Jump to content

26.09.21 Tottenham (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg håper flere enn meg ser det samme: MØ8 kan bli vital for oss når det kommer til å kjempe oss inn i Europa igjen. Han dirigerer og styrer mye og selv om han ikke fikk noen målpoeng i dag er han mye involvert i spesielt de to første målene. Slik jeg ser det er han nesten som en krysning av Özil og Elneny. Kan styre spillet med ballen i beina og har et flott overblikk, men har i tillegg motoren og pressevnen til Elneny. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Simbad said:

Jeg håper flere enn meg ser det samme: MØ8 kan bli vital for oss når det kommer til å kjempe oss inn i Europa igjen. Han dirigerer og styrer mye og selv om han ikke fikk noen målpoeng i dag er han mye involvert i spesielt de to første målene. Slik jeg ser det er han nesten som en krysning av Özil og Elneny. Kan styre spillet med ballen i beina og har et flott overblikk, men har i tillegg motoren og pressevnen til Elneny. 

Martin var god idag. Fremdeles litt lett i duellene, men samtidig smart og bevegelig. Ikke mye man kan kritisere han for idag. 

Link to comment
Share on other sites

Fy faen så deilig det er å banke Tottenham! FOYS!! Gratulerer med seieren alle sammen. 
 

14 minutes ago, Stefanb said:

Etter kampen i dag så frister det med å si Arteta knows..

Utrolig godt gjennomført kamp av samtlige.

Litt tidlig å si Arteta knows, men det begynner å vise seg hva han ønsker å oppnå med laget spillemessig. Jeg syns det er fantastisk å se engasjementet og gledens hans i dag. Samtlige spillere leverer godt i dag. Syns Ødegaard viser seg som et svært godt kjøp. Han har en vanvittig motor, og inspirerer tydelig Auba m.fl. Artetas innkjøp viser svært gode tendenser, og flere av de har vunnet fansens hjerte allerede. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Verminator5 said:

Litt tidlig å si Arteta knows, men det begynner å vise seg hva han ønsker å oppnå med laget spillemessig. Jeg syns det er fantastisk å se engasjementet og gledens hans i dag. Samtlige spillere leverer godt i dag. Syns Ødegaard viser seg som et svært godt kjøp. Han har en vanvittig motor, og inspirerer tydelig Auba m.fl. Artetas innkjøp viser svært gode tendenser, og flere av de har vunnet fansens hjerte allerede. 

Ramsdale, Tomi og Ødegaard har allerede vist å være veldig gode kjøp. White (hvis man tar de siste kampene i betraktning) virker å falle i samme kategori. Nuno og Sambi er også gode talenter.

Koble dette sammen med Gabriel og Partey så ser det som du sier endelig ut til å være laget til Arteta vi ser.

Ødegaard er imponerende i arbeidsetikken sin. Herregud for en jobb han legger ned.

Ekstremt imponert av kampen i dag. Særlig første omgangen var plettfri omtrent.

Tomiyasu minner meg på en måte om Lauren. Digger han allerede.

Link to comment
Share on other sites

Har i dag sett Arsenal spille sin beste kamp på lange tider. En forestilling som vi dessverre ikke ser så ofte. Dessverre så har vi i lang tid aldri klart å spille to sånne kamper på rad. Hvis dette nå snur og vi leverer sånne prestasjoner fremover så ser det jævlig lyst ut. 

Vi fikk i dag se hvor lovende det ser ut i våre rekker. Nå er det bare opp til gutta boys å gjenta prestasjonene. Det må bli seier når man har så mange som presterer på høyeste nivå. 

Auba koste seg utpå der. MØ viste hva han kan bidra med. Partey styrer på midten. Gabriel tar lurven fra Kane , Tomi kjempe kamp , ESR , Saka bidrar på høyt nivå. 

Hva skulle vi med Ramsdale når vi signerte ham ? Nå vet vi hvorfor han ble kjøpt.

Vi fikk et vendepunkt når vi slo Norwich hjemme. En bra borteseier mot Burnley - men ankepunktet var at det var mot to lag som sliter. Seieren i dag viste at pilen peker oppover - i kveld vil jeg driste meg til å si at den peker veldig oppover. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners68 said:

Har i dag sett Arsenal spille sin beste kamp på lange tider. En forestilling som vi dessverre ikke ser så ofte. Dessverre så har vi i lang tid aldri klart å spille to sånne kamper på rad. Hvis dette nå snur og vi leverer sånne prestasjoner fremover så ser det jævlig lyst ut. 

Vi fikk i dag se hvor lovende det ser ut i våre rekker. Nå er det bare opp til gutta boys å gjenta prestasjonene. Det må bli seier når man har så mange som presterer på høyeste nivå. 

Auba koste seg utpå der. MØ viste hva han kan bidra med. Partey styrer på midten. Gabriel tar lurven fra Kane , Tomi kjempe kamp , ESR , Saka bidrar på høyt nivå. 

Hva skulle vi med Ramsdale når vi signerte ham ? Nå vet vi hvorfor han ble kjøpt.

Vi fikk et vendepunkt når vi slo Norwich hjemme. En bra borteseier mot Burnley - men ankepunktet var at det var mot to lag som sliter. Seieren i dag viste at pilen peker oppover - i kveld vil jeg driste meg til å si at den peker veldig oppover. 

Amen. 
 

tror også vi har veldig godt av å ikke spille i Europa i år. Det kommer til å slite på topplagene. Topp 4 bør være et uttalt mål i år. Vi er gode nok for det så får vi se om vi klarer å prestere godt nok

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Tony said:

Vi har et veldig ungt lag så prestasjonene vil variere. Men vi har et godt utgangspunkt nå og noe å bygge videre på. 

Det er lenge siden vi har hatt en så bra stall. Ikke bare med tanke på at vi har mange unge spillere , men det er meget lovende spillere. Nå gjelder det å få det beste ut av disse. Daukjøttet som har vært i våre rekker alt for lenge er nå tynnet veldig ut. Sikkert greie snille gutter , men ikke gode nok. Enkelt og geit - ikke gode nok.

Nå har vi fått en meget god keeper i Ramsdale. Mange her inne lurte på hva som gikk for seg i hodene på Edu & Co når han ble handlet inn. Han har nå parkert Leno på benk. Har sett veldig bra ut så langt. Han roer spillet ned når det trengs , setter i gang spillet fort når det er det beste . Mulig han kunne tatt målet i går , men shit happens. Han gjorde en kanon redning like etterpå hvor han gjorde det godt igjen.

Forsvarsrekken ser nå meget bra ut. White spilte seg opp i forhold til de andre kampene. Gabriel og Tomi suverene. Tierney kom seg i går også.

Fremover er det nå også meget bra. Man kunne bruke superlativer på øverste hylle om samtlige i går kveld. Man så gleden på benken , gleden på banen . Det er bare å ta det med seg videre. Gå på banen i fokus og legg ned en innsats som i går og de kan nå høyt. Det er opp til laget og Arteta og følge dette opp nå.

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, Gunners68 said:

Noen som vet noe om skaden til Xhaka ? Arteta fryktet at det kunne bli et lengere opphold for Xhaha.

 

 

 

 

 

Lokonga er et fullgodt alternativ. 
De to jeg virkelig frykter skade på er Partey og Gabriel. Resten kan vi erstatte i troppen vår. 
 

edit: for å svare på spørsmålet ditt. Nei, jeg har ikke hørt noe mer om siden på Xhaka. Håper han kommer raskt tilbake

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...