Jump to content

Mesut Özil


Umlaut

Recommended Posts

Øzil trenger spillere forna seg som en kvalitets-spiss med fart, walcott, Ramsey, OX og generelt folk som stikker i bakrom det er da han er god! Helst 2-3 sånne på banen samtidig da er det håp for oss.

 

Vi får alt for mange brudd imot hele tiden, og atpåtil har vi trege midtbanespiller som ikke klarer å løpe opp noen som helst.

 

 

Dette bør være siste sesong til Arteta, Flamini(kansje under tvile en backup sesong til), og noen skikkelig kvalitet bør hentes inn på den plassen! Topp of the foodchain!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 363
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

He said on Facebook page, Ddear friends, now it’s clear: during the #ucl match against #FCBayern I suffered a muscle injury in the second minute. I tried to give my best and played until the end of the first half. Rest assured that I’ll be back even stronger!”

 

http://news.arseblog.com/2014/03/ozil-confirms-2nd-minute-hamstring-injury/

Link to comment
Share on other sites

Mot tottenham mangler vi spillere som: Ramsey, Ozil, Walcott og Wilshere.

 

Sykt..

Vi mangler ikke spillere SOM Ramsey, Özil, Walcott og Wilshere. Vi faktisk mangler disse fire spillerne - der de tre førstnevnte stod for mye av målsjansene våre på høstsesongen og sistnevnte begynte å nærme seg form rett før skaden.

Link to comment
Share on other sites

Nå har hvertfall Wenger gått ut og sagt at han skal snu hver sten for å finne svar på hvorfor vi er så skadeutsatt.

 

Det er en anerkjennelse av at mye av feilen ligger hos Arsenal selv, ikke kun hos andre lag som spiller gris mot oss. Er i hvertfall en start, så får vi se hva som kommer ut av det.

Link to comment
Share on other sites

Tror som sagt dette kommer mye av spillermaterialet i stor kombinasjon av spillestilen. Det finnes flere lag i PL som er ballbesittende, men de flytter raskere rundt på kula. Hos oss skal vi ofte dra av ledd og føre ball, som igjen gir spillerne mange småspark over tid.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

http://vimeo.com/95430622

 

Er fortsatt ganske så uvirkelig for meg at vi kapret Özil. Får også gåsehud når Kongen prater på starten av videoen.

 

Håper virkelig at Özil får et par støttespillere neste sesong som passer han bedre. Tenker da spesielt på en skadefri Walcott, en mer bevegelig spiller på venstre og en spiss som er nærmere Özil sitt nivå.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Det var en vanvittig signering. Husker jeg drømte om di Maria i dagene før DD, men sa til meg selv at det var å sikte for høyt. Så fikk vi Özil. Han har et skyhøyt nivå inne, og må regnes som en av verdens 10 beste spillere, minst. Er vel bare Ronaldo og Messi som jeg uten videre vil si at er bedre spillere enn Özil.

Link to comment
Share on other sites

Så fikk vi Özil. Han har et skyhøyt nivå inne, og må regnes som en av verdens 10 beste spillere, minst. Er vel bare Ronaldo og Messi som jeg uten videre vil si at er bedre spillere enn Özil.

Helt enig her, han var sammen med Kroos min soleklare favorittspiller utenfor Arsenal før sesongen og det Henry sier i videoen over om "time" stemmer helt, han har alltid god tid, men gjør ting kvikt og har et helt vanvittig overblikk.

 

Nå gjelder det bare å bygge laget rundt han, så får vi igjen et vinnerlag.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dette har vel blitt avkreftet i ettertid. Han har gitt bonusen sin til et eller annet prosjekt i Brasil som sørger for nødvendige operasjoner av barn i landet.

Link to comment
Share on other sites

Kim, on 18 Jul 2014 - 1:57 PM, said:

Dette har vel blitt avkreftet i ettertid. Han har gitt bonusen sin til et eller annet prosjekt i Brasil som sørger for nødvendige operasjoner av barn i landet.

Fremdeles et eksempel til etterfølgelse for andre fotballspillere, i stedenfor å ha de kuleste bilene, de største husene og brenne vekk penger på alt mulig unødvendig kan man hjelpe til litt.(Özil har dog et kjempefint hus og sannsynligvis en kjempebra bil)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det jeg kan finne ut når jeg googler er at ha stod over vennskapskampen mot Argentina siden han "sliter" med ankelen p.g.a. en "trøkk" han fikk i kampen mot Leicester. De samme kildene sier at det tyske landslaget håper han skal være klar til den kommende kvalifiseringskampen mot Skottland,

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nok en gang plassert ute på kanten og nok en gang ikke i nærheten av sitt beste. Hvis planen er å spille 4-1-4-1 så er det bare å selge Özil. Da er det rett og slett ingen vits å ha han.

 

En 4-2-3-1 med Özil bak spissen og en mer defensiv spiller som kan "dekke" for Özil sine defensive svakheter samt bevegelige spillere rundt han er hvordan man får det beste ut av tyskeren. Vi har hentet inn Alexis og Welbeck samtidig som vi har Ramsey, Walcott og Chamberlain. Det eneste som mangler er den defensive spilleren, men allikevel så ligger alt til rette for at Özil kan få de støttespillerene rundt seg som han trenger for å skinne. Får bare håpe Wenger går for dette.

 

Savner dog litt mer "fight" fra Özil, men man kan rett og slett ikke si noe på kvalitetene hans. På tross av at han hadde en "elendig" sesong her nå som var så var han fortsatt en av de mest kreative spillerene i verden. I VM så var han Tyskland's mest kreative spiller med klar margin på tross av at han hadde et "middelmådig" mesterskap. Er fortsatt bare 25 år gammel og jeg er ikke i tvil om at det er nettopp Özil det offensive spillet vårt må bygges rundt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare Özil som må lide av den nye formasjonen vår. Også Welbeck får for lite rom å boltre seg i synes jeg. Det hjelper ikke å ha en bevegelig spiss, når det er 3-4 andre spillere som klumper seg inn sentralt

Link to comment
Share on other sites

Ramsey lider også av formasjonsskiftet vil jeg påstå. Så veldig god ut under preseason, men når formasjonsbyttet og Wilshere kom inn så har han slitt med å finne sin posisjon i laget. I 12/13 sesongen etter å ha slitt i nesten 2 sesonger så fant han endelig sin posisjon i laget og gjorde den til sin egen. Nemlig boks-til-boks. Nå derimot så kommer Wilshere inn i de samme rommene som Ramsey gjør og minus de dype midtbaneløpene så blir det vanskeligere for Ramsey å komme seg like ofte på ballen som tidligere. Wilshere spiller akkurat den samme posisjonen som Ramsey gjør, men på en annerledes måte.

 

Er det virkelig verdt å la Ramsey og Özil bli hemmet for å tvinge Wilshere inn? Det er OK i toppoppgjørene å gjøre litt endringer for å vinne midtbanekrigen, men jeg mener virkelig at pdd. så er det bedre for Arsenal om vi spiller 4-2-3-1. Spillere som Ramsey, Özil, Alexis, Welbeck og Walcott tror jeg vil dra bedre nytte av dette.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...