Jump to content

Manuel Almunia


10000gunners

Recommended Posts

Så kampen på TV i går.

Virker som om publiken oppførte seg anstendig overfor vår kaptein i går.

Kan det bekreftes, eller avkreftes, av noen som var til stede i går.

Syntes det, i så fall, er kvalitet.

Selv om de fleste, som var, der helt sikkert syntes vi er noe svake på keeperplassen.

 

Fabregas fikk en kjempefin mottakelse :P Stor applaus.

Link to comment
Share on other sites

Folk har ulike diskusjonteknikker, noe som man må godta på et slikt forum.

Man kan ikke kreve respekt hvis man ikke har respekt for andre.

Personlig hadde jeg bare ledd vekk slike utsagn som at jeg ikke er en ekte Gooner, for jeg blir og kommer aldri til å bli såret av en påstand fra en person som ikke kjenner meg godt nok til å vurdere det.

Det vi må huske på at vi er på det offisielle forumet for Arsenals supporterklubb. Ved å skrive her representerer man arsenalsupportere i hele Norge, og jeg synes det er veldig uheldig om tilfeldige supportere for andre klubber og vår egen ser all kranglingen og skjitkastingen som er på forumet.

Ordlegg deg på lik måte som du ville gjort i en slik situasjon når du kritiserer spillere på forumet.

Du bør ordlegge deg på samme måte som du ville gjort i andre medier (med fullt navn).

Det var en periode jeg gjerne kunne tenke meg å være moderator, men slik at det er nå må det være fryktelig frustrerende å føle at man stadig må følge med på voksne personer som diskuterer - for så å bli kritisert for at man ikke gjør noe selv om de nødvendigvis ikke bryter noen av reglene.

Overse usakligheter ved at du ikke svarer på dem. Da vil oppgulpene bare framstå som nettopp oppgulp som ikke har noen effekt på deg.

Dette ble vel et litt rotete innlegg, men jeg håper i alle fall noen kan catche noen av poengene mine. Håper flere tar seg tid til å prøve å gjøre dette forumet til et bedre sted for Goonere...

Utvilsomt (og dessverre nødvendig) det beste innlegget i denne tråden siden ... side 1. Det er ikke et "rotete innlegg" og jeg har klippet [stygt] i sitatet, men spart på litt som alle burde lese 1, vel 10 ganger til! Har for ørtende gang tatt et par måneders pause fra forumet ettersom det ble for mye whining her til at jeg har noe utbytte av å være Arsenalsupporter og delta i diskusjonene. Det verste er at jeg gidder ikke engang lese hva som skrives på forumet i disse pausene. Innrømmer. Skjemmes ikke.

<rant>

Vil bare tillegge at når det kommer til personangrep så er jeg revnende likegyldig til "Brukernavn1" og "BrukernavnX" (NEI, det er ikke konkrete personer jeg sikter til her) når jeg diskuterer Arsenal. Hva en Gooner mener om en annen Gooner er forferdelig, forferdelig lite interessant på et forum om Arsenal. Om det er personlig så ta det på PM og la resten av oss slippe å høre på catfighten deres, eh?

</rant over>

Link to comment
Share on other sites

Absolutt. Syns både Almunia og resten av det defensive Arsenal gjør det solid i dag. Vi blir satt under massivt trykk i alle dueller gjennom 90 minutter, men spillerne holder hodet kaldt og er gode til å løse alle dødballene som kommer imot oss. :D

Link to comment
Share on other sites

Kanonmatch av Almunia i dag. I dag fortjener han all mulig skryt. Han tar kommando i feltet, står når han skal stå, går ut når han skal gå ut. Får virkelig håpe det forsetter slik, så slipper Wenger å betale overpris for en keeper siste dagen i overgangsvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Man of the match. 10 out of 10!

 

 

Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd du var forelska... B)

 

Men enig at han var god idag...La oss bare håpe det fortsetter, men synes nå ikke han var MOM da, men hver sin mening, god var han :D

Link to comment
Share on other sites

To harde og vanskelige bortekamper, samt en "enkel" hjemmekamp. Dette er programmet til nå i PL, og jeg må si at Almunia har stått meget bra.

Har løftet seg, og fremstår sammen med laget mye bedre rustet på det defensive planet. Selv denne "måk/mæl/kast" fotballen klarte han og laget å håndtere mesterlig idag.

 

God sesongstart for Almunia, det skal han virkelig ha ros for.

 

Skal vi ha ny keeper, så må det bli noe mye bedre enn hva Fulham-alternativet er.

Link to comment
Share on other sites

Observerte denne på Twitter:

"Almunia threw his shirt and the armband into the crowd. Last to leave the pitch. Looked like he was saying goodbye."

Nå som overgangsvinduet bare såvidt står på gløtt er det jo ikke umulig at han vet noe som vi ikke vet - enda iaf. Håper selv ikke det, og ting på Twitter kan jo være hva som helst, selv om jeg tror denne var fra en av de som var på kampen. I dag minnet faktisk Almunia litt om Jens :)

Link to comment
Share on other sites

Observerte denne på Twitter:

"Almunia threw his shirt and the armband into the crowd. Last to leave the pitch. Looked like he was saying goodbye."

