Jump to content

Canal +


Haraldac

Recommended Posts

Antar at det her er snakk om en generasjonskløft.

 

For de som ikke husker hvordan det var på 70 og 80 tallet kan vi friske opp med litt her:

- Tippekamp sesongen startet etter at den norske ligaen var over.

- 1 kamp i uken og det var lørdag kl 1600.

- Gikk lenge mellom hver gang vi fikk se Arsenal i perioder.

- Perioder med eksprimentering med tyske kamper i steden for engelske.

 

Nå har vi muligheten til å se godt over 30 + av Arsenal sine ligakamper i løpet en sesong.

 

Da Tv2 overtok rettighetene ble jo dette nærmest å regne som forløperen til ManU TV.

 

Nei jeg er kjempefornøyd med dekningen til Canal pluss. Kommentatorene er generelt sett dyktige.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Har hatt canal + i mange år og er stor fornøyd med alle de kampene de får sendt . Hadde tv3 hatt disse rettighetene kunne feks vårt lag blitt underprioritert som det per i dag blir når det er FA , Carling og Champions league .

 

Eneste jeg har å klage på canal + er at de hviste alt for mange xxx filmer som var sensurert/soft . :D

Link to comment
Share on other sites

Canal + er fantastisk for de som har kanalen. Men for de som har sære foreldre ("vil ikke ha parabol for da sitter du bare foran TVen hele tida" :rolleyes:) eller lignende er det fælt. Det blir kun streams på meg og det er ille når jeg har en bror som jeg må "dele" pcen med når han skal se på newcastle kampene sine.

 

Når det kommer til kommentatorene og eksperter i Norge, gremmes jeg. Av "ekspertene" er det bare Semb og Eriksen som viser at de har peiling. Alle andre kommer med selvsagte og tåplige kommentarer. Semb synes jeg forøvrig er den beste kommentatoren for han viser at han faktisk har peiling (skulle ikke trodd det etter hvordan landslaget spiller). Istedenfor at han bare skriker og klikker når en tar en overtråkksfinte, kommenterer han f.eks. taktiske detaljer: "Legg merke til hvor smart xxx#1 beveger seg for å gi rom til xxx#2." Man lærer faktisk ting av å høre på Semb, istedenfor at man blir gal i huet av å høre partiske kommentatorer som bare skryter av yndlingene sine. Scheie er en av de beste. Han har god peiling på statistikk, der er han kongen, men det kommer desverre ofte mye urelevant. Drillo kommer noen ganger med noe bra, men for det meste er han veldig kjedelig å høre på. Og Drillo er veldig sjelden oppdatert på internasjonal fotball, han vet veldig lite om spillere. Noen som er uenige? ;)

Link to comment
Share on other sites

Det kan OG bli litt vel mye teoretisk faglig "piss" med Semb. For all del, mannen har meget god peiling på fotball, men i "følelsens" øyeblikk så blir det ofte litt kjedelig å høre på den monotome stemmen si "se på det løpet som spiller X gjør for å lage rom til spiller Y".

 

Om dere skjønner :P

Link to comment
Share on other sites

Det kan OG bli litt vel mye teoretisk faglig "piss" med Semb. For all del, mannen har meget god peiling på fotball, men i "følelsens" øyeblikk så blir det ofte litt kjedelig å høre på den monotome stemmen si "se på det løpet som spiller X gjør for å lage rom til spiller Y".

 

Om dere skjønner :D

 

Jeg skjønner hva du mener. Han virker veldig lite engasjert når han snakker og stemmen blir derfor veldig kjedelig. Men jeg vil heller ha en litt kjedeligere kommentator som sier relevante og bra ting istedenfor bare at han skriker hele tida........

Link to comment
Share on other sites

Du glemte Thor Rune Haugen, Magnus87, han er den veste Canal+ har, han har mange ganger ikke peiling i fotball.

 

Jeg glemmer aldri Sunderland-Arenal, da sa han: "Sunderland har hatt en hyggelig start på kampen"

Det er jo latterlig og høre fra en kommentator... :D

 

Men ellers så liker jeg Kenneth Fredheim, først og fremst for at han er en gooner, og han har peiling på det han jobber med :D

Link to comment
Share on other sites

Er stort sett enig med folket her.. Men en ting må jeg si om Hr. Semb...'

 

Har dere lagt merke til hvor mange ganger han sier "Flott fotball" eller "fantastisk fotball" etc. i løpet av èn kamp? Jeg sier det bare... tell antall ganger han sier det i den neste kampen dere ser hvor han kommenterer. Tenker dere blir lei etter 20 minutter og han har sagt det 10-20 ganger. Hehe... Og nei, jeg liker ikke Semb noe spesielt :D

Link to comment
Share on other sites

Er stort sett enig med folket her.. Men en ting må jeg si om Hr. Semb...'

