Jump to content

2013.05.04 QPR B


Mikl02

Recommended Posts

Joda, vi gjør det bra for tiden hvis målet er å ta poeng og samtidig fremstå som "Boring Arsenal".

 

Poengdelen er selvsagt svært viktig, men jeg lenger etter å se Arsenal slik jeg forventer at det skal være. Et selvsikkert relativt underholdende lag som leverer opp mot det vi forventer. Neida jeg vil ikke bli ett nytt kjøpelag, jeg vil bare ha et lag som lever opp til sitt potensiale,

 

Jeg mener det er taktikken vår som er vår største fiende. Spillerne er gode nok, men måten vi skal spille fotball på er skremmende.

Jeg er helt enig og jeg har vel "gnålt" om dette i lang tid. Jeg er klar over at vi er et av de mestscorende lagene denne sesongen, men når jeg ser det som blir vist på dager som i dag så har jeg vanskelig for å fatte at det er et faktum. Jeg begynner å lure på om vi har fått en spillestil som gjør spissen dårlig, det kan ihvertfall virke slik.

På samme måte så virker det som om at Wenger ikke har en plan B (ikke hatt i flere sesonger) når motstander kommer seg på fote og begynner å presse oss. Greit nok QPR er ikke de farligste vi møter, men jeg må innrømme at jeg utover i andre omgang ventet på (det berømte) bananskallet.

 

EDIT!! Walcott starter selvsagt som spiss i neste kamp, eller?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Hvordan kan taktikken som har gitt oss nest mest poeng i PL etter nyttår være en fiende?

 

Når det er sagt så fungerer Poldi dårlig på topp som du sier. Han, i likehet med Giroud, blir alt for dyp. Walcott ligger på linja og skaper rom for Rosicky og Cazorla. Når vi ikke har en spillende spiss som RvP eller Jovetic så foretrekker jeg Walcott framfor de to andre

 

Vi har hatt en fantastisk rekke av kamper nå. Men som i tildligere tråd jeg har kommentert går det an å se på hvem vi har møtt også. Alle møter med antatt like gode lag eller bedre har endt i poengtap. Og ja jeg mener taktikken er vår største fiende. Det er latterlig hvordan vi hele tiden skal spille champagne fotball når vi ikke p.d.d evner dette. Dessuten har vel det blit bevist nå at man ikke vinner noe i england med slik fotball.

 

Vi var en gang ett av verdens beste kontringslag. Vi hadde noen muligheter idag, men herlighet vi er iallefall ikke verdens beste på det lenger. En real møkkakamp som utrolig nok ender i 3 poeng (grunnen er vel QPR som allerde har rykket ned).

 

Neste er Wigan, de slo nå WBA og vi må vise bedre enn dette for å slå disse. Newcastle borte i siste kamp også kan bli skjebnesvanger. 2 kamper igjen, 6 poeng er livsnødvenig og uansett utfall av CL eller ikke må STORE drastiske grep gjøres før neste sesong. Nå må det bli slutt på å stå med lua i handa å tro at vi skal cruise inn til CL plass, og heller begynne å utfordre om tittelen.

 

Wenger gnåla om PL tittelen i november når "alle" fans visste det var kjørt, slik tullball må vi unngå neste år. Første spark på ballen skal være mot å prestere topp fotball, ikke med nød og neppe top4 plass.

Link to comment
Share on other sites

Kjempeflott at det blir tre poeng i dag. Men det er Per og Mikel sin fortjeneste. De var virkelig gode i dag. De andre sliter med samspillet i dag. Ramsey var ikke annet enn fryktelig svak. Kommer seg mot slutten, når han omsider begynner å slå på førsteberøringen. De siste kampene har han minnet om en Diaby fra tidligere sesonger, som har alt for mange berøringer, for så å miste ballen. Han og walcott, og Oxlade, har en tendens til å løpe med ball, til de løper inn i motstanderen og mister ballen. Hvis det var dagens taktikk, lyktes de til fulle med den. Det er ikke noe "The Arsenal Way" over det å føre ballen fra side til side midt på motstanders halvdel. Uten Rosicky i dag, ville det ikke blitt skapt noe. Szczecny er ikke akkurat trygg der bak. Det han er aller svakest på, er faktisk skudd midt på. I dag skal han få skryt for en fin inngripen på et innlegg, og en meget god redning. Sagna var også noe mer slik vi ønsker han i dag. Utd-seier i morgen, og CFC har kniven på strupen, og må slå spurs. Det kan vi like ;)

Link to comment
Share on other sites

I mine innlegg denne vinter/vår og også i dag så skinner det nok igjennom at jeg er noe skeptisk til det som blir levert både på banen og benken.

