Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Veldig interessert i en realistisk formasjon med de spillerne.. Hente inn to spillere som liker seg aller best på topp når vi alt har RvP, Nick, Chamakh, Walcott, Vela og JET bla som liker best å spille der..Tror også at to forsvarsspillere inn er en for mye, men om den ene liker best å spille def. midt skal jeg gi deg godkjent i den :)

Link to comment
Share on other sites

©Wojciech Szczesny

Sagna - Subotic/P.Jones/Sakho - Vermaelen - Clichy/Gibbs

 

Walcott - Song/(vc)Wilshere - Nasri - Arshavin/Ryo/Vela/Traore

 

Van Persie - Falcao/Cardozo

 

= Seriegull

 

Mener at egentlig at Clichy må ut, men fant ingen verdig erstatter. Szczesny som kaptein og Wilshere som visekaptein er kanskje mest kontroversielt, men mener at de er de største vinnertypene i klubben, heller ALDRI redd for og gå i en duell eller gi en kraftig skyllebøtte når noen trenger det.

 

Eventuelt kan vi spille slik.

 

Wojciech Szczesny

Sagna - Subotic/P.Jones/Sakho - Vermaelen - Clichy/Gibbs

 

Wilshere - Song - Nasri

 

Van Persie - Falcao/Cardozo - Walcott

Link to comment
Share on other sites

©Wojciech Szczesny

Sagna - Subotic/P.Jones/Sakho - Vermaelen - Clichy/Gibbs

 

Walcott - Song/(vc)Wilshere - Nasri - Arshavin/Ryo/Vela/Traore

 

Van Persie - Falcao/Cardozo

 

= Seriegull

 

Mener at egentlig at Clichy må ut, men fant ingen verdig erstatter. Szczesny som kaptein og Wilshere som visekaptein er kanskje mest kontroversielt, men mener at de er de største vinnertypene i klubben, heller ALDRI redd for og gå i en duell eller gi en kraftig skyllebøtte når noen trenger det.

 

Eventuelt kan vi spille slik.

 

Wojciech Szczesny

Sagna - Subotic/P.Jones/Sakho - Vermaelen - Clichy/Gibbs

 

Wilshere - Song - Nasri

 

Van Persie - Falcao/Cardozo - Walcott

Hvorfor Subotic/P.Jones/Sakho når vi har Djourou og Koscielny som er bedre?

Jeg tror Fabregas blir og det ikke blir handlet inn en spiss. Dessuten klarer jeg ikke se for meg at Szczcesny skal være kaptein framfor Vermaelen/vanPersie/Djourou.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor Subotic/P.Jones/Sakho når vi har Djourou og Koscielny som er bedre?

Jeg tror Fabregas blir og det ikke blir handlet inn en spiss. Dessuten klarer jeg ikke se for meg at Szczcesny skal være kaptein framfor Vermaelen/vanPersie/Djourou.

 

Subotic er nok hakket bedre enn Djourou, men Phil Jones og Sakho er ikke det. Sakho derimot (og Phil Jones) kan brukes på andre posisjoner som venstreback og DM. Så sånn sett får man en potet. Dog hvis vi skal ha en spiller som kan spille flere posisjoner så er Jan Vertonghen mitt førstevalg. Ren midtstopper så blir det Subotic selv om jeg ser på han som høyst uaktuell.

 

Forøvrig tror jeg Taye Taiwo ville gjort en forholdsvis lik jobb som Clichy, men han har et langt bedre endeprodukt enn Clichy. Akkurat som Baines. Tror også Jose Enrique ville vært en god erstatter.

 

Van Persie/Vermaelen er nok de største kapteinsemnene etter Cesc. Szczesny og Wilshere etter det igjen kanskje. Det er vel ikke akkurat så mange gode alternativer.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ May 1 2011, 02:14 PM) 223251[/snapback]

Subotic er nok hakket bedre enn Djourou, men Phil Jones og Sakho er ikke det. Sakho derimot (og Phil Jones) kan brukes på andre posisjoner som venstreback og DM. Så sånn sett får man en potet. Dog hvis vi skal ha en spiller som kan spille flere posisjoner så er Jan Vertonghen mitt førstevalg. Ren midtstopper så blir det Subotic selv om jeg ser på han som høyst uaktuell.

 

Forøvrig tror jeg Taye Taiwo ville gjort en forholdsvis lik jobb som Clichy, men han har et langt bedre endeprodukt enn Clichy. Akkurat som Baines. Tror også Jose Enrique ville vært en god erstatter.

