Jump to content

Canal +


Haraldac

Recommended Posts

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Hva med de nye 3D-visningene som er på vei inn i markedet? Arsenal - Man U var det første kampen som sendte en slik kamp, neste ut er Man U - Chelsea. Jeg kan tenkte meg det er temmelig dyrt, for man må jo ha 3d-klar tv også.

 

Jeg holder meg nok til stream enn så lenge.....

Link to comment
Share on other sites

Komplett

 

Dreambox Norge

 

Her er to steder man får kjøpt disse boksene.

 

Hvor enkelt det er å få Skysports derimot, er en anne sak. I utgangspunktet må man ha adresse i England for å få det inn,

så man må ha noen kontakter der borte som kan ordne abonnement. Såvidt jeg vet har også Sky pairing mellom kort og tuner, så man må også ha en sky tuner.

 

Sky sender bare over England. Så man må enten bo på Vestlandet, eller skaffe seg en relativt stor tallerken for å få inn dette.

Bor man lenger nord enn Trondheim, tror jeg det er relativt vanskelig å få sterkt nok signal i det hele tatt.Dette er det lovlige måten å skaffe det seg på. Men det er sikkert mulig å få tak i det på andre måter også..

Link to comment
Share on other sites

Komplett

 

Dreambox Norge

 

Her er to steder man får kjøpt disse boksene.

 

Hvor enkelt det er å få Skysports derimot, er en anne sak. I utgangspunktet må man ha adresse i England for å få det inn,

så man må ha noen kontakter der borte som kan ordne abonnement. Såvidt jeg vet har også Sky pairing mellom kort og tuner, så man må også ha en sky tuner.

 

Sky sender bare over England. Så man må enten bo på Vestlandet, eller skaffe seg en relativt stor tallerken for å få inn dette.

Bor man lenger nord enn Trondheim, tror jeg det er relativt vanskelig å få sterkt nok signal i det hele tatt.Dette er det lovlige måten å skaffe det seg på. Men det er sikkert mulig å få tak i det på andre måter også..

 

Lovligheten i dette er nok rimelig feil, Daggy. Eneste lovlige tilgang på Premier League fotball for en nordmann er å abonnere på kanalen som har distribusjonsrettighetene i Norge, web-tv fra rettighetshaveren til det, eller se på en pub som (lovlig) abonnerer på kanalen.

Link to comment
Share on other sites

Lovligheten i dette er nok rimelig feil, Daggy. Eneste lovlige tilgang på Premier League fotball for en nordmann er å abonnere på kanalen som har distribusjonsrettighetene i Norge, web-tv fra rettighetshaveren til det, eller se på en pub som (lovlig) abonnerer på kanalen.

 

Sant nok. Da kan vi heller kalle den metoden jeg beskrev for den "ulovlige" ;)

Link to comment
Share on other sites

Enig i at infoen TV2 har kommet med har vært veldig dårlig. Så intervju med TV2s "ettellerannetsjef" tidligere i uken, og virket ikke som de har en veldig god plan for hvordan de skal forsyne oss seere med PL fotball. Som Donaraz skriver sa han hovdeplattformen vil være TV2 sumo. Ingen kamper vil ikke bli vist gratis. De vil kanskje bruke sport kanalene til å vise noe.

Håper for all del de klarer å komme opp med løsninger som gir mulighet til å i det minste kjøpe kanalpakke så man kan se alle kamper på tv. Greit nok med nett-tv men ikke på høyde med egen tv kanal etter min mening.

En annen ting jeg er svært skeptisk til med TV2 som rettighetshaver er sendingene, syns C+ har vært meget flinke til å lage gode programmer, med god pauseunderholdning med Tjernås, Solheim og co. På TV2 regner jeg med det vil bli som "tippekampen" med masse reklame og dårlige analyser av Wathne, Mini osv og ikke minst mer fokus på dommerfeil og situasjoner på banen som tar bort hovedfokuset som bør være kampen og lagene som har spilt den!

Venter i spenning og håper TV2 kan komme opp med gode løsninger, men frykter det verste, at fotballsendingen blir langt dårligere en hva tilbudet C+ har i dag.

Link to comment
Share on other sites

Ingen kamper vil ikke bli vist gratis.

 

Alle kamper blir vist gratis, med andre ord? :)

 

Personlig frykter jeg bajas-kulturen til TV2. Men det er i rettferdighetens navn noget tidlig å felle noen dom over TV2s PL-produkt - bare dager etter at "overgangen" var endelig og mange måneder før første kamp er vist. At infoen fra TV2 er dårlig er også høyst naturlig på dette tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

hovedplattform skal være tv2sumo ja.. dritet begynner allerede! jeg vil ikke sitte foran dataen og se laggete kamper på nett.

 

Hvilken TV2 pakke må en kjøpe da? TV2 Sport for å få alt eller må man ha mer....

Link to comment
Share on other sites

Hvilken TV2 pakke må en kjøpe da? TV2 Sport for å få alt eller må man ha mer....

 

I følge TV2-sjef Alf Hildrum vises det ingen Premier League kamper på TV2 Sport.

