Jump to content

Mesut Özil


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 363
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 minute ago, Gunners68 said:

Gi meg 3 , 5 millioner i uken og jeg skal være i form på 14 dager. Hvilke unnskyldninger man finner frem til vedrørende den mannen. Hva blir det neste 🙂 

Det mentale er ekstremt viktig og for spillere som Øzil som er en veldig forsiktig type så kan slike ting som nyfødt barn + covid 19 slå negativt ut. Ja det er sikkert fullt mulig at Øzil har tankene litt andre plasser en 100% på full fitness og trening i disse tider. Det ville han gjort også med 500k i uka. Øzil er bare slik. Han kommer til å starte når vi er tilbake på Emirates igjen. 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, sas2002 said:

Det mentale er ekstremt viktig og for spillere som Øzil som er en veldig forsiktig type så kan slike ting som nyfødt barn + covid 19 slå negativt ut. 

Den typen argument kunne jeg ha kjøpt hvis dette var et "problem" som først oppstod senvinter/vår 2020. Sagaen (sett fra mitt ståsted) rundt Özil går mye mye lenger tilbake enn til baby + Covid!!!

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Polljen said:

Den typen argument kunne jeg ha kjøpt hvis dette var et "problem" som først oppstod senvinter/vår 2020. Sagaen (sett fra mitt ståsted) rundt Özil går mye mye lenger tilbake enn til baby + Covid!!!

Jeg kjenner han. Spiller mot han på Fortnite😀 så fotball er ikke verdens viktigste ting for han. Neida kødda men noen er bare slik og det er jo Gazidis vi skal skylde på som godkjente kontraktforslaget fra agenten. 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, sas2002 said:

Jeg kjenner han. Spiller mot han på Fortnite😀 så fotball er ikke verdens viktigste ting for han. Neida kødda men noen er bare slik og det er jo Gazidis vi skal skylde på som godkjente kontraktforslaget fra agenten. 

Den samme Gazidis sa nei , da Milan vurderte å signere ham måneder senere. Sikkert ikke uten grunn.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Gunners68 said:

Den samme Gazidis sa nei , da Milan vurderte å signere ham måneder senere. Sikkert ikke uten grunn.

Han hadde sikkert ett styre over han i Milan som faktisk forstod idiotien i noe slikt 

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, sas2002 said:

..............men noen er bare slik og det er jo Gazidis vi skal skylde på som godkjente kontraktforslaget fra agenten. 

Når det gjelder Gazidis så er det en person som jeg har svært lite positivt å si noe om!!!! 

Når det gjelder punktet "men noen er bare slik" så har du rett i det, men det er ikke ok "å bare være slik" når du har en jobb å utføre og i tillegg er så jævla overbetalt.

For en person som er i en kjedelig, ensformig og/eller tung jobb og gjerne på minstelønn, så forstår jeg at det er lett å "bare være slik". Men for en så ressurssterk person som Özil, med nok av fritid og hjelp rundt seg så er det en skam å ikke klare å motivere seg til trening/kamp, uansett nyfødt baby og covid-19. 

Link to comment
Share on other sites

Har folk peiling på hva slags signaler man sender ut  når Øzil sitter der på benk , med den lønnen , og spiller ikke en gang. England er til de grader rammet av dette viruset - folk dør som fluer dessverre - folk mister jobber / bedrifter går konkurs . Han bidrar jo med ingen verdens ting. Kontrakts forlengelsen med den lønnen er vel den største skampletten i PL noensinne ( ikke for Øzil selvfølgelig )

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvor negativ jeg kan virke når det gjelder Özil, så vil jeg presisere at han IKKE har gjort noe galt i forhold til kontraktforlengelsen og det lønnshoppet han ble gitt.
Özil og hans agenter utnyttet (i "positiv" betydning) den panikken som oppstod blant Arsenals ledelse da Sanchez klarte å sutre seg bort fra klubben etter at de begge var kommet inn i sine siste år av de daværende kontraktene. 

