Jump to content

2013.04.12 Hull City H


oleper

Recommended Posts

arsenal.png?2012-13

Arsenal v. Hull City

Barclays Premier League

Onsdag 04. desember 2013. Kl: 20.45 Emirates Stadium

Kampen sendes live på TV2 Sport Premium 3

“I am pleased to hear that because they called us the ‘Black November’ team for years. But at the moment we are on a good run so maybe the months don’t matter too much.

 

“What is at stake now is the consistency of our attitude. We have to bring that into every game.

 

“We are out of November, we are in December but the schedule is very heavy and mentally very demanding so that needs a lot of focus. I believe that our next game will be decided by that.”

 

That was Arsène Wenger’s response to being told he has just led his Arsenal side to their best November since 2005.

 

 

Veldig viktig å fortsette trenden med å vinne kamper nå inn mot juleprogrammet som blir veldig tøft. (spesielt Man City og Chelsea)

 

 

Sagna er muligens ute, men ellers så ser skadesitusjonen nogenlunde lik ut som før helgen.

 

Forventet lagoppstilling:

----------------------------------------------
Szczesny

Jenkinson- Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Ramsey

Wilshere - Özil - Cazorla

Giroud

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Jeg håper Walcott kan få seg en kamp fra start i denne kampen. Vi trenger Walcott fit for fight før oppgjørene mot City og Chelsea, og også mot Everton til helgen

 

Me too, samtidig som jeg er skuffet over manglende tillit til Gnabry. Han burde ha fått flere sjanser i walcotts fravær synes jeg.

 

Ekstra gledelig er det at det virker som om vi har fått en keeper igjen. Morsomt å se Sczzz om dagen, aktiv i feltet, raske i gangsettinger (dog ikke av imponerende kvalitetet), og matchvinnende redninger. Nå er det bare å håpe at han ikke blir for høy på seg sjæl igjen.

 

Denne kampen vinner vi 3-1

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Me too, samtidig som jeg er skuffet over manglende tillit til Gnabry. Han burde ha fått flere sjanser i walcotts fravær synes jeg.

 

Ekstra gledelig er det at det virker som om vi har fått en keeper igjen. Morsomt å se Sczzz om dagen, aktiv i feltet, raske i gangsettinger (dog ikke av imponerende kvalitetet), og matchvinnende redninger. Nå er det bare å håpe at han ikke blir for høy på seg sjæl igjen.

 

Denne kampen vinner vi 3-1

 

BE

 

Enig i at Gnabry burde fått mer tillit. Syntes han har vist seg å ha kvaliteter som få andre spillere i laget vårt har. Skaffet oss jo også straffe mot Crystal Palace (burde egentlig hatt 2) og ble jo også matchvinner for oss et par kamper tidligere. Dog kan man ikke akkurat klage så mye mtp. at vi resultatmessig har vært nærmest perfekte, men mot United så tror jeg vi ville fått 1 poeng om Gnabry hadde kommet inn like etter pause. Vi så langt mer farlige ut det sekundet han kom utpå banen, men dessverre ble det for sent..

 

Syntes Szczesny har vært strålende. Når det kommer til igangssettinger så har han jo vist store forbedringer der. Har hatt et par utkast som minnet om Lehmann til tider, men det er klart at han fortsatt har forbedringspotensiale der, men ellers er han meget god nå. Vi klagde jo alle på utspillene og pasningsspillet til Szczesny og det var ikke akkurat uten grunn. Nå derimot vil jeg påstå at ingen andre keepere i ligaen er i nærheten av å være like solid som han på utspill. Det er ekstremt sjeldent å se han skyte et utspill over sidelinjen og han finner konstant backene våre og Giroud med gode nøyaktige baller.

 

Håper bare han fortsetter som du sier og ikke blir for "høy på seg selv", men jeg må si at signalene fra han denne sesongen har vært langt bedre slik sett også. Forklaringen hans på hvorfor han var så mye bedre i år var fordi forsvaret foran hans hadde vært strålende og han kunne ikke takke de nok. Samtidig som han også selv innså at turen på benken var det riktige valget av Wenger.

 

I dagens form er han hvertfall utvilsomt en matchvinner.

 

Fordi jeg har en far som er liverpool supporter, får jeg ikke sett kampen på tv. Noen som vet om streamingsider av høy kvalitet? Er sopcast å anbefale?

 

Gå inn på den sida her. Her finner du alt fra streams til software for å streame med.

 

Personlig bruker jeg som oftest AceStream og SopCast da de gir de soleklart beste streamene. Vil dog anbefale SopCast hvis du kun skal streame i dag da AceStream er hakket mer komplisert fordi man har enkelte porter o.l. man burde åpne.