 

Van Persie/Vermaelen er nok de største kapteinsemnene etter Cesc. Szczesny og Wilshere etter det igjen kanskje. Det er vel ikke akkurat så mange gode alternativer.

 

 

Utifra det jeg har sett av Dortmund kamper i år burde vi være mer keen på Subotic sin stoppermakker Mats Hummels. Han har vært bedre en Subotic denne sesongen og dannet Bundesligas beste forsvar med Subotic. Så heller Hummels selvom det er ingen stor sjanse for at vi får noen av de. I tillegg har Mats Hummels startet å etablere seg som midtstopper på det Tyske landslaget som er et av verdens beste.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt off-topic, men Chelsea er villige til å punge ut penger på Arshavin og Fabregas. (http://www.tv2sporten.no/fotball/england/premierleague/sjekk-chelseaeierens-vanvittige-oenskeliste-3483730.html)

Hadde ikke gjort meg noe dersom de dro til Chelsea så lenge vi tjener mer på det enn at f.eks. Fabregas drar til Barca og Arshavin til Zenit. Viktige spillere er de, men de kan fort forsvinne til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje litt off-topic, men Chelsea er villige til å punge ut penger på Arshavin og Fabregas. (http://www.tv2sporten.no/fotball/england/premierleague/sjekk-chelseaeierens-vanvittige-oenskeliste-3483730.html)

Hadde ikke gjort meg noe dersom de dro til Chelsea så lenge vi tjener mer på det enn at f.eks. Fabregas drar til Barca og Arshavin til Zenit. Viktige spillere er de, men de kan fort forsvinne til sommeren.

 

Ja, er jo kjempesmart og sende en av ligaens beste spillere til en stor rival!..

Link to comment
Share on other sites

To av ligaens beste spillere*

 

Arshavin har ferdigheter i verdensklasse, men når han mentalt sett ikke klarer å "fyre" seg selv opp så får han ikke den anerkjennelsen han fortjener. En av ligaens bedre spillere til og med når han har vært i "elendig" form. Lurer på hvordan en Arshavin i toppform som attpåtil spilte i sin beste posisjon hadde gjort det i løpet av en sesong.

 

Forøvrig burde det ikke være en sjanse i verden at disse to går til Chelsea. Hadde heller solgt Cesc for £10M mindre enn at han forsvant til Chelsea. Tror uansett ikke han hadde hatt lyst til å dra til drittlaget uansett!

Link to comment
Share on other sites

KA med å få både Affelay og Mascerano + litt cash for Cesc hvis ikke de har penger til å løse han ut?

 

Kun visst det er sånn at han vil vekk seff

 

 

Affelay kunne vært spennende ja,men Mascherano har jeg ikke nå særlig sansen for,,da ser jeg heller at vi får Keita som har slitt benken litt i år.

Link to comment
Share on other sites

KA med å få både Affelay og Mascerano + litt cash for Cesc hvis ikke de har penger til å løse han ut?

 

Kun visst det er sånn at han vil vekk seff

 

Afellay er jeg småkeen på hvis Cesc skal til Barca. Rask, teknisk god, scorer en del mål og er litt mer direkte enn de andre spillerne vi har i de posisjonene han kan spille. Han kan vel spille på begge kantene, i midten og som hengende spiss etter hva jeg har fått med meg.

 

Mascherano er jeg ikke interessert i. Ufyselig og usportslig spiller som uansett ikke vil bo i England.

Link to comment
Share on other sites

I sommer håper jeg på følgende scenario:

 

Inn:

 

Eden Hazard: Ung og teknisk spiller i en posisjon der vi ikke har noen virkelig rendyrkede spillere. Både Arsjavin og Nasri trives bedre sentralt, og Walcott er egentlig spiss.

Antatt pris: 150+ mill.

Leighton Baines:En spiller i sin beste alder som har glitret i posisjonen Clichy aldri klarer å følge opp Ashley Coles spill i.

Antatt pris: 100+ mill.

Alex Chamberlain: Kjempetalent på bare 17 år. Kjøpet av to vinger gjør at spillere som nå må spille her, kan komme mer sentralt inn i banen, selv om han neppe bir annet enn en reserve i starten.

Antatt pris: Under 150 mill.

Gary Cahill: "Midtstopperung"; gammel nok til å ha lagt på seg rutine, emn ung nok til å ha de beste årene foran seg. Engelsk pass tas også imot med "takk".

