Jump to content

Mesut Özil


Umlaut

Recommended Posts

Ramsey lider også av formasjonsskiftet vil jeg påstå. Så veldig god ut under preseason, men når formasjonsbyttet og Wilshere kom inn så har han slitt med å finne sin posisjon i laget. I 12/13 sesongen etter å ha slitt i nesten 2 sesonger så fant han endelig sin posisjon i laget og gjorde den til sin egen. Nemlig boks-til-boks. Nå derimot så kommer Wilshere inn i de samme rommene som Ramsey gjør og minus de dype midtbaneløpene så blir det vanskeligere for Ramsey å komme seg like ofte på ballen som tidligere.

Ramsey har vært bedre til å gjøre de kompliserte tingene enn tidligere denne sesongen. Ett par av crosserne hans har vært nydelig å se på, men likevel har både han og Özil hatt elementære pasningsfeil.(Özil også hatt uvant mange dårlige touch på ballen).

 

Rett og slett to spillere som må gå i seg selv og finne ut av det elementære igjen for å komme i form.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 363
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ramsey lider også av formasjonsskiftet vil jeg påstå. Så veldig god ut under preseason, men når formasjonsbyttet og Wilshere kom inn så har han slitt med å finne sin posisjon i laget. I 12/13 sesongen etter å ha slitt i nesten 2 sesonger så fant han endelig sin posisjon i laget og gjorde den til sin egen. Nemlig boks-til-boks. Nå derimot så kommer Wilshere inn i de samme rommene som Ramsey gjør og minus de dype midtbaneløpene så blir det vanskeligere for Ramsey å komme seg like ofte på ballen som tidligere. Wilshere spiller akkurat den samme posisjonen som Ramsey gjør, men på en annerledes måte.

 

Er det virkelig verdt å la Ramsey og Özil bli hemmet for å tvinge Wilshere inn? Det er OK i toppoppgjørene å gjøre litt endringer for å vinne midtbanekrigen, men jeg mener virkelig at pdd. så er det bedre for Arsenal om vi spiller 4-2-3-1. Spillere som Ramsey, Özil, Alexis, Welbeck og Walcott tror jeg vil dra bedre nytte av dette.

 

Veldig enig. Slik jeg ser det, er 4-2-3-1 den beste formasjonen vi kan bruke for å få det beste ut av flest mulig spillere. I 4-1-4-1 har Wilshere virkelig funnet sin plass, men det har dessverre gjort livet vanskelig for Ramsey og Özil. Jeg tror rett og slett Özil kommer til å be om å bli solgt dersom han blir nødt til å spille kantspiller hele sesongen.

Link to comment
Share on other sites

 

Veldig enig. Slik jeg ser det, er 4-2-3-1 den beste formasjonen vi kan bruke for å få det beste ut av flest mulig spillere. I 4-1-4-1 har Wilshere virkelig funnet sin plass, men det har dessverre gjort livet vanskelig for Ramsey og Özil. Jeg tror rett og slett Özil kommer til å be om å bli solgt dersom han blir nødt til å spille kantspiller hele sesongen.

Tror Jack kunne spilt like bra fotball i en 4-2-3-1 jeg.. Er bare det at hverken han eller Ramsey ønsker å konsentrere seg primært om det defensive og da blir det kluss og en av våre beste "hjemlige" spillere må slite benk.

 

Trodde vi skulle bygge laget rundt han jeg, ser ikke slik ut nå :/ når han i tillegg er i elendig form burde vi bare cashe inn.

Ramsey og Per er heller ikke i sin beste form om dagen -

Link to comment
Share on other sites

Ramsey og Per er heller ikke i sin beste form om dagen

 

Det har du rett i, men de blir nå ikke putta ut på en kant (possisjon de ikke mestrer) og kosta ikke tilnærmet en halv milliard heller. Hva skal vi med en av verdens beste 10'ere når man plasserer han ute i en possisjon han ikke fungerer i? På kanten får han atpåtill defensivt ansvar som til tider latterliggjør han så til de grader.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Tror Jack kunne spilt like bra fotball i en 4-2-3-1 jeg.. Er bare det at hverken han eller Ramsey ønsker å konsentrere seg primært om det defensive og da blir det kluss og en av våre beste "hjemlige" spillere må slite benk.

 

Kan godt være at Wilshere kunne spilt like bra fotball i en 4-2-3-1, men jeg tror han passer bedre i formasjonen vi spiller i dag. Ja, å gå tilbake til 4-2-3-1 vil gjøre at vi må plassere en av våre beste britiske spillere på benken. Men slik jeg ser det, er laget det viktigste. 4-2-3-1 er en formasjon som passer stallen vår aller best, og gjør at vi får utnyttet egenskapene til flest mulig spillere.

