Jump to content

2015.05.30 Aston Villa - Finale FA-cup


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Fy fader! Mesterlig av våre gutter!

 

Hvor dårlig var Villa? Vanskelig å si. Men Arsenal kunne neppe gjort mer enn vi gjorde i dag. Vi var helt strålende fra ende til annen! Dødballmål, langskudd, lagmål, null Villa-sjanser, full kontroll hele veien. Komplett. Der fjoråret startet med nervøsitet og bar preg av mange år uten trofeer, var dette alt annet. Dette var et lag som visste hvordan passere mållinjen. Overlegent og briljant, og uten svake punkter. Det gir grunn til å håpe på mange flere trofeer i årene som kommer. Å ende helt øverst er en vane - og nå er denne generasjonen godt i gang!

 

Hvor skal dette laget forsterkes? Igjen vanskelig å si. Det er jevnt og godt besatt overalt, men jeg er likevel litt usikker på keeperplassen. Uansett bør Wenger kunne kose seg gjennom sommeren. Det er ingen åpenbare hull som må tettes, og han kan bruke tiden på å lete etter de helt suverene signeringene som kan bringe oss nærmere Barcelona, Bayern og Real Madrid.

Link to comment
Share on other sites

En utrolig aften på Wembley. Dette var en profesjonell oppvisning, i stor kontrast til fjorårets finale. De unge spillerne har nå enda en finaleseier under beltet, en erfaring vi definitivt vil nyte godt av senere. Özil og Alexis får bekreftet at de gjorde ett godt valg da de kom til oss, for her vinnes det trofeer. I fjor ble uttrykket "launch-pad" brukt hyppig. Med årets cup-triumf har vi vist at vi er i utvikling. Nå er ligaen det ultimate målet. Kan vi klare det? Det er ikke umulig.

 

To trofeer på to sesonger smaker usedvanlig godt når man har endt opp tomhendt ni år på rad. Noen vil si at FA-cupen ikke er like gjevt som ligaen, men jeg tror LvG, Pellegrini og Rodgers hadde spist sitt eget undertøy for å være i Wengers sko denne helgen.
Gratulerer kjære gooners!

Link to comment
Share on other sites

As the players, who were pictured celebrating in London after their victory on Saturday, revelled in the atmosphere, midfielder Wilshere took to the microphone, in a repeat of a scenario from 12 months ago.


The 23-year-old, who has come through the youth ranks at Arsenal, started a chant mocking local rivals Tottenham, asking the crowd: "I have one question, and one question only: what do we think of Tottenham?"... before adding: "And what do we think of s***?", then joining in as the crowd sang back: "We hate Tottenham and we hate Tottenham... we are the Tottenham haters."


(jeg antar at alle vet hva som skjuler seg bak *** i s***) :w00t:


Link to comment
Share on other sites

Hehe, helt greit selv om tottene ikke er verdig nevnelse i disse stunder. De er ikke i nærheten iår heller. Dessverre virker de til å ha utømmlige konti. Dermed kan de plutselig slumpe med en sesong.

 

En annen ting igår: rett før finalen twittret Bale ønskelykkninger til våre spillere. Rimelig spesielt vil jeg si, mån tro hva folk mener om vi fikk han på billig salg. Han har vel tidligere ikke vært spesielt Arsenal vennlig

Link to comment
Share on other sites

As the players, who were pictured celebrating in London after their victory on Saturday, revelled in the atmosphere, midfielder Wilshere took to the microphone, in a repeat of a scenario from 12 months ago.

The 23-year-old, who has come through the youth ranks at Arsenal, started a chant mocking local rivals Tottenham, asking the crowd: "I have one question, and one question only: what do we think of Tottenham?"... before adding: "And what do we think of s***?", then joining in as the crowd sang back: "We hate Tottenham and we hate Tottenham... we are the Tottenham haters."

(jeg antar at alle vet hva som skjuler seg bak *** i s***) :w00t:

Haha i år som i fjor.

Link to comment
Share on other sites

En spiller har ikke fått ros av noen her etter finalen, men som virkelig har fortjent det. Jeg tenker på vår til tider utskjelte keeper WS. Han hadde ikke stort å gjøre, men var overraskende offensiv i feltet. Jeg fikk litt Lehman-feel av hans utboksinger i denne kampen. For meg virker det som om han har bestemt seg for å legge igjen sigarettene i dusjen og virkelig kjempe for sin Arsenalframtid. Hans offentlig irettesettelse av sin egen far kan også tyde på det.

 

Fortsett sånn Woijech, og du kan du bli førstekeeper igjen!

Link to comment
Share on other sites

detta var stas! Utrolig tilfredsstillende at Arsenal klarte å spille sin beste kamp for sesongen akkurat i finalen. Det har vel aldri vært helt typisk for dem!? Vi har aldri sett en mer enveiskjørt finale noen gang, ihvertfall ikke på de 45 finalene jeg har sett. Rett og slett imponerende. Og klarer de å spille med slik autoritet over tid, vil de bli å regne med i kampen om ligagullet neste sesong. Dette er definitivt noe å bygge videre på. B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...