Jump to content

2015.03.09 Manchester United


Polljen

Recommended Posts

Ekstremt synd at Chamberlain er så jævlig skadeutsatt han også. Tror han hadde vært en fantastisk god spiller for oss hvis han bare hadde holdt seg skadefri.. faen heller.

 

Ramsey inn for Chambo. Ingen Walcott nå heller..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Litt kritikk av Alexis.. men syntes han burde bli flinkere til å variere spillet sitt litt og ikke bare kutte inn på høyrefoten hver gang. Noen ganger så blir det altfor lett å lese hva han har planer om å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Bra av Wenger å ta av Bellerin nå. Gutten har vært veldig god etter han småsurret litt de første minuttene, men ingen vits å risikere å ende opp med 10 mann.

 

Mangler bare å få på Theo nå for kontringsstyrke. Tipper dog han tar av Welbeck og putter innpå Giroud snart.

Link to comment
Share on other sites

Flott av Olivier å gi de gult kort for filming. Faen meg så velfortjent!

Dog ikke fornøyd med at Fellaini har vært i stand til å lage frispark på frispark uten at det hadde noen konsekvenser for han. Han lagde 9 (!) frispark ifølge mine beregninger før han fikk gult kort. Og det inkluderer ikke de situasjonene hvor han burde hatt frispark imot (som f.eks. hvor han slang en hånd i ansiktet på Coquelin).

Link to comment
Share on other sites

Called it angående Giroud for Welbeck forøvrig. :P

 

Lurer på hva som har skjedd mellom Wenger og Walcott den siste tida. Må være et eller annet der..

 

 

Tipper det har noe med kontraktsforhandlinger som ikke går så bra om dagen....

Link to comment
Share on other sites

Grattis alle sammen. Jeg skjønner ikke hvorfor dere var så bekymra for å møte dette skuespillende drittlaget mænju.

 

Fordi vi hadde tapt de siste 8 av 9 kampene mot United og hadde 1 uavgjort. :P

 

Ellers møter vi Bradford eller Reading i neste runde av FA cupen. Dette burde vi klare!

 

Arsenal ended a run of 10 games without a win at Old Trafford with tonight's victory

Link to comment
Share on other sites

What did she wear ??
She wore, she wore,
She wore a yellow ribbon,
She wore a yellow ribbon,
In the merry month of May!
And when, I asked,
Oh why she wore her ribbon,
She said it’s for The Arsenal,
And we’re going to Wembley!
Wembley,
Wembley,
We’re the famous Arsenal,
And we’re going to Wembley!

Link to comment
Share on other sites

Coq var nok engang konge! Helt rå, fortsett slik. Ståle S viser hvor lite han har å gjøre i studio når det eneste han tenker på er Monaco kampen og slakter Coq der. Men men

 

Ellers sitter jeg med en følelse av at Ospina hadde tatt rooney scoringen på refleks. Ikke at Secz hadde så dårlig kamp idag, men for meg er det ett tydelig #1 valg i Arsenal for tiden: Ospina

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hva som har skjedd mellom Wenger og Walcott den siste tida. Må være et eller annet der..

Ville gjerne sett Theo selv, men både han og Wenger har sagt mange ganger at det vil ta lang tid før han er tilbake for fullt, å sette inn Giroud som hjelp på dødballer ser jeg heller ikke på som negativt med tanke på hvordan United spiller mot slutten av kampene.

 

Ox frisk mens de to andre i den offensive trioen jobber mye og legger press på motstander, intelligente bevegelser hele veien på de også, men har sett begge to bedre før.

På midten stilte Coquelin (Glitrende), Cazorla (Superb) og Özil (Fantastisk touch, overblikk og jobbet hardt i dag).

Ramsey kommer inn og er viktig fordi han viser muskler og jobber hardt, tror det var riktig å sette inn han for Ox da vi trengte en Özil som tok vare på ballen på kanten istedenfor en Walcott som enda ikke er helt i matchform.

 

I forsvar slet vi med Rooney og Fellaini i lufta og en dum markeringsfeil gjorde at det ble 1-1, ikke helt fornøyd med polakken på baklengsen, klart headingen er hard, men er 80% sikker på at Ospina hadde fått en hånd på den og er 95% sikker på at DDG hadde tatt den.

 

Bellerin får et tidlig gult kort når han misser i en tidlig takling, men leverer alt i alt en meget bra kamp, imponerer meg veldig defensivt i dag og til tross for at Young/Shaw ville bli vanskelige å møte med et tidlig gult kort gjør han det bra.

 

Etterhvert var det riktig å ta han av og Chambers viser seg som sterk i duellene og ganske klok, han er desverre ganske dårlig en mot en mot raske vinger og ble blant annet enkelt dratt av når Young vil ned og crosse, men kjemper seg inn i kampen igjen, bør være et stoppertalent fremfor å spille på backen.

 

Monreal er klinisk når han får sjansen og gjør en ganske bra kamp defensivt, litt småplukk, men ganske rutinert og viser vel at han er vår beste venstreback.

 

 

Alt i alt mener jeg vi gjorde en meget bra kamp, vi er flinke og presser hardt og selv om det var få gode enkeltprestasjoner av gutta spilte vi som et lag i dag, ikke i den forstand at vi bygget opp hvert angrep med 30 pasninger mellom gutta, men at vi forsvarer oss og angriper som et lag.

I et fyrverkeri av en kamp som denne var det alltid marginene som ville avgjøre, men jeg følte hele tiden at vi var et bedre lag mens United ventet på enkeltmannsprestasjoner.

 

Ett poeng skiller lagene på tabellen, og Di Maria, som viste positive glimt i dag er suspendert mot Spurs i helgen, selv møter vi West Ham og kan gå inn til den kampen med en god følelse mens United er avhengig av å slå tilbake (Mot et lag som også er fylt med middelmådigheter og avhengig av enkeltmannsprestasjoner), går alt vår vei i helgen er vi faktisk 3 poeng foran United og 6 poeng foran naboen.

 

Glad gutta motbeviste meg i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...