Jump to content

2016.03.19 Everton


Polljen

Recommended Posts



Everton everton.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 19. mars, 2016, kl. 13:45, Goodison Park


Premier League, 30. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo



Skadesituasjonen er uendret, de langtidsskadde er ennå ikke klare og det er pr dato (iflg arsenal.com) ingen på listen over korttidsskadde.



Jeg hadde ikke mulighet til å se kampen mot Barcelona på onsdag, men hvis jeg har tolket dere rett så er det vel to punkt jeg tar med meg fra den kampen. Midtforsvaret er fremdeles ikke til å stole på og Welbeck er vårt beste valg på topp for tiden.


Etter denne kampen så er det landslagspause og påfølgende kamp er ikke før 2. april og da møter vi nok en gang Watford hjemme. Forhåpentligvis så får vi ingen nye skadde i denne pausen og kanskje har vi en eller flere langtidsskadde tilbake i troppen.


Slik den siste perioden har utartet seg så er det på mange måter ni "cup-kamper" vi har fremover, der Arsenal har behov for bortimot full pott for å ha en teoretisk sjanse til tittelen og laget kan heller ikke avgi mange poeng hvis det skal være sikret CL-plass neste sesong.



Jeg vet ikke hva som er den beste kombinasjonen i midtforsvaret pr dato og velger nok en gang å "helgardere". På midtbanen velger jeg Coq fremfor Flamini, selv om Coq ennå ikke er tilbake i toppform så følger jeg meg tryggere med han på banen enn alternativet. Elneny er nå et soleklart valg fra start. På kanten velger jeg nok en gang Campbell, så får vi se om Wenger er enig med meg.



Ospina


Bellerin - Per/Gabriel - Kos - Monreal


Elneny - Coq


Campbell - Özil - Sanchez


Welbeck



Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Som nevnt underveis i Barca kampen: viser man den samme innstillingen, gløden og viljen som igår kveld; så feies lag som everton av banen. Men som så ofte detter man ned på ett jevnt over dårligere nivå når vi møter hjemlige lag igjen.

 

Everton har ett beist i lukaku, men de har ingen MSN trio. Det er som natt og dag. Kort oppsummert: samme innsats som igår gir 3p. Litt dårligere innsats så taper vi nok igjen.

Link to comment
Share on other sites

Mitt er vel ikke halvtomt engang, men håpet er at det skal fylles opp litt utover våren.

 

For meg er det viktigste av at vi i utgangspunktet har "enklere" (?) mål i siktet (enn 9 ut av 9) og tar det steg for steg:

  1. Holde West Ham og ManU bak oss slik at vi klarer topp fire og CL-kvallik.
  2. Holde ManC bak oss slik at vi er direkte kvalifisert til CL
  3. Å få oppleve St. Totteringsham's Day i år også (pr. nå mitt viktigste mål), selv om det er vanskelig nok
  4. Å eventuelt klare "nine out of nine", hvis dette skulle holde til å bli nr 1 så er det en fantastisk bonus, men her er vi uansett avhengig av mye hjelp utenfra.

Klarer vi punkt 1 så kan jeg si at glasset er halvtomt, klarer vi punkt 2 så er det halvfullt, klarer vi punkt 3 så er det nesten fullt, ender vi opp med å også klare punkt 4 så renner glasset over.

Link to comment
Share on other sites

Cd6JQqfW8AEw-OR.jpg

 

Ikke så mye å være uenig i, for en gangs skyld. Iwobi eller Campbell på kanten er den eneste posisjonen jeg kunne ha diskutert, men det er pr dato våre to beste alternativ der så begge er etter min mening gode alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Syntes virkelig synd på Campbell. Faen meg en skikkelig agenda fra Wenger om å ikke starte han. At Iwobi er foran Walcott er forståelig, men Campbell fortjener virkelig ikke å bli droppet. Har vært langt bedre enn Sanchez siden han kom inn i laget blant annet.

 

Burde heller vært Campbell på høyre og Iwobi på venstre i så fall. Med Alexis på benken og Walcott som vannbærer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer forferdelig på hva det er Wenger har i mot Campbell.. Er det fordi han faktisk jobber hardt defensivt også? Kan virke sånn til tider iallefall. Er det stoltheten som blir såret hvis han spiller enda(!) en som han egentlig hadde tenkt å selge? Har de kranglet på bakrommet? Har Joel sjekka opp dattera til Wenger?

 

Umulig å vite... Håper det kommer ut en eller annen gang...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...