 

Har dere lagt merke til hvor mange ganger han sier "Flott fotball" eller "fantastisk fotball" etc. i løpet av èn kamp? Jeg sier det bare... tell antall ganger han sier det i den neste kampen dere ser hvor han kommenterer. Tenker dere blir lei etter 20 minutter og han har sagt det 10-20 ganger. Hehe... Og nei, jeg liker ikke Semb noe spesielt :(

:D Du er inne på noe der, ja ;) Nå når du sier det så sier Semb veldig mye "flott fotball" B)

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel siste sesongen Canal+ har rettighetene mener jeg,

så da blir det ny budrunde om hvem som får rettighetene de neste sesongene...

 

NRK og TV2 har neppe noe å stille opp med nå, så det er nok Viasat som er hovedkonkurrenten på budrunden her. Ulempen for dem er at de ikke kan tilby sin Gullpakke på kabeltv-nettet.

Jeg tror derimot Canal+ blar opp hva som helst for å få rettighetene videre. Hvis ikke, mister de titusenvis av abonnenter.

 

 

Så til kommetatorene...

Her er min mening om hver C+-kommentator:

 

Kenneth Fredheim:

Den beste og mest erfarne de har nå etter at Alsaker hoppet over til TV2. (Alsaker skal vel bare kommentere 9 PL-kamper i år)

Klarer å forholde seg nøytral selv om vi vet han er Arsenal-fan.

 

Thor Rune Haugen:

Har jo vært med lenge, men har blitt mer masete og overdriver voldsomt i sitt skryt av spill og spillere...hver eneste kamp!

 

Øyvind Johannesen:

Det skinner jo veldig gjennom i kommenteringen at han er Spudz-fan og liker Manure. Har ikke like bra evne til å forholde seg nøytral som Fredheim.

Spesielt tonefall på den karen og tar litt vel mye av noen ganger. Men er ganske dyktig fotballfaglig sett.

 

Per-Jarle Heggelund:

Nordlendinger som kommentator er sjelden vare. Har blitt flinkere, men har nok mest peiling på italiensk fotball. Er ikke like kunnskapsrik når han kommenterer PL-kamper.

 

Arve Fuglum:

Er vel "han nye" i C+. Jeg har aldri syns han har vært en bra kommentator i NRK og jeg tror neppe det blir stort bedre nå, men vi får vel gi han en sjanse.

 

 

Noen glemt da?

Link to comment
Share on other sites

Må i den forbindelse nevne at Per Jarle Heggelund er mangeårig medlem i Arsenal Norway og skribent i The Gunners Post.

 

Nice :) Fornuftig kar altså.

3 gooners i C+ teamet er vel bra?? hehe

Link to comment
Share on other sites

Angående kommentatorer; er Kenneth Fredheim en gooner? Jeg trodde ikke det før nå:

KFXAF.jpg

 

Jepp B) Det har jeg vist lenge, Dag Solheim og er gooner B)

 

 

Off topic: Jeg har alltid visst at Dag Solheim var en gooner, men har ALDRI trodd at Kenneth Fredheim var det :P Har av en eller annen grunn trodd at han var Manure supporter, mener å ha hørt det og. Men fint å se at mannen har fornuft!

 

Jeg, personlig synes det er glimrende at Canal + har rettighetene, dette har mye med kommentatorene å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Angående kommentatorer; er Kenneth Fredheim en gooner? Jeg trodde ikke det før nå:

KFXAF.jpg

 

Jepp :o Det har jeg vist lenge, Dag Solheim og er gooner B)

 

 

Off topic: Jeg har alltid visst at Dag Solheim var en gooner, men har ALDRI trodd at Kenneth Fredheim var det ;) Har av en eller annen grunn trodd at han var Manure supporter, mener å ha hørt det og. Men fint å se at mannen har fornuft!

 

Jeg, personlig synes det er glimrende at Canal + har rettighetene, dette har mye med kommentatorene å gjøre.

ok :( .....men vi er i "off topic" :huh: ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei alle dere Gunners fans som tar dere tid til å lese dette.

 

Nå er det snart ny sessong med masse spennende kamper, og da trenger jeg så klart Canal+ Sport kanalene. Det jeg lurer på er, hva er det som lønner seg? Jeg har aldri tid til å se på, eller det er sjelden jeg tar meg tid til å se. Altså det eneste jeg er ute etter er kanalene de viser Arsenal og resten av PL kampene på. Hørt noe om at man trenger ikke å ha hele pakke, eller noe lignenede.

 

Så hva burde jeg gjøre, hva er billigst? Nå nærmer sessongen seg med stormskritt så jeg håper på kjappe svar, slik at jeg får med meg bl.a. åpnings kampen mot West Brom :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 10 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...