Jump to content

2017.12.19 West Ham (H) Carabao Cup


Polljen

Recommended Posts

Jeg er som kjent noe skeptisk til Chambers, men han hadde en god kamp i dag. Ikke en så altfor tøff motstand, men han var solid i våre bakre rekker. Jeg har ingen problemer med å forstå at han nå har gått forbi Holding (og Per) på rangstigen i vår vakre lagdel. Debuchy og Coq har også en bra kamp, vår offensive lagdel skuffer veldig (alle tre).

Link to comment
Share on other sites

Der vant city sin. Potensielt city, United, Chelsea og Arsenal igjen. De skal nå møtes over 2 kamper i semi.

Forstyrrende greier denna mikki mus.

 

Men jeg gleder meg til vi har en manager ala guardiola om vi noen gang får det. Herlig hvor de går ut å leker seg med fansen. Pumper opp spillerne og faktisk gjør noe nytt. Wenger er heldigvis en utdøende rase

Link to comment
Share on other sites

Hadde Welbeck vært kald i motstanders boks, samt hatt bedre avslutningsteknikk hadde han vært PLs beste spiss.

 

Coquelin som ryddegutt, blant PLs beste.

Coquelin som box-to-box, dårligere enn Boumsong noen gang var på stopperplass..

Link to comment
Share on other sites

Hadde Welbeck vært kald i motstanders boks, samt hatt bedre avslutningsteknikk hadde han vært PLs beste spiss.

 

Coquelin som ryddegutt, blant PLs beste.

Coquelin som box-to-box, dårligere enn Boumsong noen gang var på stopperplass..

 

Helt enig.

 

Når det gjelder Welbeck.. ikke helt sikker, men dessverre så blir det bare med drømmen. Han er virkelig Bambi på is foran mål.

Link to comment
Share on other sites

nå man ser på en betydelig andal av de angrepsspillerne Wenger har kjøpt opp gjennom årene kan man lure på gangsynet hans. Det er og var helt åpenbart at spillere som Welbeck og Sanogo for eksempel aldri hadde og aldri ville få skuddteknikk som gjorde dem til spydspiss på et lag med ambisjoner om ligagull. Og det samtidig som han har sagt nei til å kjøpe en spiller som Grieszmann. Da er det grunn til å lure.

Link to comment
Share on other sites

nå man ser på en betydelig andal av de angrepsspillerne Wenger har kjøpt opp gjennom årene kan man lure på gangsynet hans. Det er og var helt åpenbart at spillere som Welbeck og Sanogo for eksempel aldri hadde og aldri ville få skuddteknikk som gjorde dem til spydspiss på et lag med ambisjoner om ligagull. Og det samtidig som han har sagt nei til å kjøpe en spiller som Grieszmann. Da er det grunn til å lure.

Sanogoo hadde talent til å bli hur god som helst. Synd skader satte en effektiv stopper for han. Wenger har kjøpt Anelka, Kanu, Henry, RvP og Giroud. Ta de med i regnestykket ditt også.

Link to comment
Share on other sites

Sanogoo hadde talent til å bli hur god som helst. Synd skader satte en effektiv stopper for han. Wenger har kjøpt Anelka, Kanu, Henry, RvP og Giroud. Ta de med i regnestykket ditt også.

 

----

Skader har ødelagt for noen, kanskje også for Sanogo. Men det jeg har sett av ham, så led han av samme "sykdom" som Welbeck. Og ja, Wenger har kjøpt noen ekstremt dyktige avsluttere der Henry og van Persie var de to beste. Anelka var et kjempetalent og Kanu var også en trollmann. Wenger har også kjøpt noen gode "håndverkere" som Giroud, Wiltord, og Adebayor (som ødela for seg selv). Podolski var også en naturlig avslutter selv om han var på hell da han kom til oss og ble brukt galt av Wenger. Kanskje den mest naturlige avslutteren av alle Wengers kjøp var Eduardo, som dessverre fikk ødelagt karrieren den skjebnesvangre dagen i Birmingham. Nesten samme skjebne led Reyes, som også var god.

