Jump to content

2015.03.09 Manchester United


Polljen

Recommended Posts

Ellers sitter jeg med en følelse av at Ospina hadde tatt rooney scoringen på refleks. Ikke at Secz hadde så dårlig kamp idag, men for meg er det ett tydelig #1 valg i Arsenal for tiden: Ospina

Helt enig i at Ospina kunne tatt den.

Syns at polakken hadde en svak opptreden egentlig, har vært blant hans største fans siden Brentford, men fortjent satt utav laget denne sesongen og glipper nesten en enkel crosser i dag.

 

Rekker ikke gjøre noe på baklengsen (mangler refleksene til en toppkeeper) og nesten hvert eneste utspark endte med en United-kontring.

 

Tror det handler om livsstil og modenhet, ikke om talent for instinktene hans er bra og refleksene hans er bra, men nå som selvtilliten går ned og han har en rival viser han at han kanskje ikke er proff nok.

 

PS: Var deilig at han driblet av Rooney, men en bedre keeper ville vært sterk nok på en berøring til å smelle ballen unna istedenfor å risikere en slik baklengs. (Til Wojciechs forsvar har han vel enda ikke bommet på en av de til tross for hvertfall 10-15 driblinger)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Det er absolutt en del i dag som kunne vær bedre, men viljen og innsatsen til gutta kan jeg ikke klage på.

Polakken er både opp og ned, men det virker litt dumt å "klage" på han når det gjelder målet i mot, her er det våre midtstoppere som gjør en for dårlig jobb.

Beslutningen om å ta Bellerin av var korrekt da han var farlig nær å få marsjordre, men både Fellaini og Rojo burde hatt gule kort i forkant av det de fikk.

Di Maria filmet etter å ha blitt holdt, om det kvalifiserer til gult er jeg usikker på, men måten han reagerte på gjorde utvisningen korrekt.

 

Totalt sett er jeg særdeles fornøyd i dag, og at det var Welbeck som ble matchvinner.

Link to comment
Share on other sites

Ville gjerne sett Theo selv, men både han og Wenger har sagt mange ganger at det vil ta lang tid før han er tilbake for fullt, å sette inn Giroud som hjelp på dødballer ser jeg heller ikke på som negativt med tanke på hvordan United spiller mot slutten av kampene.

 

Joda Giroud er god på dødballer, men Welbeck er ikke dårlig på defensive dødballer han heller. Og i motsetning til Giroud så jager han så og si absolutt alt. Giroud derimot er langt mer stillestående og presser ikke i nærheten av like mye som det Welbeck gjør. Han var på banen i 22 minutter og hadde 9 touch på ballen og var for det meste bare i joggemodus de minuttene han var på banen.

 

Målet til Welbeck i dag hadde aldri Giroud vært på hugget etter. Greit nok at han ikke akkurat er kjapp, men jeg har aldri vært spesielt imponert over arbeidsetikken til Giroud. Veldig god på defensiv dødball dog selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Makt demonstrasjon!!!! Syns vi e bedre i alle spillets faser en United ikveld, vi tvinger frem flere gode redninger fra en særs god De Gea. Vår sisteskanse har særdeles lite å ta seg til utenom en lompe fra skrått hold fra De Maria. Synd for United at oscaren nett e delt ut, ettersom det er den eneste muligheten de har på trofeer i år! Hyller Oliver ikveld , ikke fordi han dømmer med oss , men at han faktisk dømmer etter regelverket på Old trafford. Ellers er jeg meget fornøyd med byttene til Wenger. Også særs fornøyd med trekningen!

Link to comment
Share on other sites

Syns Wenger gjør alt riktig idag hva bytter angår. Mye bedre å sette inn en løpssterk Ramsey enn Walcott når vi allerede har så offensive spillere som Özil og Sanchez på banen.

 

Digg med seier, og vi er litt heldig med dommeren (Bellerin). Filminga til Januzaj er derimot latterlig og fortjent gult. Di Maria er bare idiot.

 

Grattis! For en deilig start på uka :)

Link to comment
Share on other sites

 

Joda Giroud er god på dødballer, men Welbeck er ikke dårlig på defensive dødballer han heller. Og i motsetning til Giroud så jager han så og si absolutt alt. Giroud derimot er langt mer stillestående og presser ikke i nærheten av like mye som det Welbeck gjør. Han var på banen i 22 minutter og hadde 9 touch på ballen og var for det meste bare i joggemodus de minuttene han var på banen.

 

Målet til Welbeck i dag hadde aldri Giroud vært på hugget etter. Greit nok at han ikke akkurat er kjapp, men jeg har aldri vært spesielt imponert over arbeidsetikken til Giroud. Veldig god på defensiv dødball dog selvfølgelig.

Ser poenget ditt, welbeck jager mer grunnet sitt høye tempo, men giroud har scoret en del mål med å jage bakerste mann og keeperen tidligere. Men idag var welbeck riktig valg.

Når det gjelder løp og smartness foran mål for å skape sjanser til seg selv er giroud mange hakk bedre, welbeck kommer ikke til mye sjanser desverre. Jeg tror ikke han noen gang kommer til å bli en som scorer spesielt mye, desverre. Han har ikke spilleforståelsen til det, ikke enda iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Ai ai ai, dette var deilig. Ikke bare avanserer vi til Wembley, men vi viser igjen at vi kan slå våre argeste konkurrenter. Nå har vi slått City to ganger denne sesongen, og endelig satt den mot de forkastlige divaene fra Old Toilet. Det ser ut som om eksperimentet med mer defensiv kontroll mot tøff motstand ser ut til å falle mer i favør hos Wenger. Hvorfor vi ikke så denne tilnærmingen mot Tottenham og Monaco kan man jo bare spekulere om. Uansett, så er det utrolig deilig å se Arsenal F.C som et balansert lag som jobber defensivt som en enhet. Nå er jeg virkelig lykkelig.

Nå får vi krysse fingrene for at Blackburn gjør jobben mot Liverpool i play-off'en, så skal forhåpentligvis vi klare å ta oss av resten.

Link to comment
Share on other sites

ahh, deilig at ManU-koden er knekt! :)

 

og cudos til dommer Oliver; som den første dommeren hadde han baller til å ta tak i det vi andre har sett i alle år; ManU spillere som forsøker å søke om opptak på teaterskolen. Bellerin var nok litt heldig som ikke ble utvist, og lurt av Wenger å ta ham av.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...