Kampen idag er ikke noe unntak, jeg er ikke fornøyd, men likevel så skal jeg holde meg for god til å komme med den typen "historieforfalskning" som jeg leser i "United-blekka" VG.

 

Sitat:

"Tilskuerne hadde knapt gått inn portene på Lofthus Road da Theo Walcott feiret kampens eneste scoring. Mikel Arteta fikk ballen like utenfor QPR-feltet og slapp den fint inn til Walcott som var iskald alene med Robert Green.

Resten av kampen var det nedrykksklare QPR som hadde initativet.

- Det så ut som om de var på søndagstur, sa Gruce Groobelaar i TV 2s Premier League-studio.

Wojciech Szcz¿sny måtte gjøre flere gode redninger da QPR presset på utover i kampen.

Andros Townsend var nær nettsus etter timen spilt, men Szcz¿sny slo ballen febrilsk unna.

Loic Remy satt Arsenals polske keeper på den største prøven da han fikk et par fingre på franskmannens lave og harde skudd i Szcz¿snys venstre hjørne."

 

Som sagt så er jeg ikke fornøyd med dagens forestilling, men var vi nesten "sjanseløse" resten av kampen og ble "overkjørt" ? Greit nok de bruker ikke de ordene, men det kan oppfattes slik. Jeg må visst ha drømt om "stolpeskuddet" til Theo, eller det var vel rett og slett ikke godt nok til å regnes som en sjanse.

 

VG slutter ikke å skuffe i sportsjournalistikken.

Link to comment
Share on other sites

Arteta bb, tett fulgt av keeperen. Podolski på topp har vært en vits de to kampene han har spilt, Giroud et mye bedre alternativ. Håper han starter i siste.

 

Syntes heller ikke podolski har imponert. Men seriøst Giroud tilføyer ingenting han heller. Vi har ett rent spissproblem. Giroud kan gi oss en plan B. Podolski fungere i vårt system bedre på kanten siden han da kommer i skuddpossisjon.. Men vi må få på plass en beveglig spiss

Link to comment
Share on other sites

For å si det slik: Er dette innsatsen man forventer å se fra spillere som har ambisjoner om å komme seg til PL eller vinne noe til neste sesong? Hva med manageren som velger å tviholde på samme mannskap til 85 minutter har gått selv om vi etter 20 sekunder allerede dabbet av?

 

Er veldig fornøyd med 3 poeng, men dette laget trenger en seriøs vitamininnsprøytning om vi skal kjempe med de beste. Wenger trenger også å forbedre seg på en god del områder for at vi skal kunne kjempe i toppen.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal var dårlige. Tottenham var også elendige i går. Mens Liverpool, som ikke har noenting å spille for, plutselig putta 6 mot et nedrykkstruet Newcastle... Det forteller kanskje noe om hvor viktige det mentale er, spesielt mot slutten av sesongen?!

 

Når det gjelder spissplassen, håper jeg virkelig det handles noe ordentlig til sommeren. Podolski bør antagelig få sjansen videre denne sesongen. Rett og slett for å unngå enda mer rotasjon og endring. Men han imponerer meg sannelig ikke i den posisjonen!

Link to comment
Share on other sites

1-0 to the Arsenal, 1-0 to the Arsenal...

Resten betyr nada nå. På slutten av sesongen er kropper og hoder slitne. I går handlet alt om tre poeng. Vi sender ikke folk frem og vi spiller på lav risiko. Monreal var riktig nok litt på etterskudd da han måtte ta tak i den lettere korpulente Spurs-spilleren, ellers var det trygt og solid bakover i 90 min. Jeg skulle gjerne sett et 2-0 mål fordi vi vet at alle lag kan score i PL, men ærlig talt så var vel skuddet til Remy det eneste de hadde av farligheter i 94 minutter?

Kosc, Per og Arteta var strålende. Resten tunge, trege og unøyaktige fremover. Bakover gjorde alle jobben sin og det betydde alt i går. Tror spillerne hadde kontroll og følte seg rimelig trygge der ute i går.

Link to comment
Share on other sites

1-0 to the Arsenal, 1-0 to the Arsenal...

