Jump to content

26.09.21 Tottenham (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 minute ago, Simbad said:

Den der ville VAR gitt offside på hvis den gikk inn. 

God spot det der. Tomi var også uheldig som skled i forkant.

Men, helt klart en periode nå hvor vi er litt stresset. Nå trenger vi at Partey, Ødegaard og Xhaka tar kontroll på midten.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Simbad said:

Pepe er uten tvil en god spiller som kan skape noe ut av ingenting. Men slik jeg ser det bør han ikke starte foran verken ESR, Saka eller MØ8. Pepe bruker ofte litt for mange touch der de tre andre er mye flinkere til å bruke ballen og gå på løp. Pepe trenger også mye mer rom for å bruke sine dribleferdigheter. 

Enig.

Dog tror jeg at Pepe kan være en utmerket spiller for oss, men han må bli mer som Salah i Liverpool. Ligge på offsidegrensen jevnt og trutt og være en spiller med endeprodukt. Som playmaker er han ikke i nærheten av Saka.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Stefanb said:

Enig.

Dog tror jeg at Pepe kan være en utmerket spiller for oss, men han må bli mer som Salah i Liverpool. Ligge på offsidegrensen jevnt og trutt og være en spiller med endeprodukt. Som playmaker er han ikke i nærheten av Saka.

Med Laca som midtspiss passer Pepe bedre. Men med Auba(som uten tvil er vår beste spiss) blir han litt for bortkommen på vingen. 

Laca er mye bedre til å komme dypt og legge opp spillet for spillerne rundt. Med Auba er vi mer avhengige av at spillerne rundt er de som gjør grovjobben. Dette er en av grunnene til at jeg lurer på hvordan vi kunne gjort det med Pepe som midtspiss. Han er mer en kombinasjon av Laca og Auba hvor han både kan komme og møte, er relativt god med mann i rygg og har farta og teknikken til å kunne utføre rollen til Auba også. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Med Laca som midtspiss passer Pepe bedre. Men med Auba(som uten tvil er vår beste spiss) blir han litt for bortkommen på vingen. 

Laca er mye bedre til å komme dypt og legge opp spillet for spillerne rundt. Med Auba er vi mer avhengige av at spillerne rundt er de som gjør grovjobben. Dette er en av grunnene til at jeg lurer på hvordan vi kunne gjort det med Pepe som midtspiss. Han er mer en kombinasjon av Laca og Auba hvor han både kan komme og møte, er relativt god med mann i rygg og har farta og teknikken til å kunne utføre rollen til Auba også. 

Er ikke uenig med deg. Pepe hadde vært interessant som spiss, men han har aldri spilt den rollen. Han har alltid vært en høyreving som har hatt eksepsjonelle skuddferdigheter. Vi får se hva fremtiden bringer, men hvis Auba spiller som i dag så har vi en av ligaens beste spisser.

Håper Sambi og Pepe kommer inn for Xhaka og Saka for øvrig.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...