Jump to content

2013.05.04 QPR B


Mikl02

Recommended Posts

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Sørgelige saker, men 3 poeng kjempet i havn. Nærmere, men ennå langt, langt unna.

Dette laget vi fikk se i dag slår ikke Newastle. Det må være helt klart.

Det vi såg i dag skal ha mer enn nok med Wigan hjemme.

3. plass, 4. plass eller 5. plass. Vi er milevis unna et nivå jeg synes ville være naturlig for en klubb med våre ressurser.

Jeg er glad og lettet, men også meget skuffet.

 

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aol4RnjAKUe8dFY3ZjlmM2E2Y19jeXNpTUpMT2lJWmc#gid=0

Link to comment
Share on other sites

3 poeng er 3 poeng. Walcott får min BB idag med en karakter på 6. Sier litt om kampen.

Podolski må spille bak en spiss, han har enorme skudd. Fikk muligheten 1 gang idag det var dett.

 

Dere som skriker etter Giroud: Jeg aner ikke hva dere skriker på. Han hadde ikke gjort det noe bedre. Han spilte vel 13 kamper på rad på topp uten å overbevise.

 

Ramsey må bare fortsette å spille DM. Makan til elendige offensive valg har jeg ikke vært vitne til. Jeg tror han ikke kommer til å score ett spillende mål på flere år. Defensivt på midten er han GOD.

Link to comment
Share on other sites

3 poeng er 3 poeng, Arteta er klar MOTM for oss i mine øyne. QPR gjorde det ikke enkelt for oss, men et lag med Taarabt, Townsend, Jenas og selvfølgelig Redknapp/Jordan vil gjøre alt for å stoppe oss. Dårlig kamp, men tre poeng er viktigst. Om vi nå slår WIgan kan vi redde Newcastle og da spiller de uten noe særlig press mot oss såfremt de får minst et poeng i sin neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Synes vi gjør en god kamp. Vi legger oss på et tilstrekkelig nivå for å vinne og det holder, som det har gjort i det siste. Litt skuffet over at vi ikke gjør mer for å få 2-0, men det er tydelig at 3 poeng er viktigere enn at vi tar for mange sjanser. MOM er Arteta. meget solid kamp igjen av PLs beste defensive midtbanespiller. For de som mente han ikke kunne fylle skoene til Song sier jeg bare æddabædda :)

Link to comment
Share on other sites

Nivå? Vi er en jordflekk på hansken til Szczesny unna poengtap slik jeg ser det. Store deler av andre omgang har vi null kontroll.

Sånn det skal være. Matchvinnere i begge enden av banen. Alle jobber og gjør det de skal. Sånt blir det 3 poeng av.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det er taktikken vår som er vår største fiende. Spillerne er gode nok, men måten vi skal spille fotball på er skremmende. Det skal helst scores mål hver gang etter tråkling inn til 5m.

Ett eksempel på dette er når Cazorla fikk muligheten på volley på 8m, men skulle dempe og ta med seg videre. Håpløs avgjørelse når man tar høyde for at mannen er kjempegod på skudd.

 

Spissproblemet er skrikende, Podolski fungerer ikke som alene der fremme med måten vi spiller på nå. Da passer faktisk Walcott bedre, kun pga hurtigheten. Jeg tør vedde på alle andre lag i PL kunne utnyttet Podolski's skuddfot bedre enn oss. Det er horribelt å lite medspillerne spiller på akuratt den styrken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det er taktikken vår som er vår største fiende. Spillerne er gode nok, men måten vi skal spille fotball på er skremmende. Det skal helst scores mål hver gang etter tråkling inn til 5m.

Ett eksempel på dette er når Cazorla fikk muligheten på volley på 8m, men skulle dempe og ta med seg videre. Håpløs avgjørelse når man tar høyde for at mannen er kjempegod på skudd.

 

Spissproblemet er skrikende, Podolski fungerer ikke som alene der fremme med måten vi spiller på nå. Da passer faktisk Walcott bedre, kun pga hurtigheten. Jeg tør vedde på alle andre lag i PL kunne utnyttet Podolski's skuddfot bedre enn oss. Det er horribelt å lite medspillerne spiller på akuratt den styrken.

Hvordan kan taktikken som har gitt oss nest mest poeng i PL etter nyttår være en fiende?

 

Når det er sagt så fungerer Poldi dårlig på topp som du sier. Han, i likehet med Giroud, blir alt for dyp. Walcott ligger på linja og skaper rom for Rosicky og Cazorla. Når vi ikke har en spillende spiss som RvP eller Jovetic så foretrekker jeg Walcott framfor de to andre

Link to comment
Share on other sites

3 poeng er 3 poeng. Walcott får min BB idag med en karakter på 6. Sier litt om kampen.

Podolski må spille bak en spiss, han har enorme skudd. Fikk muligheten 1 gang idag det var dett.

 

Dere som skriker etter Giroud: Jeg aner ikke hva dere skriker på. Han hadde ikke gjort det noe bedre. Han spilte vel 13 kamper på rad på topp uten å overbevise.

 

 

Vi skriker vel ikke etter Giroud per se, men observerer at laget fungerer bedre med han på banen.

 

Det var en stor gambling av Wenger å ikke hente inn en spiss i januar som kunne konkurrere med Giroud. Så langt har det gått bra, men det er sannelig bare så vidt!

Link to comment
Share on other sites

Svakt og sløvt. Nervøst? Frykta for å ikkje vinne var nok enorm. Vi er betre bakover men har framleis langt frå kontroll. Offensivt er vi eit gjesp. Vi klarer vel ikkje å få til ein overgang sjølv om vi leiar kampen i 93 minutt, og det mot PL klart svakaste lag. Men utruleg viktig å svare eit vaklande scum!

Link to comment
Share on other sites

Nivå? Vi er en jordflekk på hansken til Szczesny unna poengtap slik jeg ser det. Store deler av andre omgang har vi null kontroll.

Ser poenget ditt, men hvis vi begynner å regne sånn var vi en aluminiumsflis unna 2-0 ved Walcott. Szczesny var god i dag, og keeperen er en del av laget.

Link to comment
Share on other sites

Vi skriker vel ikke etter Giroud per se, men observerer at laget fungerer bedre med han på banen.

En Giroud i dag ville gjort det mye enklere, QPR ledet oss bare ut på kant hver gang i dag og da hadde vi trengt noen som hadde luftstyrke i boks slik som Giroud.

Som overnevnt her var dette en ugly win og det er det ikke ofte vi har så bare glad vi har begynt å ta både fortjente poeng og ufortjente poeng.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...