Jump to content

Mesut Özil


Umlaut

Recommended Posts

Det som er veldig foruroligande er at det er på Tysklands landslagssamling denne skaden dukker opp. Kvifor har ikkje vi foretatt undersøkelser som avdekka skaden? Og kunne vi i så fall ha oppdaga skaden på eit tidlegare tidspunkt? Med alle de skadene vi er utsatt for skulle ein tru at når det blir oppdaga første dagen på ei landslagssamling så er det noko som er riv ruskande galt i vårt apparat som ikkje plukker det opp sjølve.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 363
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Problemet kan vel være belastningen. Özil spilte nesten hele VM, tror han ble hvilt totalt 30min. Også har han spillt MYE i PL nå. Hvorfor rulleres det ikke mer? Det er jo dette vi har sett mange ganger tidligere også. Om det er Wenger selv som nekter å rullere, eller om han får tvetydige beskjeder av de som skal vite bedre om spillerne er på kanten vites ikke.

 

Det medisinske apparatet får jo ofte spillerene først når skaden har skjedd. Vi ser jo ofte uttalelser fra andre trenere der enkelte spillere er nødt til å få stå over treninger ect fordi kroppen deres tåler ikke like stor belastning som andre.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel nettopp derfor vi implenterte det omtalte GPS-systemet. Det skulle hjelpe klubben med å kartlegge hvilke belastning hver enkelt spiller kunne utsettes for. Det er vel to-tre år siden det ble iverksatt, og i løpet av et halvt år skulle man være i stand til å ta kloke avgjørelser med tanke på treningsmengde.

 

Det prosjektet kan vi vel trygt betegne som mislykket? Anyway, spillerne våre bryter jo sammen selv om de blir hvilt i foregående kamp. Ramsey er et eksempel, og det har vært mange, mange flere.

 

Jeg tror det trenes enten for mye eller for hardt. Wenger er veldig opptatt av at spillerne skal være i stand til å yte det likke ekstra mot slutten av kampene, og det har vi også høstet poeng av. Vi scorer en stor del av målene våre det siste kvarteret. Vel og bra. Men dersom det er hovedårsaken til alle disse skadene, er det neppe verdt det.

 

Jeg vet at Verheijen maser litt vel mye på Twitter, men det kan vel være at han har et poeng?

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/arsenals-injury-problems-down-incompetent-3233644

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2789920/mesut-ozil-wants-leave-arsenal-january-bayern-munich-line-30million-bid.html

 

Sikkert for å fylle opp avisa nå i landslagspausen, men samtidig virker han på meg litt for lite sprudlende for tiden, til tross for at han jobber hardt. PL er neppe hans beste liga, men som vi alle vet er han mer en god nok om han selv vil.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hadde nå for meg at han var ute til nyttår i utgangspunktet?

 

Ditto.

 

En annen ting som har kommet frem den siste uka er at Özil har blitt saksøkt av sin egen far og attpåtil har hatt et brudd med kjæresten sin. Tar man med at han spilte VM også i sommer så er det kanskje ikke så rart han ikke har prestert på toppnivå.. men, dette er selvsagt bare spekulasjoner.

 

Jeg gleder meg hvertfall stort til Özil er tilbake. Cazorla har vært rimelig bedriten for å si det mildt.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si jeg er overrasket...

 

Dette er altså en spiller som knapt hadde hatt en skade før han kom til Arsenal. Og i løpet av under halvannet år hos oss har

han allerede rukket å ha to lengre skadeavbrekk. Helt ubegripelig.

 

Jeg har tenkt litt på hva ( mener det var) Clichy fortalte for noen år siden. Han fortalte at det på trening hos Arsenal ikke "trøkkes" til på

trening i samme grad som hos hans nåværende klubb. Hvis dette er tilfelle gjør Wenger og støtteapparatet seg selv en stor

bjørnetjeneste. Og det kan være en av grunnene til at vi sliter så voldsomt med skader som vi gjør. Dersom spillerne på treningsfeltet

- for å sette det på spissen - kan løpe rundt som ballerinadansere og ikke får trent og erfare "kontaktdelen" av fotball daglig, ja så vil jeg

da tro at dette, implisitt, overføres til kamper og at det kan ha en negativ innvirkning.

Link to comment
Share on other sites

Hadde nå for meg at han var ute til nyttår i utgangspunktet?

¨Øzil var i utgangspunktet forventet tilbake i god tid før julestria...

 

 

Hentet fra Arsenal.com (oppdatert 6. november)

 

 

 

Speaking on November 6, ahead of the Swansea City game, Arsene Wenger said: "Debuchy, Ospina and Ozil are progressing very well, but of course they are not available before or straight after the international break."

Det som forbauset meg mest i det som ble sagt var at Debuchy tydeligvis snart er klar, for han skulle vel være ute til nyttår ............ trodde jeg.

Link to comment
Share on other sites

Blir ikke den uttalelsen vel generell? Straight after betyr vel fort noen måneder i denne klubben.

 

Ellers kjedelig med Özil både skade og personlig. Dog ser jeg ikke helt hva vi skal med han all den tid Wenger plasserer han på kanten...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Det meldes om at Özil nærmere seg kampklar fra Arsenal's offisielle facebook side. Jeg syntes det er snodig han ikke figurerer på pre-match bildene som legges ut av treningene? Man ser ofte andre spillere som feks Giroud nå som er suspendert. Uansett er det nå positivt om vi får en spillesugen Özil tilbake, han kan hvis han vil.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger uttalte seg om Özil på fredagens pressekonferanse:

 

“He is an exceptional football player,” the Arsenal manager said. “He always gives you continuity in your game. He’s a very creative player and ideally you want all your best players available".

 

Jeg er selvsagt helt enig med Wenger i at Özils evner (når han er i form) har vært savnet og når denne formen forhåpentligvis kommer etter litt matchtrening så gjenstår det bare å se om Wenger vil utnytte Özils evner til det fulle eller om han nok en gang blir gjemt bort ute på kanten.

Link to comment
Share on other sites

Bare å forberede seg på at han spiller kant, kan ikke se at han setter cazorla eller ramsey ut der. Dessverre kommer vi til å se at dette ikke er der Özil blomstrer.

 

Minner om denne: http://www.nrk.no/sport/fotball/de-misforstatte-playmakerne-1.11953293

Om dagens kamp er noen indikasjon byttet vi fra 4-1-4-1 til 4-2-3-1 og satte Cazorla ut på kant når Özil kom inn.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...