Antatt pris: 200+ mill.

 

Totalt inn: Ca. 600 mill

 

Ut:

 

Almunia: Dårlig og en talentblokker.

Antatt pris: Under 50 mill.

Armand Traore: Rask, men lav fotballintelligens. Nok spillere på venstreback fra før av.

Antatt pris: 50+ mill.

Sebastien Squilacci: Til tross for en positiv utvikling utover sesongen, blir han ikke annet enn stallfyll med Vermaelen tilbake og Cahill inn.

Antatt pris: Under 50 mill.

Denilson: Treg og uinteressent squad player.

Antatt pris: 50 mill.

Andrej Arsjavin: Mistet sitt gamle jeg. Når han ikke har x-faktoren lenger og fortsatt ikke jobber hardt, er en 30 år gammel spiller ikke mye å samle på.

Antatt pris: 100 mill.

Nicklas Bendtner: God på sine områder, men er ikke flink nok til å bruke sine styrker. Sterk spisskonkurranse må nevnes. 150 mill.

 

Totalt ut: Ca. 400 mill.

Dermed ender vi opp med utgifter på Ca. 200 mill. som er noe en toppklubb burde ta seg råd til.

 

Vi kan da stille med følgende lag(reserver i parantes, "/" ved "dødt løp"):

 

Fabianski/Szczesny

 

Sagna(Eboué) - Vermaelen(Koscielny) - Ny!Cahill(Djourou) - Ny!Baines(Clichy)

 

Wilshere(Frimpong) - Song (Diaby)

 

Ny!Hazard/Walcott - Fabregas(Ramsey) - Nasri(Vela)

 

Van Persie(Chamakh)

 

Tror dette laget er godt nok for gull!

 

PS! På utlån ville jeg sendt unge talenter som Gibbs og Chamberlain

Link to comment
Share on other sites

Dette blir min første post på forumet :P

Men er det flere enn meg som har tenkt på at PSG kommer på Emirates Cup og har med seg Sakho? Dette ville jo vært en gylden mulighet til å eventuelt komme i kontakt med klubb og spiller.

Link to comment
Share on other sites

I sommer håper jeg på følgende scenario:

 

Så og si enig i deg med de fleste tingene. Dog skulle jeg gjerne sett Scott Parker inn. Han holder i en sesong eller tre til på høyt nivå og ville ikke vært altfor dyr mtp. at West Ham mest sannsynlig rykker ned. Ellers vet jeg heller ikke om Baines er det riktige valget på backen hvis man er lei av Clichy på det defensive. For etter hva jeg har sett er han ikke noe spesielt bedre enn hva Clichy er og selv om han kanskje ikke har de samme konsentrasjonsvanskene som Clichy så er han ofte ute av posisjon og er noen ganger treg med å komme tilbake.

 

Ellers helt enig!

 

Edit: Hvis artikkelen om Fabregas stemmer og at han nå er en "done deal" for Real Madrid mener jeg det også burde bli hentet en ny spiss. Benzema eller Falcao står øverst på min ønskeliste.

Link to comment
Share on other sites

Den beste signering vil i mine øyne være en trener som tørr å si ifra til Wenger og som kan rette opp i det kollektive spillet. Vi har en langt bedre stall enn Man U, og har mangler først og fremst på det kollektive. Defensivt må ballfører presses bedre og midtbanen må klare å plukke opp mann. Særlig på dødballer er spillerne dårlige til å følge mann, dette er kun terping! Offensivt trenger spillerne å bli bedre på samtidige bevegelser og ikke minst mer penetrasjon og avslutning av angrepene. Vi scorer ikke på returer lenger, og kontringsmulighetene blir alt for sjelden tatt vare på. Særlig på hjemmebane når lag legger seg bakpå for å skaffe seg det ene poenget er det essensielt at ballen går fort i lengderetning hvis vi vinner ballen i en gunstig posisjon. Mentalt er det også muligheter for forbedring. Kjempe for hverandre og troen på at man kan slå hvem som helst er ikke noe jeg ser hos alle spillerne til enhver tid. Usikker på hva som er grunnen. Rutine? Mangel på vinnervilje? Midlertidig lav selvtillit? Noe må i alle fall gjøres med dette problemet.

 

Inviduelt er laget bra nok til å vinne ligaen, det er det mentale og kollektive som er problemet. Szczesny gode intreden er beviset på at én vesentlig forbedring i et ledd nødvendigvis ikke er nok når det også er andre vesnetlige problemområder mellom leddene og innad i leddene.

