Jump to content

26.08.23 Fulham (H)


Simbad

Recommended Posts

1 hour ago, Simbad said:

 

Så spillemessig har vi hatt god kontroll over de 3 kampene men konsentrasjonssvikt og individuelle feil samt for dårlige avslutninger er grunnen til at det har sett jevnere ut enn vi skulle ønske. Arteta må stramme opp forsvaret og spillerne må luke bort konsentrasjonssviktene og de individuelle feilene. Gabriel inn som stopper og Partey opp på midtbanen tror jeg er svaret. 

Spot on.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Simbad said:

Det stemmer ikke helt. Vi var soleklart best mot Forest frem til Elanga kom innpå i det 80. minutt og vi feilet med å demme opp for farten hans 2 min senere. Etter det kom Gabriel innpå for Martinelli og vi fikk kontroll igjen. Så med unntak av noen få minutter av kampen, truet ikke Forest oss noe særlig. 

Mot Palace hadde vi enda bedre kontroll frem til Tomi feilaktig fikk sitt andre gule kort i det 67. minutt. Med 10 mann forsvarte vi oss bra, men slet med å holde på ballen frem til Zinchenko og Kiwior kom innpå. Palace skapte likevel veldig lite. De hadde én avslutning fra Edouard på hodet som kunne blitt farlig om han hadde truffet mål.

Med unntak av målene Fulham scoret(som de på mange måter ble foræret av oss), hadde de kun én avslutning på mål i går. Vi hadde flust av muligheter og burde scoret minimum ett mål til, men pga dårlige avslutninger(fryktelig mange av avslutningene gikk midt på) og en god Leno ble ikke flere mål. Martinelli hadde 3 avslutninger i god posisjon som gikk midt på Leno i førsteomgangen og Havertz hadde en enda større sjanse ca 10 min etter 0-1 der han bomma på mål. Saka hadde også en gigasjanse på hodet som han absolutt burde scoret på. 

Så spillemessig har vi hatt god kontroll over de 3 kampene men konsentrasjonssvikt og individuelle feil samt for dårlige avslutninger er grunnen til at det har sett jevnere ut enn vi skulle ønske. Arteta må stramme opp forsvaret og spillerne må luke bort konsentrasjonssviktene og de individuelle feilene. Gabriel inn som stopper og Partey opp på midtbanen tror jeg er svaret. 

Så dere mener altså vi hadde full kontroll på en kamp vi ledet i totalt 12 minutter og lå under i 70??? Det er en ny måte å analysere kamper på😂
 

Det verste med kampen i går er at 11 mann skrur av bryteren samtidig da de ENDELIG hadde litt kontroll på kampen. 
Da Fulham blir redusert til 10 forsvant all konsentrasjon og ønske om å drepe kampen. En helt merkelig utvikling. Da Arsenal ble redusert til 10 mot CP økte trykket enormt. Vi så ingen slik reaksjon i går. Byttene gjorde oss bedre offensivt og ekstremt duellsvake defensivt. Ballen detter ned på 10 meter etter et hjørnespark og to løp fra fulhamspillerne splitter opp hele sonemarkeringen. Saka, Rice, Nketiah, Vieira og Zin blir stående uten at noen angriper ball eller følger løpet til Palhinha. Uten Partey, Gabriel var det lite muskler i boksen

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, RP7 said:

Så dere mener altså vi hadde full kontroll på en kamp vi ledet i totalt 12 minutter og lå under i 70??? Det er en ny måte å analysere kamper på😂

Les det jeg skriver igjen. Selv med tabben fra Saka som fører til 0-1 burde vi ha klart å score minimum to mål i førsteomgangen. Vi hadde nok av sjanser til å til og med score enda mer. Fulham skapte 3 ordentlige sjanser i løpet av hele kampen og scoret på 2. Martinelli hadde 3 aleine i førsteomgangen som gikk midt på Leno.

Som jeg skriver:

"spillemessig har vi hatt god kontroll over de 3 kampene men konsentrasjonssvikt og individuelle feil samt for dårlige avslutninger er grunnen til at det har sett jevnere ut enn vi skulle ønske."

 

Det største problemet er ikke taktikken i seg selv, men kombinasjonen av endring av taktikk og relasjoner, nye spillere og spillere som mister konsentrasjonen i viktige perioder av kampene. Både offensivt og defensivt. Defensivt gjør spillere feil som fører til store sjanser i mot og offensivt setter vi ikke nok av sjansene våre pga dårlige avslutninger og sistepasninger.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Simbad said:

Les det jeg skriver igjen. Selv med tabben fra Saka som fører til 0-1 burde vi ha klart å score minimum to mål i førsteomgangen. Vi hadde nok av sjanser til å til og med score enda mer. Fulham skapte 3 ordentlige sjanser i løpet av hele kampen og scoret på 2. Martinelli hadde 3 aleine i førsteomgangen som gikk midt på Leno.

