Jump to content

2013.05.04 QPR B


Mikl02

Recommended Posts

Queens Park Rangers - Arsenal

Premier League

04. Mai 2013

18:30

TV2 PL1

Mikel-Arteta-goal-Arsenal-v-QPR-Premier-Leagu_2851774.jpg

 

 

 

 

 

Da er det igjen klart for ny runde i Premier League, og i morgen er det en bortekamp mot så og si nedrykksklare QPR som står på menyen. Både QPR og Arsenal kommer fra uavgjortresultater i forrige runde, henholdsvis mot Reading og mesterne Manchester United. Arsenal er nødt til å ta tre poeng for å ha heng på den viktige fjerdeplassen, og en hjemmeseier for Spurs mot 'liteåspillefor-Southampton' klokken fire samme dag vil også legge press på våre menn som skal i aksjon drøye to timer seinere.

 

På skadefronten ser det forholdsvis bra ut for The Gunners, med 'bare' Olivier Giroud (suspensjon) og Lukasz Fabianski (ribbein - tilbake i full trening neste uke) utilgjengelige.

 

For QPR sin del er Bobby Zamora tilbake etter å ha sonet tre kamper etter rødt kort, mens Andy Townsend også muligens er tilbake etter hamstringsskade.

 

 

Mulig lagoppstilling Arsenal:

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Monreal

Arteta - Ramsey

Walcott - Rosicky - Cazorla

Podolski

 

 

 

 

Mulig lagoppstilling QPR:

Green

Bosingwa - Onuha - Hill - Traore

M'bia

Jenas - Granero

Zamora - Remy - Taraabt

 

 

 

 

 

Ingen kamper er lette i PL, og QPR vil sannsynligvis kjempe hardt for stoltheten. Er vi på fra første fløyteblås og gi jernet samtlige minutter skal uansett QPR slåes uten store problemer - men gutta må ikke tro at dette blir noen 'lett match'. Jeg tror og håper de er 'up for it' og skaffer oss tre uhyre viktige poeng på lørdag!

 

#COYG

 

https://docs.google....pMT2lJWmc#gid=0 - spillerbørs

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Green

Bosingwa - Onuha - Hill - Traore

Zamora - Remy - Taraabt

 

Ett av de dårligste bakre leddene i PL noensinne dette.. Men redd for gutta på topp, Zamora og Taraabt har lagd trøbbel for oss før og Remy trenger ikke mye plass for å score(som vi har sett før). Bør bli tre poeng og er den eneste kampen jeg har veldig god tro på at vi skal klare å vinne.

 

Fantastisk kamptråd forøvrig. Creds!

Link to comment
Share on other sites

Orbinho@Orbinho 2h

Arsenal's win % against QPR in the PL is 27%. Only against Man Utd (26%) do Arsenal have a worse success rate in Premier League history.

 

Får håpe vi gjør den statistikken der til skamme. Intet annet enn en seier er godt nok her. Forholdsvis enig med laget til trådstarter, men vil helst se Jenkinson og Chamberlain inn for Sagna og Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Orbinho@Orbinho 2h

Arsenal's win % against QPR in the PL is 27%. Only against Man Utd (26%) do Arsenal have a worse success rate in Premier League history.

 

Får håpe vi gjør den statistikken der til skamme. Intet annet enn en seier er godt nok her. Forholdsvis enig med laget til trådstarter, men vil helst se Jenkinson og Chamberlain inn for Sagna og Walcott.

 

Jeg skrev den jeg trodde var mest sannsynlig, ikke nødvendigvis den jeg ønsket. :P Vil, som deg, gjerne se begge de to på laget imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Har også tro på at laget blir det som trådstarter har skrevet, men håper likevel Sagna som har vært generelt svak siden han kom tilbake fra skaden blir byttet ut for Jenkinson. Det han mangler av erfaring tar han igjen på innsats, tempo, og et stort hjerte for klubben. Hvilke signaler gir det til han om Sagna, etter flere svake kamper som toppet seg med nedleggingen av van Persie i forrige runde, får fortsette uten konsekvenser? Midtbanen med Ramsey, Arteta og Rosicky bør være bankers så lenge ingen har føling til skade, og Cazorla vil starte på den ene kanten. Spørsmålet vil være hvem som starter i den siste kantposisjonen. Walcott har ikke klart å holde på formen fra perioden rundt kontraktdiskusjonen, Gervinho er ustabil i prestasjonene og går fra verdensklasse til adecconivå i en og samme kamp. Den som kanskje har imponert mest ut fra spilletid er Chamberlain, der han har vært ganske direkte i spillestilen og fremoverrettet med ballen i beina. Likevel har han en lei tendens til å stoppe opp rett utenfor boksen, tydelig usikker på om han skal gå rett på mål eller tre gjennom en pasning.

 

Uansett har vi en sterk benk for tiden med Vermaelen, Monreal, Sagna, Wilshere, Chamberlain og Gervinho/Walcott, alt etter hvem som tar den siste kantposisjonen. Spillere som kan komme inn og endre kampbildet alt etter hvordan det utvikler seg.

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Arteta

Gervinho - Rosicky - Cazorla

Podolski

 

Valget falt til slutt på Gervinho på kanten nettopp pga. av hans uforutsigbarhet og det faktum at han i slaget er bedre til å dra seg forbi et par motstandere enn de to andre alternativene. Traore har bra tempo i kroppen og kan derfor holde godt følge med Walcott på de "slå ballen og løpe etter" fintene sine. Repertoaret til Gervinho ble utslagsgivende i kampen mot Chamberlain. Om det er et smart valg vil tiden vise.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir langt fra ein enkel kamp og innsatsen må vere på nivå med forrige heimekamp mot Manu. Ein vinn ikkje kampar mot såkalla dårlige lag uten at ein gir alt og litt til.

 

Håpar på dette laget;

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Arteta

Walcott - Wilshere - Cazorla

Podolski

Link to comment
Share on other sites

Bananskall? Jeg forventer storseier. Ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne høvle over et bedritent QPR.

Storseier forventer vel de fleste av oss, men samtidig så frykter svært mange av oss "bananskallet". Vi har møtt flere antatt "bedritne" lag denne sesongen der banen virket å flomme over av bananskall, så jeg forstår frykten.

Link to comment
Share on other sites

"Bananskall" terminologien er snart like populær her inne som "spare seg til fant". Hadde kampen funnet sted i oktober/november hadde nok frykten for feilskjær vært større enn det den er i dag. Tror vi vinner men ser for meg en sliteseier ala WBA/Fulham.

Link to comment
Share on other sites

"Bananskall" terminologien er snart like populær her inne som "spare seg til fant". Hadde kampen funnet sted i oktober/november hadde nok frykten for feilskjær vært større enn det den er i dag. Tror vi vinner men ser for meg en sliteseier ala WBA/Fulham.

 

Er ikke det du beskriver nettop et potensielt "bananskall"?

Link to comment
Share on other sites

Er det noe som ville føltes typisk, så måtte det være at både Tottenham og Arsenal spiller uavgjort i dag. :P

 

Andre omgang i Tottenham - Southampton ser uansett ut til å bli spennende. De som har muligheten anbefales å se den.

Link to comment
Share on other sites

Fra Arsenal.com:

 

Team in full: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Arteta, Ramsey, Rosicky, Cazorla, Walcott, Podolski.

 

Subs: Mannone, Vermaelen, Wilshere, Oxlade-Chamberlain, Coquelin, Jenkinson, Gervinho

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...