Jump to content

Godkjent sesong 2014/2015


antonius_blok

Recommended Posts

At vi handler den defensive midtbanespilleren vi trenger, samt en backup på stopperplass og gjerne en ny spiss. At Wenger tar fornuftige taktiske grep i storkampene, og at det gir oss flere poeng i disse oppgjørene. At skadeproblemene reduseres radikalt med vår nye mann, Forsyth.

 

Hvis alt dette skjer, bør vi gjøre en bedre sesong enn i fjor, og hvis det likevel ikke holder helt inn i PL/CL, vil jeg være fornøyd. Det viktigste er at det blir gjort et seriøst forsøk på å matche de aller beste både taktisk men også med tanke på bredde i stallen. Jeg skal ikke klage om milliardtroppene til City og Chelsea trekker et lengre strå enn oss, så lenge jeg ser fremskritt.

 

Jeg tar forresten gjerne en finale på Wembley i mai igjen. :)

Link to comment
Share on other sites

For meg er det ikke plasseringer og pokaler som er det viktigste, selv om det selvsagt betyr en del det og.

 

Det som vil gjøre meg fornøyd når vi kommer ut i mai 2015 er:

 

At jeg i flere kamper enn tidligere er "fornøyd" med det laget presterer spillemessig i hver enkelt kamp.

At laget presterer bedre mot topplagene, ikke minst på bortebane.

At klubbens ledelse innenfor rammene av en sunn økonomi, tør å bruke ressursene de har til å ha en spillerstall som tåler skader og suspensjoner uten å bli for mye svekket.

At Wenger klarer å (eller vil) legge om spillestil hvis det er nødvendig mot enkelte motstandere. At han ikke vil være like lett å "lese" slik at enkelte av våre motstandere så lett kan utnytte våre eventuelle svakheter.

 

Hvis både klubbens ledelse, Wenger og hans støtteapparat og også spillerne til enhver tid yter opp mot sitt beste så er jeg fornøyd. I så fall så er jeg overbevist om at jeg også kommer til å være fornøyd med sluttresultatet både i liga og i cupene.

Link to comment
Share on other sites

Enhver sesong hvor vi leverer CL-spill og spiller vår fotball vil jeg si er godkjent.

 

Håper som vanlig at St.Totteringsday kommer tidligst mulig og håper også i år at Van Persie får en svak sesong.

 

Ellers sliter jeg med å se at stallen vår med to naturlige stoppere over 18 år er godkjent.(Chambers er back og Miquel på vei bort). Vi trenger en ny spiller her, gjerne en rutinert djevel, desverre tror jeg det blir vanskelig å få fatt på en Distin som ville vært perfekt for rollen(Frem til vi ser hva Chambers kan gjøre over en hel sesong).

 

Ellers må jeg si jeg har håp for Chambo og Jack i år. Jack var god mot Besiktas og Chambo har satt fart i laget til nå denne sesongen. Spørsmålet er vel om de kan levere noe mer målpoeng enn tidligere.,.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste for meg, er at vi viser forbedring fra forrige sesong. Forrige sesong endte vi på fjerdeplass, men det var likevel en kraftig forbedring fra året før med tanke på at vi sist sesong endte kun 7 poeng bak vinneren. Klarer vi å tette dette gapet ytterligere vil jeg være fornøyd

 

Håper også at vi evner å avansere forbi åttendelsfinalen i CL denne sesongen, noe det er en stund siden vi har gjort nå.

 

I FA-cupen blir det vel vanskeligere å gjøre det bedre enn sist sesong, men satser på cupgull også i år.

Link to comment
Share on other sites

At det er fred på jorden og at Tottenham skifter manager minst en gang i løpet av sesongen.

Hvis vi i tillegg skulle være med i medaljekampen, vinne en cup eller tre og i tillegg sende United uten for topp 4 så er sesongen perfekt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg ryddet akkurat i boden. Og kom over en rekke gamle Gunners Post. Jeg fant frem til det virkelige Jubelnummer, det første efter at Unbeaten-bragden var et faktum i 2004. Frank McLintock er den første som får ordet der, og begynner sitt innlegg slik:

 

- Det er kanskje litt rart å si det her, men jeg er litt skuffet over sesongen.

 

:proud: Haha!

 

Nå. Han begrunner det med at vi ikke vant CL også... Innsatsen i PL var han selvsagt fornøyd med. Men likevel..

 

I TGP 1 den sesongen, sa McLintock:

- For å vinne gullet denne sesongen, tror jeg vi må ha minst tre nye spillere, kanskje fire.

