Jump to content

Unai Emery


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Trenerskifte eller ikke trenerskifte, HVIS det skal skje i 2019 så MÅ det skje snarest etter helgens kamp. Etter møtet med Leicester så går vi inn i årets siste landslagspause og er derfor den beste tiden før nyttår å gjøre eventuelle større endringer i det sportslige apparatet.

Fra og med 23. november så er det ett tett kampprogram og et trenerskifte i perioden fra 23. november og rett over nyttår vil være mer destruktivt enn et trenerskifte pre 23. november.

Ja, jeg har etterhvert innsett at det beste nå sannsynligvis er et skifte av hovedtrener og hans nærmeste allierte, men jeg er ikke overbevist om at det nødvendigvis blir bedre med en ny hovedtrener. Det blir litt som med Wenger, det var nødvendig å skifte ut noe som ikke fungerte selv om vi ikke hadde garantier for at den neste i stolen vil klare å få gjort det som er nødvendig. For å være litt "sta" av meg så er jeg fremdeles overbevist om at med Wenger fremdeles i managerstolen så hadde vi vært enda lenger nede i suppa per dato.

Det er så jævla mange faktorer som må til for at en klubb virkelig skal få suksess, etter mange år med delvis ørkenvandring. Det ser vi på Liverpool som gikk fra å være et storlag, til å langt på vei være i "no mans land" i maaaange år til  å igjen vise takter som et storlag. Vi ser på de store problemene United har hatt pre-Ferguson. Der er ingen garantier for at den neste er den rette, men av og til så er det bedre å ta en sjanse på det ukjente enn å forsette med det kjente som bare sånn halvveis fungerer.

Jeg har ingen favoritter når det gjelder hvem som eventuelt skal overta, det blir ikke automatisk suksess selv om man får inn en "suksessfull" person i trenerstolen. Jeg bruker benevnelsen "trener" for tiden med "manager" er nok helt og holdent forbi.
Mitt ønske hvis/når det blir et trenerskifte er at klubben tar seg tid for å finne "den rette" (hvis en slik person er å finne). Om det blir en lenger periode (ut sesongen) med en "caretaker" fra egne rekker (les: Freddie) så er det greit. Noe av det verste som kan skje er om klubbens sportslige administrative ledelse henter den første, men langt i fra den "beste" som da må sparkes igjen ved/før sesongslutt.

Som nevnt tidligere så er det en person som jeg personlig anser som "persona non grata" i denne diskusjonen og han er portugiser!!!

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Du vil ikke ha senor Jose Mourinho , Polljen 🙂 

Han har alltid vært manager i en klubb hvor han har fått store beløp å handle for. Han kommer ikke til Arsenal uten å få økonomiske garantier. Offensivt har vi meget bra folk. I det defensive er det min personlige mening at de aller fleste ikke holder den standard Moruinho vil ha. Derfor ville han ha gjort en betydelig utskiftning i bakre rekker. Det er det eneste som jeg ville ha ønsket velkommen hvis vi får han som manager. Få på plass klasse spillere av rang i bakre rekker. 

Vi vet det blir støy med Mourinho - vi vet han ikke blir i mer en to sesonger - og at svært få av supporterne vil ha han  - inkludert meg 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Gikk senest rykter i dag om at ledelsen ikke hadde planer om å sparke Emery med det første. Visstnok var dette pga. "økonomi/finansielle grunner", fordi det ville koste £6M å bryte kontrakten hans med 1,5 år igjen.

Veeeel. Med Emery bak roret så er det ikke en sjanse i havet for at vi skal klare CL, så teknisk sett så "mister" vi jo allerede rundt £40M hvis vi ikke klarer topp 4. Potensielt så kan vi tape £46M hvis vi sparker Emery og ikke klarer CL, men potensielt kan vi tjene £34M på å sparke Emery.

Jeg er for å sparke han, bare så det er sagt. 😅

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Stefanb said:

Gikk senest rykter i dag om at ledelsen ikke hadde planer om å sparke Emery med det første. Visstnok var dette pga. "økonomi/finansielle grunner", fordi det ville koste £6M å bryte kontrakten hans med 1,5 år igjen.

