Jump to content

Canal +


Haraldac

Recommended Posts

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Flott for oss som ikke har råd!

 

Uansett hvem som får rettighetene så er jeg redd du må betale for få se kampene på skjermen.

 

Jeg er veldig godt fornøyd med Canal+ sin dekning av Premier League, og studiosendingene deres er veldig, veldig gode.

 

Skrekkscenarioet blir jo at TV2 børster støv av Lersveen igjen, og lar han drive på slik som da TV2 hadde rettighetene midt på nittitallet. Husker Premier Leauge sendingene til TV2 gikk under tilnavnet Man Utd TV.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, TV2 Sport Premier League blir nok ikke gratis kan jeg fortelle deg... :)

 

Dette var dagens nedtur uten tvil, oppsigelstiden er på tre måneder, så det er vel bare å ringe og avbestille.

 

Tja jeg ville ventet til det var 100 % sikkert... jfr link fra Umlaut lenger oppe

Link to comment
Share on other sites

Grusomt.

Uansett hvem TV2 drar inn så klarer de ikke å lage god tv. Sendingene skal liksom være morsomme og preget av talk-show takter. Alt de får til er flaue og håpløse uttalelser fra en bitte liten mann fra nordnorge og en siddis som er grusom å høre på. Fostervold- huff huff, hvor skal man starte.. De to nitriste bergenserene topper laget med sine uttallige hentydninger til Brann (som om de skulle være en målestokk for noe som helst..) av typen: Hvordan tror du Erik Huseklepp kunne klart seg i PL??

Er vi skikkelig heldige kommer også Semb med sine betraktninger- riktig nok ca 1 min etter at hendelsen har funnet sted og når han får tenkt seg lenge og vel om..

Den eneste som har snev av humor er Eriksen som gjør narr av de andre uten at de skjønner det. Hans analyser har faktisk et poeng i ny og ne.

 

Tipper forøvrig at det enormt gode tilbudet Canal+ har bygget opp til en nokså rimelig penge blir revet i stykker og at vi får Viasat-tilstander med et utall kanaler som må kjøpes hver for seg. Nei, dette blir nitrist. TV2 har nå prøvd gjentatte konsepter og for meg feilet hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Grusomt.

Uansett hvem TV2 drar inn så klarer de ikke å lage god tv. Sendingene skal liksom være morsomme og preget av talk-show takter. Alt de får til er flaue og håpløse uttalelser fra en bitte liten mann fra nordnorge og en siddis som er grusom å høre på. Fostervold- huff huff, hvor skal man starte.. De to nitriste bergenserene topper laget med sine uttallige hentydninger til Brann (som om de skulle være en målestokk for noe som helst..) av typen: Hvordan tror du Erik Huseklepp kunne klart seg i PL??

Er vi skikkelig heldige kommer også Semb med sine betraktninger- riktig nok ca 1 min etter at hendelsen har funnet sted og når han får tenkt seg lenge og vel om..

Den eneste som har snev av humor er Eriksen som gjør narr av de andre uten at de skjønner det. Hans analyser har faktisk et poeng i ny og ne.

 

Tipper forøvrig at det enormt gode tilbudet Canal+ har bygget opp til en nokså rimelig penge blir revet i stykker og at vi får Viasat-tilstander med et utall kanaler som må kjøpes hver for seg. Nei, dette blir nitrist. TV2 har nå prøvd gjentatte konsepter og for meg feilet hver gang.

 

Enig! Er bedre enn Viasat, men her må det mange endringer til! Semb og Alsaker synes jeg er bra, og han som kommenterte spansk i fjor. Studiosendingene er fryktelige. Å høre på Davy Watne som stresser er som å ha en speeda veps i øret. Håper fremdeles på Canal +!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

Frykter dette kommer til å bli dyrt for oss. :)

For min del er alt over 300 kr. mnd. for dyrt, men kjenner jeg meg selv rett så kryper jeg til korset og abonnerer selv om det blir dyrere.. :)

 

TV2 burde jo nå prøve å få hentet et par av kommentatorene fra C+. (bortsett fra Arve Fuglum som er og blir udugelig) Ser ikke for meg at f.eks. Alsaker og Langli får tid til å kommentere så mye PL så lenge Tippeligaen er i gang. De to er vel de eneste som holder er ok nivå i tv2.

 

Bare håper de inderlig holder spesielt Davy, Mini og Ivar Hoff unna studiosendingene! La de heller få holde sitt useriøse tullball i Tippeligasendingene.

 

Synd at C+ mister rettighetene og gode PL-sendinger, men pengene rår tydeligvis..