Resten betyr nada nå. På slutten av sesongen er kropper og hoder slitne.

Greit nok, jeg skal til tross for min kritikk til spillet innrømme at det i de to siste kampene kun er poengene som teller og ikke spillet. Men det er et problem hvis vi bare skylder på slitne kropper/hoder når det gjelder det vi får servert på banen. I så fall så tyder det på at Arsenal har gjort noe fundamentalt galt gjennom store deler av sesongen, siden det som har blitt levert tyder på en langsiktig slitasje på de nevnte kroppsdeler.

Link to comment
Share on other sites

 

Greit nok, jeg skal til tross for min kritikk til spillet innrømme at det i de to siste kampene kun er poengene som teller og ikke spillet. Men det er et problem hvis vi bare skylder på slitne kropper/hoder når det gjelder det vi får servert på banen. I så fall så tyder det på at Arsenal har gjort noe fundamentalt galt gjennom store deler av sesongen, siden det som har blitt levert tyder på en langsiktig slitasje på de nevnte kroppsdeler.

Det koster å leve under press uke etter uke. Etterhvert vil spillerne finne en balanse og føle at de har kontroll. Kampen i går hadde blitt helt annerledes hvis det første målet ikke hadde kommet eller QPR hadde scoret selv. Så langt ut i sesongen er alle lag kyniske og prøver å spare så mye som mulig når det er mulig. 60 kamper i året er en ekstrem belastning og man skjønner ikke hvor mye det koster før man ser blodverdiene til disse gutta etter en kamp. De kan ha vevsskadeverdier som tilsvarer større fallulykker eller trafikkulykker. Så har de av og til 48-72 timer på seg for restitusjon. Det er nesten umenneskelig

Link to comment
Share on other sites

Syntes heller ikke podolski har imponert. Men seriøst Giroud tilføyer ingenting han heller. Vi har ett rent spissproblem. Giroud kan gi oss en plan B. Podolski fungere i vårt system bedre på kanten siden han da kommer i skuddpossisjon.. Men vi må få på plass en beveglig spiss

Tullprat! Giroud tilføyer konsekvent 110% innsats. Han duellerer fra første til siste spark på ballen, Han forsøker alltid å involvere seg i spiller (selv om resultatet av dette kan variere noe voldsomt) og er alltid et oppspillspunkt. Dette kan ikke sies om Podolski som kun fungerer som ving med masse rom i dagens spillesystem. Jeg har sett meg svært lei av din konstante svartmaling av Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Det koster å leve under press uke etter uke. Etterhvert vil spillerne finne en balanse og føle at de har kontroll. Kampen i går hadde blitt helt annerledes hvis det første målet ikke hadde kommet eller QPR hadde scoret selv. Så langt ut i sesongen er alle lag kyniske og prøver å spare så mye som mulig når det er mulig. 60 kamper i året er en ekstrem belastning og man skjønner ikke hvor mye det koster før man ser blodverdiene til disse gutta etter en kamp. De kan ha vevsskadeverdier som tilsvarer større fallulykker eller trafikkulykker. Så har de av og til 48-72 timer på seg for restitusjon. Det er nesten umenneskelig

Jeg betviler ikke på noen måte det du skriver. Jeg forstår at sesongen er lang og belastningen er hard på enkelte. Personlig så mener jeg at det er for mange turneringer for engelske lag og man først bør kutte/endre ligacupen, men det er en annen diskusjon.

Det jeg prøvde å få frem er at slik Arsenal spiller nå (slitne etter en lang sesong) ikke varierer så mye fra det de har vist tidligere i sesongen. Min kritikk mot Wenger og hans lag baserer seg ikke først og fremst på QPR-kampen og sesongavslutningen, men på det som har skjedd på banen gjennom hele sesongen og forsåvidt også de siste sesongene.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg betviler ikke på noen måte det du skriver. Jeg forstår at sesongen er lang og belastningen er hard på enkelte. Personlig så mener jeg at det er for mange turneringer for engelske lag og man først bør kutte/endre ligacupen, men det er en annen diskusjon.

Det jeg prøvde å få frem er at slik Arsenal spiller nå (slitne etter en lang sesong) ikke varierer så mye fra det de har vist tidligere i sesongen. Min kritikk mot Wenger og hans lag baserer seg ikke først og fremst på QPR-kampen og sesongavslutningen, men på det som har skjedd på banen gjennom hele sesongen og forsåvidt også de siste sesongene.

