Jump to content

Canal +


Haraldac

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Nå kan det komme et enda bedre tilbud for oss som elsker engelsk fotball, så det er litt tidlig å slakte en ny avtale om disse ryktene stemmer.

Canal+ har gjort sendinger før, under, og etter kamper meget bra, men man veit aldri hva det neste bringer.

 

Canal+ kunne satset litt mer på analyse før kamper, slik som skysports har hatt i mange år. Analysere dueller i kamper, spillesystem, spillere, o.l

 

Kanskje de ikke hadde råd til dette, siden de har betalt mye for mange rettigheter?

 

Har vært fornøyd med canal+, men tror ikke dette er døden for et godt produkt fra premier league for oss seere :(

Link to comment
Share on other sites

Veldig synd hvis Canal+ mister rettighetene. De har gode sendinger og har et nivå på ekspertene som overgår alle andre norske kanaler. Men er det virkelig det verste som kan skje oss Goonere? Er det ikke verre om Viasat vinner rettighetene? Vi vet fortsatt ikke noe om hvordan dne nye konkurrenten har tenkt å gjøre sendingene. Kanskje de til og med klarer å få inn eksperter som overgår canal+?

 

For min del vil vel ikke endringer ha noe å si, da jeg stort sett kun ser på streams. Men hvis jeg etter hvert skal betale for en tv kanal som sender PL. ønsker jeg å ha skikkelig kvalitet på sendingene!

Link to comment
Share on other sites

Ja nå har de mistet rettighetene til Premier League og gudene vet hvor det går her ifra.. Selv blir det nok stream da jeg er lei av å betale en masse penger for viasat of canal digtal. En annen ting som bekymrer meg er hvordan dekningen blir fremover. Canal + har en meget god presentasjon av verdens beste liga. Alt fra kommentatorer til studio er i topp kvalitet hvis vi ser på hvordan dekningen er på Viasat med Fjørtoft i spissen :)

 

 

http://www.dagbladet.no/2009/12/16/sport/p...tal-tv/9536099/

Link to comment
Share on other sites

Fordi om de har mistet rettighetene, betyr ikke det at ikke Canal+ blir å sende kamper. De som har kjøpt rettighetene, har ingen distribusjonskanal pr. dags dato.

 

Fordelen til Canal digital, er at de sender både på kabelnett og parabol. Rettighetene koster vanvittig mye penger, og de som har kjøpt rettighetene er avhengig av å nå ut til flest mulig seere.

 

De kan selvfølgelig opprette nye TV-kanaler, men dette kan fort medføre at prisen for TV-titterne blir skyhøy, og kan igjen medføre at folk velger andre alternativer for å få sett kampene. I ett slikt scenario, vil jeg se for meg at fotballpuber rundt omkring kan bli de store vinnerne. Mange nordmenn velger å ikke se kamp på pub pr. dags dato, da de har Canal+ hjemme i stua. Mange av disse vil heller velge å dra på puben for å se kampen, fremfor å betale blodpris for å få sett kampene.

Link to comment
Share on other sites

Fordi om de har mistet rettighetene, betyr ikke det at ikke Canal+ blir å sende kamper. De som har kjøpt rettighetene, har ingen distribusjonskanal pr. dags dato.

 

Fordelen til Canal digital, er at de sender både på kabelnett og parabol. Rettighetene koster vanvittig mye penger, og de som har kjøpt rettighetene er avhengig av å nå ut til flest mulig seere.

 

De kan selvfølgelig opprette nye TV-kanaler, men dette kan fort medføre at prisen for TV-titterne blir skyhøy, og kan igjen medføre at folk velger andre alternativer for å få sett kampene. I ett slikt scenario, vil jeg se for meg at fotballpuber rundt omkring kan bli de store vinnerne. Mange nordmenn velger å ikke se kamp på pub pr. dags dato, da de har Canal+ hjemme i stua. Mange av disse vil heller velge å dra på puben for å se kampen, fremfor å betale blodpris for å få sett kampene.

 

 

Fotballpuben var slik jeg fulgte med arsenal før familie livet tok over. Problemet der er at ikke alle steder har en pub i nærheten som er villig til å vise arsenal kamp hver helg. Husker så bittert hver gang lokal puben bestemte seg for å vise united mot bunnlag framfor arsenal mot feks tottenham. Eller når tullingen som skulle åpne tidlig hadde forsovet seg og man mistet halve kampen.

Ikke sikkert alle puber vil slenge seg på hvis det blir å koste skjorta av dem heller. Hvis en pub i Lillehammer derimot bestemmer seg for å vise arsenal kamper i fremtiden så skal nok ølmagen få seg en sterk utfordring hver helg :) Synd for de som ikke får den muligheten! Er ganske mange unge som følger med arsenal nå som sikkert bli rammet. For ikke å glemme studenter og andre gruperinger med allerede har dårlig råd.

Link to comment
Share on other sites

Fotballpuben var slik jeg fulgte med arsenal før familie livet tok over. Problemet der er at ikke alle steder har en pub i nærheten som er villig til å vise arsenal kamp hver helg. Husker så bittert hver gang lokal puben bestemte seg for å vise united mot bunnlag framfor arsenal mot feks tottenham. Eller når tullingen som skulle åpne tidlig hadde forsovet seg og man mistet halve kampen.

Ikke sikkert alle puber vil slenge seg på hvis det blir å koste skjorta av dem heller. Hvis en pub i Lillehammer derimot bestemmer seg for å vise arsenal kamper i fremtiden så skal nok ølmagen få seg en sterk utfordring hver helg :) Synd for de som ikke får den muligheten! Er ganske mange unge som følger med arsenal nå som sikkert bli rammet. For ikke å glemme studenter og andre gruperinger med allerede har dårlig råd.

 

Heia Lillehammer! Er ikke mange steder det er gode forhold for å se fotball på Lillehammer, men har bare vært på Lhmr bryggeri en gang og de har godt øl, så kanskje det er det beste alternativet!

Link to comment
Share on other sites

Heia Lillehammer! Er ikke mange steder det er gode forhold for å se fotball på Lillehammer, men har bare vært på Lhmr bryggeri en gang og de har godt øl, så kanskje det er det beste alternativet!

 

 

Blåman har vist et par champions league kamper før, mulig de gjør det fortsatt. Ellers er det god øl på bryggerikjelleren ja :) Har nå møtt flere her som er arsenal fans så utestedene kan og bør vurdere det hvis det blir tull med canal +, selv om de ikke "svetter" så mye av det enda:

 

http://www.dagbladet.no/2009/12/16/sport/f...gheter/9538235/

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier opp mitt abonnement på Canal + den dagen de ikke viser PL lenger.

Samme her.

 

Håper så inderlig at det blir Canal+ som viser kampene selv om de ikke eier PL-rettighetene. Må nok krype til korset å skaffe meg Viasat om det blir de som sender kampene. Hvis Canal+ ikke kan sende så er jeg ikke imot at det kommer nye kanaler, såfremst det ikke blir så sinnsykt dyrt. Pub blir desverre bare aktuelt sålenge vi møter United/Liverpool eller spiller på et annet tidspunkt enn de to nevnte klubbene. Skummel favorisering uansett motstander og tabellplasseringer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...