Jump to content

2013.04.12 Hull City H


oleper

Recommended Posts

Det er et godt tegn når vi ikke har mer å klage på enn kommentatorer og tv-sendinger :)

 

Frykter City-angrepet kan ramme den selvtilliten forsvaret spiller med, Chelsea frykter jeg ikke like mye, kjenner jeg Mourinho rett går han for en 0-0-kamp med kontringsball.

 

City har også meget god vind i seilene så det blir en knallhard batalje. Chelsea blir også tøft, men de slapp inn tre mål mot Sunderland i dag. Ikke akkurat et tegn på defensiv stabilitet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Det er et godt tegn når vi ikke har mer å klage på enn kommentatorer og tv-sendinger :)

Hehe, jeg fryktet Hull i dag, men Hull hadde ingen plan B og når vi begynner så bra og dominerer midtbanen så ble det en veldig grei og kontrollert seier. Er en fryd å se på Arsenal om dagen og spesielt det vi viste første halvtimen var sublimt. På samme tiden i fjor gruet jeg meg nesten til Arsenalkamp, nå skulle jeg ønske vi spilte oftere igjen..

Link to comment
Share on other sites

Meget gledelig å holde nullen nok engang. Er det Bould-effekten som nå blomstrer for fullt?

Fra å slippe inn mål i omtrent hver kamp i starten av sesongen har vi holdt nullen i 8 av de 9 siste kampene (alle turneringer) og er ligaens gjerrigste lag samtidig som vi spiller underholdande fotball. Lat oss gjøre "ekspertenes" ord til skamme og feie desembermåneden av banen, der vi møter Chelsea og City. Gud kor deilig det hadde vert! Gunners!!!

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke Sumo da med andre ord? Forferdelig håndtert av "vi viser 9 PL-kamper på samme dag"-sumo som tydeligvis ikke hadde serverne til å håndtere pågangen. Heldigvis fikk jeg sett nedeperioden på paden.

 

Tips hvis du ser sumo: Spol tilbake 2 min.. Da slipper du buffring konstant.

Link to comment
Share on other sites

Kattens lek med musen. Arsenal er imponerende gode og det så ut som vi var en og to mann mer enn Hull hele kampen.

Bendtner var en positiv overaskelse. Özil har Bergkamp kvaliteter. Impressive fra hele laget.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det stemmer tror jeg. Nå har de vært heldige å ikke spillt mot virkelig god motstand i PL ennå sammen. Heller ikke igår fikk de økt statistikken sin siden Sagna var skadet, men det er imponerende tall uansett. Per er enorm og får frem det beste i Kos. De to utfyller hverandre perfekt, samtidig som Sagna og Gibbs er dønn solide for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det stemmer tror jeg. Nå har de vært heldige å ikke spillt mot virkelig god motstand i PL ennå sammen. Heller ikke igår fikk de økt statistikken sin siden Sagna var skadet, men det er imponerende tall uansett. Per er enorm og får frem det beste i Kos. De to utfyller hverandre perfekt, samtidig som Sagna og Gibbs er dønn solide for tiden.

 

Og vi må vel verdens beste back-up på venstrebacken? Nacho Monreal har vært pur klasse hver gang han har figurert denne sesongen. Utenom førsteomgangen mot Fenerbache, vel å merke. Uansett, Gibbs kan ikke slurve mye før han blir henvist til benken. Nacho er etter min mening bedre enn førstevalgene til United, Liverpool, City og Spurs. Gledelig!

Link to comment
Share on other sites

Monreal virker mer teknisk på meg, og er bedre fremover. Mangler litt av farta til Gibbs, men kompenserer med forståelse. Jeg konkluderer med at vi har god dekning der, bedre enn høyrekanten og det er gledlig. Syntes Gibbs virker mer stabil enn på lenge også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns, og det har jeg ment lenge, at Monreal er enda bedre enn Gibbs. Wenger mener noe annet, så akkurat på det punktet tar godeste Wenger feil :)

 

Du klager konstant på at andre her betviler Wenger sine valg også kommer du med noe slikt? Artig. ;)

 

At Monreal er god er utvilsomt. Syntes dog Gibbs er mer solid defensivt og det er vel derfor han kanskje spiller ovenfor Monreal også? Sagna er som oftest den mer offensive backene våre av de to når de spiller sammen og Wenger har selv sagt flere ganger at balansen i forsvaret er veldig viktig når det gjelder sidebackene. Hvis den ene er mer offensiv så må den andre være hakket mer defensiv. Gibbs sin fart gjør også at han kan bidra godt med offensivt (selv om han ikke er like god teknisk som Monreal her) og allikevel ikke bli utsatt for å være ute av posisjon.

 

Syntes Wenger gjør helt riktig å spille Gibbs ovenfor Monreal, men jeg syntes at Nacho fortjener litt mer spilletid enn hva han har fått inntil nylig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også av den oppfatning at Monreal er en bedre spiller enn Gibbs. Jeg er også rimelig klar på at dansken, på tross av scoring, ikke har noe som helst i klubben å gjøre.

---------------

Bendtner har nok neppe noen fremtid i klubben selv om han ikke har gjort seg helt bort med sinde inntredener i høst. Bra med to så gode venstrebacker. Monreal er jo på mange måter en slags "potet i laget på samme måte som Flamini. De kan brukes på flere plasser ved behov, og gå inn å gi avgjørende bidrag. Slike spillere er uvvurderlige å ha i troppen.

Link to comment
Share on other sites

Keeperplassen ser ut til å ha hevet seg iår.

Høyreback er ett uromoment med Sagna mest sannsynlig ut til sommeren og litt svak backup.

Midtstoppere føler jeg er greit, vi har Vermaelen i bakhånd så lenge han tolererer dette. Kanskje fått inn ett talent i tilegg.

Venstreback - her er vi dekkt!

Sentral midt - godt dekt

Offensiv midt - godt dekt

Vinger - mangler muligens en breddeholder til i laget. Uansett har vi skadefritt Walcott, Podolski (bedre sentralt), Gnabry og OX.

Spiss - her mangler vi kvalitet. Ett alternativ til Giroud hadde vært utrolig velkomment. Vil dog heller ha kvalitet enn talent, så finnes ikke kvalitet i januar; vent til sommeren!

 

Manager: Det ser unektelig mye bedre ut for Wenger på sidelinjen nå. Mye positivt skjedde med Özil inn. Håper han virkelig mener at vi kan konkurere på markedet også fremover. Ønsker ikke hauger av spillere inn, men om vi kan beholde toppene i overgangsvinduene fremover samtidig som vi henter ett par klasseforsterkninger når det trengs... Da tror jeg Wenger har funnet formelen tilbake. Jeg er positivt overrasket iår, mye riktig gjort.

 

Er nå mine betraktninger om laget p.d.d.

Link to comment
Share on other sites

Eg meiner at Gibbs er eit betre alternativ enn Monreal. Grunnen til dette er at Nacho ofte gjer det samme som Gibbs gjorde for 2-3 sesongar sidan, han står konstant feilplassert og gir vekk for mykje rom til vingen. Gibbs har no blitt mykje smartare i plasseringa, og føles som eit tryggare alternativ bakover.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...