Jump to content

2015.04.18 Reading


Polljen

Recommended Posts

Gratulerer med semifinaleseier.

La oss legge keeperdebatten død. Sczc (2. Keeper for Polen) er ikke god nok.

 

BE

Alle, bortsett fra deg, har vel lagt debatten om hvem som skal være førstekeeper i år helt død...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Mange. Ble slakta på face da jeg prøvde å skrive at szcz er dritt.

 

BE

Hvis det var på Facen til Arsenal Norway så forstår jeg det, for all kritikk mot Wenger eller enkeltspillere synes å bli tatt særdeles ille opp av enkelte der inne. Jeg kuttet ut hele den delen av supporterklubben etter få dager, bedre her selv om aktiviteten kunne vært større. Har inntrykk av at noen av de største grinebiterne som var her for noen år siden, «styrer» mye på face-delen.

Link to comment
Share on other sites

Negativt:

Ramsey kom seg til mange avslutninger, men var nok litt for hypp på å avgjøre på Wembley igjen, syns han virket stresset i avslutningsøyeblikket og at han var tidvis ego.

Chesney - Virker å ha gitt opp etter han fikk seg en rival

Debuchy - Bellerin er nok bedre for øyeblikket.

 

Positivt:

Alexis blir dytta og dratt i - og tydeligvis motivert av det, bedre kamp enn på lenge.

Özil sin assist

Finaleplassen.

Link to comment
Share on other sites

Negativt:

Debuchy - Bellerin er nok bedre for øyeblikket.

 

____________

For øyeblikket ja, men det er kanskje ikke så rart med tanke på at det var Debuchys første kamp etter skaden? Likevel setter jeg Debuchys kvaliteter foran Bellerins pr dags dato, selv om Hector selvfølgelig har hatt en enorm utvikling og vært utrolig god for oss i det siste.

 

Viktig å ikke glemme hvor god Debuchy var for oss før skaden, både på backen og som stopper.

 

 

Edit; Da ble det jaggu Villa i finalen... Er Benteke, Delph og Vlaar i form og skadefrie om en måned kan det fort bli en veldig vanskelig kamp. Benteke er f*** meg god...

Link to comment
Share on other sites

Et gledelig resultat i dagens kamp på Wembley, med en Arsenal-supporter (undertegnede) en United og tre Pool-supportere så skal det bli en glede å stille på jobb der "Poolerne" ikke har noe mer å spille for denne sesongen. De kommer nok til å "juble" for en femteplass og EL-plass, men EL-deltakelse er (etter min mening) null verdt :lol:

Link to comment
Share on other sites

____________

For øyeblikket ja, men det er kanskje ikke så rart med tanke på at det var Debuchys første kamp etter skaden? Likevel setter jeg Debuchys kvaliteter foran Bellerins pr dags dato, selv om Hector selvfølgelig har hatt en enorm utvikling og vært utrolig god for oss i det siste.

 

Viktig å ikke glemme hvor god Debuchy var for oss før skaden, både på backen og som stopper.

Det stemmer, poenget mitt var vel mer at han kunne fått seg et par kamper til med U21 før han ble satt inn igjen, Debuchy kommer til å være svært viktig for oss, som førstevalg fra starten av neste sesong og som en mentor for Hector

Link to comment
Share on other sites

Ja på en måte godt å slippe alt dette lcf fjaset det medfører seg ang bursdager, klodens beste lag osv. På en annen måte får finalen mer svung over seg med to (ett) topplag.

-----

det er utrolig hvor mye slik emosjonelt, utenomsportslig dill som omgir Liverpool, og som forsøpler fotballdekningen i media. Dett er sikkert mye fordi mange av journalistene er scousere...? Det er greit at fotballen blir spart for dette. Nå tror jeg ikke Aston Villa nødvendigvis blir noen enklere motstander i finalen enn det Liverpool ville vært. Dette blir en åpen finale. Men vi får en finale hvor det sportslige kommer i fokus, heldigvis.

 

for øvrig en dårlig generalprøve for Arsenal. Seieren var stort sett det eneste som varmet. Seieren var fortjent nok, men de ble kjempet ut av stilen av Reading. Det så ut til at de spilte med bremsene LITT på. Tror nok vi må regne med å bli møtt av en tilsvarende taktikk mot Aston Villa, og med kontringssterke spillere som Benteke må Arsenal passe seg...

Link to comment
Share on other sites

-----

det er utrolig hvor mye slik emosjonelt, utenomsportslig dill som omgir Liverpool, og som forsøpler fotballdekningen i media. Dett er sikkert mye fordi mange av journalistene er scousere...? Det er greit at fotballen blir spart for dette. Nå tror jeg ikke Aston Villa nødvendigvis blir noen enklere motstander i finalen enn det Liverpool ville vært. Dette blir en åpen finale. Men vi får en finale hvor det sportslige kommer i fokus, heldigvis.

 

for øvrig en dårlig generalprøve for Arsenal. Seieren var stort sett det eneste som varmet. Seieren var fortjent nok, men de ble kjempet ut av stilen av Reading. Det så ut til at de spilte med bremsene LITT på. Tror nok vi må regne med å bli møtt av en tilsvarende taktikk mot Aston Villa, og med kontringssterke spillere som Benteke må Arsenal passe seg...

For å forsette med det utenomsportslige dillet, så tror jeg ikke det er det at så mange journalister er "scousere" som fører til at menge av oss kan komme med mye "dritt" når det gjelder Liverpool. Når det gjelder journalister (og ikke minst det som vi tidligere kalte "Akersgata") så har det virket som at flertallet der har vært (og er) United-fans (mange "konverterte" til det når "babyface" kom til United) og mye av mitt "hat" mot United stammer faktisk fra den overdrevne oppmerksomheten som "Akersgata" og et par TV-selskap har gitt United.

 

Når det gjelder Liverpool så stikker det litt dypere, på syttitallet og inn på åttitallet så var det Liverpool som fikk "medgangssupporterne", og disse supporterne skal ha skryt for å kunne kutte ut "medgangs-delen" og forsatt som ekte supportere etter at Liverpool var over storhetsperioden, i tillegg så har de vært flinke til å rekruttere nye supportere i de oppvoksende generasjonene. Dette fører til at "poolfansen" ofte er overrepresentert på arbeidsplasser og i andre grupper. Samtidig så har Pool-fansen (etter min mening) alltid vært en ganske brautende gruppe fans som ikke forstår når det er nok "Pool-prat".

 

Om det jeg har skrevet ovenfor er en generell sannhet, kan nok sikkert mange være uenig i, men for meg som har levd lenge med både "Pool-fans" og "Manure-supportere" rundt meg så er det for meg en meget stor subjektiv sannhet.

 

----------

 

PS! når det gjelder dine sportslige kommentarer så kan jeg bare si meg enig i de ;D

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke langt unna at Wenger ødelegger denne turneringen.

Sjokkerende å se hvilket laguttak han valgte!

Polakken i mål er det bare til å kaste ut av klubben, kunne like gjerne stilt med Gibbs i mål, sier sitt!

Debuchy fra start, ja, han er en av verdens beste backer, men å stille han til start uten matchtrening mot Reading i Semi-finale, ikke akseptabelt!

 

Gibbs spilte utrolig dårlig.

Synd at Per M. ble skadet, bare tanken på at den villbassen Gabriel muligens spiller mot Chelsea er nok til å få magesår!

Ellers en ok gjennomført kamp, med et levelig resultat.

 

Håper Wenger tar til fornuft i Finale-kampen og stiller de beste fra start!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...