Som jeg skriver:

"spillemessig har vi hatt god kontroll over de 3 kampene men konsentrasjonssvikt og individuelle feil samt for dårlige avslutninger er grunnen til at det har sett jevnere ut enn vi skulle ønske."

 

Det største problemet er ikke taktikken i seg selv, men kombinasjonen av endring av taktikk og relasjoner, nye spillere og spillere som mister konsentrasjonen i viktige perioder av kampene. Både offensivt og defensivt. Defensivt gjør spillere feil som fører til store sjanser i mot og offensivt setter vi ikke nok av sjansene våre pga dårlige avslutninger og sistepasninger.

Jeg leste nøye det du skrev. Jeg er bare dypt uenig i bruken av ordet kontroll i en kamp hvor man ligger under i 70 min. 

Link to comment
Share on other sites

Vi har vært godt under pari heter det på norsk. 

Det er United som nå venter i 4 kamp og vi har ennå ikke fått skikk på laget. Forhåpentligvis spiller Rice , Ødegaard og Partey på midten. Mener at det skulle ha vært de fra starten av. Først mot United skal de muligens spille sammen. 

Uansett prosenter og sjanser så har det bare vært små marginer som har hindret flere poengtap en bare de to vi mistet i går. 

Link to comment
Share on other sites

Mine betraktninger:


Selv om det har vært høyere ballinnhav og flere pasninger første 3 kamper så føler jeg det er mindre kontroll. Som nevnt mener jeg første omgangen mot Nottingham var helt rå, da trodde jeg dette var starten på noe virkelig rått. Så fikk man kjedelig skade, og hele dynamikken endret seg. Vi ble plutselig sårbare og motstander kunne yppe seg. 
Kampen under ett? Arsenal selvsagt best, men kunne tapt poeng.

Kamp 2 var også høyt ballinnehav/pasninger. Der 10 mann endret dynamikken helt. Vi rodde det flott inn, med god innsats. Særlig bedre kontroll når Gabriel ble satt inn. Kampen totalt: Arsenal best, men også her kunne man fort tapt poeng.

Så igår, hvor man ikke er påslått fra start. Etter det trykker vi på, men det er ikke kvalitet nok på sjansene/avslutningene som tas. Ser bra ut på statistikk, men Leno hadde det lett lenge. Vi snur kampen, og når de reduseres til 10, tror alle det er ok. Da setter de på adama og noen vil nok si vi var heldige som fikk poenget. Totalt sett var vi også her best, men igjen sårbare ved at vi scorer for lite og er for ustabile bak. 
 

konklusjon: jeg ønsker tilbake til stabil og kjent formasjon. Gabriel/saliba. Rullering venstre kant, men White på høyre som kan kombinere med Saka. Partey opp på midten med Rice i kamper der det trengs. Ellers rullere der også. 

 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, RP7 said:

Der er vi dypt uenige. 
Formasjonen og oppsett i 1. omgang er syltynt. Kiwior faller gjennom, Havertz faller gjennom, White blir gjort dårlig og får ikke brukt styrkene sine offensivt, Partey famler, Saliba blir isolert. Martinelli, Saka og Ødegaard blir dårligere da vi mangler en link på topp. Stakkars Trossard blir syndebukk grunnet systemfeil. Han er en hengende spiss eller venstre kant, overhodet ikke en spiss.
Dette handler 90% om oppsett av laget. 

Vår assist på Fulham sitt mål har ingenting med formasjon, taktikk eller spillervalg å gjøre. Det er en individuell feil. Vi bommer på klarering og slipper markering på en corner. At vi skal plante ballen i hanskene på Leno er heller ikke formasjon/taktikk sin feil. Jeg sier ikke at inngangen til kampen i går var perfekt, men poengene rotet vi bort på grunn av slurv. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Verminator5 said:

Vår assist på Fulham sitt mål har ingenting med formasjon, taktikk eller spillervalg å gjøre. Det er en individuell feil. Vi bommer på klarering og slipper markering på en corner. At vi skal plante ballen i hanskene på Leno er heller ikke formasjon/taktikk sin feil. Jeg sier ikke at inngangen til kampen i går var perfekt, men poengene rotet vi bort på grunn av slurv. 
 

