Jump to content

2015.04.18 Reading


Polljen

Recommended Posts

Reading reading.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal

Lørdag 18. april 2015, kl. 18:20, Wembley Stadium

FA Cup, Semifinale

Kampen kan sees direkte på TV2 Sport Premium 2 / Sumo

Ox (skade) og Arteta (ikke kampklar) er de eneste spillerne som er uaktuelle til denne kampen. Som vanlig (når det er cup) så er det vårt andrevalg som vokter buret i denne kampen.

 

Reading (18. plass i Championship) bør være en overkommelig oppgave, men som man sier «Cup er Cup» (og Arsenal har feilet mot dårligere lag tidligere). Siden motstander bør være overkommelig og vi neste helg skal møte Chelsea i «ligafinalen», så håper jeg at det er rom for å spare noen av våre nøkkelspillere i denne kampen.

 

Jeg tror nok at Wenger kommer til å gjøre færre utskiftninger enn det jeg legger opp til, men jeg tar dog sjansen på å gjøre en del bytter. De faste som jeg «benker» er satt ut med henblikk på Chelsea-kampen, og ikke fordi at de har spilt seg ut av laget.

 

 

Szczesny

Debuchy - Per - Gabriel - Gibbs

Ramsey - Coquelin

Walcott - Özil - Sanchez

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Kjør på med toppet lag og ta heller av spillere når eventuelt resultatet er komfortabelt. Spillerne har en hel uke på å hvile og lade opp til kampen mot Chelsea. Vi skal forsvare tittelen i år, og da kan man ikke ta noe for gitt. Vil ikke se Debuchy/Wilshere/Flamini på banen som ikke har sparket fotball på flere måneder.

Link to comment
Share on other sites

Kjør på med toppet lag og ta heller av spillere når eventuelt resultatet er komfortabelt. Spillerne har en hel uke på å hvile og lade opp til kampen mot Chelsea. Vi skal forsvare tittelen i år, og da kan man ikke ta noe for gitt. Vil ikke se Debuchy/Wilshere/Flamini på banen som ikke har sparket fotball på flere måneder.

 

 

Kun toppet lag er akseptabelt i en så viktig kamp. Når det er sagt så forventer jeg at dette skal bli en lett kamp for Wengers mannskap. Så får vi bare håpe at de ikke går på tryne og ryker ut.

Jeg har ingen problemer med å forstå at det å stille et toppet lag er den "safe" løsningen, men for meg så er det nærmest en "falitterklæring" hvis vi ikke har kvalitet nok i laget til å foreta enkelte utskiftninger til en slik kamp.

Selvsagt kan man si at undertegnede og Marius- har gått litt langt når vi har foreslått en eller flere av de langtidsskadde (og/eller spillere med liten matchtrening) fra start i denne kampen, men det finnes også andre aktuelle kandidater så hvis dette laget skal være ett topplag så må det være mulig å hvile enkelte av våre beste av og til.

Link to comment
Share on other sites

 

Szczesny

Debuchy - Per - Gabriel - Gibbs

Ramsey - Coquelin

Walcott - Özil - Sanchez

Welbeck

 

Støtter dette laget, men vil ha inn Kosc for Per. Tror at Gabriel kunne hatt godt av å spille med Per, men det må vente litt, pdd. er han litt for rotete i stilen og vi trenger farta til Koscielny for å redde han inn. Mulig Chambers burde inn i laget ett sted også, blitt lite spilletid på han i andre del av sesongen..

 

Fin match å gi spilletid for Gibbs, Chesney og Welbeck som er bra, men er benket bak bedre spillere for øyeblikket. Også enig i at Theo og Debuchy bør få litt tid her hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

her bør man stille med tilnærmet toppet lag, skjønt Sanchez bør kanskje hviles? Uansett blir det viktigste at laget er på mentalt. Husker jo Arsenal holdt på å ryke ut mot Wigan i semifinalen i fjor, og i ligacupen lå de under 0-4 mot nettopp Reading for et par år siden, selv om de endte opp med å vinne 7-5 etter en ellevill kamp. Hvis Arsenal er tilstrekkelig fokusert, bør de vinne dette, men man vet aldri, særlig med Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser på køppen som viktigere enn serien akkurat nå. Chelsea bør vinne serien og vi kan kun håpe på at de går på en skikkelig sprekk. Vi må ha flaks for å vinne.

 

I køppen derimot kan vi stole på egen styrke, alt er i våre hender. Vi bør vinne.

Link to comment
Share on other sites

"Køppen" er nok helt sikkert vår eneste mulighet til "pokaler" denne sesongen, jeg har ingen tro på at Chelsea "føkker" til seriemesterskapet. Vi har nok allerede så godt som sikret CL-deltakelse (minimum kvalifisering) også, men jeg mener likevel at vi ikke kun skal satse på "køppen" i de kommende kampene.

 

Vi er nok som sagt sikret topp fire, men om vi havner som nr to, tre eller fire er fremdeles meget usikkert og av den grunn så har jeg et ønske om å ikke toppe laget unødvendig mye i lørdagens semifinale. Slik jeg ser det så er det viktig å unngå den vanlige fjerdeplassen, det kan være et psykologisk pluss både for de i klubben og for fansen å klare å klatre oppover tabellen i forhold til de foregående sesongene. Det er også ett pluss å slippe to unødvendige kvallik-kamper i den perioden en ny sesong starter. Etter å ha hatt ett par gode resultater i Manchester etter nyttår så det også viktig å komme brukbart ut av det vanskelige oppgjøret mot Chelsea neste helg så derfor ønsker jeg å hvile ett par av våre viktigste brikker. Når jeg velger uttrykket hvile så er vel det litt feil, for jeg tror forsåvidt at de "tåler" lørdagens kamp også, men jeg ser ingen grunn til å risikere skader på disse brikkene før Chelsea-møtet med den stallen vi tross alt har.

Som jeg har sagt tidligere, så er det et problem hvis de "nestbeste" hos oss ikke er gode nok til å bekle posisjonene i lørdagens cup-kamp.

Link to comment
Share on other sites

I dag vinner vi lett!

 

BE

Uten tvil. Cup er cup og Arsenal går videre til finalen. Noe vi har gjort oftere enn alle andre lag (tror jeg).

 

I dag har jeg null nerver. Det er litt kjedelig, for det er morsommere å se kamp når man er litt usikker på utfallet.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om kampen sendes på The Highbury (pub)?

Det hadde i alle fall vært skammelig for en pub med navnet "The Highbury" å eventuelt prioritert Chelsea-United fremfor en kamp med Arsenal ;D

Link to comment
Share on other sites

Ja, de skal sende arsenal i kveld! :) Meldt om mye folk så lurt å være tidlig ute

Gull, takk!

 

Det hadde i alle fall vært skammelig for en pub med navnet "The Highbury" å eventuelt prioritert Chelsea-United fremfor en kamp med Arsenal ;D

Hehe, enig. Så vidt jeg vet prioriterer de alltid Arsenal, men jeg var litt usikker på TV-rettigheter etc på denne. :)
Link to comment
Share on other sites

De elleve som starter:

 

Szcz

Debuchy - Per - Kos -Gibbs

Coq - Cazorla

Ramsey - Özil - Sanchez

Welbeck

Det er verdt å merke seg at Debuchy starter kampen og at hverken Bellerin eller Chambers er på benken i dag. Jeg antar at det er Flamini som må til pers hvis vår "nyfriske" back må ut i løpet av kampen, eller kanskje Gabriel kan ta den plassen hvis det skulle være nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...