Kritiske til det skal vi være alle sammen, der er vi helt enige. Disse siste kampene er derimot noe helt annet og lever på mange måter sitt eget liv. Nå er et kun 3 poeng og trygghet som gjelder

Link to comment
Share on other sites

Tullprat! Giroud tilføyer konsekvent 110% innsats. Han duellerer fra første til siste spark på ballen, Han forsøker alltid å involvere seg i spiller (selv om resultatet av dette kan variere noe voldsomt) og er alltid et oppspillspunkt. Dette kan ikke sies om Podolski som kun fungerer som ving med masse rom i dagens spillesystem. Jeg har sett meg svært lei av din konstante svartmaling av Giroud.

 

Hva kan sies om din glorifisering av han da? Vi har forskjellige mening rundt de to. Faktum er at Giroud har fått dårligere score på børsen (vår egen børs) i lang tid enn hva podolski nå har fått. Tar alle feil og du rett?

 

Jeg mener Giroud til nød fungerer som backup spiss. Podolski bør vi finne en plass til der han får utnyttet sin spisskompetanse.

Link to comment
Share on other sites

Har ingenting å si om denne kampen, vi var veldig gode i ca 10-15 minutter! Var godt vi fikk den kjappe scoringen. Ser nesten ut som boring Arsenal:S

 

3 poeng på nok en dårlig dag, mot et allerede nedrykka lag.-.-

Link to comment
Share on other sites

Hva kan sies om din glorifisering av han da? Vi har forskjellige mening rundt de to. Faktum er at Giroud har fått dårligere score på børsen (vår egen børs) i lang tid enn hva podolski nå har fått. Tar alle feil og du rett?

 

Jeg mener Giroud til nød fungerer som backup spiss. Podolski bør vi finne en plass til der han får utnyttet sin spisskompetanse.

Du må da evne å se nyansene mellom svartmaling og glorifisering??? Tallenes tale er at han har 17 mål i sin debutsesong i England. Det er ikke værst. Det er veldig mye som kan forbedres hos den godeste Giroud og det skal jeg være den første til å innrømme. Men uansett hvordan man vrir og vender på flisa så leverer Giroud alltid innsats. Det kan ikke sies om Podolski som gjerne forsvinner ut av kamper der han ikke får boltre seg i masse rom. Det som virkelig irriterer meg er din bruk av usakligheter som, og jeg siterer:

 

"Men seriøst Giroud tilføyer ingenting han heller."

 

Det er direkte feil da Giroud tilføyer hodestyrke på dødballer i begge ender, knallhard innstats, tidvis godt kombinasjonsspill og duellstyrke. I blant hender det faktisk at han scorer også, noe han har gjort hyppigere enn de aller fleste på laget.

Link to comment
Share on other sites

Vi er uenige enkelt og greit. Har bare mobil så gidder ikke noe langt innlegg. Og nei, jeg mener han den siste tidenikke tilføyer stort mer enn podolski gjorde for oss igår. De siste kampene bidro vel Giroud mer defensivt enn offensivt på dødball. Hvor mange mål på hodet har han iår? Akuratt det siste er vel ikke bare hans skyld, vi har knapt folk som kan legge inn og utnytte styrken hans.

 

Når det er sagt spiller både Giroud og Podolski best individuelt begge to, når begge er på banen.

 

Når du tar det slik ut av sammenheng så kan det fremstå som flåsete sagt, men når noen skriker etter Giroud etter hans elendige kamper i det siste ble det slik. Og igjen: du kunne satt Bernt hulsker på topp i Arsenal og han hadde fått endel mål. Alle spisser for Arsenal putter, de gode blir toppscorer

Link to comment
Share on other sites

 

Syntes heller ikke podolski har imponert. Men seriøst Giroud tilføyer ingenting han heller. Vi har ett rent spissproblem. Giroud kan gi oss en plan B. Podolski fungere i vårt system bedre på kanten siden han da kommer i skuddpossisjon.. Men vi må få på plass en beveglig spiss

 

At vi har et spissproblem kan jeg være enig i, men det er flere her inne som har skreket etter Poldi på topp regelmessig gjennom nesten hele sesongen i stedet for Giroud. Jeg har til og med gjort det selv. Det jeg derimot tolker av Poldi de to siste kampene er derimot at hanrett og slett ikke tilføyer noe som helst. Han vinner et par hodedueller og det er det. Jeg syns dog at han blir voldsomt aleine til tider og da blir han seriøst usynlig i nesten hele kampen. Det syns jeg Giroud sjelden er. Han er mye med i oppbygningsfasen og han er mye farligere inni boksen. Sånn som vi spiller passer det mye bedre. Og han gir, som Verminator5 sier, jernet og pondus på defensive og offensive dødballer.