 

Så scoringen i første minutt har ingenting  med formasjon? Å hatt to stoppere ville ikke endret noe? Samtidig vil jo formasjon også kunne si noe om hvilke posisjoner våre sjanser potensielt kan komme. At vi hadde nok sjanser totalt sett igår, og burde utnyttet dem bedre er jeg selvsagt enig i

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Marius- said:

Så scoringen i første minutt har ingenting  med formasjon? Å hatt to stoppere ville ikke endret noe? Samtidig vil jo formasjon også kunne si noe om hvilke posisjoner våre sjanser potensielt kan komme. At vi hadde nok sjanser totalt sett igår, og burde utnyttet dem bedre er jeg selvsagt enig i

Vi hadde to stoppere på banen. Saka må kunne heve blikket når han slår en støttepasning dypt inn på egen banehalvdel.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Tapapa said:

At Saka får en komplett hjerneblødning har absolutt ingenting med formasjonen å gjøre. Mvh Tapapa, som ikke er veldig begeistret for den nye formasjonen.

Er formasjonen så ny? Høyrebacken trekker inn i midtbaneleddet i stedet for venstrebacken. Vår venstre indreløper har ikke samme kjemi med Martinelli som det Xhaka hadde. Vi spiller med tre «stoppere» bår vi har ball, akkurat som i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Marius- said:

Jeg tror en vanlig back linje ikke hadde hatt de hullene, Partey skal jo vandre opp i midten i dagens formasjon. Men at man kan gardere seg mot hodemist er selvsagt umulig uansett formasjon. Enig der

Akkurat som Zinchenko vandret inn i midten i forrige sesong.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Verminator5 said:

Akkurat som Zinchenko vandret inn i midten i forrige sesong.

Japp, men han er imo bedre på det enn Partey :) også er det i dette tilfellet motsatt kant! Men poenget står, jeg tror ikke vi ser ofte slike blemmer med mer kjent system. Og i mine øyne fungerer tidligere system bedre enn det som nå prøves

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Ray1955 said:

Ser at det spekuleres på om vi vi har en «Aubumeyang» situasjon i forholdet Arteta vs Gabriel - det håper jeg virkelig ikke.

Gabriel virker ikke å være typen til det for å være ærlig. Måten han feiret at han skjermet ballen ut mot Palace etter at han kom innpå tilsier også at han fortsatt er 'med mentalt'. Men jeg tror Arteta overtenker med tanke på roteringene i laget 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Marius- said:

Japp, men han er imo bedre på det enn Partey :) også er det i dette tilfellet motsatt kant! Men poenget står, jeg tror ikke vi ser ofte slike blemmer med mer kjent system. Og i mine øyne fungerer tidligere system bedre enn det som nå prøves

Dette er det tredje målet vi slipper inn i kampens første minutt på Emirates i 2023 (Bournemouth og Southampton), så uthevet setning stemmer ikke. Vi tabber oss ut uavhengig av formasjon og taktikk😊

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Dette er det tredje målet vi slipper inn i kampens første minutt på Emirates i 2023 (Bournemouth og Southampton), så uthevet setning stemmer ikke. Vi tabber oss ut uavhengig av formasjon og taktikk😊

Fair enough :) Mao, vi må begynne å møte opp til kamp!

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Marius- said:

Fair enough :) Mao, vi må begynne å møte opp til kamp!

🏻Dette☝🏻

Vi har blitt langt bedre til å holde konsentrasjonen oppe, sammenlignet med tidligere Arsenal-utgaver. Dog er det fortatt rom for forbedring i vårt unge lag.

Link to comment
Share on other sites

On 8/27/2023 at 7:27 PM, Verminator5 said:

Vår assist på Fulham sitt mål har ingenting med formasjon, taktikk eller spillervalg å gjøre. Det er en individuell feil. Vi bommer på klarering og slipper markering på en corner. At vi skal plante ballen i hanskene på Leno er heller ikke formasjon/taktikk sin feil. Jeg sier ikke at inngangen til kampen i går var perfekt, men poengene rotet vi bort på grunn av slurv. 
 

 

Jeg er igjen dypt uenig. Formasjon og usikkerhet gjør at situasjonen oppstår. Vi er i ubalanse defensivt gjennom hele kampen. Det er tendens til panikk hver gang det går løp mellom de tre bak

Link to comment
Share on other sites

On 8/28/2023 at 10:18 AM, Verminator5 said:

🏻Dette☝🏻

Vi har blitt langt bedre til å holde konsentrasjonen oppe, sammenlignet med tidligere Arsenal-utgaver. Dog er det fortatt rom for forbedring i vårt unge lag.

3 kamper; 2 ganger svikt og et idiotisk rødt kort…

Vet ikke hvor mye bedre det er enn tidligere utgaver

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...