Jump to content

Unai Emery


Polljen

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

https://www.skysports.com/football/news/11670/11764738/unai-emery-arsenal-targeting-very-big-very-expensive-signings

Dette høres ut som et manus. Om han til høsten sier «we were really close to signing those players», er det virkelig noe gjennomsyret galt i klubben. Det blir spennende å se hvordan vi stiller til sesongstart. Jeg gleder meg til vinduet stenger.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

On 7/17/2019 at 11:13 AM, Verminator5 said:

https://www.skysports.com/football/news/11670/11764738/unai-emery-arsenal-targeting-very-big-very-expensive-signings

Dette høres ut som et manus. Om han til høsten sier «we were really close to signing those players», er det virkelig noe gjennomsyret galt i klubben. Det blir spennende å se hvordan vi stiller til sesongstart. Jeg gleder meg til vinduet stenger.

"I want to sign one, two, three or four players only if we can be sure they are coming to improve our team."

Sitat fra Unai Emery etter gårsdagens kamp. Ser ut som det har blitt børstet støv av Wengers manus.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Vi fant ingen som var bedre en de vi har , er vel klassikeren til Wenger ja 🙂 

Hva forventer folk at en manager skal si? We definitely sign new players, even if their totally crap? 

Link to comment
Share on other sites

Vi har vel hørt mye rart fra Arsenal de senere år når det gjelder overganger. Arsenals supportere har sett den ene klasse spilleren etter den andre gå til andre klubber. Vi var veldig nær en overgang. Vi skal kjempe om pokalene i alle 4 turneringer. De  har prøvd å roe oss ned med det ene utsagnet etter det andre - eller med total taushet. På tide supporterne blir tatt på alvor.

Skal ikke bli lett å være eier av Arsenal denne sesongen hvis den starter like dårlig som vi avsluttet den forrige. Da setter supporterne i London i gang aksjoner mot eieren,

Link to comment
Share on other sites

  • Tapapa unpinned this topic
  • 4 weeks later...
15 minutes ago, Tapapa said:

Ja, det er grunn til optimisme. Det er flere faktorer som gjør at laget pr høsten 2019 har et potensiale til å bli et bedre lag enn det var høsten 2018 eller høsten 2017.
Det er vel lenge siden vi har hatt så mange unge og lovende som er reelle kandidater til å spille på førstelaget (også i PL). Vi har en offensiv rekke som sannsynligvis er bedre enn på mange år. Vi har flere viktige spillere på vei tilbake fra langtidsskader som kan forbedre laget.

MEN, det grunnleggende defensive problemet som laget har slitt med i flere sesonger både under Wenger og under Emery er ennå ikke løst, og inntil de klarer å få orden på dette så er det vanskelig å slippe optimismen løs.
Med Holding tilbake, og med Bellerin og Tierney snart klare for spill i PL, så anser jeg spillermateriellet bakover som oppgradert sett i forhold til starten på sesongen. Men det store spørsmålet er om Emery klarer (eller har vilje til) å ta tak i sin del av jobben med å få form på vår defensive lagdel. Etter vel ett år med Emery i sjefsstolen så sitter jeg med en følelse av at han, akkurat som Wenger, har en forkjærlighet for den offensive delen av spillet som går på bekostning av den defensive biten.

Det er mye positivt rundt spillerstallen, men den defensive samhandlingen innad i forsvaret og  mellom midtbane og forsvar må forbedres. Her handler det mye om organisering og kanskje også viljen til å frata enkelte konkrete spillere som ikke leverer det "klippekortet" som noen av oss tror de har fått utlevert.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Emery fremstår for meg mer og mer som en betahann. Han lot spillerne ta avgjørelsen om hvem som skulle bli kaptein, noe som ikke akkurat oser lederegenskaper. Han lar tilsynelatende også spillerne velge om Xhaka skal fortsette som kaptein eller ikke, og han godtar at Xhaka oppfører seg på den måten som han gjør. Xhaka fremstår her som en barnslig egoist som ikke er noen kapteinstype overhode. Han fremstår til og med verre enn Gallas, og det er ikke akkurat noe kompliment. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ben Elfen said:

men ting tyder på at Emery er I ferd med å gjøre en retrett her og har vel skjønt at uten Özil skapes det ikke sjanser 😂 

Jeg håper inderlig at du får rett Ben Elfen, men ut fra det jeg har skrevet om Özil over noe tid så blir du vel ikke forbauset når jeg ikke er like overbevist om Özil sin fortreffelighet.
Men intet ville gleder meg mer enn at det viser seg at du får rett og at jeg tar feil (i dette tilfellet)

Link to comment
Share on other sites

Når skal Øzil inn i laget da ? Borte mot Pool i morgen ? Hjemmekampen mot Wolves som blir nok en slitekamp eller borte mot Leicester ? Det blir to tøffe kamper i PL og Wolves kan også klare å kapre poeng fra oss på Emirates like mye som Palace. Kampen mot Leicester blir tøff og der taper vi igjen. Tror ikke Emery klarer å mobilisere til kamp. Han har ennå ikke klart å finne start ellveren etter så lang tid. Vi har ikke spilt en eneste god kamp denne sesongen i PL. 

Link to comment
Share on other sites

Hvis Øzil spiller fra start feks hjemme mot Wolves så er det en kamp hvor han er nødt til å overbevise. Spiller Øzil en middelmådig / dårlig kamp til så er det ingen som kommer til å etterlyse ham mer .  Da må hele laget spille sin beste kamp for året for butter det i mot så er Øzil ferdig. Han er ikke den som går foran når det går dårlig for laget. Da har han en egen evne til bare å forsvinne ut av kamp bildet.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Gunners68 said:

Hvis Øzil spiller fra start feks hjemme mot Wolves så er det en kamp hvor han er nødt til å overbevise. Spiller Øzil en middelmådig / dårlig kamp til så er det ingen som kommer til å etterlyse ham mer .  Da må hele laget spille sin beste kamp for året for butter det i mot så er Øzil ferdig. Han er ikke den som går foran når det går dårlig for laget. Da har han en egen evne til bare å forsvinne ut av kamp bildet.

Javel

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Ben Elfen said:

Satt og så litt på statistikkene i SofaScore og sammenlignet tallene mellom Özil og Ceballos - himmel og hav forskjell

Statistikk sier mye rart om fortiden, den sier derimot lite om nåtiden eller fremtiden. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...