 

Hildrum: - TV 2 lager ny Premier League-kanal

 

- Det er så store verdier det er snakk om at dette er det ikke mulig å finansiere med reklame. Kampene vil være et rent betal-tv-produkt, sier Hildrum.

 

Kampene TV 2 nå har sikret seg rettighetene kommer heller ikke til å gå på TV 2 Sport.

 

- Nei, dette kommer ikke til å bli lagt til TV 2 Sport. Dette er et rent TV 2-produkt, men distributørene vil alltid ha muligheten til å pakketere dette slik de ønsker, sier Hildrum.

Link to comment
Share on other sites

I følge TV2-sjef Alf Hildrum vises det ingen Premier League kamper på TV2 Sport.

 

Hildrum: - TV 2 lager ny Premier League-kanal

 

- Det er så store verdier det er snakk om at dette er det ikke mulig å finansiere med reklame. Kampene vil være et rent betal-tv-produkt, sier Hildrum.

 

Kampene TV 2 nå har sikret seg rettighetene kommer heller ikke til å gå på TV 2 Sport.

 

- Nei, dette kommer ikke til å bli lagt til TV 2 Sport. Dette er et rent TV 2-produkt, men distributørene vil alltid ha muligheten til å pakketere dette slik de ønsker, sier Hildrum.

 

det er jo fantastisk. Så trenger de ikke å pakke på norsk fotball.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har dessverre sagt opp mitt Canal + abonnement. Jeg får takke Solheim og co for mange, glitrende sendinger. Jeg hadde håpet at de skulle fortsette med PL, men slik gikk det dessverre ikke.

 

Takk for mye god underholdning Canal +

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dessverre sagt opp mitt Canal + abonnement. Jeg får takke Solheim og co for mange, glitrende sendinger. Jeg hadde håpet at de skulle fortsette med PL, men slik gikk det dessverre ikke.

 

Takk for mye god underholdning Canal +

Leste at Canal+ har sikret seg rettighetene til Norges bortekamper i EM-kvaliken. Dessuten har de fornyet rettighetene med blant annet La Liga og Serie-A. Dag Solheim har sluttet og Fredheim er den nye sportssjefen.

Nei uten PL og Solheim så mister nok Canal+ de fleste brukerne.

Hvorfor kunne ikke bare alt med fotball vært samlet på en kanal, med de beste av kommentatorene o.l. Det hadde vært fantastisk det!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kunne ikke bare alt med fotball vært samlet på en kanal, med de beste av kommentatorene o.l. Det hadde vært fantastisk det!

Så sant, så sant.

 

Canal+ delen av mitt abonnement avsluttes (dessverre?) den 1. juni.

Det blir spennende å se det endelige formatet til TV2 for neste sesong, er meget usikker på om det blir tegnet noe abonnement der!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg TROR at jeg i dag hørte på radioen at hvis man vil se toppfotball på tv2 så vil det koste ca 13 000 norske kroner i ÅRET! det er jo sjukt hvis Tv2 skal ta så mye for Pl og Tl!!! Da går jeg over til ulovlige streams...

 

13 000?!

Det kan jo bare ikke stemme!

Da tror jeg de ville tapt enorme pengesummer i og med at folk heller bruker streams for å se kamper i stedet for å betale hinsides mye penger..

Link to comment
Share on other sites

Desverre blir det nok garantert dyrere for oss å se PL på TV2, men det er vel ventet.

Nå får vi se an hva TV2 skal tilby, men jeg er mer bekymret over at Hildrum antyder en betydelig satsing på TV2 Sumo, noe som KAN bety at et begrenset antall PL-kamper vises på tv.

Dette betyr antagelig også at vi må betale dobbelt opp. Både for tilgang på Sumo og PL-pakken/-kanalen.

Om det blir èn eller flere PL-kanaler får vi vel snart vite, men jeg er ikke sikker på de kommer til å ha et lignende opplegg som TV2 Sport 1-5 el. C+ Sport 1,2, Extra osv.

Det er jo derimot sånn det burde vært. En hovedkanal, HD-kanal og 4-5 ekstra kanaler som viser resten av kampene.

Har sett litt Tippeliga på TV2 Sumo denne sesongen og med en solid nettlinje som jeg har syns jeg bildekvaliteten er mildt sagt varierende. Ihvertfall under det jeg forventer for en betalt tjeneste. :)

Jeg ønsker helst å unngå å se Arsenal-kamper på internett og i tillegg betale for det når det finnes likevel finnes gratis streams der ute.

Og man blir til slutt lei av å se kamper med buffer-venting, kornete bilde, dårlig lyd, tidsforsinkelse og kommentatorer fra alle verdensdeler..

 

Frykter en sum på over 500 kr. i mnd. for PL på TV2 noe jeg syns er alt for mye, men vi får avvente å se hva de kommer med. :)

 

Ellers vil vel Canal+ miste mange abonnenter, men selv om dette blir kostbart i lengden velger jeg trolig å beholde abonnementet foreløpig siden jeg ser det meste av fotball..hehe.

Telenor har vel også kjøpt seg inn i TV4-gruppen (som eier C+) og leste et sted at de har sikret seg rettighetene til EM 2012 bl.a.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...