 

Men på tross av dette, og vel vitende at etterpåklokskap er eneste eksakte vitenskap, mener jeg Wenger har gjort for mange merkelige spisskjøp opp gjennom årene, der han har hentet spillere som man så allerede fra første spark på ballen at aldri kom til å bli noen suksess, rett og slett fordi de ikke hadde et rent tilslag på ballen. Utenom Sanogo og Welbeck kan man også stille spørsmål ved kjøp som Chamakh, Gervinho, og Jeffers, Man kan lure på hva slags jobb Wenger og hans speiderkorps har gjort...?

Link to comment
Share on other sites

Sanogoo hadde talent til å bli hur god som helst. Synd skader satte en effektiv stopper for han. Wenger har kjøpt Anelka, Kanu, Henry, RvP og Giroud. Ta de med i regnestykket ditt også.

Welbeck ble i tillegg kjøpt på overtid av DLD i 2014 etter at Giroud ble langtidsskadet. Her viste Wenger i alle fall litt handlekraft.

 

Jeg synes det at vi gikk altfor mange sesonger mellom RvP til Lacazette (hvis vi ser bort fra Alexis) uten en skikkelig toppspiss. Giroud var og er god, men ikke helt spydspissen Arsenal trengte i disse årene for å dra i land en ligatittel eller to.

 

Denne manglende evnen eller viljen til å adressere hull i førsteelleveren (spiss, midtbaneanker) samt hans taktiske rigiditet/naivitet ,er særlig det jeg vil kritisere 2010-tallets Wenger for. Når han først har kjøpt har det stort sett vært ganske bra.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har gjort både gode og dårlige kjøp når det gjelder spisser og forsåvidt også resten av lagets posisjoner, men men å si at skader er hovedårsaken til at Sanogo ikkje ble noen suksess er rett og slett en for enkel (og litt misvisende) forklaring.

 

Sanogo var en av flere spillere som det kan virke som ble kjøpt av Wenger bare for å ha en spiller i bakhånd hvis nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Har sett Sanogo 2 live ganger, og si at han hadde talent skjønner ikke jeg noe av. Han var helt elendig i de kampene jeg så ham. Hva har skjedd med Theo, har aldri sett ham så dårlig som nå. Samme med Alexis, blir jo bare dårligere og dårligere enda wenger sa jo at spillere som gikk ut på kontrakt ble bedre? Trur ikke vi får så mye for ham når han blir solgt. Nå må debuchy få sjangsen, ut med Bellerin og Xhaka som har klippekort. Øzil må vi beholde for enhver pris, jeg trur han blir. Gruer meg til Liverpool på fredag.

Link to comment
Share on other sites

Sanogo hadde åpenbart et stort talent, det er bare å se på hvor mange mål han scoret på juniornivå før han ble Arsenalspiller.

25 mål og 7 assist på 14 kamper i 06-07 sesongen. Da var han selv 13..

Året etter hadde han et scoringssnitt på ca 1.0 på u-16nivå.

 

Han har også en ganske god scoringsrekord for juniorlandslagene til Frankrike og var toppscorer i u-20laget som vant vm.

 

Som målscorer var han et vanvittig talent. Men det viste seg fort da han kom til oss at alle skadene han hadde hatt opp igjennom hadde ødelagt utviklingen hans ganske mye.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår heller ikke hvor utsagnet at Sanogo hadde så vanvittig talent kommer fra? Hvis han hadde det, lurer jeg på hva slags formulering man bruker på virkelige talenter... Rett og slett ett ræva kjøp som mange andre.

 

 

Han var vel både kaptein og toppscorer for Frankrike u21 i et mesterskap før vi hentet han, så det var vel relativt mange som regnet han som et relativt stort talent sommeren han signerte for oss.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...