Veeeel. Med Emery bak roret så er det ikke en sjanse i havet for at vi skal klare CL, så teknisk sett så "mister" vi jo allerede rundt £40M hvis vi ikke klarer topp 4. Potensielt så kan vi tape £46M hvis vi sparker Emery og ikke klarer CL, men potensielt kan vi tjene £34M på å sparke Emery.

Jeg er for å sparke han, bare så det er sagt. 😅

Og jeg er enig med deg

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Stefanb said:

Gikk senest rykter i dag om at ledelsen ikke hadde planer om å sparke Emery med det første. Visstnok var dette pga. "økonomi/finansielle grunner", fordi det ville koste £6M å bryte kontrakten hans med 1,5 år igjen.

Veeeel. Med Emery bak roret så er det ikke en sjanse i havet for at vi skal klare CL, så teknisk sett så "mister" vi jo allerede rundt £40M hvis vi ikke klarer topp 4. Potensielt så kan vi tape £46M hvis vi sparker Emery og ikke klarer CL, men potensielt kan vi tjene £34M på å sparke Emery.

Jeg er for å sparke han, bare så det er sagt. 😅

Har prøvd å søke litt og det er flere som har snakket om en klausul som tillater Arsenal å bryte kontrakten etter 2 år uten å betale for det 3. året:

Matt Hughes, writing in a Times’ exclusive [£] back in June 2018, said, “Unai Emery’s contract at Arsenal contains a break clause that can be triggered after two seasons, enabling the club to dismiss him one year early.

“The Times has learnt that the club can invoke the clause without paying up the full value of his contract.”

6M som du skriver passer godt med å bryte i det 2. året ut i fra lønn etc. Da er det nok ikke betaling for det siste året. Styret må vurdere om det er mulig å klare CL denne sesongen eller om det allerede er kjørt. Det er 9 poeng opp og et lag i fritt fall. Sjansen for å vinne EL med denne gjengen uten selvtillit er nesten ikke tilstede. Antar at alle seter til de fleste kamper er forhåndssolgt så billetter taper de ikke så mye på. Da er det markedsverdi, salg av effekter, sponsorer og fansens vrede som vil bestemme. Arsenal risikerer også å miste spillere, og det er langt dyrere å kjøpe nye enn å reforhandle kontrakter.

Regnestykket er nok egentlig ganske enkelt hvis det virkelig er snakk om 6M. Spørsmålet er om stoltheten til de som styrer er hovedgrunnet til å ikke la ham gå. Vi skal være bedre enn alle andre på alle måter, dessverre kommer det fryktelig dårlig ut når det gjelder det klubben skal gjøre; vinne fotballkamper og få fansen med seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg henger meg fortsatt på ordene fra ledelsen om at kun topp 4 er godt nok. De kan ikke gå tilbake på det. Allerede nå er det litt mindre publikum på kampene. Emery er ikke i stand til å snu dette. Hvilket lag som helst tar poeng fra oss - hjemme som borte. Tror ikke ledelsen tør å fortsette stort lenger med Emery.

Link to comment
Share on other sites

Det største problemet for meg er ikke at vi taper poeng, men hvordan laget fremstår. Vi blir utspilt av lag som egentlig burde slås 'enkelt'. Uavhengig av motstander er vi det laget som skaper færrest sjanser og de samme type juniorfeilene skjer gang på gang. Det er ingen fremgang, altfor lite positivt å ta med seg fra kamp til kamp. 

Hadde vi i det minste skapt flere sjanser enn motstanderen og faktisk spilt bra fotball hadde det vært lettere å svelge tap og lite poengfangst. Og å se en form for fremgang, en klar plan. Dette er det jeg savner mest pr dags dato, og Emery har nå fått snart halvannen sesong på seg, og vi er faktisk bare blitt verre. 

