Jump to content

26.08.23 Fulham (H)


Simbad

Recommended Posts

Minner meg litt om starten med Emery. Skulle være smartere enn alle andre og glemte litt at PL er noe helt for seg selv. Mulig Arteta forsøker å spare Gabriel eller at det er en liten skade. Virker helt merkelig at han plutselig skal sette ut sin viktigste forsvarer fra i forrige sesong og  sesongoppkjøring 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Utrolig skuffende resultat til slutt når vi faktisk klarer å snu det til 2-1. Arteta må roe ned eksperimenteringa si kraftig synes jeg. Jeg er helt for det i enkeltkamper mot klart dårligere lag, men dette kan ikke fortsette. Havertz skuffer nok en gang og selv om jeg har troa på at han kan bli en bra spiller for oss over tid bør han være på benken fra start neste kamp sammen med Trossard. Eddie bør få starte. Partey bør starte på midtbanen og ikke på høyreback og Gabriel må starte.

Herlige innhopp av Vieira og Nketiah. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Minner meg litt om starten med Emery. Skulle være smartere enn alle andre og glemte litt at PL er noe helt for seg selv. Mulig Arteta forsøker å spare Gabriel eller at det er en liten skade. Virker helt merkelig at han plutselig skal sette ut sin viktigste forsvarer fra i forrige sesong og  sesongoppkjøring 

Arteta har vist seg nådelaus mot spelarar tidlegare som ikkje har vist 100% ‘commitment’, om Gabriel Meghales har gjort nokre interne sprell mtp flørten i Saudi Arabia kan ein byrja å spekulere i 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Tapapa said:

Zink var også god. Håper han også starter neste kamp.

Nja.. ikke helt enig. Noen fæle balltap og holder for lenge på ballen. Indirekte skyldig i 2-2. Balltapet upresset på midten fører til corneren. Det er grusomt dårlig av ham. Tregt og ukonsentrert 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ulfagrafr said:

Arteta har vist seg nådelaus mot spelarar tidlegare som ikkje har vist 100% ‘commitment’, om Gabriel Meghales har gjort nokre interne sprell mtp flørten i Saudi Arabia kan ein byrja å spekulere i 

Det tviler jeg på etter det jeg så sist kamp. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Bekkern said:

Vieira og Nketiah gjør kjempebra innhopp. Taktiske planen til Arteta står til stryk. Gå tilbake til det sommers fungert tidligere. Havertz må vrakes til neste kamp, fungerer ikke i det hele tatt. Vi trenger Saliba og Gabriel i midten bak. Kiwior har jeg uttalt meg om tidligere. Han er midstopper og ikke back. I en kamp der vi har ballen i 80 prosent av tiden er han ikke god nok med ball og offensiv nok. 

Helt enig i at Arteta må gå tilbake. Han forventer at alle lag etter forrige sesong skal "parkere bussen", men det er ikke tilfelle. Når vi blir angrepet som det Fulham gjør tidvis i dag så ser vi hvor sårbare vi blir.

White må tilbake på høyreback og Gabriel må inn på venstrestopperplass med Partey enten sentralt med Rice, eller på benken. Han burde IKKE spille på høyreback selv om han er en jævlig god spiller. At Saka ble så ensom frem til White begynte å overlappe er ikke tilfeldig. Partey bidrar så og si ingenting offensivt for Saka som må gjøre absolutt alt selv.

Når det gjelder Havertz, så er han en veldig god fotballspiller (se på hvordan han var for Leverkusen), men han spilte for et Chelsea-lag som har skakkjørt selvtilliten hans og han kommer til å trenge tid for å "bli seg selv igjen". I tillegg så spiller han nå i et Arsenal-lag som heller ikke holder sammen. Da blir det vanskelig å tilpasse seg. Han kommer til å bli veldig god for oss hvis han får tid.

Når det gjelder Kiwior så er jeg enig, men vi hadde ingen andre gode alternativer i dag hvis Zinchenko ikke kunne spille fra start.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Ulfagrafr said:

Beit meg merke i dedikasjonen når han avverga ein situasjon/corner, men noko må det vere når mannen som har spilt 80 strake kamper blir vraka dei tre fyste kampane. 

Vær sikker ! her har det forgått noe Saudi flørting i kulissene.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Ulfagrafr said:

Beit meg merke i dedikasjonen når han avverga ein situasjon/corner, men noko må det vere når mannen som har spilt 80 strake kamper blir vraka dei tre fyste kampane. 

