Jump to content

2017.12.19 West Ham (H) Carabao Cup


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2016-2017 westhamunited.png?itok=Wt2PdprN West Ham


Tirsdag 19.12.2017, 20:45. Emirates Stadium


Carabao Cup (aka Ligacupen), kvart-finaler


Kampen blir vist direkte på Viasat 4




Skadesituasjonen: av de som er på skadelisten så er det kun Walcott som ville vært aktuell til denne kampen og det er i grenseland om han blir klar til denne kampen etter de lyskeproblemene han har slitt med den siste tiden.



West Ham synes å være et formlag for tiden og de gav oss store problemer da lagene nylig møttes i Premier League. Carabao Cup er den turneringen der West Ham har størst sjanse til en pokal denne sesongen og jeg ser det som sannsynlig at de vil starte med et relativt toppet lag. Uansett så bør Arsenal forsette med å bruke benkeslitere og ungggutta, men et par av de som har vært fast inventar på EL-laget bør hviles da de er meget aktuelle mot Pool på fredag (Wilshere, Giroud, Coquelin og kanskje også Maitland-Niles).



Mitt lag mot West Ham (jeg velger å kjøre tre stoppere):



Ospina


Chambers - Per - Holding


Debuchy - Elneny - Willock - ?


Nelson - Akpom


Nketiah



Jeg er usikker på hvem som skal starte på venstre vingback. Jeg vurderte å sette opp en firer bak, og da med Debuchy og Holding som backer, men med tre "utrygge" forsvarere bak så vil jeg heller holde de samlet sentralt ;D (kanskje en litt merkelig logikk fra min side :shy: ). Jeg hadde i utgangspunkt tenkt å velge Maitland-Niles som venstre vingback, men han fortjener plassen sin i PL-troppen mot Pool.

Link to comment
Share on other sites

Oppdatering av skadesituasjonen:

Walcott og Mustafi er friskmeldt. Wenger bekrefter at Walcott spiller mot West Ham, Mustafi skal ikke spille den kampen (jeg antar han er i troppen mot Liverpool) . Ramsey er ute ca ti dager til.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig synd at vi ikke får se Nketiah, Nelson eller Niles her fra start. Kan forstå det med Niles da han har spilt 2 PL kamper fra start, men de to andre? Håper hvert fall de kommer inn tidlig i andre omgang.

 

Liker den bakre rekka veldig godt for øvrig. Hadde vært enda mer spennende om Macey startet i stedet for Ospina, men men.

Link to comment
Share on other sites

Dårlig start av begge lag, skikkelig b preg tilnærma treningskamp følelse

Enig, skuffende trøkk i spillere som egentlig skal banke på førstelagsdøren og vente på et kom inn, eller bli stående på gangen med sure sokker. Et kom inn er avhengig av innsats og spill i kamper som dette.

 

Ellers et gledelig gjensyn med Adelaide på benken, håper på et innhopp av han for å se status.

Link to comment
Share on other sites

Walcott, welbeck og Giroud har vært svake. Welbeck får ørlite bedre for mål og noen løp. Men de som mener Giroud er bedre enn lacazette må vel spise hatten sin

 

Jaja, da blir det ingen Giroud i jula/nyttår. Så lite han har spilt er det merkelig

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...