Jump to content

2013.04.12 Hull City H


oleper

Recommended Posts

 

Ser man isolert sett på innlegget til Jenkinson, så er det på nivå med Beckham og vell så det. Problemet er at han ikke kommer til å gjenskape det på noen runder.

 

 

Synes du er litt streng med Jenkinson der. OK - han er (selvsagt) ikke i Beckham-klassen, men han slår mye gode innlegg. Innlegg er vel den største styrken hans.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Joda, godt innlegg. Men ærlig talt, hvor mange innlegg av den klassen har du sett fra Bendtner i hans karriere? Ser man isolert sett på innlegget til Jenkinson, så er det på nivå med Beckham og vell så det. Problemet er at han ikke kommer til å gjenskape det på noen runder.

 

Sett ganske mange gode innlegg fra Bendtner du. Som sagt: Det er faktisk en del av spillet hans hvor han faktisk skiller seg ut en del. Han hadde flere assists og flere målsjanser skapt når han ble brukt som supersub på kanten pga. hans gode innlegg. For å ikke snakke om at han ofte gjorde mål og sikret oss et poeng eller to.

 

Dog: Fortsatt ingen fan av dansken.

 

Edit:

 

Haha! Helt i begynnelsen av første og i andre! Herlig :D

Link to comment
Share on other sites

Det var vel aldri tvil om hvilket lag som mest sannsynlig kom til å vinne i dag. Etter 2 minutter av andreomgang så var resultatet gitt. Det ville bli nok en trepoenger til Arsenal.

 

Rett og slett ekstremt imponerende om dagen. Stålkontroll nærmest hele kampen gjennom og ingen av spillerene trenger engang å være 100%. Minner meg veldig mye om Bayern slik de pløyer gjennom Bundesliga for tida. Burde dog selvsagt vært hakket mer kliniske foran mål, men jeg skal ikke klage for mye.

 

Syntes samtlige i dag gjør en god kamp. Rett og slett solide.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel aldri tvil om hvilket lag som mest sannsynlig kom til å vinne i dag. Etter 2 minutter av andreomgang så var resultatet gitt. Det ville bli nok en trepoenger til Arsenal.

 

Rett og slett ekstremt imponerende om dagen. Stålkontroll nærmest hele kampen gjennom og ingen av spillerene trenger engang å være 100%. Minner meg veldig mye om Bayern slik de pløyer gjennom Bundesliga for tida. Burde dog selvsagt vært hakket mer kliniske foran mål, men jeg skal ikke klage for mye.

 

Syntes samtlige i dag gjør en god kamp. Rett og slett solide.

 

Så enkelt kan det sies. Til tross for mange bytter så går Arsenal maskineriet sin vante gang og poengene var aldri truet. Nå venter en hard batalje mot Everton som nettopp sikret seg tre poeng på Old Trafford.

Link to comment
Share on other sites

Det mest gledelige med dette Arsenal-laget er at det er fritt for fripasasjerer. Det tror jeg er den største forandringen fra tidligere.

 

Selv Bendtner gjør jo rett og sjel for seg i kveld.

 

Vanskelig å plukke ut en MOM - alle er solide og får 7/8 av meg. Hadde det ikke vært for noen slappe, ukonsentrerte pasninger hadde jeg holdt en knapp på Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett ekstremt imponerende om dagen. Stålkontroll nærmest hele kampen gjennom og ingen av spillerene trenger engang å være 100%. Minner meg veldig mye om Bayern slik de pløyer gjennom Bundesliga for tida.

Syntes samtlige i dag gjør en god kamp. Rett og slett solide.

Minner meg om gode gamle Arsenal, dobling på kant konstante kreative bevegelser og spillere med nok kreativitet til å prikke ut hvilken spiller som bør ha ballen og vekte pasningen riktig.

 

Gøy å se Monreal i dag, viser at han er en fantastisk venstreback og spillere som Rosicky, Jenkinson og Bendtner gjorde seg heller ikke bort. Bredden og viljen i år er sublim og det er derfor vi har hatt en god start på sesongen.

Vi slapp inn ett eneste mål i november og har nå en baklengs på siste 7 kampene, det hjelper det også selv om kommentatoren presterte å si følgende i starten av dagens kamp: Arsenal har jo ikke det beste forsvaret, men redder seg inn med god offensiv kraft(Sånn cirka..)

Link to comment
Share on other sites

I dag hadde vi også flere som stupte inn i boksen samtidig. Så mye som fem stykker som alle hadde bevegelser inne i boksen hvert fall en gang i andre omgang. Generelt mange gode bevegelser rundt og inne i boks når vi kom rundt eller spilte oss gjennom.

 

Koste meg hele kampen. Skikkelig moro!

Link to comment
Share on other sites

Minner meg om gode gamle Arsenal, dobling på kant konstante kreative bevegelser og spillere med nok kreativitet til å prikke ut hvilken spiller som bør ha ballen og vekte pasningen riktig.

 

Gøy å se Monreal i dag, viser at han er en fantastisk venstreback og spillere som Rosicky, Jenkinson og Bendtner gjorde seg heller ikke bort. Bredden og viljen i år er sublim og det er derfor vi har hatt en god start på sesongen.

 

Joda, men bakover kan jeg aldri huske at Arsenal har hatt _så_ kontroll under Wenger noensinne. Er jo helt formidabelt hvor komfortable vi er for tida.

Ellers enig med deg angående Monreal. En veldig god og undervurdert back. Syntes både han og Gibbs er klassebacker. Rosicky er meget god helt til den siste avgjørende pasningen skal sendes avgårde, men uansett er han veldig god. Jenkinson var solid. Veldig godt innlegg mot Bendtner og var stødig bakover. Trenger dog å fortsette å jobbe med teknikken sin. Er fortsatt et stykke unna den teknikken man forventer fra en Arsenal spiller, men i dag får han absolutt godkjent.

Forøvrig nok en kamp hvor vi holder nullen. Szczesny har på de siste 8 kampene holdt rent bur i 7 av de.

 

En annen ting som er verdt å nevne er at Mertesacker og Koscielny partnerskapet ikke har sluppet inn et mål de siste 638 minuttene de har spilt i PL.

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke Sumo da med andre ord? Forferdelig håndtert av "vi viser 9 PL-kamper på samme dag"-sumo som tydeligvis ikke hadde serverne til å håndtere pågangen. Heldigvis fikk jeg sett nedeperioden på paden.

 

Glemte det helt i all gledesrusen. Men var kjapt inne og hentet en godkjent stream, og tok resten på padda etter hvert selv.

Link to comment
Share on other sites

 

Joda, men bakover kan jeg aldri huske at Arsenal har hatt _så_ kontroll under Wenger noensinne. Er jo helt formidabelt hvor komfortable vi er for tida.

Jenkinson var solid. Veldig godt innlegg mot Bendtner og var stødig bakover.

Synes Jenkinson fortsatt har mangler på hvordan han skal bruke fysikken sin, stor, sterk og ganske rask, men bruker kroppen sin altfor dårlig i dueller og har tidligere kompensert med armbruk.

 

Arteta-Flamini gir oss god kontroll bakover, spesielt når vi alt har tatt ledelsen og når man kan sette innpå en Monreal/Gibbs som en defensiv ving mot slutten av kampene har vi absolutt alt som trengs for å klare å holde tett i de fleste kamper. Frykter City-angrepet kan ramme den selvtilliten forsvaret spiller med, Chelsea frykter jeg ikke like mye, kjenner jeg Mourinho rett går han for en 0-0-kamp med kontringsball.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...