Det kan være småting som gjør at han ikke tåler belastning akkurat nå eller noe familiært. Dette er unge menn som kan la seg påvirke av det som skjer rundt. 
Jeg skjønner virkelig ikke KT ut og KH inn i troppen. Jeg mener førstnevnte har langt mer Arsenal i seg en Havertz som virker treg og helt utilpass

Link to comment
Share on other sites

Hele Saudi-greiene er helt håpløst. De 4 toppklubbene har store stadioner og fulle hus. De dårligste klubbene spiller på små stadioner med 3-4000 tilskuere. Ingen sjel, ingen historie, ingen kultur. Penger som frister og spillere som ikke skjønner sitt eget beste. At Ronaldo, Neymar og Benzema avslutter karrierene sine der er tåpelig, men greit nok. At unge spillere vil gjøre samme idiotien som de som dro til Kina gjorde er uforståelig. Mister all respekt hos meg. En gjeng som gir avkall på karrieren for å spille fotball på mellomlavt nivå. Så jævlig pinlig

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, RP7 said:

Det kan være småting som gjør at han ikke tåler belastning akkurat nå eller noe familiært. Dette er unge menn som kan la seg påvirke av det som skjer rundt. 
Jeg skjønner virkelig ikke KT ut og KH inn i troppen. Jeg mener førstnevnte har langt mer Arsenal i seg en Havertz som virker treg og helt utilpass

Det kan være, men for meg er det altfor tilfeldig at han plutseleg er heilt ute av startoppstillinga (kun eit innhopp i desperasjon med 10 mann) samtidig som det er eit ope transfervindauge der det har vert (grunnlause?) rykter om han og Saudi 

Link to comment
Share on other sites

Håper det blir tatt tak i tingenes tilstand i Arsenal nå. Arteta må spille folk på rett plass. Hva som skjer i kulissene er ikke godt å si. Men , det har vært en del merkelige disposisjoner den senere tid fra Arteta. 

Havertz har lagt inn en særdeles sterk søknad om å bli plassert på benk. Den søknaden bør allerede være innvilget før kampen mot United. I den kampen kan vi ikke tillate oss at halve laget møter opp til kamp.

Eddie , ikke min favoritt , har absolutt gjort seg fortjent til å starte mot United. Hvis Eddie fortsetter i samme stil fremover så er det ikke utenkelig at jeg ser kamper fremover med drakt med hans navn på. Æres den som æres bør.

Vieira , en som heller ikke har vært en av mine favoritter,  får stor pluss i margen i dag. 

Bruk de som leverer har vært Artetas varemerke.  Fortsett med det Arteta.

 

Link to comment
Share on other sites

Er ingen trøst om United ligger under ditt eller datt, eller om noen taper enkeltkamper etter 3 runder. Dette er kamper som skal vinnes om vi skal nå målet. Uhell skjer, ja det skjer alle. Men spillet så langt i år har ikke vært overbevisende og lagt fra fjorårets start. Arteta maler på, vi skulle scort 6-7 mål normalt sier han. Veeel.. Hr.Arteta; ræva lomper rett på keeper er ikke normalt mål. Bortforklaringer fra egen overanalysering kaller jeg det. Gå tilbake til normal formasjon og oppsett. 

Link to comment
Share on other sites

Drittresultat, rett og slett. Men det skyldes enkeltindividers slurvefeil. Det er ikke taktikken eller formasjonen som fører til poengtap i dag. Det er hjerneblødninger hos enkeltspillere. Jeg ser mange etterlyser fjorårets forsvarsrekke. Den hadde en svakhet på venstresiden. Det var her motstanderne angrep oss mest, og fra venstresiden slapp vi inn mange mål. Madueke, Anthony, TAA m.fl pløyet seg igjennom. Vi ble forutsigbare. Dette prøver Arteta nå adressere. Det er ikke perfekt enda, men jeg tror det er et nødvendig onde. Fjorårets system var veldig avhengig av Zinny, samtidig som han ble en slags «weak link». Når denne taktiske justeringen får satt seg blir vi langt mer uforutsigbare for motstander.

Forøvrig syns jeg det er artig at det er Eddie «Elendig» Nkethia og Fabio «ferdig i klubben» Vieira som redder poeng for oss. 

Link to comment
Share on other sites

Det var vel Arteta som tok ut dagens lag og det funket svært dårlig . Flere spillere som svikter fullstendig. 

Hva er det som gjør at Gabriel ikke får spille ? Hvorfor bruke Partey som høyreback når det er midtbane spiller han er . 

Hvorfor sette ut Eddie når hans form er stigende?

Det er flere spillere som sviktet Arteta i dag , men Arteta sviktet jævlig han også. 

Syntes Arteta burde vite nå hvor spillerne hans fungerer best. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Drittresultat, rett og slett. Men det skyldes enkeltindividers slurvefeil. Det er ikke taktikken eller formasjonen som fører til poengtap i dag. Det er hjerneblødninger hos enkeltspillere. Jeg ser mange etterlyser fjorårets forsvarsrekke. Den hadde en svakhet på venstresiden. Det var her motstanderne angrep oss mest, og fra venstresiden slapp vi inn mange mål. Madueke, Anthony, TAA m.fl pløyet seg igjennom. Vi ble forutsigbare. Dette prøver Arteta nå adressere. Det er ikke perfekt enda, men jeg tror det er et nødvendig onde. Fjorårets system var veldig avhengig av Zinny, samtidig som han ble en slags «weak link». Når denne taktiske justeringen får satt seg blir vi langt mer uforutsigbare for motstander.

