Jump to content

2015.03.09 Manchester United


Polljen

Recommended Posts



Manchester United manchesterunited.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Mandag 9. mars 2015, kl. 20:45, Old Trafford


FA-cup, Kvartfinale


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo




Skadesituasjonen foran United-kampen: Det er ikke store endringer siden QPR-kampen, Gabriel er ute i to til tre uker og det er et par usikre spillere. Både Monreal og Szczesny var usikre når Wenger gav sin briefing i dag, men begge skulle testes i løpet av dagen uten jeg foreløpig har funnet noe resultat av testene. Men hvis Szczesny blir klar så tar han målvaktsplassen i følge Wenger.



Selv om det er mye jeg ikke har vært fornøyd med fra både spillere og lagledelse denne sesongen, så mener jeg at Arsenal pr. dato er et bedre lag enn United. LIkevel så har laget hatt en overdreven respekt for vår motstander (ikke minst på Old Trafford) så jeg blir dessverre ikke overrasket om resultatet ikke blir det vi ønsker. Klarer laget derimot å riste av seg denne respekten så er der absolutt en mulighet for å se laget vårt i Semifinale på Wembley i midten av april.



Normalt så vil det være en del endringer av laget i FA-cupen i forhold til det som spiller i PL. I denne kampen tror jeg ikke det blir mange utskiftninger, men noen få blir det nok.


Hvis Monreal blir friskmeldt så foretrekker jeg han framfor Gibbs til denne kampen. Personlig så vil jeg se Walcott på banen fra start. Jeg er usikker på hvem som skal være Coq sin makker må midten,Ramsey eller Cazorla, jeg velger meg Ramsey siden jeg mener han fungere bedre defensivt. Jeg er også usikker på når det gjelder resten av angrepet.


Sanchez har ikke vært i slaget i det siste, men han kan bli en matchvinner. Hvis Ramsey spiller fra start så mener jeg at det ikke er plass til både Cazorla og Özil fra start. Det er også flere "konflikter" når laget offensivt skal velges, men her er mitt (fremdeles) usikre tips:



Szczesny


Bellerin - Per - Kos - Gibbs (Monreal)


Ramsey - Coquelin


Walcott - Cazorla - Sanchez


Giroud


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Szczesny

Bellerin - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Coquelin - Ramsey

Chamberlain - Cazorla - Sanchez

Welbeck

Kjør en lignende taktikk som vi gjorde mot City hvor vi ligger ganske dypt og kommer på kontringer fremfor å kjøre kampen som vi gjorde hjemme mot United og fortsatt tape. Ekstremt mye fart og løpsstyrke i laget her og tror det ville vært en nogenlunde perfekt taktikk til å endelig senke Manchester United.

 

Tipper dog vi får se Giroud på topp og Rosicky/Özil på en av kantene og at vi ender opp med å bli kontret i senk av United etter å ha dominert banespillet som vanlig.

Link to comment
Share on other sites

Så optimistisk du er da Stefan

 

Vi må da slå dette drittkaget og forsvarer vår cup. Stemmer det ikke at vi blir mestvinnende i FA-cupen hvis vi vinner i år? Per i dag så har vi og United like mange troféer, tror jeg da.

Link to comment
Share on other sites

Så optimistisk du er da Stefan

 

Vi må da slå dette drittkaget og forsvarer vår cup. Stemmer det ikke at vi blir mestvinnende i FA-cupen hvis vi vinner i år? Per i dag så har vi og United like mange troféer, tror jeg da.

 

Er ikke optimistisk angående det her, men realistisk Tapapa. Av en eller annen grunn så klarer vi nærmest aldri å slå Manchester United uansett hvor bra vi spiller og hvor mange sjanser vi skaper. At vi har et "United-kompleks" er dessverre rimelig anerkjent.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk trekning! Er det mulig å ha mere flaks! United borte i FA-cupen!

 

Har innstilt meg på at det blir tap idag, kan vel ikke regne med noe annet når en møter møkkalaget United. Så skal det jo også sies at Arsenal har spilt helt forferdelig fotball de siste kampene!

 

Håper Wenger bruker Theo fra start idag. Trenger noen små endringer i laget som kan gi det lille ekstra. Theo har virket frisk i de få innhopp han har fått, og er en kontinuerlig trussel i bakrom med sin hurtighet.

 

Hvis The Gunners skal vinne på Old Trafford, så er dette dagen. Dagens utgave av United er noe av det dårligste jeg har sett. Kanskje kan Wenger utnytte at Van Gaal ikke har funnet riktig taktikk ennå, så kan vi Gooners få noe å juble for ikveld!

 

Come on Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Jeg misunner Tapapas optimisme. Jeg deler den dessverre ikke. Jeg tror Stefan B spår presist. Jeg håper dog så inderlig at vi vinner og revansjerer semifinalen i 1999! Hvis vi skal ha mulighet til å vinne tror jeg også på å ligge dypt. Med Walcott/Ox og Sanchez på vingene. Giroud sin gode scoringsform bør belønnes med en start i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Stefan vi har et M U kompleks, må ligge kompakt ta kontringene og beckene må holde igjen ! Ellers blir vi knust mulig V Gaal og legger en litt forsiktig inngang til denne kampen.Med "Keown" instilling og kompakt forsvar tar vi dette og seier vil bety Mye for Monaco kampen.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir tap, merket av kampen i kalenderen etter trekninga og har gruet meg til den hver gang jeg har tittet bort på kalenderen i ettertid.

United har en tendens til å spille dårlig mot oss, men ta poengene, i motsetning til våre gutter har ikke de hatt noe i mot "ugly wins".

Vi kommer til å slippe inn et drittmål og stå høyt, Mertesacker blir fraløpt/Koscielny misser på en viktig takling og United vinner 2-1, etter vi får et trøstemål mot slutten.

 

På den positive siden ser det ut til at LvG har mistet det helt, mannen prøver å få til en possesion-stil, som har endt opp med at stopperne spiller mesteparten av deres pasninger mens bevegelsene foran ball blir for like, mulig det er vi som kan klare å kontre dem i senk denne gangen..

 

Frykter De Gea og Rooney her.

Link to comment
Share on other sites

Herlig å se et lag med såpass mye fart og kontringsevner som det vi starter med i dag. Bortsett fra at Özil starter og Ramsey sitter på benken så spådde jeg nogenlunde riktig gitt. Håper Wenger endelig har forstått hvordan man skal ta knekken på United. :)

Link to comment
Share on other sites

Trolig snytt for straffe på Welbeck der når Rojo river han overende. Rojo burde allerede ha fått 2 gule kort, men vi vet alle at han ikke kommer til å få et gult kort en gang. Tipper dog at Bellerin får sin marsjordre det sekundet han lager et frispark til..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...