 

Nick Hornby i TGP nr.3:

- Nei, jeg tror ikke vi vinner noe denne sesongen. Vi har rett og slett ikke nok kvalitetsspillere.

 

Stein Eriksen i TGP 2:

- Én slik sak til, Arsenal, og fluebinding blir min hobby! (Etter bråket på Old Trafford)

 

Som Stein Eriksen oppsummerer efter å ha gjengitt disse uttalelser:

- La meg understreke at utsagnene ikke gjengis for å henge ut opphavsmennene, mer for å vise at det var både skepsis og frustrasjon ute og gikk.

 

... og sånn går karusellen. Noen er alltid fornøyd, og går med solbriller året rundt, i all slags vær (ingen navn nevnt).. Andre blir aldri helt fornøyd. Underveis - eller endog efter å ha gått gjennom en hel sesong uten tap! Godkjent sesong? Jeg er overbevist om at det skal være mulig å finne masse og klage over selv om vi vinner The Treble - og masse lyspunkter selv om vi skulle rykke ned! ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jeg tar sjanse på å qoute meg selv og komme med en slags konklusjon/svar på det jeg skrev i starten av sesongen ( i qouten med rød skrift)

Jeg er klar over at cupfinalen ennå ikke er spilt, men den kommer ikke til å bety noe for meg når jeg konkluderer sesongen 2014/15. En ny cuptittel blir bare en ren bonus.

 

 

For meg er det ikke plasseringer og pokaler som er det viktigste, selv om det selvsagt betyr en del det og.

 

Det som vil gjøre meg fornøyd når vi kommer ut i mai 2015 er:

 

At jeg i flere kamper enn tidligere er "fornøyd" med det laget presterer spillemessig i hver enkelt kamp. Ja og nei, Det er mange kamper jeg virkelig der jeg er fornøyd med det som ble levert spillemessig. Men som jeg tidligere har skrevet så er det flere kamper (også med poengfangst) der jeg har vært misfornøyd med spillet. Om det er flere kamper jeg har vært fornøyd med denne sesongen enn foregående sesong er jeg usikker på.

 

At laget presterer bedre mot topplagene, ikke minst på bortebane. Her er jeg ikke i tvil, vi har gjort et klart fremskritt når det gjelder bortekampene mot topplagene, både spillemessig og resultatmessig.

 

At klubbens ledelse innenfor rammene av en sunn økonomi, tør å bruke ressursene de har til å ha en spillerstall som tåler skader og suspensjoner uten å bli for mye svekket. For det meste fornøyd, med unntak at jeg fremdeles mener det burde vært kjøpt inn en defensiv midtbanespiller før sommervinduet stengte sist sommer. Vi har vært griseheldige med Le Coq, men at han kom tilbake og på mange måter reddet oss var vel nesten mer flaks enn dyktighet (fra ledelsens side)

 

At Wenger klarer å (eller vil) legge om spillestil hvis det er nødvendig mot enkelte motstandere. At han ikke vil være like lett å "lese" slik at enkelte av våre motstandere så lett kan utnytte våre eventuelle svakheter. I starten av sesongen så vil jeg si at han "feilet" og ikke lærte av gamle feil. Men det kom et vendepunkt i bortekampen mot City der det defensive ble mer viktig så jeg er mer fornøyd med Wenger nå enn jeg var i starten av sesongen, Jeg mener dog at alt ikke er på stell ennå, men i motsetning til i høst så er øyner jeg nå et håp om at Wenger skal klare å få noe stort ut av dette laget.

 

Hvis både klubbens ledelse, Wenger og hans støtteapparat og også spillerne til enhver tid yter opp mot sitt beste så er jeg fornøyd. I så fall så er jeg overbevist om at jeg også kommer til å være fornøyd med sluttresultatet både i liga og i cupene. Ut fra det jeg har skrevet over så kan det ikke være noen tvil om at jeg har vært og fremdeles er kritisk til mye av det som er levert fra de nevnte delene av klubben denne sesongen. Men jeg er fremdeles mer optimist nå enn jeg var på denne tid sist år. Og hvis Wenger klarer å skaffe oss det lille ekstra vi trenger i det kommende vinduet så bli jeg nok ganske fornøyd når serien starter igjen 8. august.

 

PS!! eventuelt nye kjøp bør være klare før seriestart og ikke etter at vi har spilt 3-4 serierunder.