 

Ønsker uansett en skikkelig klassespiss til sommeren.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Når du tar det slik ut av sammenheng så kan det fremstå som flåsete sagt, men når noen skriker etter Giroud etter hans elendige kamper i det siste ble det slik. Og igjen: du kunne satt Bernt hulsker på topp i Arsenal og han hadde fått endel mål. Alle spisser for Arsenal putter, de gode blir toppscorer

Om det kun hadde vært dette innlegget du var usakelig mot Giroud så hadde jeg ikke brydd meg. Men dette var bare ett av mange eksempler på at Girouds innstats blir harselert med. Å trekke inn Bernt Hulsker topper kransekaka fra den kanten.

 

Artig at du nevner mål og toppscorere. Av de to vi diskuterer så er jo tallene ganske tydelige. Giroud har flere mål enn Podolski.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser Podolski ute på banen så syntes jeg hvertfall at han ser ut til å være rimelig hemmet. Han har knapt startet en kamp i 2013 og vært en ubrukt innbytter i en god del kamper også. At ryktene om en ankelskade aldri har dødd ut og at han visstnok skal opereres til sommeren skal man ikke se bort ifra at stemmer.

 

Giroud har kanskje flere mål enn Podolski, men Podolski har vel trolig spilt nærmest halvparten av de minuttene Giroud har spilt. Podolski har vel spilt 90 minutter i en eneste kamp for oss hele sesongen blant annet.

 

Uansett: Podolski på topp med så lite bevegelse rundt seg og med så lite bevegelse fra seg selv er neppe en suksessoppskrift. Han er best bak spissen. Sagt det siden klubben annonserte han i slutten av april i fjor. Håper bare vi går inn i neste sesong med en spiss som går utenpå både Podolski og Giroud. Det er et must hvis vi har ambisjoner eller bare skal ha realistiske drømmer om noe sølvtøy.

 

Ellers håper jeg at vi får se noen andre på topp neste kamp. Walcott på topp er jeg usikker på også mtp. at bevegelsene hans av ballen har vært rimelig begredelige de siste 3 månedene, men jeg tror heller ikke Gervinho er den som kommer til å fyre oss til 3 poeng mot Wigan heller. Walcott på topp med Chamberlain på høyre tror jeg hadde vært bra.

Link to comment
Share on other sites

Han har vel både startet og spillt langt fler kamper også? Kanskje en sammenheng. Hulsker var å sette det på kanten, om du tar alt bokstavelig så setter vi strek her

Kanskje det er en grunn til at Giroud har spilt langt flere kamper og? Dersom du fortsetter med usaklighetene så er det helt greit for meg å sette strek.

Link to comment
Share on other sites

Å dra i land 3-poengere på dårlige dager en en styrke. At spillet vårt er tafatt og sjansene uteblir gir jeg en lang f i på dette tidspunktet av sesongen.

 

Men det som ikke er greit, er innsatsen til enkelte spillere. Provoserende og uholdbart i mine øyne.

 

På den defensive biten er det flere spillere som rett og slett gir faen av og til. Flaks for dem at vi har herlige Arteta. For

meg er dette som sagt, uholdbart. Det er greit å være sliten eller trøtt i bena, men hvil på riktig side, ikke lunk etter og gjør jobben

til resten av laget tøffere fordi du ikke gidder....

 

Hadde en disksusjon på forumet for et par uker sida om Podolski som midtspiss og kampen igår bare forsterket mitt inntrykk av at han ikke passer der.

Ei heller hans tidligere coach Solbakken ville satt han der. Jeg mener han er altfor begrenset hva gjelder kreative evner. Det går som regel i støttepasning.

Og han er heller ikke spesielt bevegelig. Etter støttepasningen blir han ofte stående og skal ha ballen på nytt. En annen ting jeg la merke til var løpene hans inn i boks.

- Han kunne like gjerne latt være.. De var så halvhjertede som du får det. Han er ingen boks-spiller.

 

En fantastisk spiller når han har rom å boltre seg i rom rettvendt. Med andre ord, spillestilen vår kler Poldi dårlig....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...