Jump to content

15.04.21 Slavia Praha (B)


Simbad

Recommended Posts

slaviaprague.png?itok=JZBoRTJA Slavia Praha v Arsenal arsenal-1.png?itok=7a6a0zug

Torsdag 15. april 2021, kl. 21:00. Sinobo Stadium

Europa League , kvartfinale 2. kamp
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / TV2 Sumo

 

Ønsket lag:

Leno 

Chambers - Holding - Mari - Cedric 

Partey - Xhaka 

Pepe - ESR - Martinelli

Laca

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

44 minutes ago, Tony said:

Slavia Praha spilleren Ondrej Kudela har fått 10 kampers karantene for rasistiske oppførsel mot tidligere Arsenal spiller nå Rangers spiller Glen Kamara.

Lovens mildeste straff må det nevnes.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Stefanb said:

Lovens mildeste straff må det nevnes.

Ja, kan godt være enda strengere skal man få bukt med driten. 
her synes jeg klubb bør få heftig bot og lagets nasjonale forbund også. 
 

det bør svi

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Ben Elfen said:

Ja, kan godt være enda strengere skal man få bukt med driten. 
her synes jeg klubb bør få heftig bot og lagets nasjonale forbund også. 
 

det bør svi

Helt enig. Men, UEFA er en vits.

Til sammenligning fikk Kieran Trippier 12 kamper utstengelse av UEFA fordi han hadde sagt til en kompis at han skulle flytte til Spania før avtalen med Atletico Madrid ble offisiell. Dette fordi da kunne kompisen gamble på oddsen om han gikk dit eller ikke.

Rasisme er helt klart ikke noe UEFA bryr seg en dritt om.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Ryker vi melder jeg meg ut resten av sesongen. Next stop : UEFA Conference League

Sånn har jeg tenkt flere ganger i løpet av årene jeg har vært en gooner, men det ender med at jeg sitter å følger meg. Jeg antar at de aller aller fleste her på forumet kommer til å følge laget uansett, du også. 

Når det er sagt, så bør det fan meg være mulig å banke SP, selv uten Lord Bendtner. Jeg tror ikke en eneste av spillerne demmes var like god som tilsvarende spiller på vårt lag. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Stefanb said:

Helt enig. Men, UEFA er en vits.

Til sammenligning fikk Kieran Trippier 12 kamper utstengelse av UEFA fordi han hadde sagt til en kompis at han skulle flytte til Spania før avtalen med Atletico Madrid ble offisiell. Dette fordi da kunne kompisen gamble på oddsen om han gikk dit eller ikke.

Rasisme er helt klart ikke noe UEFA bryr seg en dritt om.

Jepp, men straffen til Trippier var korrekt den. Bare denne rasisten som slipper for billig unna. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Ben Elfen said:

Jepp, men straffen til Trippier var korrekt den. Bare denne rasisten som slipper for billig unna. 

Åjada. Ikke uenig, men når man måler strafferammen for det så blir det litt som å vise at "hei, vi bryr oss kun om økonomi men ikke Fair Play, rasisme eller noe annet". 

Man har "take a knee for racism" før enhver kamp, men allikevel så er det ingen konsekvenser fra de som faktisk burde gjøre noe med det når slike hendelser oppstår. Det er rett og slett skammelig..

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, sas2002 said:

Ryker vi melder jeg meg ut resten av sesongen. 

Jeg slår delvis følge, hvis det skjer. Jeg sier "delvis" siden jeg hadde en liknende periode sist høst der jeg så det meste av kampene, men uten om det tok jeg ferie fra det meste rundt klubben. Dette kommer til å bli repetert når/hvis vi ryker ut av EL. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Stefanb said:

Åjada. Ikke uenig, men når man måler strafferammen for det så blir det litt som å vise at "hei, vi bryr oss kun om økonomi men ikke Fair Play, rasisme eller noe annet". 

Man har "take a knee for racism" før enhver kamp, men allikevel så er det ingen konsekvenser fra de som faktisk burde gjøre noe med det når slike hendelser oppstår. Det er rett og slett skammelig..

Kloke ord fra Krokstadelva. 
 

Enig

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Gunners77 said:

Ryker vi ut av EL i dag og 10.plass i PL kommer vel vurderingen om å melde seg ut for ente gang. Spørs om Arteta må gå først? 