Forøvrig syns jeg det er artig at det er Eddie «Elendig» Nkethia og Fabio «ferdig i klubben» Vieira som redder poeng for oss. 

Der er vi dypt uenige. 
Formasjonen og oppsett i 1. omgang er syltynt. Kiwior faller gjennom, Havertz faller gjennom, White blir gjort dårlig og får ikke brukt styrkene sine offensivt, Partey famler, Saliba blir isolert. Martinelli, Saka og Ødegaard blir dårligere da vi mangler en link på topp. Stakkars Trossard blir syndebukk grunnet systemfeil. Han er en hengende spiss eller venstre kant, overhodet ikke en spiss.
Dette handler 90% om oppsett av laget. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, RP7 said:

Der er vi dypt uenige. 
Formasjonen og oppsett i 1. omgang er syltynt. Kiwior faller gjennom, Havertz faller gjennom, White blir gjort dårlig og får ikke brukt styrkene sine offensivt, Partey famler, Saliba blir isolert. Martinelli, Saka og Ødegaard blir dårligere da vi mangler en link på topp. Stakkars Trossard blir syndebukk grunnet systemfeil. Han er en hengende spiss eller venstre kant, overhodet ikke en spiss.
Dette handler 90% om oppsett av laget. 

+1

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Ben Elfen said:

Vi har 10 poeng etter 4 kamper. Det er ingen krise

Absolutt ikke krise det. Men ingen av kampene har vært solide, man kunne i værste fall stått med knapt ett poeng. Det kan lønne seg se litt bak resultatene noen ganger. 
Første kampen var jo enorm i 45 min, så kaos. Andre kampen ble heseblesende med 10 mann. Mens nå tapte vi poeng, og kunne fort tapt kampen. 

Så ser jeg du allerede har innkassert seieren mot United som vanlig. Tror nok vi vinner den om Arteta slutter å røre

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Marius- said:

Absolutt ikke krise det. Men ingen av kampene har vært solide, man kunne i værste fall stått med knapt ett poeng. Det kan lønne seg se litt bak resultatene noen ganger. 
Første kampen var jo enorm i 45 min, så kaos. Andre kampen ble heseblesende med 10 mann. Mens nå tapte vi poeng, og kunne fort tapt kampen. 

Så ser jeg du allerede har innkassert seieren mot United som vanlig. Tror nok vi vinner den om Arteta slutter å røre

Jeg synes vår start på sesongen både spillemessig og poengmessig har vært helt ok. Og ja, jeg har innkassert seieren mot Man U allerede. Den er jeg ikke i tvil om at vi vinner

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Absolutt ikke krise det. Men ingen av kampene har vært solide, man kunne i værste fall stått med knapt ett poeng. Det kan lønne seg se litt bak resultatene noen ganger. 
Første kampen var jo enorm i 45 min, så kaos. Andre kampen ble heseblesende med 10 mann. Mens nå tapte vi poeng, og kunne fort tapt kampen. 

Det stemmer ikke helt. Vi var soleklart best mot Forest frem til Elanga kom innpå i det 80. minutt og vi feilet med å demme opp for farten hans 2 min senere. Etter det kom Gabriel innpå for Martinelli og vi fikk kontroll igjen. Så med unntak av noen få minutter av kampen, truet ikke Forest oss noe særlig. 

Mot Palace hadde vi enda bedre kontroll frem til Tomi feilaktig fikk sitt andre gule kort i det 67. minutt. Med 10 mann forsvarte vi oss bra, men slet med å holde på ballen frem til Zinchenko og Kiwior kom innpå. Palace skapte likevel veldig lite. De hadde én avslutning fra Edouard på hodet som kunne blitt farlig om han hadde truffet mål.

Med unntak av målene Fulham scoret(som de på mange måter ble foræret av oss), hadde de kun én avslutning på mål i går. Vi hadde flust av muligheter og burde scoret minimum ett mål til, men pga dårlige avslutninger(fryktelig mange av avslutningene gikk midt på) og en god Leno ble ikke flere mål. Martinelli hadde 3 avslutninger i god posisjon som gikk midt på Leno i førsteomgangen og Havertz hadde en enda større sjanse ca 10 min etter 0-1 der han bomma på mål. Saka hadde også en gigasjanse på hodet som han absolutt burde scoret på. 

Så spillemessig har vi hatt god kontroll over de 3 kampene men konsentrasjonssvikt og individuelle feil samt for dårlige avslutninger er grunnen til at det har sett jevnere ut enn vi skulle ønske. Arteta må stramme opp forsvaret og spillerne må luke bort konsentrasjonssviktene og de individuelle feilene. Gabriel inn som stopper og Partey opp på midtbanen tror jeg er svaret. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...