner med de fleste da dropper Sumo og heller går på puben eller ser gratis stream (kvalitetsforskjellen ift. Sumo er ikke så stor)

Men i verst fall kan dette fort blir Tottenham TV. Nesten hele gjengen i den nye PL-teamet holder jo med Tottene! TV2-sjef Alf Hildrum også! Skandale! :P

 

Uansett....regner med de kommer til enighet med Get, Viasat og Canal Digital. Hvis ikke kan det bli en gedigen seersvikt for TV2.

 

Jeg mente TV2 Premier League HD :)

Hvis de ikke kommer til enighet med canal digital så gidder ikke jeg å bestille enda en ny boks og betale masse penger for det også. Greit hvis det blir litt ekstra å betale med canal digital i såfall. Ellers kommer jeg til å følge kampene på kinesiske kanaler neste år.

Link to comment
Share on other sites

Trudde det ikke var mulig skaffe seg skysports uten pub tillatelse i Norge, og at dette var mulig. Hvis du kan mye om dette gjerne legg ut og forklar hvordan det fungerer og litt priser. Helt tragisk at hverken get eller Canal digital legger ut TV2 premier league. Altså produktet var ganske godt da de hadde 3 kanaler, trodde alt skulle være nettbaser. Samtidig som de samarbeider med sky. Men når du må betale da sikkert 500 kr i mnd får å få dette blir det håpløst. Håper hvertfall get klarer innse at de må tilby denne kanalen. Skjønner at Canal Digital støtter Canal + dog

 

 

http://www.skycards.eu/norway/

 

http://www.skycards.eu/packages/

 

mange muligheter her. og i tillegg er det lovlig. sky er helt rå!

Link to comment
Share on other sites

Såvidt meg bekjent viser ikke SkySport alle kampene heller.. (ikke 16:00 lørdagskampen)

 

Anyways er jeg veldig positiv til TV2! Tror virkelig dette kan bli et bra produkt!

-Det blir billigere enn før

-Kanskje ikke like bra studio, MEN er positiv til desse folka som ser ut som skal styre det! (slipper Davy og co.)

-Mye HD

-Flere kamper blir vist! (vi som liker å se kamper utenom de største)

-Canaldigital eller viasat kommer til å lage avtale iløpe av sommeren... Ellers vil jeg anbefale Alt-I-ett-boks:)

 

*Gler seg til seriestart*

Link to comment
Share on other sites

Jeg er optimist, og føler meg overbevist om at TV2 klarer å bli enig med Canal Digital og Get, slik at alle får glede av Premier League. Synes PL-teamet ser lovende ut, de kunne gjort det så uendelig mye verre! Tror dette blir bra jeg, og jeg synes Canal+ fikk (og får) ufortjent mye skryt.

Link to comment
Share on other sites

Sky Sports er rått ja !

Elsker soccer saturday med Chris Kamara, Jeff og gjengen :D

De kampene Sky sender er bra ja, men de har jo kun rettigheter til noen av kampene hver runde.

 

TV2s versjon virker langt over forventet. Er fremdeles noe skeptisk til folkene i studio, men med 300 tv-sendte kamper blir det nok mye Arsenal på tv de kommende år. Er vel ca. samme antall som C+ har hatt. Avtaler med get, Canal digital og/eller viasat kommer nok i stand etterhvert ettersom TV2 ikke kun kan nå ut til et minimum av seere med den prisen de har betalt for rettighetene. Totalt sett virker tilbudet fra TV2 bra etter mitt syn.

Link to comment
Share on other sites

"Det blir for mye bajaskultur. Jeg har respekt for at de tar sine valg, men jeg liker det ikke. Fokuset blir fjernet fra fotballen og over på enkeltpersoner og enkeltsituasjoner. Alt skal være så sensasjonelt. Jeg liker heller ikke produksjoner av fotballkamper som i stedet for å ha fokus på det som skjer på banen, viser bilder av to tilskuere som spiser is. Gjerne to damer", sa Dag Solheim.

 

"Dag Solheim har sittet så lenge på en gourmetrestaurant at han nå tror det er han selv som er attraksjonen", svarte TV2s Vegard Jansen Hagen.

 

I dag uttaler Jansen Hagen at "Vår dekning skal formidler følelser, folkeliv, fortellerglede og fakta. Vi skal underholde og opplyse. Derfor gleder vi oss minst like mye som supporterne til seriestart".

 

For meg høres dette ut som den samme dosen fotball - samt mange flere som spiser is. Ikke noe å hoppe i taket for, men ei heller nok til å ødelegge verdens mest attraktive tv-rettighet. Når det gjelder personell er det gledelig å se at ikke hele crewet fra Rorbua Tippeligaen blir med over til gourmetrestauranten Premier League. Dét skulle tatt seg ut..

Link to comment
Share on other sites

Har troen på at dette kan bli et bra produkt. Selvsagt kan dette bli i samme gata som Canal+. Regner med at de får på plass avtaler med Get, Canal Digital og Viasat. Både TV2 og de tre nevnte parter er tjent med det.

 

Det som er synd, er at Solheim og Fredheim ikke blir med videre. De vil helt klart savnes. Ellers ser TV2-teamet greit ut.

 

Hilsen Charlie George som enn så lenge er en fornøyd Get-kunde.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Har troen på at dette kan bli et bra produkt. Selvsagt kan dette bli i samme gata som Canal+. Regner med at de får på plass avtaler med Get, Canal Digital og Viasat. Både TV2 og de tre nevnte parter er tjent med det.

 

Det som er synd, er at Solheim og Fredheim ikke blir med videre. De vil helt klart savnes. Ellers ser TV2-teamet greit ut.

 

Hilsen Charlie George som enn så lenge er en fornøyd Get-kunde.

 

Fikser de dette så høres det bra ut! Men frem til da så svetter jeg litt ekstra i den flotte solvarmen som er om dagen :)

Link to comment
Share on other sites

Tv2 er ikke så dumme at Premier League kun vil bli tilgjengelig for de med Riks-Tv, det går bare ikke.. Vegfos sine tall snakker for seg, dette må da ordnes

 

Nett-TV? No way, Arsenal skal jeg se i ordentlig HD kvalitet på en 42", fotball skal sees på TV.. Orker ikke være avhengig av PC og godt nettverk hver gang jeg skal se Premier League fotball

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...