Jeg har lenge uttrykt en ganske negativ holdning til hvordan Kroenke, hans nikkedukker i styret, Gazidis og tildels også Wenger har opptrådt ved mye av det som heter spillerkontrakter (d.v.s. kjøp/salg/forlengelse) på 2010-tallet. Det var en total mangel på plan rundt det som het kontraktforhandlinger. Det var en stor mangel på plan rundt det som angikk spillersalg og spillerkjøp. Det manglet rett og slett kompetanse i klubben til å ta seg av slikt i maaaange år under denne trioens ledelse av klubben.

Jeg vil vente en stund med å konkludere når det gjelder dagens ledelse i klubben når det gjelder akkurat dette temaet. Mye avhenger av det som kommer til å skje frem til overgangsvinduet stenger 5. oktober. Jeg har vært klar på at jeg ikke forventer noen store spillerkjøp, jeg er mer spent på hvordan de aktuelle herrene klarer å "handle" kontraktforlengelser og spillersalg. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Edu & Co som styrer dette med kontrakter er et jævla sammensurium i dag også. Edus agent er også agent for spillere Arsenal forhandler med. Vi får vente og se hva som kommer på bordet en dag. Tyskeren som gikk ifjor , Mislintat , har uttalt at det var ingen plan overhodet og han valgte  å gå. Bare rot.

Er ellers enig med Polljen  , i forhold til Øzils kontrakt forlengelse , at den kontrakten ikke er Øzils feil. Det var Wenger & Co som må stå for den kontrakten. Det var jo et faktum at Øzils prestasjoner var på nedover når forlengelsen ble undertegnet. Etter den tid har jo  Øzils prestasjoner bare gått en vei og det er iallefall for det meste hans feil. Han og Emery var ikke perlevenner og starten på den konflikten kom når Emery ba om mer innsats.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Edu & Co som styrer dette med kontrakter er et jævla sammensurium i dag også. Edus agent er også agent for spillere Arsenal forhandler med. Vi får vente og se hva som kommer på bordet en dag. Tyskeren som gikk ifjor , Mislintat , har uttalt at det var ingen plan overhodet og han valgte  å gå. Bare rot.

 

Når det gjelder Mislintat så  er jeg usikker på hvor mye lit jeg fester ved det han sier. Det er godt mulig at det bare er rot i Arsenals ledelse også nå, men slik jeg tolket Mislintat sin avgang den gang da, så var det vel i stor grad fordi ikke fikk det opprykket innad i Arsenal fra sjefsspeider til teknisk direktør som han selv mente han var forespeilet. Sitat (hentet fra the Independet) "It had actually been agreed that I would become technical director, so then I would be around the team on a daily basis,” he revealed. “But the new leadership had their own agenda and other candidates.”. Mislintat var også en av de som var med å plukke ut Emery til å ta over klubben etter Wenger.

Ikke misforstå meg, Mislintat var nok god til å finne spillere og det er grunn til, i alle fall delvis , å tro på at han ikke likte utviklingen i Arsenal. 

Mislintat er heller ingen enkel figur å ha med å gjøre. Som han selv nevner i sitatet over så ville han ha jobben som teknisk direktør slik at han ville være rundt laget på en daglig basis. I Dortmund (hvor han var sjefsspeider før han kom til Arsenal) så ble han bannlyst fra klubbens treninger av lagets daværende trener (Tuchel som nå er i PSG). Årsaken til bannlysningen er jeg ikke sikker på, skal visst nok ha noe med en overgang som ble stoppet av Tuchel), men slik jeg tolker Mislintat så er han en person som liker å ha fingeren med i mye (kanskje for mye) og som kanskje er særdeles flink til å se uenighetene kun fra sitt eget ståsted.

 

 


 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Edu & Co som styrer dette med kontrakter er et jævla sammensurium i dag også. Edus agent er også agent for spillere Arsenal forhandler med. Vi får vente og se hva som kommer på bordet en dag.