 

---------------------------------

 

Ellers er dette laget jeg vil se i dag:

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker/Koscielny - Vermaelen - Monreal

Flamini - Ramsey

Walcott - Rosicky - Cazorla

Giroud

-------------------------------------------

Vurderer dog kanskje om det beste ville vært å hvile Mertesacker fremfor Koscielny slik at Mertesacker - Vermaelen kan spille mot Napoli, men usikker på om det vil være det beste. En av de burde bli hvilt i hvertfall.

 

Ellers Monreal inn for Gibbs slik at vi har flere av våre faste i forsvaret mot Everton/Napoli. Samtidig fortjener Monreal en start etter sin forrige kamp fra start hvor han var meget god.

 

Flamini inn for Arteta mens Ramsey fortsetter. Ramsey kan da hviles i Napoli kampen hvor Flamini og Arteta kan "holde fortet" sammen.

 

Walcott inn for Wilshere og Rosicky inn for Özil. Cazorla og Giroud fortsetter.

Link to comment
Share on other sites

@Stefan: Det er et godt lag du har satt opp, men jeg er litt usikker på å bytte ut 4 av de 6 bakerste. Vi har Everton før Napoli.

 

Slik jeg ser det er kampen i dag den eneste kampen hvor vi egentlig kan rotere. Samtidig syntes jeg Flamini og Monreal er såpass gode at de glir sømløst inn i laget vårt uten egentlig å forstyrre rytmen så altfor mye. Vermaelen derimot er nok hakket mer rusten. Jenkinson må jo spille fordi Sagna er utilgjengelig.

 

Slik jeg ser det er det 3 spillere av de jeg har satt opp som trolig vil trenge litt tilvenning. Jenkinson, Vermaelen og Walcott. Selve "stammen" i laget med Szczesny, Mertesacker/Koscielny, Flamini, Ramsey, Cazorla, Rosicky og Giroud er der for det. Og de fleste av disse er i god form.

 

Jeg vil heller stille med et litt mindre godt lag i dag slik at vi kan stille det sterkeste laget mulig i kampene fremover. Det er rett og slett et brutalt kampskjema vi har fremover.. dog kan det selvfølgelig diskuteres om at vi heller burde stille sterkt her og sørge for 3 poeng i tilfelle vi går på snørra (noe som er meget trolig) i de kampene fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ha følgende lag i dag,selv om det ikke kommer til å skje;

 

Szczesny

Jenks - Mertesacker - Verm - Monreal

Flamini - Wilshere

Gnabry - Cazorla - Rosicky

Walcott

En Walcott som ikke er spesielt matchfit og å ta ut Giroud, Koscielny og Ramsey som har vært tre av våre beste i år er å spare seg til fant mot et lag som gjorde en god kamp mot Pool.. Ser gjerne en start på Walcott, Carl og Monreal dog, spesielt sistnevnte har vært god de få gangene han har fått sjansen fra start.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leker litt med tanken om Flamini på høyreback og å beholde Arteta og Ramsey som de to sentrale. Regner med Walcott starter på benken også i dag, men får noen minutter i andreomgangen.

Litt farlig å bytte Så mange forsvarsspillere, men regner med at Per og Flam kan holde kontrollen i rekkene hvis begge starter der.

 

Szczesny

Flamini-Per-Verm-Monreal

Arteta-Ramsey

Wilshere-Cazorla-Rosicky

Giroud

 

Dette er iallefall et lag jeg kunne tenke meg å starte med i dag.

Link to comment
Share on other sites

Her ser vi jo problemet vårt. Wenger varslet at noen spillere begynner å merke kjøret. At en av de er Giroud forundrer ingen. Dekingen på topp er faktisk Bendtner, tragisk nok :(

Ramsey og Özil er vel to andre som begynner å få mange kamper i beina nå.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner fra start høres fornuftig ut i en kamp som denne. Det er på tide folk legger Bendtnerhatet bak seg. Han spiller for oss, lønnes av oss, så vi bør håpe han endelig presterer for oss.

Har ingenting å gjøre med Bendtnerhatet, men hodet hans er ikke her lenger. Jeg har i alle år sagt at Bendtner kan bli en toppspiss, men nå er jeg sikker på at det ikke blir hos oss, Demba Ba på lån hadde vært et lite hakk bedre(Selv om jeg ikke synes han er noen storspiss heller og at det ikke var den beste løsningen som rotasjon/reserve for Olivier.)

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at han ødelegger for seg selv gang etter gang. Man blir dritt lei fyren og holdningene. Er ikke uten grunn at han kommer opp i utallige situasjoner som ikke er fotballrelaterte.

Uansett tipper jeg han kommer til å putte idag. Özil ligger an til å få 10'er rollen som passer han perfekt. Walcott sørger for bredden på kant, og han kan bare servere på sølvfat ballen igjennom når sjansen byr seg.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at han ødelegger for seg selv gang etter gang. Man blir dritt lei fyren og holdningene. Er ikke uten grunn at han kommer opp i utallige situasjoner som ikke er fotballrelaterte.