Nå som overgangsvinduet bare såvidt står på gløtt er det jo ikke umulig at han vet noe som vi ikke vet - enda iaf. Håper selv ikke det, og ting på Twitter kan jo være hva som helst, selv om jeg tror denne var fra en av de som var på kampen. I dag minnet faktisk Almunia litt om Jens :)

 

om han spiller som han gjør som i dag, er det ingen ting i veien for at han kan bli seriemester med arsenal. rett og slett en solid kamp, der han virker trygg hele veien. en velfortjent 8er til manuel.

Link to comment
Share on other sites

om han spiller som han gjør som i dag, er det ingen ting i veien for at han kan bli seriemester med arsenal. rett og slett en solid kamp, der han virker trygg hele veien. en velfortjent 8er til manuel.

Enig. Almunia virket veldig trygg på alt han foretok seg
Link to comment
Share on other sites

Almunías siste kamp for Arsenal? Spilte bra idag, men må dra frem Liverpool kampen som en kamp han ikke overbeviste, han hadde mange feilvurderinger på når han skulle gå ut på dødballer osv som han var god på idag. Håper han har innsett at han må forbedre dette for å beholde plassen.

Link to comment
Share on other sites

Almunías siste kamp for Arsenal? Spilte bra idag, men må dra frem Liverpool kampen som en kamp han ikke overbeviste, han hadde mange feilvurderinger på når han skulle gå ut på dødballer osv som han var god på idag. Håper han har innsett at han må forbedre dette for å beholde plassen.

 

Ja, for all del! La ikke skryten for dagens forestilling stå alene uten noe malurt..

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner ialle fall jeg å bli usikker på om jeg vil ha Schwarzer.

Almunia var god idag....meget god.

Er lenge siden jeg har sett en Arsenalkeeper bosse og kjefte

slik Almunia gjorde idag.

En håndsredningen han hadde så jeg imål.

Meget bra i feltarbeidet og gjorde det meste korrekt.

Verdens beste keeper blir han aldri...men at han var meget god idag hersker det vel liten tvil om.

Meget fornøyd med Katten idag.

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner ialle fall jeg å bli usikker på om jeg vil ha Schwarzer.

Almunia var god idag....meget god.

Er lenge siden jeg har sett en Arsenalkeeper bosse og kjefte

slik Almunia gjorde idag.

En håndsredningen han hadde så jeg imål.

Meget bra i feltarbeidet og gjorde det meste korrekt.

Verdens beste keeper blir han aldri...men at han var meget god idag hersker det vel liten tvil om.

Meget fornøyd med Katten idag.

Vi får jo bare håpe at han klarer å holde det nivået framover

Link to comment
Share on other sites

Almunías siste kamp for Arsenal? Spilte bra idag, men må dra frem Liverpool kampen som en kamp han ikke overbeviste, han hadde mange feilvurderinger på når han skulle gå ut på dødballer osv som han var god på idag. Håper han har innsett at han må forbedre dette for å beholde plassen.

 

Også husker jeg spesielt en kamp mot West Ham forrige sesong hvor han også hadde mange feilberegninger

Link to comment
Share on other sites

Man of the match. 10 out of 10!

Sånn da har jeg sett kampen Chaz. Jeg var full av forventinger etter at han ble rost opp i skyene på dette forumet. Skuffelsen var derfor stor da kampen var ferdig. Hvor var de matchvinnende redningene? Hva gjorde at han fikk 10 av 10 på forumet? Hva var grunnen til at folk på forumet ikke lenger ønsker forsterkninger på keeperplassen?

 

La oss starte med det positive. Almunia spilte en god kamp, ingen tvil om det. Han hadde faktisk antydning til raske igangsettinger, og han var også ved et par anledninger godt ute i feltet. Målet kunne han strengt talt ikke gjøre noe med, så all honnør til Almunia for gårsdagens innsats. Det holder fint til en 7'er på børsen.

 

Så hva fikk egentlig folk til å gå av skaftet i går. Det ble jo nærmest en lek i hvem som kom på det beste superlativet. Jo jeg tror, og la meg understreke at det er jeg som tror, at folk har så lave forventninger til almunia at de ble så positivt overrasket da han hadde en god kamp at de dermed gikk litt "bananas".

 

Etter et par minutter var han ute og plukket ett innkast. Tøft gjort og bra gjort, men ville ikke de aller fleste keeperne som hever lønn gjort det samme? Jeg tror det. Rastapinky hevdet at Almunia bokset 40 meter i 2. omgang. Det er nok en solid overdrivelse, men det faktum at han bokset og det i riktig retning er bra. teknikken i utboksingen er heller tvilsom. Det han gjør og som han hadde blitt straffet for hadde det vært en duell er at han hopper rett opp og ned, istedet for å gjøre det han skal altså ta fart framover i satsen.

 

Utover dette hadde han noen gode redninger, redninger jeg forventer at keepere i Arsenal skal ta, og han var på sine sedvanlige bærtur i feltet med at han må rygge (og dermed også stå på tærne) når motstanderen avslutter.

 

Desverre så friskmeldes ikke Almunia etter denne kampen, og så får vi alle i fellesskap håpe at denne kampen var hans siste i Arsenal drakt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...