Link to comment
Share on other sites

Enhver manager som sliter jævlig over tid og som får 100 % prosent oppslutning fra styret får sparken 🙂 Basert på sist sesongs avslutning og de første 12 kampene i denne så må Emerys tid nå være over. Det er ingenting som tyder på at det skal bli bedre. heller enda verre. Tror veldig mange supportere nå forventer at Emery må gå. Hvis ikke det skjer så tror jeg at mange nå er så feed up at det blir glisent på tribunene i neste hjemmekamp. Noen som regner med at det blir walk over mot et Soton i krise ? Det ville ikke overraske meg om at vi taper poeng i den kampen også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg "orker ikke" å lese hva som skrives her for tiden (eller skrive så mye), ikke fordi det er noe som helst galt med det som skrives her (tvert i mot antar jeg), men rett og slett fordi jeg er nedtrykt nok med det jeg selv tenker og føler for tiden (når det gjelder dette emnet) og ikke har behov for å fylle på med enda mer negativitet 😕.

Emery er ferdig i Arsenal, tvil ikke på det. Spørsmålet er ikke om det blir et skifte i den sportslige ledelsen, men når dette skjer. Jeg tror at Kroenke og hans marionetter i styret håper å unngå at et slikt skifte skal skje i sesongen og har planlagt et skifte etter sesongslutt. Samtidig så er jeg overbevist om at sannsynligheten for at presset på vårt sportslig inkompetente styre kan bli så stort etterhvert at de blir tvunget til å måtte ta grep i løpet av vinteren.

Hvis det ikke skjer noe nå i landslagspausen, så er jeg også relativt overbevist om at et skifte i trenerstolen ikke kommer til å skje i året 2019 uansett hvordan de neste kampene utvikler seg.

Slik det har utviklet seg de siste ukene, kombinert med min egen sinnstilstand, så er jeg ganske overbevist om at CL-toget allerede har gått. Selvsagt kan en eller flere av de nåværende topp fire klubbene feile stort utover sesongen. Men poengavstanden kombinert med det vår klubb leverer sportslig tilsier ikke at Arsenal utover vinteren skal være den klubben som er nærmest de fire første på tabellen.

Så hva skal skje når Emery til slutt må gå. Som jeg har nevnt tidligere så håper jeg at hvis det skjer i sesongen at de som skal finne en ny hovedtrener har "is i magen" og tar seg den tiden de trenger. En caretaker som kanskje sitter i en kortere eller lengre periode frykter jeg ikke, jeg frykter mer hvem som kommer etter Emery selv om et skifte nå eller etter sesongslutt er absolutt nødvendig. Alle her burde nå vite hva jeg mener om det portugisiske alternativet, men jeg er heller ikke så hypp på et annet alternativ som nå har dukket opp i engelske blekker. Det gjelder den samme personen som var alternativet til Emery. Mikel Arteta har nå av en eller annen grunn dukket opp igjen som et alternativ, uforståelig for meg men kanskje mer forståelig for andre her på forumet.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Jeg "orker ikke" å lese hva som skrives her for tiden (eller skrive så mye), ikke fordi det er noe som helst galt med det som skrives her (tvert i mot antar jeg), men rett og slett fordi jeg er nedtrykt nok med det jeg selv tenker og føler for tiden (når det gjelder dette emnet) og ikke har behov for å fylle på med enda mer negativitet 😕.

Emery er ferdig i Arsenal, tvil ikke på det. Spørsmålet er ikke om det blir et skifte i den sportslige ledelsen, men når dette skjer. Jeg tror at Kroenke og hans marionetter i styret håper å unngå at et slikt skifte skal skje i sesongen og har planlagt et skifte etter sesongslutt. Samtidig så er jeg overbevist om at sannsynligheten for at presset på vårt sportslig inkompetente styre kan bli så stort etterhvert at de blir tvunget til å måtte ta grep i løpet av vinteren.

Hvis det ikke skjer noe nå i landslagspausen, så er jeg også relativt overbevist om at et skifte i trenerstolen ikke kommer til å skje i året 2019 uansett hvordan de neste kampene utvikler seg.