Uansett tipper jeg han kommer til å putte idag. Özil ligger an til å få 10'er rollen som passer han perfekt. Walcott sørger for bredden på kant, og han kan bare servere på sølvfat ballen igjennom når sjansen byr seg.

Walcott starter ikke? Tipper Rosicky går inn sentralt og at Özil tar høyrevingen..

Link to comment
Share on other sites

Bendtner fra start høres fornuftig ut i en kamp som denne. Det er på tide folk legger Bendtnerhatet bak seg. Han spiller for oss, lønnes av oss, så vi bør håpe han endelig presterer for oss.

 

Kanskje hvis Bendtner faktisk gadd å gjøre en innsats så ville folk se litt annerledes på det? Bendtner er jo en av de spillerene klubben har gitt mest tillit i mine øyne og som gang på gang har vist seg uverdig av tilliten..

 

Ellers OK at Giroud hviles siden han har spilt nærmest alle kamper og samtlige 90 minutter, men syntes det er rimelig teit av Wenger å ikke ta han av tidligere i kamper og heller gitt Bendtner noen flere innhopp så han faktisk holdt seg i litt brukbar form istedet for å plutselig kaste han innpå fra start.

 

Det samme gjelder Vermaelen som på tross av å ha vist seg som langt mer solid så langt denne sesongen ikke får en eneste kamp/innhopp.

 

Rotasjon er noe Wenger burde prøve å få til i månedene som kommer nå slik at vi kan holde oss friske i vintermånedene. At Özil ikke får seg en pust i bakken i dag er litt kjipt, men regner med at Wenger vet hva han gjør der. Etter GPS tracking systemet ble tatt i bruk har vi ikke fått i nærheten av like mange belastningsskader som vi gjorde tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Bendtner jobber meget godt jeg Stefan. Det er mulig han ikke er så veldig smart, men det har vel aldri vært et kriterie for fotballspillere? Vår egen Park har angivelig en IQ på 155 uten at det later til å hjelpe når han en sjelden gang er å se på en fotballbane. Mulig jeg bare er gammeldags, men jeg foretrekker heller spillere med lavere IQ enn Park, men med bedre ferdigheter på banen.

 

Jeg har bare noen få ord om kampen, vi vinner lekende lett uten å anstrenge oss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Bendtner jobber meget godt jeg Stefan. Det er mulig han ikke er så veldig smart, men det har vel aldri vært et kriterie for fotballspillere? Vår egen Park har angivelig en IQ på 155 uten at det later til å hjelpe når han en sjelden gang er å se på en fotballbane. Mulig jeg bare er gammeldags, men jeg foretrekker heller spillere med lavere IQ enn Park, men med bedre ferdigheter på banen.

 

Jeg har bare noen få ord om kampen, vi vinner lekende lett uten å anstrenge oss.

 

Tenker ikke bare på banen Tapapa. Hadde han faktisk giddi så hadde han jobbet hardere på treningsfeltet og med teknikk, styrke og alt annet de beste spillerene i verden gjør. Se på Ronaldo. Han var talentfull (langt mer enn Bendtner), men måten han har jobbet seg opp på er rett og slett eksepsjonelt. Nå sier jeg ikke at Bendtner nødvendigvis hadde trengt å jobbe så hardt som det Ronaldo har gjort, men Bendtner ser ikke akkurat ut som en fyr som prioriterer fotballen.

 

Når det gjelder IQ så vet jeg ikke hvorfor du nevner det engang, men OK. Nei jeg tror ikke Bendtner er den smarteste jeg heller, men jeg kjenner flere personer som trolig ikke er noe særlig smartere, men allikevel så gjør de ikke dumme ting konstant som hva Bendtner gjør heller. Er jo noe nytt støtt og stadig fra dansken.

 

Og til syvende og sist: Nei Bendtner jobber heller ikke hardt på banen. Hadde han jobbet hardt på banen så kunne han faktisk vært tilgitt for mye av det idiotiske han gjør utenfor, men istedet så sløser han bort talentet sitt og er en giddalaus jævla kødd generelt sett. Er ikke så rart at han er mislikt av fansen.

Link to comment
Share on other sites

Overraskende med Bendtner, ja. Ellers gir laget nesten seg selv gitt at vi må rotere før de neste tøffe kampene.

 

Det betyr sannsynligvis at Walcott ikke er klar til å starte etter skaden sin ennå...

 

Hadde kanskje også sett at Özil hadde blitt spart, men vi må jo ikke svekke laget for mye heller. Vi har ikke råd til å avgi poeng her - vi trenger den bufferen en trepoenger her kan gi oss.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...