Når det gjelder Edu så er det vel vel tidlig å "dømme" han, før han i det hele tatt har fått fullført ett fullverdig overgangsvindu. Han kom først til klubben etter at sist sommers vindu var stengt (hvis jeg husker rett). Til tross for det så var han vel en "bakmann" ved overgangen til Martinelli, en overgang som vel må kalles ett kupp 😁. I tillegg så sto han vel også bak lånet av Mari, et lån som uoffisielt var en overgang som midlertidig måtte "maskeres" som et lån av økonomiske årsaker. Om Mari vil slå til er det vanskelig å dømme nå. Han kom kort tid før Koronaen slo til og ble langtidsskadet mot City, men jeg tolker det slik at han i utgangspunktet er tiltenkt en plass som ett av førstevalgene på stopperplass (på sikt). Så får vi se om han er nok en stopperflopp eller en spiller vi har ventet på.

Uansett det er for tidlig å konkludere når det gjelder Edu sin rolle i klubben.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Polljen said:

Når det gjelder Edu så er det vel vel tidlig å "dømme" han, før han i det hele tatt har fått fullført ett fullverdig overgangsvindu. Han kom først til klubben etter at sist sommers vindu var stengt (hvis jeg husker rett). Til tross for det så var han vel en "bakmann" ved overgangen til Martinelli, en overgang som vel må kalles ett kupp 😁. I tillegg så sto han vel også bak lånet av Mari, et lån som uoffisielt var en overgang som midlertidig måtte "maskeres" som et lån av økonomiske årsaker. Om Mari vil slå til er det vanskelig å dømme nå. Han kom kort tid før Koronaen slo til og ble langtidsskadet mot City, men jeg tolker det slik at han i utgangspunktet er tiltenkt en plass som ett av førstevalgene på stopperplass (på sikt). Så får vi se om han er nok en stopperflopp eller en spiller vi har ventet på.

Uansett det er for tidlig å konkludere når det gjelder Edu sin rolle i klubben.

Det det settes søkelys på i England er Edus nære forhold til sin agent som igjen er agent for mange spillere . Noen av disse spillerne er nå i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...
10 minutes ago, Bekkern said:

Fotballhjertet mitt gråter, takk for de gode øyeblikkene. Var ringside på en rekke kamper der du var magisk. Lykke til videre Mesut😊 hos meg vil du aldri bli glemt selv om de to siste årene ikke gikk som ønsket. 

Bifalles! 

Lykke til videre Mesut. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bekkern said:

Fotballhjertet mitt gråter, takk for de gode øyeblikkene. Var ringside på en rekke kamper der du var magisk. Lykke til videre Mesut😊 hos meg vil du aldri bli glemt selv om de to siste årene ikke gikk som ønsket. 

Støtter meg til denne. Ønsker Mesut masse suksess i ny klubb. Han har ikke fortjent den behandlingen han har fått.

Link to comment
Share on other sites

Leit hvordan dette endte for Øzil i Arsenal. Husker jeg var 100% i ekstase da han kom til Arsenal fra selveste Real Madrid. Vi må ikke glemme at vi virkelig signerte en verdensspiller den gangen. Spilte mange gode sesonger for oss, men siste 2-3 ikke fullt så bra. Under Arteta har det bare vært trist. Lykke til i Fener! Jeg tror Øzil er ferdig på toppnivå, men tyrkisk serie passer han kanskje bra. Håper vi sees igjen i EL!

Link to comment
Share on other sites

Ønsker naturligvis Mesut alt godt. Han vil alltid ha en plass i våre hjerter. Har gitt oss mange gode stunder, og er en av få Arsenal-spillere jeg vil bruke betegnelsen "geni" om. Hans blikk for spillet og evnen til å åpne forsvar kan kun matches av folk som Bergkamp, Pires og Brady. Hans avskjed er trist, men han bærer absolutt en del av ansvaret for dette selv. Men det er de gode minnene som mest av alt sitter igjen. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...