Jump to content

15.04.21 Slavia Praha (B)


Simbad

Recommended Posts

Dette her ser iallefall ikke ut som et lag som har mista troa på manageren. Hele laget jobba til siste slutt selv på 4-0. Pepe virker generelt å fungere bedre på vår venstreside og Saka imponerer sammen med ESR igjen.

Xhaka fortsetter å imponere i en uvanlig posisjon, men Arteta skal ha sin del av æren med tanke på hvordan han setter opp laget for å få det til å fungere. Ceballos begynner å se litt mer ut som seg selv igjen og Partey fortsetter å gjøre mye av den usynlige jobben.

Mari og Holding virker å ha god kjemi og Chambers gjør jobben sin bra.

Jeg ser at med Xhaka på venstrebacken spiller vi mer en veldig skjev 4-3-3 enn 4-2-3-1 varianten Arteta har foretrukket.

I mine øyne er det liten tvil om at Mikel er et taktisk geni. Og når spillerne gjør jobben sin er vi gode! 

Nå blir det spennende å se om spillerne fortsetter å møte opp ut sesongen. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hyggelig med meget sterk borteseier. Jeg har hele veien ment at vi selvfølgelig skal slå Slavia Praha, til slutt gjør vi det overbevisende. Nå må vi slå Emery over to kamper, i en eventuell finale venter manu/Roma. Hr sett Roma-ajax kampene sånn halvveis. Synes Roma var ganske dårlig i begge kamper og er heldige som er videre. Er egentlig ikke i tvil om at dette blir Manu i finale. Så tenker det blir helnorsk finale!

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, bergkampje said:

Hyggelig med meget sterk borteseier. Jeg har hele veien ment at vi selvfølgelig skal slå Slavia Praha, til slutt gjør vi det overbevisende. Nå må vi slå Emery over to kamper, i en eventuell finale venter manu/Roma. Hr sett Roma-ajax kampene sånn halvveis. Synes Roma var ganske dårlig i begge kamper og er heldige som er videre. Er egentlig ikke i tvil om at dette blir Manu i finale. Så tenker det blir helnorsk finale!

Om vi kommer oss til finalen eller ikke står og faller mye på om spillerne våre møter opp fra første fløytesignal og holder seg påskrudd i 90x2 minutter. Vi kommer til å bli straffet hardt om vi gjør lignende feil som i kampene mot Olympiakos. 

Link to comment
Share on other sites

Det ble en fantastisk kveld i Praha i går kveld. 4 måls seier borte var sterkt. Arteta fikk satt opp et lag som funket meget godt. Når hele laget stiller til start fra 1 minutt så ga vi aldri S.P en mulighet. I alle ledd i laget var det folk som utmerket seg. 2 mål av Laca gjør at selvtilliten øker der i gården. Ungguttene imponerer igjen. Forsvaret holdt tett og de slapp aldri S.P til i det hele tatt. Mulig jeg ble blendet av spill og innsats fra vår side , men husker i farten ikke en eneste reel mål sjanse til S.P.

Som sagt ,mange som utmerket seg i går. Når du da må begynne å analysere kampen for å komme frem til rette mann som fortjener MOTM tittelen så vet du at laget har prestert på et høyt nivå. Det var det mange som gjorde i går og da får man resultater.

Link to comment
Share on other sites

En god kamp av våre og et avansement som burde vært klart allerede etter første kamp. Arsenal hadde minst like mange sjanser i første kamp, den store forskjellen mellom de to kampene er effektiviteten framover samt at vi unngikk å ta en "Arsenal" bakover mot slutten av kampen i går. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...