Det kan hende det spøker for Sumo-abonnementet om vi taper i kveld ja. Men jeg ønsker ikke å la Arteta gå. Jeg vil at han skal få en sesong til, med støtte fra ledelsen og styret av klubben. 

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, sas2002 said:

In big games, big players have to step up and create the magic moments that you need... Jeg har mine tvil. Vi stiller vel uforandret med evnt smith rowe for Ceballos eller Martinelli noe jeg ikke håper. Slavia er vanskelig å bryte ned. Jeg tipper 0-0

Big games - big players. Vel , det er så langt årets viktigste kamp for oss. Sesongen er over hvis vi ikke går videre. Sånn sett big game. Så mange - big players - er det vel dessverre ikke lenger. Vi har en del gode spillere - ikke mange big players. Vi er et relativt godt cup lag. Vi gjør det bedre der en i PL. Men , så er det det å stå opp i viktige avgjørende kamper da. Vi pleier som regel å drite på draget i sånne kamper .Laget må vise seg fra en bedre side og ta oss videre i kveld. La oss håpe alle spillerne er klare til kamp ved avspark og ikke etter 85 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det er på tide at vi supportere må begynne å forandre oss. For nå sier jo alle at Arsenal spillerne er dømt til å feile. Supporterne sier det, journalistene sier det, tidligere stjernespillere sier det. Alle sier det. Når ting blir sagt ofte nok blir det jo en sannhet. Over alt hvor det skrives om Arsenal er det jo stort sett negative kommentarer. Selv når vi gjør en god kamp kommer det negative kommentarer. 

Er det ikke på tide vi stiller oss bak klubben og støtte de, å få vekk den inngrodde negativiteten som er blant supportere, journalister og alle andre.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Tony said:

Kanskje det er på tide at vi supportere må begynne å forandre oss. For nå sier jo alle at Arsenal spillerne er dømt til å feile. Supporterne sier det, journalistene sier det, tidligere stjernespillere sier det. Alle sier det. Når ting blir sagt ofte nok blir det jo en sannhet. Over alt hvor det skrives om Arsenal er det jo stort sett negative kommentarer. Selv når vi gjør en god kamp kommer det negative kommentarer. 

Er det ikke på tide vi stiller oss bak klubben og støtte de, å få vekk den inngrodde negativiteten som er blant supportere, journalister og alle andre.

Helt enig.

Jeg har gjentatte ganger prøvd å ta ete lite oppgjør med negativiteten her på forumet, men føler vel ikke at jeg har kommet noen vei.

Hadde tenkt å skrive et lite innlegg til de som skriver at de skal slutte å følge med om vi taper i dag etc. For meg så er det ikke resultatet i dag som er det viktigste. Det er hele kulturen, klubben og sjelen jeg heier på og det består selvsagt. Jeg synes det er slitsomt å konstant lese negativitet om min klubb- en klubb jeg er svært glad i. Det smerter

 

Takk for ditt bidrag Tony 🙂

Link to comment
Share on other sites

Er lov å være negativ, har hatt så mange nedturer de siste åra men er fremdeles supporter. Ryker vi i dag og ender vi på 10 plass i PL så kommer 

jeg til å være forbanna og negativ. Flott at noen klarer å være positiv med ett slik resultat. Alt for lenge siden vi har vert en topklubb.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Ben Elfen said:

Helt enig.

Jeg har gjentatte ganger prøvd å ta ete lite oppgjør med negativiteten her på forumet, men føler vel ikke at jeg har kommet noen vei.

Hadde tenkt å skrive et lite innlegg til de som skriver at de skal slutte å følge med om vi taper i dag etc. For meg så er det ikke resultatet i dag som er det viktigste. Det er hele kulturen, klubben og sjelen jeg heier på og det består selvsagt. Jeg synes det er slitsomt å konstant lese negativitet om min klubb- en klubb jeg er svært glad i. Det smerter

 