Link to comment
Share on other sites

Synes det er trist ja, da jeg har vært fornøyd med det produktet Canal+ har levert.

 

Da gjenstår det å se hvordan TV2 løser dette. Egen PL kanal står det i HD og det høres greit ut, og så skal de satse på webløsningen sin SUMO, tja stream for videregående......

 

Det som er helt sikkert er at vi kommer til å miste de gode studiosendingene som Canal+ har hatt, i og med at TV2 kjører tett med reklame i pausen. Det er bare å sammenligne den latterlige såkalte oppsummeringen i pausen som de har i Tippeligaen med den pausesendingen som Canal + har. KVALTIETSFORSKJELL enkelt og greit.

 

Som jeg har skrevet tidligere i tråden så håper jeg at de i hvertfall ikke blir et ManUtd TV som de jo var tildels da de hadde rettighetene forrige gang.

 

(Ellers så er jeg nå glad for at jeg stod imot å forlenge Canal+ abonnemente for noen uker siden da en telefonselger ringte meg og prøvde seg på at det er jo ikke 100% sikkert at TV2 får rettighetene. Den sjansen tar jeg sa jeg)

Link to comment
Share on other sites

"alle de 380 kampene hvert år vil neppe bli sendt direkte, forteller sjefen. Samtidig vil du som seer måtte betale for alt."

 

Sendte canal+ alle 380 kampene direkte? nei..

En slik forandring trenger ikke nødvendivis å være noe negativ. Jeg er derimot spent på hvordan TV2 klarer å lansere et slikt produkt.

Sender de flere kamper i HD, flere kamper generelt fra PL (ikke bare de største lagene) og nye folk og nytt konsept når det gjelder "fotball-studio", kan jeg godt se på litt reklame i pausen:)

Blir spennende.

Link to comment
Share on other sites

Nå som tv2 har fått rettighetene har jeg bestemt meg for å investere i en Dreambox og se på Skysport istedet:);)

 

ser vel egentlig for meg den samme løsningen. har sendt mail til tv2 sportssjef for en måned siden, der jeg viser min interesse for det som skal skje, og forteller at jeg gjerne vil høre hvilke planer de har for sendingene og alt det innebærer. har dog ikke fått noe svar, og jeg er rimelig sikker på at det blir utenlandsk valg for meg om det ikke kommer frem hva tv2 tenker, og de bør helst skisere et seriøst og profesjonelt konsept, for at de skal bli interessante.

Link to comment
Share on other sites

kopi av en mail jeg sendt til tv2...

 

Nå begynner jeg og veldig mange i dette landet å bli dritt lei av Jahn Ivar Jacobsen, Davy Wathne med flere i deres tippeligasendinger. Dere bør umiddelbart ta tak i dette. Hver eneste dag er det folk som reagerer på tåpelige utsagn fra noen fra deres redaksjon. Det kommer frem under artikler i nettaviser, og i en rekke forum på nettet. Flere supporterklubber for engelsk fotball, ser med gru på det som kan komme til å skje hvis dere skal bruke de samme medarbeiderne i forbindelse med premier league. På vegne av fryktelige mange supportere av engelsk fotball, vil jeg sterkt anmode dere om å frigjøre noen av deres tanker og planer om hvordan dere har tenkt å gjennomføre premier league relaterte sendinger.

 

Mvh MEG

Link to comment
Share on other sites

Sendte canal+ alle 380 kampene direkte? nei..

En slik forandring trenger ikke nødvendivis å være noe negativ. Jeg er derimot spent på hvordan TV2 klarer å lansere et slikt produkt.

Sender de flere kamper i HD, flere kamper generelt fra PL (ikke bare de største lagene) og nye folk og nytt konsept når det gjelder "fotball-studio", kan jeg godt se på litt reklame i pausen:)

Blir spennende.

 

TV2 er en vandrende katastrofe og har alltid vært det. Det eneste spennende med konseptet er om de klarer å lage noe som er dårligere enn hva de allerede har laget. Er meget skuffet over at denne kanalen har fått rettighetene. Hvis vi skal få den coladrikkende skarrepoeten som hovedprogramleder så kommer jeg også til å finne et godt alternativ. Aldri om jeg gidder å betale penger for å høre på våset hans.

Link to comment
Share on other sites

En patetisk Arsenalfundamentalist som meg har nok ingen andre muligheter enn å abbonnere på Tv2, uavhengig av hvor mye det koster eller hvor dårlige sendingene blir. Visst kan jeg dra ut på pub, men da kommer jeg til å miste mange kamper og det vil jeg ikke.

 

Dreambox, kan det duge? Kan jeg få se Skyssports sine sendinger der?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...