 

Link to comment
Share on other sites

Det målet klarte vi. For meg vil suksessen denne sesongen avgjøres på Wembley. Litt overfladisk å bedømme suksess basert på en kamp, men slik fungerer det i toppen. 2 pokaler på to sesonger må sies å være bra syns jeg.

Enig, det er ikke mye som mangler for at vi er med hele veien nå. Det fysiske arbeidet virker også å være på rett vei.

Link to comment
Share on other sites

Dette laget kan så absolutt vinne serien neste år. Gleder meg til sesongstart allerede.

 

Må bare "starte" litt tidligere så kan mye skje. Føler dog fortsatt at vi mangler en klassespiss som alternativ til Giroud og en backup for "Le Coq" for å virkelig kjempe på alle fronter, men om tilfeldighetene er med oss så kan vi så absolutt ta ligaen. Dog syntes jeg noen av varselstegnene på at vi klarte å rote vekk 2. plassen selv om alt var i våre hender kanskje vitner om at vi mangler det lille ekstra.

Link to comment
Share on other sites

Lous van Gaal sa etter ligakampen mot oss at Arsenal antagelig har det beste mannskapet i PL - men at vi mangler Chelseas evne til å drepe matcher. Jeg tror han kan ha rett i det. Så spørs det om Wenger vil klare å skape noe slikt, eller om vi må bli mange nok klasser bedre enn våre motstandere så vi ikke "trenger" den evnen. Dét var jo på mange måter tilfelle under Wengers første regjeringstid.

 

Godkjent sesong? Ja.

Link to comment
Share on other sites

 

Må bare "starte" litt tidligere så kan mye skje. Føler dog fortsatt at vi mangler en klassespiss som alternativ til Giroud og en backup for "Le Coq" for å virkelig kjempe på alle fronter, men om tilfeldighetene er med oss så kan vi så absolutt ta ligaen. Dog syntes jeg noen av varselstegnene på at vi klarte å rote vekk 2. plassen selv om alt var i våre hender kanskje vitner om at vi mangler det lille ekstra.

Jeg er helt enig Stefan.

 

Det er mye bra i dette laget, men det har også sine svakheter (som du nevner). Det er lett i jubelbrusen etter nok en cup-tittel å tro at dette må gå rake veien til topps. Det var mange som var høyt oppe 17. Mai sist år og trodde det samme, men selv om vi har tatt pokal også i år og klatret ett steg på tabellen så har ikke alt vært rosenrødt denne sesongen.

 

Ut med litt «daukjøtt» og inn med to tre «utvalgte» spillere så kan det bli riktig bra neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne er denne sesongen veldig godkjent og jeg synes vi har tatt store steg fra i fjor selv om det ikke har vært stor forskjell i poengfangsten mot topp-6 (Chelsea, Man City, Man Utd, Tottenham og Liverpool). Målforskjellen mot disse lagene har gått ifra (9-19) i 13/14 til (14-13) i 14/15. Bare mot Cheslea borte vi tapte med over ett mål og der tapte vi 0-2. (Dette er kun PL så seiere i cup og Community Shield er ikke medregnet)

 

Dette viser at det kun er små justeringer taktisk og/eller på overgangsmarkedet som skal til for å vippe disse kampene i vår favør neste sesong! Gleder meg :D

Link to comment
Share on other sites

Syns vi gjør en fin sesong, skadeplagene og VM gjorde jo selvfølgelig jobben vanskeligere og vi burde vært bedre forberedt, frem til desember dro Alexis lasset nesten alene.

 

Plutselig var Santi i kjempeform, Giroud og Özil var tilbake og vi tok masse poeng.

 

 

Theo, Ox og Debuchy var selvfølgelig savnet, men de førstnevnte visste vi skulle være ute lenge, Ox er ofte ute og Debuchy var litt hell i uhell da Bellerin allerede begynner

å vise ganske høyt nivå og har et langt større potensiale enn Debuchy.

Skader på Wilshere, småskader på Ramsey osv. rammet oss også ganske hardt.

 

Likevel så VET vi at ALLE disse gutta (Unntatt Debuchy) har skadehistorikk og vi burde hatt bedre bredde.

Vi mister vel fysioen som har jobba med de også (?)

 

Mener vi burde kjempe i toppen neste år, men tror vi er avhengig av å signere hvertfall en DM (Kan ikke regne med at Coquelin holder 55+ kamper neste sesong..) og en offensiv spiller (Helst spiss, men Theo har faktisk vist seg frem der nå)

Dersom Cech er ledig er det bare å plukke opp han også...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...