Link to comment
Share on other sites

Tyskland vant VM med Øzil på kanten, Arsenal vinner PL med han på samme plass.

 

Problemet er at Tyskland spiller anderlednes enn oss, så selv om han der "fungerte" på kant er det ikke gitt at han gjør det i vår formasjon. Får bare håpe Wenger tenker anderlednes når vi kan stille Sanzhec - Welbeck - Walcott på topp. Da er det ikke plass til tyskeren på kant, så da bør han få sin favorittposisjon.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok at han spilles ute av posisjon for tiden, men innsatsen og kroppspråket jeg ser av han er til tider litt provoserende. En spiller med klassen til özil skal kunne prestere utenfor sin favorittposisjon synes jeg, selv om han er best rett bak spissen. Men i laget vårt og måten vi skal spille må alle bidra til å gjenvinne ballen fortest mulig, noe som vi gjorde i store deler av kampen mot City og som de ble svært stresset av. og der har Mesut stort forbedringspotensial.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok at han spilles ute av posisjon for tiden, men innsatsen og kroppspråket jeg ser av han er til tider litt provoserende. En spiller med klassen til özil skal kunne prestere utenfor sin favorittposisjon synes jeg, selv om han er best rett bak spissen. Men i laget vårt og måten vi skal spille må alle bidra til å gjenvinne ballen fortest mulig, noe som vi gjorde i store deler av kampen mot City og som de ble svært stresset av. og der har Mesut stort forbedringspotensial.

Jeg er enig at Özil ikke har levert det som jeg har forventet av han, og det gjelder forsåvidt også mye av den foregående sesongen. Özil fortjener så absolutt en del av den kritikken som har kommet uavhengig av posisjon, men samtidig så er det som jeg har skrevet tidligere totalt bortkastede å bruke så mye penger på en spiller hvis han ikke skal brukes i den posisjonen han er best i.

Selv om han blir brukt "feil" så må det forventes det at leverer sitt beste, men med en slik "luksusspiller" så bør vi utnytte hans potensiale fullt ut og ikke prøve å omskolere han.

 

Jeg håper at både Özils innsats/form og hans "feilaktige" rolle i laget er forbigående, hvis ikke så har vi vel egentlig kjøpt en Arshavin nr 2.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig at Özil ikke har levert det som jeg har forventet av han, og det gjelder forsåvidt også mye av den foregående sesongen. Özil fortjener så absolutt en del av den kritikken som har kommet uavhengig av posisjon, men samtidig så er det som jeg har skrevet tidligere totalt bortkastede å bruke så mye penger på en spiller hvis han ikke skal brukes i den posisjonen han er best i.

Selv om han blir brukt "feil" så må det forventes det at leverer sitt beste, men med en slik "luksusspiller" så bør vi utnytte hans potensiale fullt ut og ikke prøve å omskolere han.

 

Jeg håper at både Özils innsats/form og hans "feilaktige" rolle i laget er forbigående, hvis ikke så har vi vel egentlig kjøpt en Arshavin nr 2.

Ser poenget ditt! Dog vil jeg si at arshavin var en mer vingtype enn özil, men andrey hadde iallefall litt "laid back" holdning som gradvis gjorde at han ble i dårligere form, kan ikke tenke meg at han var den ivrigste på feltet.

 

Men özil må, og burde prestere bedre selv som ving!

Forventer ikke mye av han bakover, men han må stå på litt mer generelt. I tillegg vil jeg si at å spille ving i Arsenal gir VELDIG mye frihet til å vandre hvor enn de vil.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg vil jeg si at å spille ving i Arsenal gir VELDIG mye frihet til å vandre hvor enn de vil.

For meg så er nettopp dette litt av problemet for Arsenal og forsåvidt også for Özil. Når jeg og flere med meg klager over at han blir brukt som ving så har vi forsåvidt bare delvis rett. Arsenal pr. dato operere ikke med vinger i ordets rette forstand, våre reelle vinger er backene som derved ofte sliter defensivt siden de skal dekke hele området fra dørlinje til dørlinje.

Men denne friheten som de såkalte vingene har, gjør rett nok at Özil kan trekke mye inn mot midten, men han trekker sa inn i et område som til tider er så "overbefolket" med Arsenals midtbanespillere at det til tider kan virke som at de går i veien for hverandre.