 

Jeg tar gjerne imot nye spillere, men det er først og fremst på trenersiden jeg ønsker forandringer. Så klart, det er visse spillernedringer som bør bli gjort, men jeg tror fortsatt mange av problemene vil forbli dersom det ikke blir gjort endringer i det kollektive!

Link to comment
Share on other sites

Som Magnus sier så må mye gjøres bak kulissene i sommer. Selvfølgelig vil nye spillere inn gi oss alternativer og andre ferdigheter enn hva de spillerene vi har i stallen har, men det hjelper vel fint lite hvis spiller a scorer på en sjanse spiller b ville bommet på hvis vi f.eks. slipper inn 2 mål på dødball uansett.

 

Det viktigste i sommer er å trene mye på hvordan det defensive organiseres og individuelt få spillere til å forstå hvordan de skal organisere laget i disse situasjonene. Vi må rett og slett sy hodet tilbake på noen hodeløse høns, men det skal sies at det ikke er lett dersom man sitter med en kirurg som fortsatt sverger til operasjonsmetoder fra begynnelsen av 1900-tallet. Selvfølgelig er dette satt meget høyt på spissen, men jeg mener det må noe nytt blod inn i teamet og at vi trenger en oppussing i det meste vi gjør.

 

F.eks. burde backene våre få mye innleggstrening for ærlig talt sitter backene våre på en utappet gullgruve mtp. hvor mange gode innleggsposisjoner de kommer i, men selvfølgelig må det også komme initiativ fra spillerne våre ved at de kommer inn foran kassa.

 

Tror mye ville vært løst om de "siste" ballene våre ble forbedret. Når jeg så tabellen om hvordan ligaen ville sett ut hvis vi hadde scoret på alle skuddene vi hadde i stolpen/tverrliggeren og om vi bare hadde forbedret halvparten av disse skuddene så ville vi allerede vært ligamester. Kombinerer man intensiv skudd/innleggstrening i laget vårt samt det defensive så har vi et meget meget godt lag. Dog skal det sies at ikke alle av spillerene våre kan forbedre seg på disse områdene hvor de enten mangler ferdigheter eller mental styrke eller kanskje trenerne ikke klarer å få spillerene til å forbedre seg? Uansett så må noe gjøres med dette. Og hvis spillerene eller trenerene ikke er gode nok så må vi kvitte oss med de eller skaffe oss bedre alternativer.

Link to comment
Share on other sites

3 ting trenger dette laget.

Uforutsigbarhet:

Hadde vi hatt den Arsjavin vi hadde tidligere hadde ikke dette vært et problem. Men i dagens arsenal-lag virker det nesten som at ikke en spiller klarer utfordre mann skikkelig. Les Nani, Bale. For å i det hele tatt ha en sjanse mot lag som er godt defensivt organisert, trenger vi spillere som kan dra av en mann. Dette finnes ikke i dagens arsenal-lag. Og ja jeg veit folk mener Nasri kan det. Men det er bare snakk om at han må vende hjem igjen halvparten av gangene.

 

Vinnermentalitet:

Det virker som om ingen på dagens arsenal lag liker å jage ball, og elsker å vinne den. Vi er ikke gode nok på ballgjennvinning. Og vi slepper inn ufattelig mange mål på defensive dødballer. Folk kan snakke om høyde og fysikk så mye de vill. Men det virker som om spillerne heller folkuserer seg på at de ikke skal slippe sin mann, enn at de vil vinne hodeduellen. Får vi inn en med skikkelig vinnermentalitet. Kan kanskje de andre unge forsvarspillere etterhvert spille på seg noe av det samme.

 

Målteft:

Vi trenger spillere som kan skåre mål. Ikke disse høye spillerne som av en eller annen grunn Wenger har og henter. Chamakh veit ikke hvordan men skyter en ball. Bendtner skårer kun mot lag fra lavere divisjoner. På united benken sitter det et flust med spillere som veit hvor målet står. For arsenal har innbytterne skåret noe som 1 mål totalt.

 

Spillere vi kan hente er umulig å si. Men skulle ønske wenger kunne gå tilbake til sin tidligre filosofi, der alle var målfarlige, uforutsigbare. Les Ljungberg, Pires, Henry, Overmars, Bergkamp. Anelka, Og slutte å kjøpe spillere medandre kvaliteter som arsenal aldri får brukt. Les dårlig innlegg og luftstyrke på topp.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...