Slik det har utviklet seg de siste ukene, kombinert med min egen sinnstilstand, så er jeg ganske overbevist om at CL-toget allerede har gått. Selvsagt kan en eller flere av de nåværende topp fire klubbene feile stort utover sesongen. Men poengavstanden kombinert med det vår klubb leverer sportslig tilsier ikke at Arsenal utover vinteren skal være den klubben som er nærmest de fire første på tabellen.

Så hva skal skje når Emery til slutt må gå. Som jeg har nevnt tidligere så håper jeg at hvis det skjer i sesongen at de som skal finne en ny hovedtrener har "is i magen" og tar seg den tiden de trenger. En caretaker som kanskje sitter i en kortere eller lengre periode frykter jeg ikke, jeg frykter mer hvem som kommer etter Emery selv om et skifte nå eller etter sesongslutt er absolutt nødvendig. Alle her burde nå vite hva jeg mener om det portugisiske alternativet, men jeg er heller ikke så hypp på et annet alternativ som nå har dukket opp i engelske blekker. Det gjelder den samme personen som var alternativet til Emery. Mikel Arteta har nå av en eller annen grunn dukket opp igjen som et alternativ, uforståelig for meg men kanskje mer forståelig for andre her på forumet.

 

Gode betraktninger. Jeg tror heller ikke styret har baller til å sparke. Blir nok fort vekk emery frem til sommeren. Hvis så, håper jeg nesten på utenfor top7 og slippe Europa for nestemann (hvis det først går ræva).
Arteta skjønner ikke jeg noe av heller, null erfaring annet enn å sitte på benken og ape etter pep. Kan sikkert bli god, men må gå stegene som de fleste andre og ikke snarveien rett til Arsenal.

 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Marius- said:

Gode betraktninger. Jeg tror heller ikke styret har baller til å sparke. Blir nok fort vekk emery frem til sommeren. Hvis så, håper jeg nesten på utenfor top7 og slippe Europa for nestemann (hvis det først går ræva).
Arteta skjønner ikke jeg noe av heller, null erfaring annet enn å sitte på benken og ape etter pep. Kan sikkert bli god, men må gå stegene som de fleste andre og ikke snarveien rett til Arsenal. 

  

Marius, jeg vet overhodet ikke hva som er lurt eller hvem jeg ønsker som erstatter. Liten erfaring kan være negativt, men behøver ikke å være det. Pep selv var vel bare trener for reservelaget til Barca i ett år før  han overtok førstelaget. Det gikk ikke så verst det. Lampard har vel kun ett år som erfaring som manager, og klarer seg utmerket så langt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man skal konkludere litt med hva Emery har fått til med laget på ca 50 kamper
Defensivt der står vi i beste fall på stedet hvil…personlig mener jeg en tilbakegang. Selv med kjøp som Leno-Grekeren-Luiz. Tierney og bellerin regnes ikke sålangt.
 
Offensivt har han klart å fjernet alt av Arsenal DNA…og gjort oss til et av ligaens kjedeligste lag å se på…selv med spillere som Øzil-Abua-Laca-Pepe etc. 
 
På den positive siden skal han ha at en del unge virker lovende og at han har gitt de tillit .
 
Men svaret kan bare bli fyken men neida han får nok ut sesongen.
Link to comment
Share on other sites

Tror alle de som helst ser at vi får en ny manager skal puste litt med magen. Den gruppen av supportere er nå ganske stor. Det begynner nå å røre på seg i London og vi vet når de blir fraværende på tribunen så må klubben på et eller annet tidspunkt gjøre noe. 

De fikk panikk under den verste perioden i Wengers siste sesong. Han fikk dog fullføre sesongen. Tviler meget sterkt på at Emery får lov til det.