 

Min vurdering av hvordan vi skal få brukt Özils sin potensielle store kapasitet er å la han være vår ballfordeler i et angrep der vi bruker bredde slik at han kan slå "krempasninger" både til vinger og spiss, og når vi da i tillegg har en spiller i Ramsey-rollen (Wilshere fungerer bra i den også) som kan vandre litt over alt i angrepet så er det i alle fall min overbevisning at vi vi bli et mer direkte og farlig offensivt lag og ikke et lag som slår baller fram og tilbake foran sekstenmeteren inntil den blir forært til en motspiller eller det kommer et "svakt" skudd.

 

Det er ingen tvil om at Özil må levere mer enn i dag uansett posisjon, men skal kjøpet av han bli en suksess så mener jeg at det offensive må bygges opp rundt den kapasiteten han har. Hvis ikke så bør Arsenal selge han i ett av de to vinduene i 2015.

Link to comment
Share on other sites

Men özil må, og burde prestere bedre selv som ving!

Forventer ikke mye av han bakover, men han må stå på litt mer generelt

Helt klart, litt press eller å ta returløpene vil være forstyrrende nok til at han kan hjelpe å hindre mange målsjanser i løpet av en sesong. Wilshere har ikke strålende defensive stats han heller, men er god til å presse motstanderen. (Og tok rotta på rotta Nasri mot City)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Özil har aldri vært en spiller som jobber hjemover, han kommer nok aldri til å bli en spiller som jobber hjemover i stor grad. Det er bare sånn spillertype han er, og han er jo særdeles god på det han er god på. Hvorfor ikke bruke hans styrke for alt det er verdt? Man kan jo kritisere innsatsen hans til vi blir grønne, men spillestilen hans er jo varemerket hans, så hvorfor i all verdens land og rike kjøpe en sånn type spiller når man ikke skal bruke han rett? Waste of time, Waste of Space!!

Samme med Arshavin når han ble kjøpt i sin tid, man var jo fullstendig klar over hans styrker og svakheter, likefult blir han kjøpt og misbrukt i feil posisjon.

Regner med man legger mye penger på bordet for en playmaker, fordi at han skal være akkurat det.

Det blir bare håpløst å hente spillere for så bruke dem feil, trenger du ikke en playmaker, så kjøper man faen ikke en playmaker.

 

Du går ikke rundt å ønsker deg en Mercedez, kjøper en Lada, og forventer det skal være en Mercedez!! eller kanskje snu på det. Du trenger en traktor for å pløye marka, kjøper en Ferrari, og går rundt å surker for at Ferrarien kjører seg fast på jordet hele tiden.

 

Wenger håper din tid på Emirates snart er over, all ære for alt du har gjort, men du har tydeligvis mistet magien. For det du klarer å få ut av mannskapet er ikke så veldig overbevisende for tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som sagt, ting normaliserer seg tydeligvis når det kommer til Arsenal og skader. At det er tilfeldig år etter år etter år er vel heller tvilsomt. Synd for Özil, skade på Wilshere nå så blir vel kampen om top4 i hardeste laget den også.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, ting normaliserer seg tydeligvis når det kommer til Arsenal og skader. At det er tilfeldig år etter år etter år er vel heller tvilsomt. Synd for Özil, skade på Wilshere nå så blir vel kampen om top4 i hardeste laget den også.

Så ræva som du sier han har vært så skal vel ikke dette være noe stort tap?

Link to comment
Share on other sites

Dette er dessverre intet nytt. Nå er over halvparten av førsteelleveren ute med skade. Det bekrefter at vi er avhengige av å ha en så bred stall som mulig. Kan også lure på hvorfor dette skjer Arsenal hvert eneste år.

 

Heldigvis er Walcott rett rundt hjørnet. Krysser armer og ben på at resten holder seg skadefrie i lang lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gir opp. Hva eller hvem som er årsaken til disse skadene, vet ikke jeg. Men så lenge det fortsetter på denne måten, vil vi aldri være i stand til å kjempe om ligagull eller CL-triumf. Det gjelder uansett hvor mye penger vi bruker og hvem vi henter inn. Verken City eller Chelsea ville ikke kunne vært med og kjempet heller, dersom de opplevde det samme. År etter år.

 

Noen må ta hatten sin og stikke langt vekk fra Nord London. En svart/hvitt og unyansert fremstilling, ja. Men jeg er så forbanna lei dette her. Det har mer eller mindre foregått siden 2006, og det er ikke tegn til forbedring å spore.

 

Måtte Özil komme tilbake og revansjere seg kraftig. Dette unner jeg ham virkelig ikke, han var i ferd med å finne formen.

 

Topp 4. At best!

Edited by Bergkampboy
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...