Jump to content

2013.05.04 QPR B


Mikl02

Recommended Posts

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

<p>Ståle Solbakken hadde inntrykk av at Arsenal hadde kontroll på kampen, det er mulig at utenforstående har en litt annen oppfatning enn oss supportere....</p>

De hadde da vitterlig full kontroll. Så du snev til panikk i laget?

Skrev om dette i denne tråden tidligere også

Link to comment
Share on other sites

Som Ståle også sa, det er ikke sååå mye som skulle til for at QPR kunne fått et heldig mål, men det er mulig at Arsenal hadde hatt ett gir till da. Jeg føler meg aldri trygg på 1-0, og skulle ønkse at vi la litt mere trykk så vi kunne drept kampen med et mål til!

Link to comment
Share on other sites

Det var en av de dårligste kampene jeg har sett på lang tid. Jeg syntes strengt tatt vi ikke fortjente 3 poeng og spillerne så mildt sagt tafatte ut. Når de spiller sånn, stiller jeg spørsmålstegn om vi fortjener den fjerdeplassen...Er også trist å se at Poldi ikke passer inn i laget, en klassespiller på sitt beste.

Link to comment
Share on other sites

De hadde da vitterlig full kontroll. Så du snev til panikk i laget?

 

For en snodig påstand. Vi var tross alt bare en kanonredning av Chesser unna 1-1 i det (ca) 70 min. Og på dette tidspunktet,

og i en lengre periode, styrte QPR matchen mens vi var utrolig tafatte. Full kontroll? No way. Da må en ligge langt tryggere og bedre defensivt.

Vi har, og hadde også på lørdag, enkelte som i perioder kan finne på å sluntre unna defensivt ansvar og/eller gjøre merkelige valg. Ramsey har vært god i det siste, men akkurat ifht til dette synes jeg han alltid har slitt. Litt for ofte forholder han seg ikke til Arteta & co ved å ruse opp i press i situasjoner hvor han heller burde senket seg og hatt motspilleren foran seg. Og dermed får motstanderen rom å angripe. Rosicky, som vanligvis kjemper iherdig, synes jeg jukset flere ganger på defensiven og det måtte Arteta og forsvaret "betale regninga for"..

Link to comment
Share on other sites

nå så ikke jeg kampen mot QPR, men på rent prinsipielt grunnlag har Arsenal ALDRI hatt full kontroll på 1-0 ledelser under Wenger, ja har man noen gang full kontroll på en så liten ledelse? En tilfeldig goal til motparten er jo nok. Og for Arsenal er jo ikke firemålsledelser en gang nok... så ja, selv om laget ikke har panikk, og de tilsynelatende har bra grep om begivenhetene vil det alltid være misvisende å påstå at de har full kontroll på 1-0.

Link to comment
Share on other sites

 

For en snodig påstand. Vi var tross alt bare en kanonredning av Chesser unna 1-1 i det (ca) 70 min. Og på dette tidspunktet,

og i en lengre periode, styrte QPR matchen mens vi var utrolig tafatte. Full kontroll? No way. Da må en ligge langt tryggere og bedre defensivt.

Vi har, og hadde også på lørdag, enkelte som i perioder kan finne på å sluntre unna defensivt ansvar og/eller gjøre merkelige valg. Ramsey har vært god i det siste, men akkurat ifht til dette synes jeg han alltid har slitt. Litt for ofte forholder han seg ikke til Arteta & co ved å ruse opp i press i situasjoner hvor han heller burde senket seg og hatt motspilleren foran seg. Og dermed får motstanderen rom å angripe. Rosicky, som vanligvis kjemper iherdig, synes jeg jukset flere ganger på defensiven og det måtte Arteta og forsvaret "betale regninga for"..

Et skudd som enhver keeper skal ta fra utenfor 16 meter. Det er absolutt alt de har i hele kampen. I mine øyne er det full kontroll. Man kan aldri spille en hel kamp uten at motstander kommer til halvsjanser, men enkelte ganger kjenner du som spiller at dette går veien. Man trenger ikke gjøre mer enn akkurat passe mye samtidig som du vet at ressursene er der til å endre hvis ting skulle skje. Du så at spillerne ikke stresset, de lot QPR trille ball og lå kompakt i 2 gode pressledd. Det var ikke bakrom, de kom til to innlegg fra høyre og et fra venstre. Kosc og Per tok ut spillere både i oppspillsfase og i duellspillet. Remy trakk seg lengre og lengre ned i banen og Zamora veivet med armene og lagde frispark i frustrasjon. Da har man som spiller en meget god følelse og vet at dette kommer til å gå veien. Du kan lese intervjuene både med Wenger og spillerne etter kampen så ser du at mange delte denne oppfatningen med meg.

Skuddet var forøvrig i 84. minutt og Szcz mente at det ikke var mye å skryte av. Jeg er helt enig med ham.

Link to comment
Share on other sites

Naturlig at man er ydmyk ifht egne redninger. The Mirror kaller redningen "stunning". Om ikke den var stunning så var det er meget god redning. http://www.soccer-bl...ott-goal-video/

 

Og Park hadde en meget god sjanse i første omgang. Den bør han sette på mål.

 

Begge lag hadde sjanser, men i 2 omgang var vi sløve, klarte ikke å etablere et eget spill og lot QPR ta over. Og selv om det tok 84 minutter før Szcz ble virkelig testet, var de på ingen måte ufarlige. Townsend var frisk og Nacho var, grunnet dårlig sikring, tvunget til å lage et frispark like utenfor 16 meteren i det Townsend fosset mot mål.

 

Det er ikke meningen å svartmale prestasjonene på lørdag, men jeg mener vi generelt sett har MYE (!) å gå på i forhold til det å trygge ledelser.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...