Takk for ditt bidrag Tony 🙂

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har hatt negative tanker om klubben de siste årene og kommet med et par negative bidrag her på forumet. Men nå begynner det å ta av for mye synes jeg. Jeg har vært Arsenal supporter siden 78 da jeg som 6 åring fikk drakta til Liam Brady med autograf. Har siden da fulgt klubben i tykt og tynt. Synes det er trist nå å lese alt det negative som blir skrevet om Arsenal. Vi har begynt på en positiv forandring i klubben nå som vil ta tid. Men med Arsenal supportere skjer ikke utviklingen fort nok. Vi er desverre ikke så heldige at vi har en rik onkel som stiller seg bak klubben. (Har rik onkel men gjerrig.) Synes vi er i en positiv utvikling allikevel. Vi er ikke der vi skal være men det vil komme. Vi har ikke vunnet mot topp lagene på mange år, det har vi gjort nå under Arteta. Vi har skriket etter kvalitetsspillere, det har vi begynt å få inn nå under Arteta. Vi har ikke hatt en identitet de siste årene, det begynner vi nå å se under Arteta. Vi må stole på prosessen som har startet.

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Tony said:

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har hatt negative tanker om klubben de siste årene og kommet med et par negative bidrag her på forumet. Men nå begynner det å ta av for mye synes jeg. Jeg har vært Arsenal supporter siden 78 da jeg som 6 åring fikk drakta til Liam Brady med autograf. Har siden da fulgt klubben i tykt og tynt. Synes det er trist nå å lese alt det negative som blir skrevet om Arsenal. Vi har begynt på en positiv forandring i klubben nå som vil ta tid. Men med Arsenal supportere skjer ikke utviklingen fort nok. Vi er desverre ikke så heldige at vi har en rik onkel som stiller seg bak klubben. (Har rik onkel men gjerrig.) Synes vi er i en positiv utvikling allikevel. Vi er ikke der vi skal være men det vil komme. Vi har ikke vunnet mot topp lagene på mange år, det har vi gjort nå under Arteta. Vi har skriket etter kvalitetsspillere, det har vi begynt å få inn nå under Arteta. Vi har ikke hatt en identitet de siste årene, det begynner vi nå å se under Arteta. Vi må stole på prosessen som har startet.

Mye positivt å ta med seg med klubben og det er helt legitimt å stille spørsmålstegn ved både spillere, laguttak, holdninger, manager osv. men veien til hat er alt for kort. 
 

PS! Jeg oppfatter ikke vår eier som gjerrig

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Tony said:

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg har hatt negative tanker om klubben de siste årene og kommet med et par negative bidrag her på forumet. Men nå begynner det å ta av for mye synes jeg. Jeg har vært Arsenal supporter siden 78 da jeg som 6 åring fikk drakta til Liam Brady med autograf. Har siden da fulgt klubben i tykt og tynt. Synes det er trist nå å lese alt det negative som blir skrevet om Arsenal. Vi har begynt på en positiv forandring i klubben nå som vil ta tid. Men med Arsenal supportere skjer ikke utviklingen fort nok. Vi er desverre ikke så heldige at vi har en rik onkel som stiller seg bak klubben. (Har rik onkel men gjerrig.) Synes vi er i en positiv utvikling allikevel. Vi er ikke der vi skal være men det vil komme. Vi har ikke vunnet mot topp lagene på mange år, det har vi gjort nå under Arteta. Vi har skriket etter kvalitetsspillere, det har vi begynt å få inn nå under Arteta. Vi har ikke hatt en identitet de siste årene, det begynner vi nå å se under Arteta. Vi må stole på prosessen som har startet.

Mye enig. Jeg ser at Arteta er i ferd med å forandre laget, kulturen og mentaliteten i klubben. En slik endring tar tid, og det vil ta lenger tid enn mange ønsker, men de positive tegnene jeg ser sier meg at vi er i ferd med å nærme oss de beste. Det vises ikke på tabellen så langt, men i enkeltkamper synes jeg det så absolutt synes.

Det er også små marginer som har gjort at vi har tapt poeng i enkelte kamper. Noen ganger kan det være lurt å se på mer enn bare resultatet. Det beste eksempelet er kanskje kampen mot Wolves hvor vi var soleklart best før en klønete inngripen av Luiz og en dommertabbe av de store gjorde at vi endte opp med nada.

Det er mange som glemmer at grunnlaget Rijkaard la for Barcelona var minst like viktig for dem som det Pep gjorde.

Det er ikke sikkert at Arteta er den manageren som gjør oss til en potensiell serievinner igjen, men han er absolutt i ferd med å endre grunnlaget til det bedre. 

Noen ganger blir det verre før det blir bedre. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...