En meget bra kamp mot Soton etter denne helsikes landslags pausen - disse pausene går meg på nervene 🙂 - og deretter en rekke kamper hvor vi virkelig retter opp skuten så får han fortsette . Hva er oddsen for det ??? Han treffer ikke med laguttak eller taktikk i en eneste kamp. Prosjekt Emery er over det. Han har hatt tid nok nå. Dette får han ikke til.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Gunners68 said:

Tror alle de som helst ser at vi får en ny manager skal puste litt med magen. Den gruppen av supportere er nå ganske stor. Det begynner nå å røre på seg i London og vi vet når de blir fraværende på tribunen så må klubben på et eller annet tidspunkt gjøre noe. 

De fikk panikk under den verste perioden i Wengers siste sesong. Han fikk dog fullføre sesongen. Tviler meget sterkt på at Emery får lov til det.

En meget bra kamp mot Soton etter denne helsikes landslags pausen - disse pausene går meg på nervene 🙂 - og deretter en rekke kamper hvor vi virkelig retter opp skuten så får han fortsette . Hva er oddsen for det ??? Han treffer ikke med laguttak eller taktikk i en eneste kamp. Prosjekt Emery er over det. Han har hatt tid nok nå. Dette får han ikke til.

Godt poeng fra Captain fantastic idag: Arsenal har gjort spillerkjøp de siste 10 årene basert på stats. Ikke på mentalitet. Godt poeng!

- Hvordan er du i motgang?

- Er du villig til å kaste deg inn i taklinger selv om kan pådra deg et kort?

Så Adams er ikke overrasket over dette. Vi har ikke god nok stall og mentalitet til å kjempe om topp 4. Er både uenig og enig. Vi mangler en erstatter for Ramsey. Vi har ingen bakromsløpere og det mangler alt for mye tempoet i midten,  men Emery må begynne å trene hvordan vi skal spille og ikke analysere hvordan vi skal stoppe motstanderen. Det er hovedproblemet per dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Konklusjonen er at uansett så har vi en manager som ikke får noe ut av denne stallen i det hele tatt. Lederskikkelser har vi ikke hatt siden Adams og Vieira sine dager. Stallen god nok ? På en del plasser så har vi bra nok folk - men defensivt så sliter vi. Lederskikkelser/defensive spillere har vært mangelvare i mer enn 10 år nå. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Marius, jeg vet overhodet ikke hva som er lurt eller hvem jeg ønsker som erstatter. Liten erfaring kan være negativt, men behøver ikke å være det. Pep selv var vel bare trener for reservelaget til Barca i ett år før  han overtok førstelaget. Det gikk ikke så verst det. Lampard har vel kun ett år som erfaring som manager, og klarer seg utmerket så langt.

Ingen fasit, men de begge har jo hatt egne lag de faktisk har trent? Såvidt jeg har fått meg meg har arteta kun vært assistent og aldri hatt noe ansvar.

Link to comment
Share on other sites

Vi har ikke hatt en så svak start på sesongen siden 1982/83. Det er 37 år siden. Og allikevel har United og Tottenham startet verre.

Er det derfor Emery får støtte fra ledelsen? For hvor elendige vi enn framstår selv, så kan ting bli verre?

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Emery burde ha vært erstattet nå. Ny manager inn nå og han kan få en del kamper før vinduet åpner i januar. Litt dumt å ansette en ny manager en eller annen gang i januar ? januar vinduet er ikke det mest gunstige vinduet  og  det kan bli knapt med tid.

Vi er så skadeskutte nå at vi er i stand til å tape mot hvem som helst. Hjemmekampen mot Soton kan ende med nye poengtap. Vi får håpe det ender best mulig for visst ikke så er vi en kamp eller to unna nedrykks gruppen. 

Hva gjør ledelsen hvis det blir en ny fadese mot Soton ? Sitter på ræva og fortsatt venter på mirakler ? I det minste så får vi håpe at ingen kommer tilbake med skader etter landskampene.

Link to comment
Share on other sites

Hjelper ikke hvem som stiller på laget så lenge emery bestemmer hvor de skal spille, hvem de skal sende ballen til, hvor de skal plassere seg osv. Detaljstyring. Gruer meg til det blir varmt i været, da er det enkelte som ikke kan spille. Emery out nå.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...